Denk Mee! Mobiel internet

Reputatie 3
  • T-Mobile medewerker
  • 22 reacties
Steeds meer mensen maken gebruik van internet op hun mobiele telefoon. Hoe intensiever je gebruik maakt van mobiel internet, hoe meer data je verbruikt. Heb je zelf een idee van hoeveel data (MB/GB) je per maand verbruikt? Met jullie reacties gaan we de informatievoorziening hierover verbeteren.
Lees het hele onderzoek

This topic has been closed for comments

34 reacties

Reputatie 6
Ik gebruik ongeveer 300 mb per maand maar daar moet ik bij zeggen dat ik veel van wifi gebruik maak
Reputatie 5
Badge +9
Ik zit op dit moment op de 821MB verbruikt. En dan zit ik thuis standaard op het thuisnetwerk ingelogged.
Anders zou ik al over de 1,25GB zitten van m'n pakket.
Reputatie 5
Databundel: 500 MB

Ik doe enorm veel met mijn mobiel en internet. Zoals de meeste denk ik gebruik ik Wi-Fi waar het mogelijk is. Op het einde van mijn factuurperiode heb ik gemiddeld nog 50 MB over van mijn bundel.Bij Wi-Fi verbindingen zet ik wel mijn mobiele internetverbinding uit 😉 .
Reputatie 4
Ik heb nooit echt veel gebruikt, 100 MB voor echt internetten en misschien 300 als je muziek/radio luisteren er bij rekent.
Ik gebruik ongeveer 2gb per maand
Reputatie 6
Badge +8
Ik gebruik ongeveer 3/4 GB , iedere dag uurtje online , maar geen zware dingen.
Nieuws en mail lezen.
Reputatie 4
Ik gebruik gemiddeld 300MB per maand. Best intensief als je bedenkt dat ik bijna altijd op WiFi zit, de hele dag en avond lang (op een paar uur heen en weer rijden na).

Zou ik m'n WiFi verkeer meetellen (ik pas m'n internetgedrag niet aan op WiFi / 3G) zou ik op de 1,5GB uitkomen.

Gr. Casper.
Reputatie 7
Mijn telefoon is vrijwel altijd verbonden met WiFi. Het is mij afgelopen maand gelukt om 400MB te verstoken. Normaal is dit maar 200MB. Het is af en toe een raadsel waar het aan op gaat maar ja ik maak me er niet zo druk om.

Ik vind het allemaal wel goed 😛
Reputatie 2
Mijn telefoon is vrijwel ook altijd verbonden met WiFi, gebruik maandelijks van de 1000 mb slechts 500mb.
Reputatie 1
bij mij wisseld het ik heb maar erg weinig dat ik er drein overheen te gaan
Reputatie 4
Ik maak bijna alleen maar gebruik van Wi-Fi! Besparend 😉
Geen idee hoeveel data ik gebruik, ik zie op My T-Mobile alleen hoeveel belminuten en sms ik verstook.
Ik heb op vakantie wel eens meegemaakt dat ik opeens nauwelijks meer op buienradar.nl kon. Daarna kreeg ik 2 sms-jes: 1 dat ik op 80% van mijn dataverbruik zat en 1 dat ik door mijn 1000MB was en dat de snelheid naar 64kbps was gezet. Maar met diverse speedtesten kwam ik nergens boven de 10kbps uit. Wat dit betreft verwacht ik wel wat meer uitleg en informatie over mijn eigen verbruik.
Reputatie 3
Ik gebruik rond de 300 MB per maand, ik werk ook veel via een WiFi-netwerk.
Reputatie 4
Ik heb nog een oud abonnement.... Ik heb dus alleen een app op mijn telefoon, maar volgens de app zit ik zo rond de 1g er maand. 
Reputatie 3
Haci01: wat doe zoal om de 2gb te halen? Kijk je ook filmpjes?
Reputatie 3
En krijgen jullie goede en duidelijke informatie als je over je bundel bent? Wat krijg je te horen/ wat voor berichtje? En is dat goed genoeg of hebben jullie tips hoe het beter kan?
Mijn mobiel (SGS3) houdt zelf dataverkeer bij en ik kan een waarschuwing instellen. Ik heb geen echte limiet maar hij wordt dan langzamer.
Aandachtspunt voor Travel&Surf van T-mobile: voor 15 euro heb je een week lang 100 MB snel en daarna langzaam. Als je na die 100 MB tussendoor een andere bundel neemt om nog wat snel internet te hebben, val je daarna niet terug op het restant van de week onbeperkt langzaam. Ten eerste wordt dat niet gecommuniceerd maar daar moet je zelf achter komen. Ten tweede moet dat gewoon anders worden ingesteld bij T-mobile want het is onrechtvaardig dat je de rest van je week onbeperkt langzaam verliest als je tussendoor een bundeltje beperkt en snel bij koopt. 
Reputatie 5
heb nu een bundel van 300mb. Ben er nog niet overheen gegaan,  maar let er dan ook op dat ik gebruik maak van wifi waar mogelijk. Zou het fijn vinden om mijn databundel op te schroeven, en mijn bel/sms bundel te verlagen. tegen dezelfde abb prijs natuurlijk! 🙂
Reputatie 3
Hallo 1nge,

