Beantwoord

Zwitserland in de EU of Zone 1

• 1 februari 2017
  • 22 reacties
  • 28654 Bekeken

Zit Zwitserland nu per 1 februari in de eu en niet meer in zone 1
icon

Beste antwoord door Serviceweb 1 februari 2017, 16:08

Hoi Ron,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Hoe zit het met Zwitserland, IJsland en Noorwegen?
Deze 3 landen vallen niet in de EU. Noorwegen en IJsland hanteren wél de EU-tarieven. Daarom kun je hier gewoon sms’en, bellen en internetten met jouw Go-abonnement.

Zwitserland heeft eigen, duurdere tarieven. We willen andere kosten lager houden. Daarom nemen we Zwitserland niet mee in onze EU-zone en betaal je daar het Zone 1-tarief, https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/tarieven-in-buitenland.

Bij deze, Zwitserland zit ook na 1 februari niet in de eu, volgens de website van T-Mobile.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +18
@RS73 EU en Europa zijn nu eenmaal niet hetzelfde. Je hebt het ook met Andorra, Monaco etc.

Maar T-Mobile heeft weer andere unieke zaken zoals maandelijks wisselen van bel en/of data bundel, ook lager dan je instapniveau. Of Toestel flexibiliteit, Early Renewal, Klantvoordeel bij meerdere abonnementen op één adres. Bovendien zijn T-Mobile en Tele2 de enigen die unlimited data aanbieden.

Bij provider keuze moet je naar alle mogelijkheden kijken en de prijs, niet alleen naar hetgeen jij nu toevallig onverwacht tegenaan loopt.
Vandaag eindeloos gebeld met T-mobile klantenafwimpelservice. Het is anno 2018 voor T-mobile volstrekt normaal om het tarief in Zwitserland voor een giga bite met factor 30 te verhogen ivm Nederland. Dit is precies waar de EU een wet voor heeft gemaakt om deze zakkenvullerij over de grens te beperken. Helaas heeft T-mobile een gaatje in de wet ontdekt, ze kunnen hun klanten die in Zwitserland willen bellen en surfen nog steeds oplichten. Chapeau, T-mobile!!
Vandaag 6x een zwetsverhaal gehoord over het dan niet tot de EU behoren van Zwitserland. Het is gewoon een keuze van T-mobile hun vaste klanten op te lichten.
Ik vertrek na 20 jaar richting KPN. Net zo duur, maar geen oplichterij.
Nu Tele2 en T-Mobile samen zijn gegaan, moet dit maffe probleem ook maar eens de wereld uit. Als andere providers het redden, moet het hier ook mogelijk zijn na de fusie...
Hier baal ik van, net over gestapt naar T-Mobile, gelukkig nog met mijn oude provider door Zwitserland gereisd.
Maar wat ik wel heel erg jammer vind is dat de consument niet Zwitserland in de bundel heeft maar de zakelijke go abonnementen wel.
Dat is mijn inziens meten met 2 maten.
Misschien maar aan het eind van mijn nieuwe go abonnement maar weet terug naar mijn oude provider waar een eu ook een eu is.
Nu snap ik waarom T-Mobile "goedkoper" is. Terwijl er goedkope providers zijn die de eu wel als een geheel zien.
Wat een klagers allemaal! Zwitserland zit niet in de EU en als je wel roaming wil in Zwitserland of Turkije kan je voor een andere provider kiezen. Niemand dwingt je voor tmobile te kiezen.
Kwestie van even van te voren de voorwaarden doorlezen.
Hoi Ron,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Hoe zit het met Zwitserland, IJsland en Noorwegen?
Deze 3 landen vallen niet in de EU. Noorwegen en IJsland hanteren wél de EU-tarieven. Daarom kun je hier gewoon sms’en, bellen en internetten met jouw Go-abonnement.

Zwitserland heeft eigen, duurdere tarieven. We willen andere kosten lager houden. Daarom nemen we Zwitserland niet mee in onze EU-zone en betaal je daar het Zone 1-tarief, https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/tarieven-in-buitenland.

