Beantwoord

Zwitserland roaming 15 juni

• 2 mei 2017
  • 7 reacties
  • 3649 Bekeken

Komt er na 15 Juni Zwitserland ook bij, zoals Vodafone dat wel doet, Anders ben je genoodzaakt om van provider te veranderen.
icon

Beste antwoord door Hajar 3 mei 2017, 16:37

Hi pintenwipper,

Met de nieuwe roaming tarieven van 13 juni gaat het inderdaad een fijne zomer worden. Voor Zwitserland gelden er aparte tarieven. Dit land heeft namelijk eigen, duurdere tarieven. We willen andere kosten lager houden. Daarom nemen we Zwitserland niet mee in onze EU-zone. Ik zie dat je momenteel gebruik maakt van het Stel Samen & Stel Bij abonnement en daarvoor geldt wel een uitzondering. Voor Stel Samen & Stel Bij-klanten blijft bellen in Zwitserland uit de bundel.

Ik hoop dat je alsnog bij ons blijft en dat dit geen reden is om ons te verlaten. 🙂
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi pintenwipper,

Met de nieuwe roaming tarieven van 13 juni gaat het inderdaad een fijne zomer worden. Voor Zwitserland gelden er aparte tarieven. Dit land heeft namelijk eigen, duurdere tarieven. We willen andere kosten lager houden. Daarom nemen we Zwitserland niet mee in onze EU-zone. Ik zie dat je momenteel gebruik maakt van het Stel Samen & Stel Bij abonnement en daarvoor geldt wel een uitzondering. Voor Stel Samen & Stel Bij-klanten blijft bellen in Zwitserland uit de bundel.

Ik hoop dat je alsnog bij ons blijft en dat dit geen reden is om ons te verlaten. 🙂
Hi pintenwipper,

...
Voor Stel Samen & Stel Bij-klanten blijft bellen in Zwitserland uit de bundel.
...

Volgens mijn gegevens heb ik een Go 17.1 abonnement met Voordeelbundel Travel & Surf / Basic - 1GB. Hiermee internet ik nu in Zwitserland vanuit mijn bundel. Blijft dat zo?
Reputatie 4
Hoi Hoane,

Daar zal ik je meteen antwoord op geven! :D

Zwitserland valt in Zone 1 en heeft eigen, duurdere tarieven. We willen andere kosten lager houden. Daarom nemen we Zwitserland niet mee in onze EU-zone. Dat betekent voor jouw dat je dan jouw databundel van 1 GB alleen kan gebruiken in de EU-Zone, dus niet in Zwitserland. Voor alle informatie over de wijzigingen en Zwitserland wil ik je graag doorverwijzen naar ons algemene topic.

Als je verder nog vragen hebt, mag je dat gerust stellen in het algemene topic.
Dus het klopt dat ik tot 13 juni in Zwitserland uit mijn bundel kan/kon internetten maar daarna niet meer? Graag antwoorden met ja of nee.
Badge +13
Als je een go abonnement heb dan kun je nu ook niet je bundel in Zwitserland gebruiken.
Heb je een ouder abonnement dan moet je per abonnement de voorwaarden bekijken.
Ik heb in december een 1-jarig Stel Samen & Stel Bij abonnement afgesloten en die in januari omgezet naar Go om in EU + Zwitserland uit mijn bundel te kunnen internetten. Dat kostte toen wel me mijn korting. In Zwitserland internetten uit mijn bundel bleek te werken. Overigens vlieg ik morgen weer naar Genève en ga ervan uit dat het nog steeds werkt. Dus mijn vraag blijft: verandert dit per 13 juni?
Reputatie 4
Hoi Hoane,

Ik reageer nog graag even op jouw vraag! :)

Het antwoord is: nee. Met GO abonnementen kan je vanaf 13 juni niet internetten in Zwitserland vanuit de bundel . Dit komt omdat het eigen duurdere tarieven heeft. Voor de Stel Samen & Stel Bij abonnementen is er een uitzondering gemaakt, omdat het voor de Stel Samen & Stel Bij abonnementen al vanaf het begin mogelijk was en wij de trouwe klanten niet willen benadelen.

Voor meer uitleg kan je kijken op de website of ons algemene topic.