[Denk mee] Help ons de webshop en website te verbeteren!

• 23 augustus 2016
  • 14 reacties
  • 8811 Bekeken

Hi!

Ik ben Louis en werk als Sr. eDevelopment Manager bij T-Mobile. Dat betekent dat ik functionaliteit bedenk voor website, webshop en/of app om het leven van onze klanten aangenamer te maken. Ik geloof er namelijk in dat wanneer je dingen makkelijker maakt, klanten blijer worden en je producten ook meer gaan gebruiken. Ik probeer de digitale wereld van T-Mobile voor jou samen met een bak gave collega's beter te maken.

Ik heb jouw hulp nodig! Op T-Mobile.nl kun je op verschillende plekken allerlei producten en diensten kopen.

• Voor toestellen en abonnementen kun je terecht in de webshop
  • Accessoires voor je toestel verkopen we in onze accessoireshop
  • Je abonnement aanpassen kan o.a. op My T-Mobile
  • Wil je snel een product toevoegen, dan hebben we ook nog aparte pagina's waar je bijvoorbeeld Visual Voicemail kunt kopen
  • Last but not least, kun je in de My T-Mobile app ook een aantal producten kopen

De manier waarop we dit allemaal aan je voorschotelen, willen we graag beter maken. En daar kunnen we jouw hulp goed bij gebruiken.

Heb jij dus ideeën wat we functioneel handiger kunnen doen? Ergens een knop bij? Uitleg verwijderen omdat het niets toevoegt? Bepaalde producten kunnen vergelijken? Anything...deel het met ons

Kortom hoe maken we jouw leven comfortabeler tijdens een bezoek aan ons digitale landschap.

Greetz,

Louis

14 reacties

Ach, stel we gaan even niet te diep in op het puntje 'assortiment' dan zou ik vooral willen aandragen dat het hele principe nu dubbel lijkt...

Waarom maakt men niet 1 shop voor alles?

Accessoires, telefoons, kaartjes, eigenlijk alles kan je in 1 webshop zetten. Hoe dit dan 'gekocht' wordt is een administratieve handeling... Dit zou met extra-punten kunnen, maar ook met geld en ook in combinatie met een dienst van T-Mobile (afbetaling van koop toestel bij abonnement).

Dit levert ook de mogelijkheid om het assortiment te bespreken, maar laat ik die nog maar even sudderen.

Met 1 enkele webshop waar men tussen diensten (abonnementen en 'upgrades' als bundels) en producten (vanuit leverancier/groothandel om zo breed assortiment zonder beperkingen te krijgen) kan schakelen, is er ook beter te zoeken. Men kan onder een dienst een ideaal abonnement opzoeken op zoektermen, maar dus ook componenten selecteren i.p.v. verstopt te zitten in een pagina specifiek.. Zeker het SS&SB leent zich hier goed voor waar men toevoegingen kan selecteren en zo een op maat abonnement kan opbouwen.

Daarna kan je nog kijken naar wat je aan producten / toestellen / accessoires erbij kiest. Eventueel kan je dan simpel 'aanvinken' of je het toestel volledig wil betalen, gedeeltelijk in afbetaling, mogelijke combinatie met punten (zo maak je verlengen aantrekkelijker) etc etc..

Mijn belangrijkste punt is vooral om het terug te brengen tot 1 webshop en om informatie en 'verkoop' te scheiden zodat vooral informatie straks weer sneller te vinden is. Dit helpt in het zoeken naar een item, in het terug brengen tot 1 afreken moment en latere verbredingen zijn er ook makkelijker op toe te passen.
Tnx Poco-Loco, precies het idee wat ik er over heb. Ik hoor het alleen liever terug van mensen zoals jij. Dank voor je uitgebreide reactie!
Mwha, je zou op hipchat langs moeten komen, dan kom je er wel achter dat dit nog kort was!

De grootste winst, buiten een meer overzichtelijke enkele shop, is dat je promoties mooi boven kunt tonen, maar alles in de shop met een pricewatch (nog het enige wat handig is aan Tweakers) kan selecteren en opzoeken (ja vereist nogal wat data-input... maar zoek nu maar eens een mobiel met specifiek 5ghz WiFi... dan moet je ze per stuk controleren).