Ik krijg dan het volgende bericht:

''Je internet tegoed is inmiddels op. Je internet nu tegen het standaard tarief. Ga naar t-mobile.nl/my log in en kijk voor de mogelijkheden.''

Opzich hartstikke duidelijk, maar is het mischien niet handiger als je een waarschuwing krijgt als je bijv. nog 5MB resterend hebt?
Dan kan je eventueel je internet optijd uitschakelen zodat je niet voor hogere kosten komt te staan.

Ik moet hier wel bijzeggen dat als het onverwachts misgaat T-Mobile altijd met een passende oplossing komt.
Reputatie 2
Ik probeer het zo veel mogelijk te verkomen. Als je buiten je bundel gaat, ben je gewoon de sjaak met mogelijk veel euro\'s, TENZIJ je natuurlijk weer 10 per maamd extra voor verlaging van je snelheid kiest buiten je bundel. Is goed tov andere aanbieders, maar had standaard moeten zijn. Biedt betere service tov anderen, maar waarom moet dat weer geld kosten?
Voordat er een abbonement word afgesloten is het belangrijk goed na te denken wat je veel op internet doet.
Ga je veel naar buiten?
Internet je veel?
Of ben je vaak thuis met de Wi-Fi
Als men goed nadenkt hierover kan je zo de beste databundel en snelheid kiezen bij je abbonement zonder dat je daar overheen komt, of dat ALS je overheen komt, dat er dan misschien nog een paar dagen over zijn dat je dan weer de nieuwe maandelijkse bundel binnen krijgt!
Ik heb een Smart Plus 420 met onbeperkt internet voordeelbundel. Ik blijf op een of andere manier net altijd onder de paar MB\'s per maand. Met de onbeperkt internet voordeelbundel geeft het me wel rust dat ik er over heen kan gaan, zonder dat ik straks een hele hoge factuur heb. 🙂
16 MB deze maand. 2 app updates email en verkeersinformatie...
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb een 1GB bundel en ik krijg een sms\'je als ik 80% heb verbruikt. Bij 100% verbruikt krijg ik keurig een sms\'je dat de snelheid wordt verlaagd. Deze sms\'jes zijn allebei duidelijk en ik kan zo even niets verzinnen waardoor het nog beter zou kunnen worden. :) Verbruik ligt zo rond de 900/1000MB per maand, vooral als je onderweg muziek streamt en filmpjes kijkt gaat het hard.
Gewoon goed op je verbruik letten. Ik gebruik trouwens een app en t-mobile app alle twee