Doorverbind Diensten handmatig blokkeren?

• 9 maart 2019
  • 3 reacties
  • 1766 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Hoi T-Mobile,

Een van de onderwerpen welke mij opviel was dat er mensen zijn welke naar nummer diensten als 18xY-diensten hebben gebeld, en daarbij enorme kosten hebben gemaakt. Nu is mijn vraag of er een mogelijkheid kan komen om deze diensten automatisch te laten blokkeren, net zoals er nu 0900, 0906 etc kan worden geblokkeerd? Dit zou voorkomen dat klanten hoge kosten (blijven) maken.

Ik heb geen idee hoe technisch een dergelijke blokkade zou zijn voor jullie, maar het zou zeker mensen gerust kunnen stellen. Daarom wil ik ook deze discussie hier aansnijden, om te kijken hoe mensen er over denken en of dit iets is wat animo heeft.

(Bedankt @Bianca112 voor je reacties in dit topic)

3 reacties

Reputatie 3
Perfect idee! Zou technisch niet zo moeilijk moeten zijn lijkt mij, omdat dit voor 09xx nummers ook al instelbaar is. Een goeie ondersteuning van je klanten vind ik!
Hup T-Mobile hup, laat je klanten niet in hun hempie staan ...

(Op z´n minst een nieuw centraal topic op dit forum anders? Waar mensen zich kunnen opgeven voor een blokkade?)
Reputatie 4
Badge +1
Absoluut,

Het is een klein gebaar maar kan zeker bij ouders met kinderen een hoop schelen. De vraag is alleen hoeveel mensen hier behoefte aan hebben, aangezien het tijd en geld kost om dit te veranderen. Laat dus vooral van je horen, dat helpt zeker mee!

Voor de duidelijkheid:

Het betreft hier nummer informatie diensten, waarbij de beller een nummer kan opvragen van organisaties, personen etc. Zie het als een "verbaal telefoonboek". Deze bedrijven mogen wettelijk jou met kosten doorverbinden. Door een blokkade erop te verzoeken als optie, zouden wij deze kosten als klant kunnen tegengaan.
Ik ben zeker vóór een blokkade op deze nummers. Het probleem is dat ze een half uur wachten met "doorverbinden". Ze verbinden namelijk niet door maar ze verbreken daarna de verbinding.

Dus T-Mobile: help!

Reageer