vragen/problemen sms in/naar het buitenland

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

239 reacties

Reputatie 2
Ik woon in Maastricht en soms staat op mijn mobiel dat ik in België ben hoe kan dat
Reputatie 2
@taartje
Het signaal van een belgische provider is sterker dan ons netwerk. Om te voorkomen dat je deze provider krijgt en dat je buitenlandse kosten maakt, kun je in je toestel menu zoeken naar netwerk -of providerinstellingen. Daar kun je het netwerk van T-Mobile Nederland op handmatig zetten. Je mobiele telefoon gebruikt dan alleen het netwerk van T-Mobile Nederland. Ga je naar het buitenland dan, moet je je mobiele telefoon weer op automatisch zetten, zodat het beschikbare buitenlandse netwerk wordt gebruikt.
Reputatie 2
Hallo,
weet iemand hoe ik de sms dienst roamingkosten uit kan zetten? Ik woon in Zwitserland, maar vlak bij de grens met Frankrijk, zodat als ik alleen al boodschappen ga doen ik steeds sms-jes krijg.
(Daarnaast heb ik een vraag over het stopzetten van reclame sms van Tmobile, omdat ik er hier toch niets aan heb, die zal ik apart stellen.)
Reputatie 2
@drb
Na controle blijkt dat betreffende service-sms vanmorgen uitgezet zijn. Het is dan raadzaam je toestel uit en weer aan te zetten, zodat je simkaart deze wijzigingen opmerkt. Ik verwacht dat het probleem dan binnen 24 uur is opgelost. Zo niet , hoor ik dit graag van je.
Reputatie 2
Hallo, ik heb een vraag over het aangerekend worden voor gesprekken die wel in nederland plaatst vinden maar omdat het net op de grens van belgie gepleegd wordt wel buitenlandse kosten inrekening gebracht worden. mijn vriendin die woont in stramproy en heb regelmatig als ik daar bel dat ik voor belgische kosten wordt aangeslagen. Kan hier wat meegedaan worden misschien? het gaat niet om heel veel kosten maar t zijn toch de kleintjes die het m doen.
Reputatie 6
Badge +9
Je toestel vastzetten op het T-Mobile netwerk.
Reputatie 2
Dat heb ik pas gedaan ga even kijken of dit inderdaad werkt maar volgens mij niet helemaal
Reputatie 6
Badge +9
Zou als het goed is helemaal moeten werken.
Vermeld ff je toestel, misschien hebben andere forumleden tips.
Reputatie 2
ik had een htc tytnII maar heb sinds korte tijd een nokia E71

het is zeg maar op de grensweg in stramproy net voor bochelt nou moet ik zeggen dat ik niet weet of bochelt al onder belgie valt ik geloof van niet en nou moet ik zeggen dat ik ook niet weet hoe het zit met data verkeer want ik had volgens mij bij de htc nederlands netwerk geselecteerd maar toch data via een ander netwerk, het logo veranderde van 3g naar een driehoekje, wat volgens mij voor roaming staat
Reputatie 6
Badge +9
Is inderdaad roaming, heb niet veel verstand van HTC.
Als je je foon vastzet op T-Mobile dan kan je net over de grens ook nog bellen met T-Mobile.
Je telefoon gaat dan niet overschakelen naar de belg, maar als je buiten bereik komt heb je niets meer.
Reputatie 2
ok vind ik heel leuk deze informatie, ik ga even kijken want ik denk dat het niet helemaal waterdicht is
Reputatie 2
Ik werk in Belgi
Reputatie 6
@JurianOudt
Ik heb deze service voor je uitgezet. Ik heb de suggestie om de dienst op een andere wijze uit te zetten doorgegeven.
Reputatie 5
[modbreekt]

Deze discussie is gesloten omdat het te groot en daardoor onoverzichtelijk geworden is.

Het vervolg op deze discussie kun je hier vinden [thread=118762]Vragen/problemen sms in/naar het buitenland[/thread].

[/modbreekt]