Heb jij suggesties, tips en ideeën voor ons? Deel ze hier met ons

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

42 reacties

Reputatie 1
Misschien is het ook tijd om eens een nieuwe slogan te verzinnen want bij mij wil het kwartje bij dat "Life is for sharing" maar niet vallen. Heb er lang over na gedacht maar het komt op mij een beetje hetzelfde over als wanneer Friet van Piet een bord "Life is for connecting people" op zou hangen. Jammer dat ie al in gebruik is maar anders had "TMobile, always in touch with your friends!" misschien wel een goeie geweest........ 
Reputatie 3
Hoi ShadowLea,

Bedankt voor je feedback. We zijn op onze website continue aan het bekijken hoe we onze klanten het beste kunnen bedienen.
We hebben er tot nu toe voor gekozen op geen modelnummers te noemen omdat deze bij velen vragen oproepen. Zo geven we door middel van 'stickers' aan of een toestel 4G ready is ja of nee. Ik zal bij mijn collega's aangeven dat niet alle specificaties benoemd worden bij de toestellen.

Wat betreft je laatste zin over de Exynos Octacore variant van de S4, deze is helaas niet verkrijgbaar bij T-Mobile. Samsung heeft er bewust voor gekozen om de Octacore niet overal ter wereld uit te brengen. Zo is in Nederland alleen de Quadcore S4 gelanceerd.
Reputatie 7
Badge +9
@EvaD Ik weet dat 'ie niet in NL uitgekomen is. Samsung kon de CPU niet snel genoeg produceren. (Mijn reden om van de S4 af te zien.)

Mijn punt is gewoon dat je op het modelnummer, bijv i9505 ALLE informatie kan vinden op het internet, van problemen tot specificaties, en op alleen 's4' krijg je 8-10 verschillende modellen (Quad, Octa, Octa LTE, Zoom, Active, LTE-Advanced, Korea, etc.). En dat is nog veel verwarrender voor de klant: Zoals ook met de S4 mini het geval was kloppen die stickers op de site ook niet altijd! 😉 Omdat een klant het vroeg hier op het forum en ik ben gaan zoeken zijn we erachter gekomen dat de 4G ready label ontbrak! (Vandaar ook mijn suggestie van toestelnummers.)

Ik heb tot nu toe meer dan twintig keer gehad dat ik, mijn moeder, mijn vader en een collega een mobiel wou halen, maar het toestel nummer ontbrak op de T-mobile site en ze dus, wegens verwarring over of het wel het juiste model was, besloten hebben naar een andere winkel te gaan die het er wel heeft staan. Dat lijkt mij niet be bedoeling, toch? 😉

Suggestie: Het nummer in de specificaties zetten. De persoon die het niet wil weten heeft er geen last van en ziet alleen de naam van het toestel, en degene die het wel wil weten leest toch de specs om te zien of het het juise model is, en ziet zo of het het juiste toestel is. 😉
Reputatie 1
@EvaD: ook gezien bovenstaande reactie vraag ik me weer af waar TMobile zijn prioriteiten eigenlijk legt; op een probleem waar 1 op de miljoen mensen last van heeft wordt uitgebreid ingegaan en op een heel rijtje problemen waar 1 op de miljoen mensen geen last van heeft totaal niet. Heb wat communicatie betreft dan ook al veel langer de indruk dat er om de punten van kritiek heen gepraat wordt, voor zover er al sprake van echte communicatie is want eerlijk gezegd zie ik weinig echt concrete antwoorden op problemen voorbij komen. Niet dat het mij wat uit maakt hoor, maar wek dan niet de indruk dat TMobile klanten een (grote) invloed op het beleid zouden hebben door het houden van allerlei (SMS) onderzoekjes en enquete's. Als er toch alleen maar selectief uit de resultaten geshopt wordt dan kan o.a. ik mijn tijd ook beter gebruiken........
Reputatie 2
zou het fijn vinden dat je ook kan chatten met uw mensen als je een probleem hebt of vragen hebt.
dit zou denk ik een hoop tijd en ergenis schelen denk ik voor uw klanten.
hey hoi,

