Beantwoord

Volgend jaar internet in buitenland van standaard bundel?

• 17 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

Ik hoor berichten dat het wettelijk geregeld gaat worden dat je data-tegoed wat je in NL hebt, ook in de EU te gebruiken is. Klopt dit?

Ik heb een eenvoudig SIM-only abo en had (heb net weer verlengd) internet Europa aan staan. Ik werk namelijk steeds een aantal weken aan een stuk in de EU. Dat voldeed voor mij prima.

Maar nu komt het, als ik eenmaal internet EU inschakel is dat voor de duur van het gehele contract, als ik vanaf volgend jaar dus gewoon mijn NL data kan gebruiken is het mss niet handig om het nu weer aan te zetten. Ik moet dan waarschijnlijk wel tot het eind van mijn contract betalen?

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 17 augustus 2015, 13:03

Hoi Erik,

Ik heb nog niks gehoord zelf, maar dat zegt natuurlijk niks. Wat ik wel weet is dat waar het op gebaseerd is iets anders in elkaar steekt.

Per 2017 mogen er geen roamingskosten meer in rekening gebracht worden tenzij expliciet daar nog aantoonbare hogere kosten aan verbonden zitten.

Dat betekent dat internet in het buitenland net zo duur zou moeten zijn als internet in Nederland, echter... Dat betekent niet dat het ook automatisch in je abonnement zit, dat je de bundel voor NL ook in EU mag gebruiken... etc. etc.

Het 1 stelt het ander niet ;)

Daarnaast zou T-Mobile ook in de tussentijd inderdaad al eerder kunnen wisselen naar andere constructies, dus ook daar zou wat je gehoord hebt wel kunnen kloppen. Wat dat betreft kunnen ook medewerkers van T-Mobile niet veel zinnigs vertellen, want tenzij er concrete en zeer binnenkort presenteerbare plannen zijn, zullen ook zij niet nu weten wat er volgend jaar aan abo's zullen zijn 😉
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Erik,

Ik heb nog niks gehoord zelf, maar dat zegt natuurlijk niks. Wat ik wel weet is dat waar het op gebaseerd is iets anders in elkaar steekt.

Per 2017 mogen er geen roamingskosten meer in rekening gebracht worden tenzij expliciet daar nog aantoonbare hogere kosten aan verbonden zitten.

Dat betekent dat internet in het buitenland net zo duur zou moeten zijn als internet in Nederland, echter... Dat betekent niet dat het ook automatisch in je abonnement zit, dat je de bundel voor NL ook in EU mag gebruiken... etc. etc.

Het 1 stelt het ander niet ;)

Daarnaast zou T-Mobile ook in de tussentijd inderdaad al eerder kunnen wisselen naar andere constructies, dus ook daar zou wat je gehoord hebt wel kunnen kloppen. Wat dat betreft kunnen ook medewerkers van T-Mobile niet veel zinnigs vertellen, want tenzij er concrete en zeer binnenkort presenteerbare plannen zijn, zullen ook zij niet nu weten wat er volgend jaar aan abo's zullen zijn 😉
Dankjewel, Mijn verse abo is maar voor een jaartje. Ik denk dat ik Internet EU gewoon weer activeer, het werkt voor mij prima.
Voor een jaartje durf ik wel te zeggen dat je het beste af zal zijn met Internet EU aan. Als je vaak genoeg in het buitenland zit, is het snel goedkoper. In principe hoef je maar meer dan 1x per maand gemiddeld in het buitenland te zitten en je bent al beter uit.

Persoonlijk hoop ik vooral op een 'altijd verbinding' in de toekomst, maar voor nu is het gewoon maar de baas aanspreken 😛
Reputatie 7
Badge +15
Hey Erikbesse,

Fijn om te zien dat Poco-Loco je al van een antwoord heeft voorzien. Ik kan er eigenlijk maar weinig aan toevoegen! 😉 Als we je nog ergens mee kunnen helpen, trek je dan aan de bel? We helpen je graag!

Reageer