Verder, vooral naar marketing, gaat het afrekenen met meerdere opties (de extra-punten of vrijheid om niet alleen je toestel maar de set in koop met afbetaling te nemen) meer en makkelijker verkoop stimuleren.
Mwha, je zou op hipchat langs moeten komen, dan kom je er wel achter dat dit nog kort was!

De grootste winst, buiten een meer overzichtelijke enkele shop, is dat je promoties mooi boven kunt tonen, maar alles in de shop met een pricewatch (nog het enige wat handig is aan Tweakers) kan selecteren en opzoeken (ja vereist nogal wat data-input... maar zoek nu maar eens een mobiel met specifiek 5ghz WiFi... dan moet je ze per stuk controleren).

Verder, vooral naar marketing, gaat het afrekenen met meerdere opties (de extra-punten of vrijheid om niet alleen je toestel maar de set in koop met afbetaling te nemen) meer en makkelijker verkoop stimuleren.

Meer soorten filters is zeker iets dat ook boven aan ons verlanglijstje staat. Daar hadden we er meer van in het verleden maar die waren erg gedateerd (qwerty toetsenbord, camera etc 🙂.

Wat bedoel je met je laatste alinea? Je lijkt naar de handset afbetalingsopties te refereren. Wat je er anders aan zou willen zien is me nog niet helemaal duidelijk.
Je hebt nu meerdere shops, omdat je ook meerdere opties tot betalen hebt.
- 1 shop is puur gericht op abonnement (wel of niet toestel)
- 1 shop is gericht op accessoires kopen, met geld
- 1 shop is gericht op T-Mobile Extra-punten

Maak 1 shop, geef die de mogelijkheid om met meerdere dingen te kunnen betalen i.p.v. een voucher voor korting in de andere shop met punten te nemen. Het is omslachtig en onnodig, een klant heeft de punten en zo behoudt je zowel klant als kan deze de punten voor een korting gebruiken.... Is het een grote korting? Nee, zoveel zijn die punten niet waard, maar het is meer dan niks en nuttiger toepasbaar dan nu. (Spreek Lea maar niet over haar verwoede pogingen tot een BBQ).

Als je bij het afronden van je selectie gaat selecteren kan je aangeven welke onderdelen je direct wil betalen, welke je met een afbetalingsregeling aan je abo-incasso wil koppelen en welke je eventueel met punten wil afbetalen. Dat zijn betaalopties, geen aparte webshop, in de basis.

Het maakt de punten leuker om te besteden, want als je nu 2 jaar lang kan sparen om bij je verlenging een toestel met extra korting te pakken, dan wordt het leuk. Misschien wat accessoires gezien de waarde van de punten, maar je snapt het idee hopelijk waar ik heen wil.

Nu zal de afdeling boekhouding dingen naar me willen gooien (en punten en geld en abo afbetaling van koop regeling??????), maar waarom moet je per se zo gefixeerd zijn in de opties als in al het andere er flexibiliteit wordt gepromoot?

Ennuh, als je nog een collega werk wil bezorgen, ook de abo-bundels kunnen nog wel wat verbeteringen gebruiken hoor 😛 Nogmaals, je bent welkom op Hipchat om daar eens met de KE's te sparren over wat we, vrij constructief, als adviezen hebben. Tis niet alleen "goedkoper" dat we wensen 😉
Je hebt nu meerdere shops, omdat je ook meerdere opties tot betalen hebt.
- 1 shop is puur gericht op abonnement (wel of niet toestel)
- 1 shop is gericht op accessoires kopen, met geld
- 1 shop is gericht op T-Mobile Extra-punten

Maak 1 shop, geef die de mogelijkheid om met meerdere dingen te kunnen betalen i.p.v. een voucher voor korting in de andere shop met punten te nemen. Het is omslachtig en onnodig, een klant heeft de punten en zo behoudt je zowel klant als kan deze de punten voor een korting gebruiken.... Is het een grote korting? Nee, zoveel zijn die punten niet waard, maar het is meer dan niks en nuttiger toepasbaar dan nu. (Spreek Lea maar niet over haar verwoede pogingen tot een BBQ).