Ik heb sinds kort mijn abo vernieuwd, zonder family. Wat ik nu mis, is dat ik sommige mensen zoals mijn moeder niet kan opwaarderen eenmalig. 
Was altijd erg handig.
mvg Penny
Reputatie 3
Hoi ShadowLea,

Ik heb je reactie direct doorgezet naar onze afdeling die verantwoordelijk is voor de e-shop.
Zij waren erg blij met deze feedback en zij gaan bekijken hoe dit doorgevoerd kan worden.
Het is natuurlijk absoluut niet de bedoeling dat onze klanten vanwege verwarring naar de winkel moeten komen.
Heel erg bedankt voor je suggestie!

Groetjes, Eva
Reputatie 3
Hoi Dwieb,

Er wordt niet bewust voor gekozen om op de ene suggestie meer inhoudelijk te reageren dan op de ander. Dit heeft er in dit geval puur mee te maken dat de suggestie van ShadowLea zeer concreet is en daardoor goed door te voeren.
De suggesties en punten ter verbeteren die jij geeft worden net zo serieus genomen. Het zijn echter wel het soort suggesties die niet eenvoudig door te voeren zijn of het soort vragen waar ik antwoord op kan geven. Wij werken bijvoorbeeld heel hard aan de My T-Mobile app en vinden het ook erg vervelend dat de app niet altijd goed werkt. Een uitleg geven waarom de app deze kuren vertoond kan ik alleen niet geven, omdat deze informatie bij mij niet bekend is.
Alle gegeven suggesties/klachten/punten ter verbetering zal ik absoluut doorspelen naar onze marketing afdeling.

Groeten, Eva
Reputatie 1
Bedankt voor je antwoord gisteren, dat bevestigt dat de afdeling communicatie tenminste wel werkt bij TMobile........!

Heb meteen nog een tip voor de afdeling marketing over de nieuwe campagne "Werk aan de wand". Weet niet welk blik creativiteit ze daar open getrokken hebben, maar in het geval van de NS zou je zeggen die zijn totaal het spoor bijster. Ter verduidelijking even een voorbeeld:

Als ik nu aan jou iets probeer te verkopen en het eerste wat ik tegen je zeg als je mijn (web)winkel binnenstapt is: "kijk hier heb ik een muur van 600 vierkante meter en daar hang ik met post-it papiertjes alle klachten aan die mensen hebben........"  Dan denk je toch meteen ik ga even een deurtje verder kijken het spoort hier op meerdere vlakken niet helemaal!? Vooral als ik dan ook nog roep: "kijk de paarse  papiertjes met problemen die heb ik al opgelost" , "ik ga zo even op mijn ladder klimmen om te kijken wat er op de bovenste gele papiertjes staat". Dit insinueert toch meteen dat er een relatie is met klant worden en problemen krijgen, of ligt het aan mij want ik ben niet bijster hoogopgeleid? Het lijkt er echt op dat de afdeling marketing is geinfitreerd door de concurrent, want met dit soort campagnes zet TMobile zichzelf m.i echt zeer negatief neer. Ook bij die TV reclame in combinatie met de Raad van Bestuur vraag ik mij af, of het de bedoeling is dat mensen denken dat je bij een soort van Sociale werkplaats met verstandelijk beperkten binnenstapt? Die zich behalve met gebarentaal alleen maar uit kunnen drukken in termen als "pizza" en "ansjovis" en er dan ook nog blij kijken omdat ze "het" opeens lijken te snappen.
Duidelijk aangeven dat als je een 'internet reset' uitvoerd dit niet bij nieuwe abbo's altijd een reset is, maar een aantal MB's inkoopt. Een reset geeft je een nieuwe nul-lijn van je huidige abbo (in mijn geval zou dat 2GB zijn), maar op moment dat je dus nieuwe abbo hebt kan dat blijkbaar niet en kun je alleen 100MB of 500MB inkopen (niet resetten).

