Ben jij een festivalbezoeker?

Reputatie 5
Heb jij dit jaar Lowlands, Awakenings, Pinkpop, de Zwarte Cross of een ander festival bezocht? Help ons dan mee door aan dit onderzoekje mee te doen!

Het festivalseizoen zit er bijna op. Voor T-Mobile betekent het einde van een drukke periode waarin we veel werk hebben verzet om het bereik op een groot aantal festivals tijdelijk uit te breiden en te verbeteren.
We gaan nu kijken wat we volgend jaar nog beter kunnen doen en daar hebben we jullie hulp voor nodig.

Willen jullie ons hierbij helpen door de volgende vragen te beantwoorden?

- Op welke festivals ben je geweest en kun je aangeven wat je ervaring was? Kon je internetten, bellen en/ of sms’en?
- Wat verwacht op je festival van T-Mobile?
- Is een aantal WiFi-punten op het terrein waar je gebruik van kunt maken van internet een optie?
- Wil je je toestel op kunnen laden op het festivalterrein?

Verder zijn we benieuwd naar alle verdere suggesties en opmerkingen die jullie hebben.

Bedankt alvast voor jullie medewerking!

3 reacties

Reputatie 3
- Op welke festivals ben je geweest en kun je aangeven wat je ervaring was? Kon je internetten, bellen en/ of sms’en?
Dit jaar ben ik op Paaspop, Waterpop ( dorpsfestival) en Lowlands geweest waarbij ik bij Paaspop door de afgelegen locatie niet echt internet had maar wel kon bellen en sms'en.
Waterpop was alles mogelijk maar dat is dan ook maar een klein festival midden in Wateringen waarbij het bereik gewoon goed is dus. 
Lowlands is ontzettend goed geregeld en ik heb daar alleen internet gebruikt op zondag om de stand in de klassieker even te ontvangen wat op de camping goed ging. Ik kan mij goed voorstellen dat het bereik daar minder is op het terrein zelf door de gigantische massa. Bellen en sms'en ook geen problemen mee gehad.

Het belangrijkste voor mij is dat ik wel gewoon kan bellen en sms'en als ik vrienden ben kwijtgeraakt of als er thuis iets is bijvoorbeeld. Internet vind ik minder belangrijk omdat dat voor mij niet echt bij een festival past om telkens op je mobiel te kijken.

- Is een aantal WiFi-punten op het terrein waar je gebruik van kunt maken van internet een optie?
Dit zal voor mensen zeker een optie zijn maar zoals hierboven beschreven ben ik geen voorstander van al die ontwikkelingen op een festival als Lowlands of Paaspop.

Ik wil het toestel sowieso bij de camping kunnen opladen door hem af te geven bijvoorbeeld ( mits ze hem dan ook echt opladen voor 1 muntje desnoods ). Op het terrein kan het ook wel maar ik loop niet met mijn lader rond wat je op Lowlands bijvoorbeeld wel nodig had ( op Paaspop kon je hem afgeven op het festivalterrein ). Beide vormen heeft zo zijn voor -en nadelen ( een oplaadpunt is ook een chilpunt waar je weer mensen ontmoet en dergelijke ). 
Reputatie 4
Badge +4
Fortarock in Nijmegen (Goffert Park) was voor mij dit jaar de enige. Internet was geen optie (3 keer over de hele dag gelukt om een ping te sturen) bellen en SMS was ook beperkt. Voorgaande jaren nog diverse andere minder bekende festivals bezocht met dezelfde "problemen" (Graspop, Arrow Rock Festival, om maar eens voorbeelden te geven)

Verwachten is een groot woord, maar het zou erg prettig zijn als ik op zijn minst een SMS kan sturen om dezelfde redenen als Kurkdroog hiervoor beschrijft. Ik heb het al regelmatig meegemaakt dat je na afloop uren staat te wachten op passagiers en dan het thuisfront niet kunt informeren dat je zoveel later bent.

Lijkt mij een prima idee, maar dan zal er sterk over nagedacht moeten worden hoe men dit vormgeeft ivm kluitvorming, kwade gezichten als men er niet bij kan, locatie t.o.v. optredende artiesten etc.

Wellicht is dit in de toekomst wel een idee. Batterij ladingen gaan tegenwoordig nou eenmaal minder lang mee door alles wat het toestel kan, foto's en filmpjes maken, maar ook verbinding zoeken....
Reputatie 5
Bedankt voor jullie reacties! Deze zijn erg waardevol voor ons.

Als er nog meer mensen zijn die hun ervaringen op festivals met ons willen delen dan zie ik jullie reacties graag tegemoet!

Reageer