Sticky Beantwoord

[DENK MEE] Hoe wil jij meer inzicht in je dataverbruik?

Toon eerste reactie

87 reacties

Hoi Mark
Op 26 juni heb ik op mijn S5 mini de App Travel & Surf verwijderd en de restrictie mobile gegevens achtergrond beperken weer uit gezet en tot op heden ook geen onverklaarbare 10 KB data verbruik meer gehad.
Ik ben er blij mee!!!:):)
Zou de App Travel & Surf de oorzaak zijn geweest?
Als je de App van T Mobile gebruikt waarmee je een pas kunt aanschaffen dan heb je toch geen Travel & surf App meer nodig, of zie ik dat verkeerd?:8
Ik ga nu nog kijken wat de gevolgen zijn voor data verbruik als ik het vinkje weg haal van gegevens automatisch synchroniseren.
Vriendelijke groet Inventor.:)
Inventor schreef:

Ik ga nu nog kijken wat de gevolgen zijn voor data verbruik als ik het vinkje weg haal van gegevens automatisch synchroniseren.

Och!! 😠 denk foutje,synchroniseren staat al aan !,
probleem onverklaarbare 10 KB data verbruik lijkt te zijn opgelost 😉
Mark bedankt !
Vriendelijke groet Inventor.:)
Helaas toch te vroeg gejuicht, :@:(
13 juli 10KB
16 juli 10KB
17 juli 10KB
21 juli 10KB
Mark_K schreef:

Hoi,
Ik wacht nog steeds op het weer voorkomen van mobiele dataverbruik op de Samsung S4mini. Dat is sinds de recorder aanstaat nog niet gebeurd. Op de S4mini zijn andere apps actief (geen Yahoo mail en ook geen Sony apps).
=wordt vervolgd=

En Mark hoe is het bij jou?

Mark_K schreef:

Hoi,
Hoewel ik nog niet weet welke apps dit doen op de S4mini, een ding staat vast: er bestaan meerdere apps die toch in staat zijn, af en toe, een heel klein beetje mobiele data te verbruiken.
=wordt vervolgd=

Maar welke? :?
Het is wel raar dat dit fenomeen pas is de laatste maanden optreed.
Vriendelijke groet Inventor. 🙂
Hoi Mark

Ik heb na 29 augustus geen 10KB afschrijving meer gehad, de laatste was op 16 augustus. Kun je iets vertellen wat nu de oorzaak was?:?

Vriendelijke groet Inventor
ik zou willen zien waar ik het meeste aan verbruikt heb, en wat eigenlijk muziek luisteren aan mb's kost ik heb nu heel veel mb's over omdat ik bang ben er elke maand onverwacht geld bij te moeten betalen.
dus duidelijk en ook een berichtje ontvangen hoeveel ik nog heb gewoon elke week of als je bijna aan je mb's zit.
Sandebrie,

nvm, zie nu je reactie in een andere thread/topic. Begrijp nu dat je internet apart hebt.

(stond verhaaltje over data in abo vorm.., niet van toepassing)
Reputatie 3
Badge
Inventor schreef:

Hoi Mark

Ik heb na 29 augustus geen 10KB afschrijving meer gehad, de laatste was op 16 augustus. Kun je iets vertellen wat nu de oorzaak was?:?

Vriendelijke groet Inventor

Hi Inventor,

Dit is een lang verhaal. Heb je even?

Echt verbruik
We hebben met meetapparauur vastgesteld dat meerdere apps in staat zijn een miniem dataverbruik te trekken via mobiel internet. Dit ondanks dat je Mobiele Data hebt uitgeschakeld op jouw toestel! Daar kun jij als gebruiker en T-Mobile niets aan veranderen. Er is dus sprake van echt verbruik die wordt gemeten wat zelfstandig door jouw smartphone wordt gedaan. Dit verbruik is meestal kleiner dan 1KB per dag en soms ook echt 0.

Wijziging
De meest recente wijziging is dat T-Mobile jouw dataverbruik tot 1KB per dag naar beneden afrondt op 0. Dit geldt voor het scherm met de dagtotalen (zie "Recent Verbruik" in de My T-mobile app, of "Verbruiksdetails" in My T-Mobile webpagina) en de informatie wat verschijnt op de factuur. Ik verwacht dat het zelfstandig verbruk van jouw smartphone voortaan sporadisch of niet meer naar voren zal komen.

Waarom zie ik eigenlijk 10KB / 1MB?
Afhankelijk van jouw abonnement en de daarbij horende tariefregels wordt dataverbruik op dagbasis afgerond en getoond in veelvouden van 10KB of 1MB. Dit zie je terug in de My T-Mobile app onder "Recent Verbruik" als je doordrukt in de Verbruikstatus, of in My T-Mobile webpagina's onder "Verbruikstatus" > "Verbruiksdetails", en in de details van jouw factuur.

Bijlagen
De 2 screenshots laten mijn dagtotalen zien uit de My T-Mobile app en My T-Mobile webpagina. Opmerking: de in de screenshot getoonde kosten voor mijn dataverbruik zijn 0 omdat mijn data uit mijn databundel wordt verbruikt.
Nou.... "lang verhaal"... Ik denk mooi laatste kopje koffie en uurtje vol te kunnen maken is het amper een A4 😛

Mooi om te zien dat er een oplossing is om de 'discussie' weg te nemen. Ben nog steeds erg benieuwd welke app's het waren en ook of het iets is dat de makers daarvan zouden moeten weten. Persoonlijk vind ik het een vrij kwalijke zaak dat een app die instelling kan omzeilen, maar aan de andere kant zo is het ook op te lossen 😉
Hoi, Mark Bedankt voor jouw uitleg en “oplossing” het neemt wel een beetje het nare gevoel weg dat er toch stiekem geld word afgeschreven.
Maar ik ben het wel met Poco-Loco eens dat het een kwalijke zaak is dat een app toch de instelling kan omzeilen,:@
Vriendelijke groet Inventor 🙂
Ja dat klopt wel, bij gegevens en instellingen
IDEE

Een widget waarbij je de verbruiksicoontjes (bolletjes) op je startscherm ziet.
Reputatie 2
Hi dwwe. Wat bedoel je in dit geval met verbruiksicoontjes? Bedoel je de cirkels op het overzichtscherm? Lijkt mij in ieder geval een goed idee, zal het intern eens voorleggen hier 🙂

Reageer