Denk dat het prettiger en duidelijk voor velen zal zijn als dat netjes vermeld wordt bij het samenstellen van een abbo.
Reputatie 1
@EvaD: heb het grootste probleem voor het laatst bewaard, misschien kun je als je toch bezig bent eens een keer met een ragebol langs gaan bij de afdeling automatisering (of hoe het daar ook moge heten). En als het lijkt of er niemand aanwezig is, dan even goed onder die steen kijken! -:( 

Normaal draai ik altijd nog wel een flinke dosis humor door mijn teksten heen, maar dat gaat nu niet lukken. Het is werkelijk waar ongelooflijk dat overal waar ook maar iets van automatisering bij te pas komt, het mis gaat bij TMobile! Echt minimaal 90 procent van de klachten hier op het forum bestaan uit zaken die daardoor veroorzaakt worden....... 

Als je als toch niet eens in staat bent om na een jaar bijvoorbeeld de TMobile app werkend te krijgen, dan kan je m.i. toch echt beter een andere baan gaan zoeken hoor. Heb al een aantal mensen gesproken die op technisch gebied weliswaar niet de domste zijn, maar die kunnen er met hun verstand niet bij dat dit probleem niet allang opgelost is.

Buiten dat gaat alles wat betreft betalen mis of het nu gaat om te laat betaalde facturen, opwaarderen van Prepaid tegoed, opwaarderen van Internetbundels, etc. etc. , het werkt gewoon NIET en het gaat volgens mij op deze manier nooit werken ook. Lossen ze het ene probleem op dan is er de volgende dag op hetzelfde vlak meteen weer een ander probleem, het bewijs wordt door het forum geleverd.

Dingen die eigenlijk heel simpel zouden moeten zijn, draaien door bovenstaande over veel te veel "onnodige schijven" bij TMobile. Als ik bij BOL.com iets bestel dan voer ik eenmalig mijn NAW gegevens plus eventueel bankrekeningnummer in, betaal vervolgens via bijvoorbeeld Ideal en hoppa de volgende dag toettoet staat de TPG bus voor de deur met mijn bestelling. Gewoon eenvoudig 1 plus 1 is 2.

Maak je bij TMobile een bedrag over, dan gaat er twee dagen later eerst iemand verbaasd zitten te kijken dat er een bedrag van "iemand" binnen is gekomen. Vijf dagen later en 10 afdelingen verder blijkt die "iemand" dan een klant te zijn waaraan gewoon NAW gegevens te koppelen zijn. Uiteindelijk wordt dit weer naar een afdeling doorgezet die een of andere blokkade weer uitzet, of een Internetbundel/beltegoedbundel of iets dergelijks aanzet. Resultaat is dat klanten hier doodziek van worden en jullie als medewerkers volgens mij ook, dat kan bijna niet anders.

Maar ook zonder betalen gaat er van alles en nog wat mis, van het in rekening brengen van kosten van Internet terwijl er een "onbeperkt Internet bundel" is afgesloten tot eigenlijk alles wat met dataverbruik en de koppeling naar de administratie te maken heeft.

Zal mijn verhaal deze keer niet al te lang maken, maar het kan bijna niet anders dan dat dit op termijn de achilleshiel van TMobile gaat worden.

p.s. Mocht je nog ergens een stoffige bezemkast met daarin een op Windows 95 draaiende server tegenkomen, dan hebben we ook meteen de verklaring waarom het forum allerlei mankementen vertoont (en zo lek is als een mandje).
Reputatie 3
Misschien dat de medewerkers weer gewoon klanten met hun problemen kunnen gaan helpen ipv allemaal in de rij gaan staan bij dat maffe hoogwerkertje van de marketing-afdeling en hun Wall of Shame.