Bij deze, Zwitserland zit ook na 1 februari niet in de eu, volgens de website van T-Mobile.
Hallo

Ik ben 4 jaar tevreden klant en mijn contract verloopt in April. Ik dacht met jullie weer een 2 jarige deal te maken met go umlimited eu maar nu zie ik dat Zwitserland er helaas niet meer bij zit. Anagezien ik minimaal 2 dagen per week daar ben voel Ik me genoodzaakt over te stappen naar de concurrent wat ik helemaal niet wil.
Hebben jullie nog een optie?
Mvg Nico
Reputatie 7
Badge +15
Hey Beertje10,

Slim dat je dit navraagt. Er gaat dit jaar veel veranderen wat betreft gebruik in Europa. Zwitserland valt inderdaad niet meer binnen de Europa-zone sinds het Go abonnement. Wanneer je gebruik blijft maken van Stel Samen & Stel Blij is dit voorlopig nog wel het geval. Of dit zo blijft weten wij ook nog niet precies. Wanneer hier meer informatie over bekend is kun je dat vinden in bovengenoemd topic.

Je zou het abonnement dus ook door kunnen laten lopen zonder te verlengen. Het nadeel daarvan is wel dat de kortingen op de einddatum van je contract (15 april 2017) komen te vervallen.

Hopelijk is de situatie zo wat duidelijk voor je. Wil je het laten weten als je hier nog vragen over hebt? 🙂
Ik heb hetzelfde,4 dagen Zwitserland....
Ga ri Vodafone, die hebben Zwitserland wel en nu 27€ sim only.
Helaas ook na 4 jaar weg bij T-mobile
Reputatie 7
Badge +15
Hey Pielhaasreus,

Jammer om te lezen dat je ons hier ook door wilt gaan verlaten. Zoals ik in mijn bericht hierboven al aangaf is er nog niet precies bekend hoe dit allemaal gaat lopen dit jaar. Wanneer er meer informatie over bekend is delen we het in bovengenoemd topic. Ik hoop dat de 4 dagen Zwitersland wellicht nog wel te overzien zijn en je toch besluit bij ons te blijven 😉.
Beste T mobile ik zit vaak in Zwitserland en heb een abonnement afgesloten omdat u Zwitserland onder mijn bundel liet vallen. Nu u eenzijdig het contract verandert kan ik dan vervroegd kosteloos uit het contract stappen ?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Alex,

Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien!
Overstappen naar KPN zodra bundel afgelopen is. Asociaal dure bundel moeten aanschaffen in Zwitserland. Betaal nu net zo veel als bij de concurrenten dus dat maakt geen bal uit.
Vandaag flink ellende gehad in CH met Navigatie als in ik ben gestrand.....
Want Navigatie kon geen andere route meer downloaden en dus die werkte dus niet meer ivm met dat Zwitserland buiten europa ligt 😕, en SMS van welkom in CH had ik al gewist dus ff retail-pas-internet kopen was even in het donker zoeken...

Gelukkig nog wel de T-mobile app, daar kon ik toen een CH data bundel mee kopen 😕 voor een bedrag dat je denkt, tsjee.. doe dit 2x per jaar voor €20,- smeer dat uit over 12 maanden, dan wordt een duurder abo bij een andere provider in eens binnen bereik 😞 maar dat wil ik dus niet....
Gemiddeld 40 dagen per jaar in CH bij familie...

Gaat dit nog opgelost worden dan T-mobile in CH gewoon uit de bundel werkt?

Want ik merk dat in europa onderweg zijn deze "aanname CH is geen europa" me toch echt irriteert en ondanks dat ik al vanaf mijn studententijd bij Ben->T-mobile zit al meer dan 20 jaar bijna vind ik dit een knappe deal breaker, zeker als je dan hoort dat KPN en Vodafone, Simyo etc.. wel Europa als geheel erkennen.