Als je bij het afronden van je selectie gaat selecteren kan je aangeven welke onderdelen je direct wil betalen, welke je met een afbetalingsregeling aan je abo-incasso wil koppelen en welke je eventueel met punten wil afbetalen. Dat zijn betaalopties, geen aparte webshop, in de basis.

Het maakt de punten leuker om te besteden, want als je nu 2 jaar lang kan sparen om bij je verlenging een toestel met extra korting te pakken, dan wordt het leuk. Misschien wat accessoires gezien de waarde van de punten, maar je snapt het idee hopelijk waar ik heen wil.

Nu zal de afdeling boekhouding dingen naar me willen gooien (en punten en geld en abo afbetaling van koop regeling??????), maar waarom moet je per se zo gefixeerd zijn in de opties als in al het andere er flexibiliteit wordt gepromoot?

Ennuh, als je nog een collega werk wil bezorgen, ook de abo-bundels kunnen nog wel wat verbeteringen gebruiken hoor 😛 Nogmaals, je bent welkom op Hipchat om daar eens met de KE's te sparren over wat we, vrij constructief, als adviezen hebben. Tis niet alleen "goedkoper" dat we wensen ;)

Haha tnx poco-loco, over 'goedkoper' ga ik gelukkig niet. Ik wil vooral dingen makkelijker maken en je helpt me enorm door de pijnpunten die we zien ook terug te geven. Extra mooie insight vind ik je opmerking over de verschillende betaalmethodes: een voucher in shop 1 om vervolgens in shop 2 te kunnen betalen. Met de kennis van ons landschap niet zo gek

Nu is dat vanuit wat er technisch allemaal niet (betaalbaar) kon voor ons logisch, maar vanuit klantperspectief is dat inderdaad een draak van een ervaring. En precies dat soort dingen willen we beter maken zodat techniek niet meer leidend is maar dienend voor de klant.
Naja, ik heb nog steeds een groothandel login via een familie-bedrijf dus de prijzen zijn mij pijnlijk bekend... Wat dat betreft is het ook niet zozeer goedkoper, maar breder wat ik wens en bij voorkeur overzichtelijk ;)

Voorbeeldje, ik zit niet verlegen om Internet Wereldwijd voor 42 euro... mij te belachelijk duur en zeker voor de mb's in de landen (Australië) waar ik ze nodig heb.

Wat ik wel zou kunnen gebruiken is een Verbinding Wereldwijd 64kbps... Net genoeg om dat ene mailtje / boarding pass op het vliegveld op te kunnen pakken (ja... dat ding doet het namelijk precies net niet als je hem nodig hebt en altijd net na dat 1 uurtje gratis WiFi op het vliegveld in het buitenland), maar verder te weinig om nou werkelijk iets te doen. Houdt de Travel & Surf als optie erbij, maar geeft me wel de mogelijkheid om iets te controleren.

Dat... dat hoeft geen 42 euro te kosten, maar voor 5 a 10 euro... zou ik interesse hebben. Nuttig genoeg als echt nodig is, maar nutteloos qua snelheid voor alles wat niet serieus is 😉 Zo'n 'verbinding' voor een lage prijs zet ik zo aan, maar 42 euro... ik heb nog een T&S pas liggen voor Europa.... die is nog van voor de EU gratis data uitbreiding, geen idee of die pas ooit gebruikt gaat worden...tenslotte, er zijn T&S zone 1, 2 en 3 passen... Ja hallo??? Hoe complex maak je dingen nu.

