Denk mee! Vergoeding bij een netwerkstoring

Reputatie 3
  • is King of Content
  • 51 reacties
Helaas vindt er wel eens een storing plaats op ons netwerk. Denk met ons mee en laat ons weten hoe jij zou willen dat we in de toekomst met netwerkstoringen om gaan.
Lees het hele onderzoek

34 reacties

Reputatie 2
Beter is als je van een ander netwerk (KPN,Vodafone) gebruik kunt maken zolang er een storing is bij T-Mobile Zeker als de storing langer dan een uur gaat duren. De telefoon is voor mij zakelijk gezien te belangrijk om lang zonder netwerk te kunnen zijn.
Technologie kent helaas storingen, daar moet je mee leven als je er gebruik van wilt maken. Smsje vind ik voldoende. Als t-mobile het maar laat weten wat er aan de hand is 😉.
Vergoeding bij storing ? dat is een start, je zou kunnen denken aan gedeelde netwerken met de andere providers zodat je 2 vliegen in 1 klap slaat.
1. Bij storingen deel je het netwerk van andere zodat de klant er bijna niets van merkt.
2. Door optie 1 komt het bijna niet voor dat de klant het merkt dus hoef je ook geen vergoeding te betalen.

Verder zou het over het algemeen een goed idee zijn netwerken te delen want ik word een beetje moe van het geen verbinding hebben.
Met het oude abo had ik minder problemen dan met het nieuwe (wat volgens de \"verkoper\" veel beter en sneller zou zijn)
Reputatie 3
Dat zou inderdaad de meest ideale oplossing zijn, wanneer de providers elkaar zouden opvangen.
Er bestaat sinds een paar maanden wel een nieuwe regeling waarbij de providers in het geval van een grote storing, elkaars binnenlandse gesprekken en sms'jes gaan overnemen. Deze regeling moet eind van het jaar echt van start gaan en geldt niet voor data. Helemaal waterdicht is deze regeling niet, aangezien er geen 100% garantie gegeven kan worden dat het netwerkverkeer helemaal wordt overgenomen. Bijvoorbeeld wanneer de capaciteit van het werkende netwerk het extra verkeer niet aan kan.
Maar wel een goed initiatief naar de meest klantvriendelijke oplossing, wat mij betreft.
Reputatie 2
Ik sluit me volledig bij AceNL aan: Netwerk delen met ander providers zodat de klant niets merkt (op alle gebieden, dus ook data) en als dat niet werkt over gaan tot een vergoeding van 1/30e van het abonnement per dag.
Reputatie 6
zou inderdaad een ideale oplossing zijn EvaD..hopelijk word daar door alle providers eens aan gewerkt omdat het bij allemaal wel eens voorkomt dat er storingen zijn in het netwerk
zorg ook dat iedereen met hetzelfde probleem en zelfde abonnement ook dezelfde vergoeding krijgt. collega van me zat in frankrijk en kreeg zijn volledige abonnement als vergoeding, ik zat in engeland en kreeg €7
zorg ook dat iedereen met hetzelfde probleem en zelfde abonnement ook dezelfde vergoeding krijgt. collega van me zat in frankrijk en kreeg zijn volledige abonnement als vergoeding, ik zat in engeland en kreeg €7
Reputatie 3
Ik zou als T-Mobile eerst proberen om alle cruciale componenten in het netwerk dubbel uit te voeren (N+1). Stel dat er ergens wat stuk gaat of een onverlaat trekt een verkeerde switch ertussen uit dat het netwerk gewoon doorfunctioneert. Mocht het fout gaan dan heb je er tenminste alles eraan gedaan om het risico op storing/uitval zo klein mogelijk te maken. Natuurlijk vergt dit een aanzienlijke investering voor T-Mobile maar klanten blijven compenseren kost ook geld en vertrouwen van een klant is niet in geld uit te drukken.
Het overnemen door een andere provider bij een storing is een nobel streven maar ik vind het een matig plan. Wat zijn de consequenties voor de stabiliteit van het netwerk als er in 1x 10-duizenden of 100-duizenden aansluitingen overgeheveld moeten worden naar het netwerk van de concurrent en vice versa? Zoals het nu geregeld is met providerloos te kunnen bellen naar 112 is ruim voldoende.
Wat zeker niet moet is hoe het deze zomer in Frankrijk ging. Ik had daar een week Travel en Surfpas en daar dus twee dagen niets aan. Nog even los van de overlast, zou ik dan in elke geval naar rato geld terug willen. Ik zag ook aankondigingen dat dit verrekend zou worden, maar tot op heden heb ik alleen een factuur met de volle mep gehad. Zoeken naar een plek waar ik me als slachtoffer kon melden leverde ook niets op.
Kijk, dat is dus pas echt de manier om klanten weg te jagen: vergoeding beloven en niets doen...
Reputatie 2
@ Emulsies, vervelend dat je last hebt gehad van onze netwerkstoring in het buitenland begin augustus. Op deze pagina: http://www.t-mobile.nl/netwerkproblemen-buitenland kan je het formulier vinden waarop je een vergoeding kunt aanvragen voor je Travel & Surf pas.
Alleen netwerkstoring of ook T-mobile website storing??:mad:
Reputatie 5
@Teekanne

