Beantwoord

Wat worden de roaming tarieven (/Bundels unlimited) per 1 januari 2019?

• 26 november 2018
  • 7 reacties
  • 2237 Bekeken

Reputatie 1
Aangezien ik hier nog niets over heb gezien, maak ik toch maar eens even een topic aan. Wil even weten hoe T-Mobile hier in staat, en wat ze van plan zijn te doen.

Vanaf 1 Januari gaan de wholesale prijzen van data wederom omlaag. Deze gaat dan namelijk van €6/GB naar €4,5/GB.

Resultaat: De roamingbundels (voor Go Unlimited klanten) zullen moeten bijgewerkt.
Echter vraag ik mij af hoe T-Mobile hier in staat. Wat gaan jullie hiermee doen?

Ik twijfel namelijk of de bundels op dit moment kloppen. Als ik de huidige berekening maak (Prijs abonnement, ex btw gedeeld door 6, uitkomst maal 2) dan klopt de huidige bundel wel als je de prijs van 35 euro aan houd (prijs met korting) maar niet, als je de prijs zonder korting aan houdt.

35/1.21 = 28,29 => 28,29/6 = 4,82 => 4,82 * 2 = 9,64GB => 10GB voldoet
50/1.21 = 41,32 => 41,32/6 = 6,88 => 6,88 * 2 = 13,77GB => 10GB voldoet niet.

Nu geef ik T-Mobile hierin het voordeel van de twijfel. De EU wetgeving geeft niet duidelijk aan of het gaat om het bedrag dat betaald wordt, of het bedrag dat het abonnement kost zonder korting.

In beide situaties vanaf 1 januari 2019 krijg je echter het volgende:

35/1.21 = 28,29 => 28,29/4,5 = => 6,29 * 2 = 12,58GB => 10GB voldoet niet
50/1.21 = 41,32 => 41,32/4,5 = 9,18 => 9,18 * 2 = 18,36GB => 10GB voldoet niet.

Vanaf 1 Januari zal hoe dan ook de 10GB bundel voor unlimited niet meer voldoen aan de wetgeving. Vandaar ook dus mijn vraag. 1 Januari begint nu erg dichtbij te kruipen, en het zou fijn zijn te weten wat T-Mobile in de planning heeft m.b.t. de roaming data. Een stukje duidelijkheid zou fijn zijn ^^
icon

Beste antwoord door David 12 december 2018, 12:22

Hi lezers!

Vanaf vandaag (woensdag 12 december) verhogen we de EU datavolumes voor bepaalde abonnementen.

Hieronder meer informatie over de verandering bij de verschillende abonnementen en bundels:

• Go Unlimited: geen 10 GB, maar voortaan 14 GB per maand.
  • Oneindig Online: geen 20 GB, maar voortaan 27 GB per maand.
  • @Work Unlimited: geen 10 GB, maar voortaan 20 GB per maand.
  • @Work Unlimited Plus: geen 10 GB, maar voortaan 25 GB per maand.
  • @Work ’17 Unlimited & Plus: geen 10 GB, maar voortaan 14 GB per maand.
Als de internetbundel op is, kun je op lagere snelheid verder internetten. In Nederland is dat onbeperkt, in de EU voor een aantal GB. Voor Go is dat geen 4,5 GB, maar voortaan 6 GB per maand.

Informatie over Datavrije Muziek, Klantvoordeel en de Permanent Roaming toeslag:
  • Datavrije muziek bij Go: geen 6 GB, maar voortaan 10,6 GB per maand.
  • Klanten met Go Up 10 GB, krijgen 2 GB Klantvoordeel, dat is nu ook geldig in de EU.
  • De Permanent Roaming toeslag, wanneer je te lang in het buitenland bent, is ook verlaagd, naar €5,45 per GB.

Mochten hier nog vragen over zijn, laat het ons gerust weten!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @KeiichiroNL,

Je bent er op tijd bij! 😄

Geen zorgen, ook wij gaan in januari 2019 mee met de nieuwe voorwaarden! Wanneer hier een update over is zullen we dit ook zeker op onze Community delen in het topic over Go Unlimited en over de EU Roaming Regulering. Daar kun je dan ook meer informatie vinden en eventuele vragen stellen!
In dit verband is het ook interessant om te zien wat het verbond met Tele2 gaat opleveren.
In Zwitserland is bij Tele2 het gebruik van internet uit de bundel gewoon mogelijk.

Mooi moment om dat vervelende verschil met de andere providers uit de weg te ruimen.
Reputatie 7
Badge +18
In dit verband is het ook interessant om te zien wat het verbond met Tele2 gaat opleveren.
In Zwitserland is bij Tele2 het gebruik van internet uit de bundel gewoon mogelijk.

Mooi moment om dat vervelende verschil met de andere providers uit de weg te ruimen.

En wie weet gaat Tele2 dan ook EU roaming via 4G verzorgen i.p.v. 3G 😁

Sterker nog, ik denk dat ze bij de berekening van de hoeveelheid data uit zullen gaan van hun 1-jarige variant, die moet namelijk niet aantrekkelijker worden dan de 2 jarige.

Dit zeg ik om het volgende:

36/1.21 = 29,752 = 28,752/4,5 = 6,612 * 2 = 13,22GB

De 2 jarige variant zou anders moeten groeien naar 13 en de 1-jarige naar 14gb (ervan uitgaande dat T-Mobile ze op hele gb´s naar boven afrondt net als voorgaande jaren). Ik denk dat ze in zo een geval kiezen om beide te verhogen naar 14GB. (Al zou ik een verhoging naar 15GB ook niet verkeerd vinden)
Reputatie 7
Badge +20
Hi lezers!

Vanaf vandaag (woensdag 12 december) verhogen we de EU datavolumes voor bepaalde abonnementen.

Hieronder meer informatie over de verandering bij de verschillende abonnementen en bundels:

• Go Unlimited: geen 10 GB, maar voortaan 14 GB per maand.
  • Oneindig Online: geen 20 GB, maar voortaan 27 GB per maand.
  • @Work Unlimited: geen 10 GB, maar voortaan 20 GB per maand.
  • @Work Unlimited Plus: geen 10 GB, maar voortaan 25 GB per maand.
  • @Work ’17 Unlimited & Plus: geen 10 GB, maar voortaan 14 GB per maand.
Als de internetbundel op is, kun je op lagere snelheid verder internetten. In Nederland is dat onbeperkt, in de EU voor een aantal GB. Voor Go is dat geen 4,5 GB, maar voortaan 6 GB per maand.

Informatie over Datavrije Muziek, Klantvoordeel en de Permanent Roaming toeslag:
  • Datavrije muziek bij Go: geen 6 GB, maar voortaan 10,6 GB per maand.
  • Klanten met Go Up 10 GB, krijgen 2 GB Klantvoordeel, dat is nu ook geldig in de EU.
  • De Permanent Roaming toeslag, wanneer je te lang in het buitenland bent, is ook verlaagd, naar €5,45 per GB.

Mochten hier nog vragen over zijn, laat het ons gerust weten!
Is dat met snelheidsverlaging na opmaken bundel tegenwoordig dus ook geldig voor de unlimited bundels?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Elpnchis,

Even een wat later antwoord dan normaal, want hier moeste wij even achteraan. Zo leek het er in de nieuwe tekst inderdaad wel te staan, daarom hebben wij navraag gedaan. Dit is niet het geval, mijn excuses voor de verwarring! Internet op lage snelheid na verbruik van de bundel in de EU, is niet geldig bij Unlimited bundels. De tekst is nu ook aangepast op de website en in de FAQ - dank voor je oplettendheid!

Reageer