Beantwoord

Wat te doen bij emigratie

Ik ben vorige week naar Aruba geëmigreerd maar mijn abonnement loopt tot april 2020. Ik heb het abonnement al zo laag mogelijk gezet. Is er nog iets anders wat ik kan doen? Wat zouden de kosten zijn als ik het abonnement zou willen beindigen?
icon

Beste antwoord door Hajar 20 maart 2019, 12:44

Hi Naomi,

Wat gaaf dat je nu in Aruba woont. Ik zou dat ook wel willen!

Terugkomend op je vraag; ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je je abonnement hebt bijgesteld. Je betaalt nu inderdaad minder. Als je je abonnement helemaal niet meer wilt gebruiken in Aruba dan kun je ervoor kiezen om je abonnement af te kopen door 50% van de resterende termijn (exclusief korting) te voldoen. Je hoeft dan alleen maar rekening te houden met 1 maand opzegtermijn. Je betaalt het afkoopbedrag in een keer af en dan wordt je abonnement stopgezet. Een andere optie is om jouw lopende contract te laten overnemen door iemand anders door middel van een contractovername.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips. Als je ervoor kiest om je abonnement af te kopen, laat het dan weten. Ik help je dan graag verder om dat in orde te maken. Ik wens je een fijn verblijf in zonnige Aruba! 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Het kan zijn dat je diep in alle voorwaarden van je contract met bijbehorende aanvullende voorwaarden moet kijken, maar in mijn ervaring zal T-Mobile je contract moeten ontbinden voor het aflopen van de minimale contractperiode, dus ruim voor april 2020.

Om het contract te kunnen ontbinden is er wel een bewijs van uitschrijving bij de gemeente of je arbeidscontract in het buitenland of een verklaring van je studie instelling in het buitenland nodig.

Aruba is een autonoom land binnen het Koninkrijk der Nederlanden, dat kan het gecompliceerder maken. Het is in ieder geval een ander land dan Nederland en ook buitenland m.i.

Je kan het telefoonnummer e.v.t. behouden door omzetting naar prepaid.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Naomi,

Wat gaaf dat je nu in Aruba woont. Ik zou dat ook wel willen!

Terugkomend op je vraag; ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je je abonnement hebt bijgesteld. Je betaalt nu inderdaad minder. Als je je abonnement helemaal niet meer wilt gebruiken in Aruba dan kun je ervoor kiezen om je abonnement af te kopen door 50% van de resterende termijn (exclusief korting) te voldoen. Je hoeft dan alleen maar rekening te houden met 1 maand opzegtermijn. Je betaalt het afkoopbedrag in een keer af en dan wordt je abonnement stopgezet. Een andere optie is om jouw lopende contract te laten overnemen door iemand anders door middel van een contractovername.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips. Als je ervoor kiest om je abonnement af te kopen, laat het dan weten. Ik help je dan graag verder om dat in orde te maken. Ik wens je een fijn verblijf in zonnige Aruba! 🙂

Reageer