Beantwoord

zwitserland

• 22 november 2019
  • 11 reacties
  • 1885 Bekeken

Waarom zit Zwitserland bij een zakelijk abonnement wel binnen de eu-tarieven en bij een privé abonnement niet? 
En nee, T-mobile is niet goedkoper dan de andere providers die het wel aanbieden. 

icon

Beste antwoord door Hajar 25 november 2019, 11:22

Hi @ellenellen 

Ik wil je daar graag meer duidelijkheid over geven. Eerder hebben we Zwitserland als onderdeel gehad van de EU-zone. Echter, anders dan Noorwegen en IJsland (die ook geen EU-lidstaat zijn net als Zwitserland) conformeert Zwitserland zich niet aan de EU-tarieven. Om met name het Go Unlimited abonnement zo betaalbaar mogelijk te houden voor zoveel mogelijk mensen is gekozen om Zwitserland niet langer in de EU-zone te categoriseren. Hoewel sommige zakelijke abonnementsvarianten veel overeenkomsten tonen met het particuliere Go-abonnement, betreffen het wel andere abonnementen voor een andere doelgroep. Hierin is - denk ik - de overweging meegenomen dat we het voor ondernemers toegankelijker willen maken om ook daar vrijuit zaken te kunnen doen. Enige tijd geleden hebben we overigens onze Travel & Surf-passen uitgebreid, waardoor de mogelijkheden al iets dichter naar elkaar zijn gekropen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ellenellen 

Ik wil je daar graag meer duidelijkheid over geven. Eerder hebben we Zwitserland als onderdeel gehad van de EU-zone. Echter, anders dan Noorwegen en IJsland (die ook geen EU-lidstaat zijn net als Zwitserland) conformeert Zwitserland zich niet aan de EU-tarieven. Om met name het Go Unlimited abonnement zo betaalbaar mogelijk te houden voor zoveel mogelijk mensen is gekozen om Zwitserland niet langer in de EU-zone te categoriseren. Hoewel sommige zakelijke abonnementsvarianten veel overeenkomsten tonen met het particuliere Go-abonnement, betreffen het wel andere abonnementen voor een andere doelgroep. Hierin is - denk ik - de overweging meegenomen dat we het voor ondernemers toegankelijker willen maken om ook daar vrijuit zaken te kunnen doen. Enige tijd geleden hebben we overigens onze Travel & Surf-passen uitgebreid, waardoor de mogelijkheden al iets dichter naar elkaar zijn gekropen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. 

Echt slecht antwoord van t-mobile. Het wordt toch wel zo langzamerhand toch wel  tijd om Zwitserland snel op te nemen in het privé EU-abonnement. Zeker omdat t-mobile niet de goedkoopste provider is en alle andere (veelal goedkopere) providers dit al wel hebben gedaan. Zo niet dan ga ik in ieder geval helaas  als t-mobile klant afhaken.

Daarbij kon ik bij navraag bij t-mobile geen zakelijk abonnement afsluiten omdat ik geen uittreksel van de KvK kon overleggen. Riekt naar discriminatie van particulieren t.o.v  privé personen. Jammer.

Reputatie 7
Badge +18

@verborg17 Zoals Hajar in bovenstaande reactie heeft uitgelegd houdt Zwitserland zich niet aan EU tarieven en daarom is roaming met Unlimited abonnementen voor T-Mobile onhaalbaar omdat je dan 18 Gb data per maand zou kunnen verbruiken. Dat Vodafone en KPN het wel aanbieden komt omdat zij geen Unlimted abonnementen hebben en bovendien ook nog eens duurder per maand zijn.

Een zakelijk abonnement is voor bedrijven, de naam zegt het al. Zonder inschrijving bij de KvK ben je wettelijk geen bedrijf. Geen discriminatie dus.

Bedankt voor jouw reactie Folkert. Het waarom van t-mobile snap ik helemaal. Dat behoeft voor mij geen uitleg. Maar wat ik niet snap dat t-mobile het voor particuliere abonnees niet mogelijk maakt het abonnement (al of niet tijdelijk) op te kunnen waarderen met Zwitserland, zonder daarvoor als particulier eerst een travel- en surf pas te moeten aanschaffen. Als ik namelijk alleen ff met de auto door Zwitserland rijd is dat laatste nl erg onhandig. Laat de keus aan de klant en gaat die niet voor de klant bepalen. De klant is koning toch? Daarbij kan ook een particulier zakelijke belangen hebben. 

Laat ik voorop stellen dat ik blij ben met bovengenoemde vragen en antwoorden. Hoef ik het niet meer te doen.

Ik vind echter geen bevrediging in de antwoorden. De zakelijke markt wel bedienen en nu recent door het inlijven van Simpel deze gebruikers ook. Mocht het binnen zes maanden voor de overige klanten ook niet gaan gelden ben ik na zes jaar weg bij de contractverlenging.

Helaas, ik overwoog serieus om over te stappen naar T-mobile, maar dit is voor mij wel een deal-breaker.

Ik reageer toch even om op de hoogte te blijven van toekomstige ontwikkelingen en antwoorden hier.

Reputatie 6
Badge +12

Dit soort dreigementen maken echt geen indruk hoor. Dit is gewoon marktvrijheid. Voor iedereen is er wel wat te kiezen. Je betaald wat meer, dan krijg je meer. Als jij het aanbod van een andere aanbieder op punten en prijs beter vind, dan ga je dat doen. T-Mobile maakt haar eigen keuzes van een aanbod en blijkbaar is dat aantrekkelijk genoeg voor miljoenen klanten. T-Mobile en haar onderliggende merken heeft het grootste aantal mobiele abonnees van de drie mobiele operators.

Het zijn geen dreigementen die hier worden geuit. Wat is dat nu voor een onzin. Gewoon weergave van de werkelijkheid om een persoonlijke keuze te kunnen maken. Tmobile neemt Simpel over en die heeft Zwitserland in het pakket. De zakelijke klanten van Tmobile....hebben Zwitserland in hun pakket. Meeste andere providers idem. Voor de een belangrijk, voor de ander niet. Zo simpel is het.

Reputatie 6
Badge +12

Dan kies je toch voor Simpel? Daar hoef je niet voor te dreigen om niet naar het T-Mobile merk over te stappen. Binnen hun merken hebben ze een divers aanbod en jij kan zelf het beste product voor jouw behoeftes kiezen. Ik kom zelf nooit in Zwitserland. Veel te duur om daar vakantie te vieren.

Sanmo heeft in ieder geval baat bij mijn verhaal over Tmobile Eric. En daar gaat het om. Wil jij blijkbaar niet begrijpen. Tot slot: ik dreig niet. Ik doe. Het is nu bij mijn tweede verlenging namelijk ook ook een dealbreaker. En daar mag jij best wat van vinden. Succes verder.

Reageer