Denk Mee! T-Mobile op festivals

• 11 oktober 2013
  • 16 reacties
  • 2298 Bekeken

Afgelopen zomer hebben we op vele festivals extra zendmasten geplaatst. Nu het festivalseizoen voorbij is, is het tijd om te bekijken hoe we het volgend jaar nog beter kunnen doen. Daar hebben we ook jouw mening en ervaring voor nodig. Denk jij ook met ons mee?

Lees het hele onderzoek

16 reacties

Belangrijkste op een festival is elkaar kunnen vinden. Ik ga met een grote groep vrienden en je bent steeds met andere mensen en weer op zoek naar anderen. Als je elkaar niet kunt vinden omdat je niet kunt bellen, wel kunt bellen maar de ander niks kan ontvangen of je smsjes en appjes pas 2 uur later binnenkomen dan is dat erg vervelend. 
Reputatie 7
Badge +9
Misschien een idee om een WiFi tent (of twee) op te zetten? Eventueel met Oplaad punten.

Zodat men dáár alle facebook foto's en videos en such kan uploaden, waardoor ze minder de bandwijdte opmaken en er meer ruimte overblijft voor de bellers? Want bij een slechte verbinding gaat men toch zoeken naar een snellere connectie, en alles wat op WiFi zit, zit niet op het mobiele netwerk. :)

Kun je zelfs nog extra aan verdienen als je er drinken serveert. (in van die leuke knalroze plastic T-Mobile bekertjes) 🙂
Op een festival check ik altijd welke dienst het beste werkt (bellen, sms. whatsapp) en deze gebruik ik dan. Als niets goed werkt, zet ik meestal 3G uit om de batterij te besparen en om bellen/sms zo beter te laten werken. Ik herken het punt van Stas dat ik bij het verlaten van het festival veel berichten binnenkrijg van vrienden die ik graag had willen zien ... Wifi is een goede oplossing, maar dan moet het wel veel gebruikers aankunnen...
Reputatie 5
Badge +11
Het lijkt mij het belangrijkste om te kunnen bellen. Zeker in het geval dat er iets zou gebeuren en je snel bepaalde mensen moet kunnen bereiken, is het hoogst irritant als je 10 keer moet proberen de verbinding op te zetten. Het zou ook fijn zijn als relatief lichte diensten als WhatsApp het blijven doen, om dezelfde reden die Stas aangeeft.
Ik verwacht wel dat met 4G straks meer diensten blijven werken, ook omdat er dan zowel 2G, 3G als 4G beschikbaar is.

Als een festival meerdere dagen duurt lijkt een WiFi tent mij ook erg handig om bijv foto\'s en filmpjes te uploaden naar Facebook, Instagram, e.d.
Wifi tenten is een optie, maar het moet wel veel gebruikers aankunnen. Bellen op een festival? door zoveel muziek kan je nauwlijks iets horen en je wordt er alleen maar zenuwachtig van als je je vrienden niet kan vinden. whatsapp dat je ff snel een foto kan doorsturen van waar je ongeveer staat is wel makkelijk. als dit niet lukt is smsen natuurlijk even makkelijk. want je typt toch met dezelfde snelheid dan met whatsapp.🆒
Reputatie 4
ik denk dat als je elkaar snel wilt vinden, beter een paar meetingpoints neer kan zetten met een soort van minimasten die van wifi of versterkt netwerk geven.
als je dan rond deze meetingpoints staat kan je dus even snel bellen of iedere vorm van berichtgeving versturen en kan je snel en effiecient afspreken op welke meetingpoint je afspreekt. daar gaat de hoofdzaak namelijk om. maak wat borden waar iedere meetingpoint is, hoef je ook niet veel te zoeken. als je daarnaast deze minimasten ook nog eens zo klein maakt dat ze te vervoeren zijn met een busje ofzo, maar sterk genoeg om heel wat mensen aan te kunnen kan je ze nog op meerdere festivals gebruiken, wat weer in de kosten zal schelen. verder heb ik geen verstand van zendmasten en ook niet echt van festivals maar het lijkt me een begin :)

de tenten kan je daarintegen neerzetten echt puur voor wifi. vanwege de drukte zullen mensen langer blijven zitten vanwege de uploadtijd, dus als je er nog makkelijk aan wil verdienen kan je inderdaad nog even wat drankjes en hapjes verkopen zodat mensen toch nog wat onder handen hebben. daarintegen, als je al op het festival bent en je weet dat een vriend/kennis/familie rond een bepaalde tijd arrivieert, hoef je dus ook niet helemaal terug naar een meeting point (die je op de hoeken van het festival kan plaatsen) te lopen terwijl er een tent met drankjes is. maak het roze en tada... iedereen kan je vinden.

de klant heeft dus wat hij wil, en jullie kunnen efficient met de masten omgaan, en verdienen nog is wat op drankjes en hapjes om de kosten van de masten weer te dekken. een win win situatie?
Reputatie 2
\"waar sta je??\" \"zwaai \'s!!\"
uiteindelijk moet je gewoon altijd kunnen bellen vind ik. dat heen en weer geapp/gesms zal niet adequaat genoeg werken.
Reputatie 2
uiteindelijk moet je gewoon altijd kunnen bellen vind ik. dat heen en weer geapp/gesms zal niet adequaat genoeg werken.
Reputatie 2
off topic: het heeft me 10 minuten gemist en dit bericht te kunnen plaatsen. een vaag geel balkje met \'error\' en nog wat verscheen steeds. mooie app dit maar nog een beetje traag terwijl ik op m\'n thuiswifi zit.
Reputatie 2
off topic: het heeft me 10 minuten gemist en dit bericht te kunnen plaatsen. een vaag geel balkje met \'error\' en nog wat verscheen steeds. mooie app dit maar nog een beetje traag terwijl ik op m\'n thuiswifi zit.
Gewoon ruim vantevoren afspreken met je vrienden waar je elkaar treft en wat voor kleur kleding je draagt. Dan kan je gewoon je smartphone gebruiken voor foto's en filmpjes. 🙂
Reputatie 5
Badge
Meestal spreek je wel af waar je ongeveer gaat staan. Maar voor het geval dat je elkaar kwijt raakt o.i.d. zou ik het meeste gebruik maken van sms. Mijn ervaring is namelijk dat whatsapp bijvoorbeeld af en toe nog wel vertraaging met zich mee brengt en bellen op een festival is ook niet ideaal met al het kabaal om je heen! Vaak werkt sms daarom het beste bij mij.
Je kan elkaar vaak niet meer vinden en zeker niet als je geen bereik/ internet hebt. Heeeel vervelend
Als T-mobile festivals interessant vindt, zou je een x-platform app kunnen ontwikkelen op basis van technologie die gebruikt wordt in iBeacon of de functionaliteit van \"Zoek mijn vrienden\". Biedt dit als T-mobile aan in de \"My T-Mobile\"-app. Combineer dat met een \"event-link\" van EuroFiber waar je je wifi-spots op inprikt. Volgens mij heb je dan je doelgroep gewonnen.
Als T-mobile festivals interessant vindt, zou je een x-platform app kunnen ontwikkelen op basis van technologie die gebruikt wordt in iBeacon of de functionaliteit van \"Zoek mijn vrienden\". Biedt dit als T-mobile aan in de \"My T-Mobile\"-app. Combineer dat met een \"event-link\" van EuroFiber waar je je wifi-spots op inprikt. Volgens mij heb je dan je doelgroep gewonnen.
Het zou ook leuk zijn als t-mobile een festival ging sponseren wij van bevrijdingspop in haarlem kunnen kunnen wel wat sponsers gebruiken

Reageer