Doet de website het niet? Kun je aangeven wat het precies niet doet? Voor zover ik kan terug zien heeft de site wel gewoon gewerkt. Ik zie je reactie graag tegemoet.
Hoe welgemeend voelt een onpersoonlijk excuus via mail/sms? Wie (met een abbo) merkt een euro of 1/30e restitutie? Ik heb liever \'t idee dat er alles aan gedaan wordt om storingen te voorkomen, om storingen zo snel mogelijk op te lossen, en om overlast tot het minimum te beperken. Het openstellen van andere netwerken bij storingen zij daarvoor een goed instrument zijn. En een goede communicatie!
Reputatie 2
Dank voor jullie reacties! Ik ben het helemaal met jullie eens dat we allereerst natuurlijk moeten zorgen dat we nooit netwerkstoringen hebben, daar werken we dan ook het hardst aan.

En, als we een storing hebben, elkaar als netwerkaanbieders helpen, is zeker iets wat we zouden moeten doen. Omdat dit technisch complex is, duurt dat altijd langer om ingeregeld te krijgen dan ik eigenlijk zou willen. Daarom ben ik benieuwd naar wat voor vergoeding jullie redelijk vinden.

Als we dan toch een storing hebben, vinden jullie goede communicatie belangrijk begrijp ik. Ik ben benieuwd hoe jullie dan die communicatie willen ontvangen; per mail? Of via lokale radio of televisie? Of social media (facebook/twitter)? Of??

Reputatie 2
@ Toorop; heb je tips hoe we een excuus via mail of sms wel persoonlijk zouden kunnen maken? En zou je wel blij worden van extra belminuten of MB's?
Reputatie 2
@degroaf: De vergoedingsregeling in het buitenland is op klantniveau bekeken, we wilden graag elke situatie apart bekijken. Omdat dit dus mensenwerk is, kunnen er verschillen ontstaan zijn. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Sorry dat de vergoeding in dit geval voor jou minder was dan voor je collega!
Reputatie 7
Badge +16
Extra punten zou leuk zijn Maar serieus nu! SNEL EN DUIDELIJK vertellen wat er mis is op Twitter zonder gedraai er om heen!

Gebruik maken van een ander netwerk zou geweldig zijn, ik kan namelijk niet zonder mijn telefoon
Voor particuliere klanten zou ik het volgende doen: 

geen abbo kosten gedurende de storing, dus 2 uur lang een storing, dan gedurende die periode geen abbo kosten. 

Voor zakelijke klanten: 
Bovenstaande theorie gaat niet op voor zakelijke klanten (MKB/Enterprise). Ik stel voor deze over te laten schakelen naar een ander netwerk, dit omdat de infrastructuur van de concurrent (denk ik) niet elke klant van t-mobile kan coveren omdat de bandwidth niet afdoende zal zijn. 

Tuurlijk, particuliere klanten willen ook wel opgevangen door de netwerk van een concurrent, maar de infra van deze concurrent zal echt niet een complete provider over kunnen nemen, dat kost gewoon teveel bandwidth. 

