vragen/voorwaarden Datagebruik in het buitenland

• 19 januari 2009
  • 304 reacties
  • 17637 Bekeken

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
Het komt nog regelmatig voor dat de rekening voor iPhone gebruikers tegenvalt na een bezoek aan het buitenland. Een aantal klanten heeft ons gevraagd hoe dit kan.
Vaak wordt dit veroorzaakt door datagebruik in het buitenland. De applicaties op de iPhone maken bijna allemaal gebruik van mobiel internet. Ook alle applicaties die er bij aankoop van je iPhone al standaard op staan, zoals je 'maps' of 'aandelen' applicatie. Wanneer je GPS in combinatie met een applicatie gebruikt zal dit ook dmv mobiel internet op je telefoon terecht komen. Niet zozeer om je locatie te bepalen maar vooral omdat bijvoorbeeld google maps alle kaarten die hij laat zien van het internet ophaalt. Het datagebruik kan dus ongemerkt behoorlijk oplopen. In Nederland heb je dit niet door omdat je met het speciale iPhoneprijsplan onbeperkt van internet gebruik mag maken. De prijzen voor datagebruik in het buitenland liggen op maximaal 15 Euro per dag per land in zone 1 landen, bijvoorbeeld Frankrijk. Kijk voor prijzen in andere landen in de iPhone prijslijst: http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/productinformatie/prijslijst-iphone.pdf

This topic has been closed for comments

304 reacties

Reputatie 3
Welke maatregels kan men treffen om het (automatisch) internet gebruik uit te schakelen in het buitenland?

Ik zou mijn phone bijv. graag meenemen voor de volgende zaken:
- Bellen
- Muziek luisteren
- Wifi internet

Je kan je Iphone natuurlijk op flightmode zetten, maar dan is bellen ook niet meer mogelijk.
Is het mogelijk om alleen het internet uit te schakelen? (GPRS/3G..)
Reputatie 2
Ik sluit me helemaal aan bij deze vraag. Het lijkt me geen moeilijke vraag, helemaal voor een T-Mobile medewerker.
Hoe kan het datagebruik in het buitenland uitgeschakeld worden?
Om te voorkomen dat je in het buitenland ongewild hoge kosten maakt, wordt de iPhone voor levering zo ingesteld dat gebruik van internet en Visual Voicemail in het buitenland niet mogelijk is. Het vrijgeven van internetgebruik in het buitenland hoef je maar
Reputatie 2
Bedankt voor de hulp. Nu kan ik zonder 'onverwachte-kosten'-zorgen naar het buitenland vanmiddag 😉
Reputatie 2
De prijzen voor datagebruik in het buitenland liggen op maximaal 15 Euro per dag per land in zone 1 landen, bijvoorbeeld Frankrijk. [/url]

Onzin. Ik heb mijn iPhone 2 minuten aangehad in Frankrijk op 06-09-2008 en moest
Reputatie 3
@eur1965 Geen onzin, op de prijslijst die T-Mobile sinds 5 januari hanteert, is dit maximum per dag aangegeven.
Reputatie 2
En als je een beetje nadenkt is het allemaal wel te doen. Ik heb een week in Slowakije gezeten. Af en toe bewust dataroaming even aangezet om mijn mail te checken, een voicemail af te luisteren of over een paar websites te surfen. Zolang je constant in je hoofd hebt dat het geld kost (2 euro per MB) dan denk je wel even na voordat je een YouTube filmpje gaat kijken. Maar om even nu.nl binnen te halen is zo'n ramp nog niet. Ik was dan ook minder dan een tientje kwijt, waarvoor ik ook nog gebeld heb!
Reputatie 2
Ik ben in september 3,5 week in californie geweest en heb daar toch vrij regelmatig in de auto even een kaart opgevraagd via google maps. en af en toe mail gechecked.
in die 3,5 week slechts 27 euro aan data opgemaakt.
ik vond het erg meevallen.
Reputatie 2
Blijft wel de vraag waarom men met een I-phone abo max.
Reputatie 2
[QUOTE=Maite68;671139]Blijft wel de vraag waarom men met een I-phone abo max.
Reputatie 2
Vind het verschil nog steeds onverklaarbaar groot tussen Relax/Flex met web n walk en een Iphone abo. Denk dat de meeste hier liever een lagere snelheid hadden in het buitenland in plaats van een lager max. per dag.

Maakt het trouwens nog wat uit of je "T-Mobile Grenzeloos" activeert? Jullie schrijven daar namelijk "Daarnaast is T-Mobile Grenzeloos erg voordelig als je in het buitenland mobiel internet, T-zones of je BlackBerry gebruik"
Reputatie 2
Maakt het trouwens nog wat uit of je "T-Mobile Grenzeloos" activeert? Jullie schrijven daar namelijk "Daarnaast is T-Mobile Grenzeloos erg voordelig als je in het buitenland mobiel internet, T-zones of je BlackBerry gebruik"

Nee, dat maakt voor datagebruik niet uit. Deze toevoeging dateert nog uit de periode dat je met T-Mobile Buitenland altijd 10 euro per Mb betaalde en met T-Mobile Grenzeloos: 2 euro/Mb in zone 1, 5 euro/Mb in zone 2 en 10 euro/Mb in zone 3.
Reputatie 2
Kan ik ook in Suriname met mijn laptop mobiel internetten met een abonnement of prepaid mobiele stick?
Reputatie 2
@anypenny
Je kunt met een T-Mobile abonnement niet gebruikmaken van Internet. Je kunt alle informatie over bellen in Suriname vinden op buitenland.

