Denk mee! Twee brieven onder de loep. Denk je mee?

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

32 reacties

Ik zou het wat vriendelijjke formulieren in de trant van dan zijn we helaas genoodzaakt om extra kosten in rekening te brengen en tevens behouden we het recht voor uw abbonnement te blokkeren tot de rekening is voldaan. bv u kunt nog wel gesprekken ontvangen maar niet meer zelf bellen behoudens de alarmnummers.
Reputatie 3
Dank voor alle inbreng.

@Knutselpeter, nogmaals bedankt voor uw reactie. Voorafgaand aan de brief  / brieven worden er ook sms\'jes uitgestuurd dat T-Mobile bijv. het bedrag niet heeft kunnen incasseren. Als het emailadres bekend is, stuurt T-Mobile ook een AcceptEmail. Na meerdere verzoeken van onze kant is de toon dan ook gezet. Dit heeft op de eerste plaats niet met het vriendelijkheidsaspect te maken of klantje pesten, maar de duidelijkheid die we willen scheppen dat de klant in het incassotraject is gekomen en dat de klant in eigen hand heeft om extra kosten te voorkomen.

Om een metafoor te gebruiken. Iedereen weet dat door rood rijden niet mag en dat hier een boete op staat. Desondanks zijn er mensen die al dan niet bewust door rood rijden. Als er geen consequentie zou zijn, zou het percentage dat door rijdt vele malen hoger zijn.

@Tanya16, bedankt voor uw reactie. Het woord incasseren is redelijk ingeburgerd. Als u een beter woord weet, wil ik daar graag kennis van nemen.

@Tinus77, bedankt voor uw scherpe observatie. We gaan hiernaar kijken.

@Motorhan, bedankt voor uw reactie. Ook uw voorstel zullen wij meenemen en beoordelen.

Dit is de laatste week dat dit topic actief is. Met ingang van volgende week wil ik dit topic afsluiten.  U kunt mij wel een privé boodschap sturen als u een briljant voorstel heeft. Ik wil graag iedereen een voor een bedanken voor haar / zijn bijdrage.

De kans bestaat dat ik opnieuw naar uw mening zal vragen met een andere Finance gerelateerde topic.

Het gaat u allen goed.

Groet,

Ata_CF
Reputatie 2
De toon van de eerste brief is vriendelijk. De tweede brief mag wel wat korter qua inhoud.

De mogelijkheid om met een accept email te betalen zou wel een uitkomst zijn. ook voor de mensen die nu een acceptgiro thuisgestuurd krijgen zoals ikzelf. Ik heb voor de acceptgiro gekozen omdat de betaaldatum dus inderdaad niet aan te passen is. Zou dit wel aan te passen zijn dan zou ik ook kiezen voor automatisch betalen.

Ik ben het met @Edro eens, ik zou de binnen 10 en 5 dagen betalen vervangen door een datum waarop het binnen moet zijn. 
Ook bij mij komt de post wel eens vele dagen later aan dan de datering van de brief.

Verder wel goed dat dit op het forum wordt voorgelegd 🙂
Reputatie 2
Brief 2 lijkt mij de meest geschikte brief. Er staat genoeg informatie in en geadresseerde weet wat de gevolgen zijn als hij/zij niet betaald. Dit in tegenstelling tot brief 1.
ten eerste , het afsluiten van je abo dat gaat al eens veel te snel , mensen die in de schuldhulp zitten kunnen ook een abo afsluiten , terwijl ze geen geld hebben 
ik heb ooit schulden gehad bij jullie normaal kan ik geen 5 jaar lang geen abo afsluiten , en werd vorig jaar al gebeld of ik een abo wilt afsluiten , Dat is al een grote Fout

ten tweede , als je niet betaald word je veel te snel van de buiten wereld afgesloten door niet meer te kunnen bellen en/of smsen / mailen ect.

geef een optie >>>  iDeal betalen op <<<, om eventuele snelle betalingen te voldoen

Breng Mensen Bij Elkaar , Sluit Mensen Niet Af/uit
Reputatie 2

ten eerste , het afsluiten van je abo dat gaat al eens veel te snel , mensen die in de schuldhulp zitten kunnen ook een abo afsluiten , terwijl ze geen geld hebben 
ik heb ooit schulden gehad bij jullie normaal kan ik geen 5 jaar lang geen abo afsluiten , en werd vorig jaar al gebeld of ik een abo wilt afsluiten , Dat is al een grote Fout

ten tweede , als je niet betaald word je veel te snel van de buiten wereld afgesloten door niet meer te kunnen bellen en/of smsen / mailen ect.

geef een optie >>>  iDeal betalen op <<<, om eventuele snelle betalingen te voldoen

Breng Mensen Bij Elkaar , Sluit Mensen Niet Af/uit

@rintintin - Als je schulden hebt dan hoop ik dat je zelf ook wel weet dat je dingen anders moet doen. Zeker als het gaat om het betalen van de rekeningen. Als je in het verleden problemen hebt gehad met het betalen van een abonnement, wees dan eerlijk tegenover jezelf en bekijk of je het kan betalen. Als je dat niet kan, sluit dan geen abonnement af.

Het begint bij jezelf, je kunt niet bedrijven de schuld geven omdat ze jou iets aanbieden, je beslist zelf of je hiermee akkoord gaat.

Het afsluiten na zoveel herinneringen  vind ik wel een goede oplossing omdat de kosten anders alleen maar oplopen. Wat daar dan wel tegenover zou moeten staan is dat je wel contact kunt blijven houden met de klantenservice van T-mobile.

Ik heb het in het verleden ook gehad, heb toen zelf contact opgenomen met T-mobile en kon een zeer schappelijke regeling met ze treffen. Het ligt er maar net aan hoe je omgaat met je verantwoordelijkheden.
Reputatie 3
Beste reageerders en bezoekers,

Dit topic wordt vandaag gesloten.

Ik wil namens T-Mobile en in het bijzonder de afdeling Finance iedereen bedanken voor haar / zijn bijdrage. De informatie op deze pagina wordt meegenomen ter beoordeling.

Groet,

Ata_CF