Wel zou ik dan met de provider afspreken (die het eventueel afvangt) beloven jouw (t-mobile) netwerk ter beschikking te stellen mocht er bij hun een grote storing zijn, dit om buitensporige vergoedingen te voorkomen.

@Teekanne

Doet de website het niet? Kun je aangeven wat het precies niet doet? Voor zover ik kan terug zien heeft de site wel gewoon gewerkt. Ik zie je reactie graag tegemoet.

Als je bij contact een vraag of klacht wilt invoeren dan kom je niet verder dan 'is uw vraag hiermee beantwoord?' ja/nee. Hier stopt het en kome je niet verder.
Aanvulling: 'denk mee vergoeding netwerkstoring'
Ik vind het prima mee te denken. Op mijn verjaardag lag bijna de hele dag het netwerk eruit. Hele dag geen ontvangst, mensen die zich afvroegen wat er met me aan de hand was etc. Een uiterst vervelende situatie!!! Op die dag gekeken wat er aan de hand kon zijn (op de site bij netwerkdekking/storing, al een gezoek op zich) stond niets te vinden over mijn postcodegebied. Via deze site een melding gemaakt. Daarop werd ik enkele dagen later gebeld en de dame boodt mij aan 20% korting op de volgende factuur. Wat schetst mijn verbazing: over 2 periodes (???) is er korting berekend (er staat bij 20%) maar het is bruto nog geen 20% van mijn abonnementskosten, dus laat staan de beloofde 20% van mijn factuur!!
Laat T-mobile dan eerst afspraken nakomen voordat ik verder mee ga denken. Over de slechte bereikbaarheid, wanneer je dat nodig hebt, daar nog niet eens over gesproken....
Technologie faalt niet, het is de mate van ontwikkeling die ondergaan/ ontworpen is.
Helaas zijn dit dingen waar het bedrijf (T-mobile) meestal niks aan kan doen. 

Ik zelf ben niet zo gericht op compensatie voor een kort tijdsbestek. Bij de langere dagdelen zou een passende oplossing zijn om het netwerk van een andere provider te kunnen en mogen gebruiken.

Wat bij betreft begint een goede oplossing/ compensatie al bij een goede back-up, als is het met 2G of lager/ alleen mobiel bellen, maar dan wel aan de klanten laten weten (hoofdpagina, sms, e-mail) dat ze alleen mobiel kunnen bellen/ sms-en en geen internet meer kunnen gebruiken. Voor de zeurderige mensen die afhankelijk zijn van Internet, raad ik aan om zelf een back-up te beheren en de schuld is bij zichzelf neer te leggen ipv afschuiven op T-Mobile.

De oudere systemen kunnen herontwikkeld worden als back-up of verbeterd worden. Dit zorgt dat de mensen die afhankelijk (bewuste eigen keuze) zijn toch nog gebruik kunnen van mobiel bellen/ sms-en.

112, 0900-8844 of andere hulpdiensten moeten altijd bereikbaar blijven bij een storing.
Wat ook een mogelijk heid is om meer elektrische stage plekken/ banen beschikbaar te stellen op het gebied van telecommunicatie. Hoogfrequent, Elektromagnetische golven, zendmasten etc. Zijn genoeg leerlingen die enthousiast zijn om in tijden van storing het probleem op te willen lossen.

Dan heb ik nog geen eens gesproken aan de jonge ontwerpers die nieuwe systemen of de oudere systemen aan kunnen passen cq vernieuwen.

Ik zou afspraken maken met een MBO, Hogeschool of Universiteit om samen een lesplan samen te stellen. Goedkoper en er komen hele goede ideeën uit, en je bied tegelijk een kans aan in een groeiend en welvarend bedrijf. 

Educatief, welvarend en nog eens ondernemend voor zowel bedrijf als leerling.

PS. Hogeschool van Amsterdam, studie E-Technology past precies in dit verhaal.
Heel vaak geen internet, geen reclame, nooit t mobile weer
Tijdelijk gebeuk kunnen maken van een andere provider heeft mijn voorkeur ipv financiële compensatie.

Reageer