Er wordt gewerkt aan 4G

Reputatie 3
  • T-Mobile medewerker
  • 22 reacties
4G is de vierde - en nieuwste - generatie mobiele netwerk en de opvolger van het huidige 3G. Dit nieuwste netwerk zal je razendsnel mobiel internet bieden op je smartphone, tablet en laptop. Wat zijn jouw verwachtingen bij 4G?
Lees het hele onderzoek

139 reacties

Reputatie 4
Telfort heeft toch ook al een 4G netwerk?
Is mijn samsung galxy s2 plus al klaar voor het G4 netwerk of nog niet ????
Reputatie 4
Hoi Willempie55, 

Welkom op het forum. 
Jou Samsung Galaxy S2 zal nog niet klaar zijn voor het 4G netwerk. Dit zijn alleen de nieuwere toestellen, zoals de Iphone 5, Samsung Galaxy S3 (nieuw type) en S4 en nog een aantal toestellen. 

Groetjes tribaltim
Heb iPhone 5
Reputatie 5

Telfort heeft toch ook al een 4G netwerk?

@Molina,

Telfort lift mee met de 4G introductie van KPN. 
KPN en Vodafone hebben 4G op een andere frequentie. (Bij pieken in grote steden, schakelen ze ook de 1800Mhz frequentie bij)
Das Balen moet ik in  Oktober weer een nieuw abbonament halen :)
En ik heb deze pas 3 weken 🆒
Reputatie 5

Das Balen moet ik in  Oktober weer een nieuw abbonament halen :)
En ik heb deze pas 3 weken 🆒

Willempie55, jij gaat het prima redden met 3G hoor! Vanaf oktober is 4G in de uitrolfase, dus niet op iedere hoek van de straat al operationeel 
Op het moment dat jij kunt verlengen is het uit de startfase
Reputatie 5
Er vanuitgaande dat ze net als de vorige uitrol van 3G redelijk snel hier in de buurt actief zijn ben ik zeker wel geinteresseerd in 4G. Nu is het in mijn stadje niet zo vol op het 3G netwerk maar in andere steden wel, en daarin zou 4G een uitkomst kunnen bieden. Hou er rekening mee dat 4G een ietswat grotere dekking heeft dan 3G (1800Mhz tegenover 2100Mhz) dus ik zie toch aardig wat voordelen van 4G, zeker omdat niet iedereen in het begin een 4G toestel zal hebben zal dit de snelheid ten goede komen, en 4G is in tegenstelling tot 3G wel gemaakt voor intensief datagebruik, waar bij 3G rekening werd gehouden was email wap en beeldbellen (over 3G, niet internet)
Reputatie 6
Ziet het wel zitten met 4G
Reputatie 6
Ziet het wel zitten met 4G straks wacht nog even af met een nieuwe telefoon kopen
Reputatie 7
Naja ik maak me er niet druk om. Ben al blij dat ik kan bellen,smsen en internetten. Meer heb ik niet nodig 🙂. Ben toch overal aanwezig waar WiFi aanwezig is.
Ben tevreden met de 3G omgeving.
Reputatie 5
Van Telfort is het nog niet bekend wanneer ze 4G gaan aanbieden. Eerst doen ze KPN/HI.
Reputatie 3
Hallo allemaal,

dank voor jullie reacties. Wat verwachten jullie dat de toegevoegde waarde is van 4G? Waarom zou je 4G willen hebben? Wat verwacht je te kunnen wat nu niet kan? Wat zou je meer met je telefoon gaan doen?
Reputatie 2
Ik verwacht sneller internet en ik hoop op een betere landelijke dekking. Een van de redenen om mijn abonnement te verlengen en een nieuw toestel te kiezen.
Eerlijk gezegd weet ik niet veel van 4G......:(
Reputatie 2
Ik verwacht met name sneller zwaardere sites te kunnen laden zoals blackboard enzo. Ook hoop ik dat er door de andere frequenties op meer plaatsen een goed bereik is, al heb ik geen idee of dat zo werkt.
Reputatie 4
Beetje rare vraag de tweede, ik denk dat iedereen wel sneller internet zou willen in het algemeen 🙂 alhoewel er toch een paar mensen waarschijnlijk niet hebben gestemd, die gebruiken vast geen internet ofzo 😛
Reputatie 2
Mocht er een goede landelijke dekking komen zal ik het zeker overwegen. Eerst 3G maar eens landelijk uitrollen. Hier in het noorden zelden 3G
Reputatie 1
4g zou sneller moeten zijn maar dat moet eerst bewezen worden t-mobile is vaak op 3g mog niet eens volledig uit gerust.
ik ervaar af en toe nog gaten in het g3 net werk
Reputatie 2
Mocht 4G landelijke dekking krijgen dan zal ik het zeker ovewegen anders schiet ik er als consument weinig mee op helaas en ben een boel geld kwijt voor niks gezien we hier in het noorden nog niet eens een goed 3G netwerk hebben.
Reputatie 2
ga ik 4g nodig hebben, als Ziggo haar hotspot netwerk activeert?
4g is sneller, maar wat moet ik mobiel doen met zo\'n snelheid? mijn datalimiet er in een half uur doorheen draaien?
Reputatie 2

Mocht 4G landelijke dekking krijgen dan zal ik het zeker ovewegen anders schiet ik er als consument weinig mee op helaas en ben een boel geld kwijt voor niks gezien we hier in het noorden nog niet eens een goed 3G netwerk hebben.

Het word in eerste instantie toch het midden van het land worden, en of het daar dan allemaal vlekeloos draait is ook weer de vraag.
In ieder geval zal er voorlopig nog geen landelijke dekking 4G wezen. 

-->In het najaar van 2013 start T-Mobile met de uitrol van 4G in de regio Groot-Amsterdam. Daarna volgen, stad voor stad, andere grote steden. Op dit moment is nog niet duidelijk welke locatie wanneer zal volgen. Houd voor meer informatie de uitleg op het Netwerkplein hierover in de gaten. 
Reputatie 2
4G op maximale snelheid zonder limiet !!
Alleen de nieuwere telefoons kunnen deze frequenties toch gebruiken?
Ik heb een HTC Sensation, volgens mij kan die geen 4G aan. Op hoeveel MHz gaat T-Mobile zitten met 4G?

Het zal nog wel even duren. Eens kijken hoe het bij KPN uitpakt met dat 4G en of het andere apparatuur niet teveel verstoord.
Reputatie 4
met 4g verwacht ik met name sneller internet en sneller te kunnen browsen. 
Wat ik er meer mee ga doen, weet ik eigenlijk nog niet. Ik merk nu af en toe dat bepaalde social media sites aardig traag zijn en hoop dat het dan wat beter afgaat. 

Reageer