1 webshop met al je diensten, overzichtelijk en beschikbaar en met meerdere opties tot betalen. Bundels en diensten als product vermelden en zo dus ook duidelijk de informatie en voorwaarden zichtbaar... Te vaak zien we hier ook Internet Europa ipv een T&S pas voor iemand die op vakantie ging...
Naja, ik heb nog steeds een groothandel login via een familie-bedrijf dus de prijzen zijn mij pijnlijk bekend... Wat dat betreft is het ook niet zozeer goedkoper, maar breder wat ik wens en bij voorkeur overzichtelijk ;)

Voorbeeldje, ik zit niet verlegen om Internet Wereldwijd voor 42 euro... mij te belachelijk duur en zeker voor de mb's in de landen (Australië) waar ik ze nodig heb.

Wat ik wel zou kunnen gebruiken is een Verbinding Wereldwijd 64kbps... Net genoeg om dat ene mailtje / boarding pass op het vliegveld op te kunnen pakken (ja... dat ding doet het namelijk precies net niet als je hem nodig hebt en altijd net na dat 1 uurtje gratis WiFi op het vliegveld in het buitenland), maar verder te weinig om nou werkelijk iets te doen. Houdt de Travel & Surf als optie erbij, maar geeft me wel de mogelijkheid om iets te controleren.

Dat... dat hoeft geen 42 euro te kosten, maar voor 5 a 10 euro... zou ik interesse hebben. Nuttig genoeg als echt nodig is, maar nutteloos qua snelheid voor alles wat niet serieus is 😉 Zo'n 'verbinding' voor een lage prijs zet ik zo aan, maar 42 euro... ik heb nog een T&S pas liggen voor Europa.... die is nog van voor de EU gratis data uitbreiding, geen idee of die pas ooit gebruikt gaat worden...tenslotte, er zijn T&S zone 1, 2 en 3 passen... Ja hallo??? Hoe complex maak je dingen nu.

1 webshop met al je diensten, overzichtelijk en beschikbaar en met meerdere opties tot betalen. Bundels en diensten als product vermelden en zo dus ook duidelijk de informatie en voorwaarden zichtbaar... Te vaak zien we hier ook Internet Europa ipv een T&S pas voor iemand die op vakantie ging...

Je laatste alinea is duidelijk. De input daarboven deel ik met marketing aangezien het topic gaat over de functionele verbetering van het digitale landschap. Hoop op je begrip 😉
Reputatie 6
Badge +13
De verbeterpunten die ik graag zie:

- Voordat de klant een abonnement bestelt, moet hij bundels uitkiezen. Ik zie bij veel mensen dat ze of te veel MB's hebben of te weinig hebben. Die keuze maken wat betreft bundels is voor sommigen lastig. Mij lijkt het handig om een tool te implementeren waarbij je je gebruik kunt opgeven en dat er aan het einde een advies uitrolt. Met vragen zoals: Hoeveel uur per dag stream je muziek? Hoeveel minuten bel je gemiddeld per maand? Hoeveel uur browse je per dag op het internet?
- Betere uitstraling voor de mobiele pagina's en app. De desktoppagina ziet er gelikt uit door de material design. Op de mobiele pagina's ziet het eruit als een wirwar van plaatjes en tekst. Ook als ik op de mobiele pagina naar "shop" ga, zie ik "Alle telefoons", "Toestelmerken" en "Losse telefoons". Die laatste twee lijken mij echt overbodig. Beter is dan om bij alle telefoons twee knoppen te maken: "met abonnement" en "zonder abonnement". Schept naar mijn inziens meer overzicht.
- Het mooie is, als ik nu op menu druk (nadat ik op alle telefoons heb gedrukt) heb ik veel minder opties. Ik zie enkel "Shop" en "Klantenservice". Ik mis daar "Netwerk", "My T-Mobile" en "Zakelijk". Ook ziet het er niet hetzelfde uit qua uitstraling. Een stuk verouderd oogt het wel op zo' mobiel scherm. Als je daarna het tabblad klantenservice uitvouwt, kun je niet meer scrollen. Alleen de pagina ernaast scrolt.
- Om terug te komen op de material design. Op de mobiele pagina is deze alleen van toepassing op de hoofdpagina, "Klantenservicepagina", Dat is bij de andere pagina's niet zo.
- Verder ben ik het ermee eens dat de shops samengevoegd moeten worden tot één overzichtelijke shop. Wat ik nu niet zie is dat je meteen accessoires bij je telefoon kunt kopen. Dat is wel jammer.
De verbeterpunten die ik graag zie:

- Voordat de klant een abonnement bestelt, moet hij bundels uitkiezen. Ik zie bij veel mensen dat ze of te veel MB's hebben of te weinig hebben. Die keuze maken wat betreft bundels is voor sommigen lastig. Mij lijkt het handig om een tool te implementeren waarbij je je gebruik kunt opgeven en dat er aan het einde een advies uitrolt. Met vragen zoals: Hoeveel uur per dag stream je muziek? Hoeveel minuten bel je gemiddeld per maand? Hoeveel uur browse je per dag op het internet?
- Betere uitstraling voor de mobiele pagina's en app. De desktoppagina ziet er gelikt uit door de material design. Op de mobiele pagina's ziet het eruit als een wirwar van plaatjes en tekst. Ook als ik op de mobiele pagina naar "shop" ga, zie ik "Alle telefoons", "Toestelmerken" en "Losse telefoons". Die laatste twee lijken mij echt overbodig. Beter is dan om bij alle telefoons twee knoppen te maken: "met abonnement" en "zonder abonnement". Schept naar mijn inziens meer overzicht.
- Het mooie is, als ik nu op menu druk (nadat ik op alle telefoons heb gedrukt) heb ik veel minder opties. Ik zie enkel "Shop" en "Klantenservice". Ik mis daar "Netwerk", "My T-Mobile" en "Zakelijk". Ook ziet het er niet hetzelfde uit qua uitstraling. Een stuk verouderd oogt het wel op zo' mobiel scherm. Als je daarna het tabblad klantenservice uitvouwt, kun je niet meer scrollen. Alleen de pagina ernaast scrolt.
- Om terug te komen op de material design. Op de mobiele pagina is deze alleen van toepassing op de hoofdpagina, "Klantenservicepagina", Dat is bij de andere pagina's niet zo.
- Verder ben ik het ermee eens dat de shops samengevoegd moeten worden tot één overzichtelijke shop. Wat ik nu niet zie is dat je meteen accessoires bij je telefoon kunt kopen. Dat is wel jammer.

• 1 shop clear
  • Bij data/belminuten/(evt sms) keuze verwacht je dus advies o.b.v .huidige verbruikt?
  • Hoeveel uur je streamt en/of browst? Dat mogen wij volgens mij helemaal niet zien/meten ivm netneutralitiet, of heb ik het mis?
  • Topnavigatie gaan we gelijktrekken. Het shopgedeelte is technisch nu een ander platform waardoor verschillen er makkelijker in sluipen. Dat gaan we dus sowieso oplossen
  • Material design: bedoel je dat de mobiele hoofdpagina (homepage) en klantenservice pagina's wel material design zijn en de rest daarin nog afwijkt?

Dit lost nog niet je punt op m.b.t. alle telefoons, toestelmerken en losse telefoons. We verkopen losse toestellen, prepaid toestellen en toestellen i.c.m. abonnementen. Die laatste groep is het grootst. Zouden we met die wetenschap dit beter kunnen indelen? M.a.w. blijft je voorstel dan staan?
Wisselen tussen computers aan de balie zou niet nodig moeten zijn.(pinnen...)
Hi Retrorick (te gekke alias trouwens 🙂,

Wisselen tussen computers aan de balie zou niet nodig moeten zijn.(pinnen...)

Ben het met je eens dat dat best gek is. Is nog niet de die we op korte termijn kunnen maken. Staat wel op het vizier en willen we zeker in 1 logische omgeving onderbrengen zodat klant en medewerker in de winkel een betere ervaring te geven. Zijn er nog andere redenen waarom dat beter kan waar ik nog niet aan gedacht heb?

Greetz,

Louis
Voor nu kan ik het zo niet bedenken
Voor nu kan ik het zo niet bedenken

Ok, clear 🙂 !

Reageer