Het is helaas nog niet mogelijk om met een T-Mobile PrePaid telefoon gebruik te maken van het Surinaamse netwerk.
Reputatie 2
Ik heb een Asus mini-laptop in combinatie met een Web 'n Walk stick en mobiel business abonement van T-Mobile. Weet iemand wat de kosten van mobiel internet in het buitenland zijn? Ik las iets van 2 mb, maar hoeveel is dat? Hoeveel kost het per minuut? Heb de klantenservice van T-Mobile hier al een paar maal over gemaild, maar krijg geen antwoord, Wij gaan volgende maand op vakantie naar griekenland, dus dan is het wel fijn om te weten hoeveel je daar betaald voor het gebruik van mobiel internet.
Reputatie 3
In Griekenland wordt inderdaad 2 euro per MB dataverkeer gerekend, met een maximum van 15 euro per dag. Na 50 MB aan dataverkeer wordt de snelheid beperkt tot 64kbps (down)/16 kbps (up). Er zijn geen kosten per minuut. Hoe snel je de max. van 15 euro hebt bereikt, is afhankelijk van hoe snel je verbinding is.
Reputatie 2
Goedemiddag,
ik heb een web n walk standard abo. Nu ga ik een weekend naar Londen, kan ik daar ook gebruik maken van het onbeperkt internet zonder evt. extra kosten?
Alvast bedankt,
Koudje
Reputatie 3
Nee, in het buitenland worden kosten gerekend voor internetten via GPRS/UMTS/HSDPA. In het Verenigd Koninkrijk is dat 2 euro per MB met een maximum van 5 euro per dag. Kosten worden per dag vastgesteld en op (een veelvoud van) 200 kB naar boven afgerond. Na 10 MB dataverkeer wordt de snelheid maximaal 16 kbps/16 kbps.
Reputatie 2
Beste Koude,

In het buitenland. In uw geval zone 1 geld een dagtarief van 5 euro. U kunt tot 50 mb met de snelheid die u gewend bent downloaden. Na 50 mb gaat de snelheid naar 65Kb/s / 16Kb/s. Daarna kunt u gewoon onbeperkt blijven internetten. Voor zone 2 is het dag maximum 10 euro en zone 3 is het dag maximum 50 euro. Let op dit is geldig op de volgende abonnementen Flex, Relax, MyFaves en Zakelijk Optimaal met W&W Standard of W&W Plus.
Reputatie 2
De tarieven, afrondingen en snelheidsbeperkingen zoals door Marco aangegeven, zijn ook de tarieven zoals die zijn opgenomen in onze
prijslijsten
, hier als voorbeeld met een Relax-tariefplan.
Reputatie 3
@ Chip1956: Ik heb je bericht verplaatst naar een nieuwe discussie, omdat jouw vraag/opmerking dat wel waard is: Wereldwijd netwerk
Reputatie 2
Hallo,

De prijs voor 1 mb in het buitenland via mobiel internet is 2 euro.
Maar als je nou gewoon over het internet surft, geen email binnenhaalt, geen foto's verstuurd, maar alleen internetpagina's binnenhaald. Hoeveel mb kost zo'n bladzijde dan gemiddeld.

Alvast bedankt
Reputatie 2
Ik ben me aan het orienteren op internetten op mijn laptop in het buitenland: begrijp ik nu goed dat het tarief in zone 1, 2 euro per mb is met een maximum van 5 euro per dag en in nederland het maximum per dag 7 euro is? Je zou zeggen dat het internet in het buitenland duurder zou ziijn. Heeft iemand dit al eens geprobeerd? m.a.w. klopt die 5 euro per dag maximaal wel?
Reputatie 2
De 5 euro maximaal in zone 1 klopt. Internet in het buitenland is wel duurder, want je betaalt 2 euro per Mb. In Nederland betaal je 1 euro per Mb.

**Edit 02/06/09** Er is voor Laptop PrePaid helaas geen maximumbedrag per dag in zone 1, ondanks eerdere berichtgeving. Ilona**
Reputatie 2
Heb het al eens geprobeerd met prepaid.
Blijkt, dat het tegoed niet stopt bij 5 euro maar net zolang doortikt tot je erdoor bent.

Bij navraag bij T-mobile zou het niet te controleren zijn achteraf en/of het teveel betaalde terug te storten op je account.
4 dagen internetten in het buitenland heeft me toen zo'n goeie 100 Euro gekost.
Volgens T-mobile zou het -wel- controleerbaar en corrigeerbaar zijn bij een abonnement.

Kortom, je kunt het altijd proberen, maar zorg dat je niet teveel tegoed hebt op het moment dat je weggaat (je kan via internetbankieren via ideal altijd nog bij-storten) anders heb je het risico dat je account zonder dat je het doorhebt leeggeslurpt wordt.