Weetje alle technische verhalen of juridisch gepraat.... Ik ben gebruiker en ik hoor "europa is nu zelfde bundel.." Dan wil ik niet een sticked nootje op mijn telefoon geplakt hebben met met uitzondering van: Zwitserland, etc... ik als domme consument snap dat dus niet 😉 (wil dat niet snappen :-P)

Ik hoop dat jullie snel een goed aanbod komen zodat ik nog bij de loyalklanten mag blijven behoren maar dit doet wel pijn op moment....

PS Na de Brexit (als die door gaat)? Dan zou je dus in de UK ook niet meer in Europa bundel zitten 😃?
Reputatie 7
Badge +10
er zit een verschil tussen europa en de europeese uni. gezien het een eu bindel is mag je deze binnen de hele eu gebruiken volgens de eu regels.
omdat de ch providers zich niet aan de eu regels hoeven te houden valt dit dus buiten de bundel.

zelfde voor de uk. als de providers daar zich niet aan de eu regels willen houden als ze niet meer binnen de eu vallen zullen ze dus niet meer binnen de bundel vallen.
Toch blijft het niet handig van T-mobile om Zwitserland niet in de bundel op te nemen, terwijl andere providers dat wel doen. Ik was ook enigszins verbaasd te merken dat ik snel m'n roaming uit moest zetten, terwijl mijn reisgenoten met minder dure abonnementen gewoon door konden blijven surfen..

Ik hoop dat dit snel verandert. Bij Tele2 is Zwitserland nl. ook gewoon binnen de bundel...Belofte #6? 😜
Tele2 had idd Zwitserland in de bundel.....
@tmobile zorg ook eens dat het bij jullie nu eens inclusief word
Ben net overgestapt op T-Mobile voor de mobiel.
En kom er net achter dat T-Mobile (zo ongeveer als enige provider) Zwitserland buiten de bundel heeft. Dit had ik absoluut niet verwacht van een 'internationale' provider.
Ik ondersteun dan ook de verzoeken om dit z.s.m. in de goede zin te wijzigen
Reputatie 3
Badge +2
Zwitserland zit niet in de EU. Dus zit het ook niet in de EU roaming regels. Vodafone heeft Turkye ook in het EU pakket gestopt. Dat volgende andere providers ook niet. Zo blijft er marktwerking en is er een aanbod waar iedereen de voor hem belangrijke zaken kan meewegen. Als je elke week in Zwitserland bent, kun je beter geen t-mobile nemen en als elke week in Turkye bent ook niet. Voor de echte EU landen is het dus wel goed geregeld. Hoe dit straks voor de UK uitpakt is koffiedik kijken. De Engelse netwerken hoeven zich straks niet meer aan de maximum wholesale tarieven te houden.
Dat Zwitserland niet in de EU zit, is mij bekend. Maar andere providers (ook die waar ik vandaan kom), hebben Zwitserland wel in het EU pakket. En dat is erg handig, omdat Zwitserland zo ongeveer midden in Europa ligt en er een grote kans is, dat je daar (bijvoorbeeld voor vakantie) wel eens komt of doorheen reist. Erg onhandig als je dan een extra bundel moet kopen. Ik zal daarom T-Mobile nooit aanraden, want ik vind dit een onbegrijpelijk praktisch minpunt.
Ook ons hele gezin (4 abonnementen) zullen in de komende maand T-Mobile na jaren tevreden klant te zijn geweest verlaten en verruilen voor KPN/Youfone waar Zwitserland wél inbegrepen is in de internationale bundel.

De prijzen voor Travel&Surf-passen zijn exorbitant. In het begin van onze contractsperiode konden we nog per MB afrekenen in Zwitserland, tegen een goed betaalbaar tarief; ook die optie is geschrapt. Zwitserland lijkt een melkkoe geworden voor T-mobile; aan ons verkopen ze geen passen meer!
Reputatie 2

Ik heb, voor ik binnenkort naar KPN overstap na bijna 15 jaar, een Salt prepaid kaartje gekocht in Zwitserland. Voor 1,99 frank per dag onbeperkt internet. Ideaal! 

Reageer