Op dit moment hebben mensen massaal problemen met visual voicemail dat door T-Mobile is uitgeschakeld en zelf heb ik na 4 dagen nog enkele reactie op mijn melding van het probleem.

Wellicht is het een idee om het nummer dat Ali B belt hier te posten, zodat betalende klanten ook toegang hebben tot mensen bij T-Mobile die hun problemen wel direct op kunnen lossen
Reputatie 3
Nog een suggestie: laat de moderators alleen punten scoren op het forum als ze echt een probleem/klacht van een klant op lossen.

Met al die "fijn dat je probleem is opgelost" berichten en al die verwijzingen naar dat "Wall of Shame"-filmpje op youtube kom je als moderator lekker gemakkelijk aan je x-duizend reacties, maar ze bieden de klant helemaal niets
Reputatie 1
Ben van plan om binnenkort een brief naar de directie van TMobile te sturen waarin dit topic zeg maar de rode/leidende draad is. Ik geloof er onderhand namelijk geen moer meer van dat de, ook door TMobile zelf gevraagde kritiek op het beleid, op de juiste plaatsen terecht komt. En /of dat er uberhaupt iets mee gedaan wordt. Bovenstaande punten heb ik al op papier staan, maar ook andere zaken zijn nog welkom.
Reputatie 3

@EvaD: heb het grootste probleem voor het laatst bewaard, misschien kun je als je toch bezig bent eens een keer met een ragebol langs gaan bij de afdeling automatisering (of hoe het daar ook moge heten). En als het lijkt of er niemand aanwezig is, dan even goed onder die steen kijken! -:( 

Normaal draai ik altijd nog wel een flinke dosis humor door mijn teksten heen, maar dat gaat nu niet lukken. Het is werkelijk waar ongelooflijk dat overal waar ook maar iets van automatisering bij te pas komt, het mis gaat bij TMobile! Echt minimaal 90 procent van de klachten hier op het forum bestaan uit zaken die daardoor veroorzaakt worden....... 

Als je als toch niet eens in staat bent om na een jaar bijvoorbeeld de TMobile app werkend te krijgen, dan kan je m.i. toch echt beter een andere baan gaan zoeken hoor. Heb al een aantal mensen gesproken die op technisch gebied weliswaar niet de domste zijn, maar die kunnen er met hun verstand niet bij dat dit probleem niet allang opgelost is.

Buiten dat gaat alles wat betreft betalen mis of het nu gaat om te laat betaalde facturen, opwaarderen van Prepaid tegoed, opwaarderen van Internetbundels, etc. etc. , het werkt gewoon NIET en het gaat volgens mij op deze manier nooit werken ook. Lossen ze het ene probleem op dan is er de volgende dag op hetzelfde vlak meteen weer een ander probleem, het bewijs wordt door het forum geleverd.

Dingen die eigenlijk heel simpel zouden moeten zijn, draaien door bovenstaande over veel te veel "onnodige schijven" bij TMobile. Als ik bij BOL.com iets bestel dan voer ik eenmalig mijn NAW gegevens plus eventueel bankrekeningnummer in, betaal vervolgens via bijvoorbeeld Ideal en hoppa de volgende dag toettoet staat de TPG bus voor de deur met mijn bestelling. Gewoon eenvoudig 1 plus 1 is 2.

Maak je bij TMobile een bedrag over, dan gaat er twee dagen later eerst iemand verbaasd zitten te kijken dat er een bedrag van "iemand" binnen is gekomen. Vijf dagen later en 10 afdelingen verder blijkt die "iemand" dan een klant te zijn waaraan gewoon NAW gegevens te koppelen zijn. Uiteindelijk wordt dit weer naar een afdeling doorgezet die een of andere blokkade weer uitzet, of een Internetbundel/beltegoedbundel of iets dergelijks aanzet. Resultaat is dat klanten hier doodziek van worden en jullie als medewerkers volgens mij ook, dat kan bijna niet anders.

Maar ook zonder betalen gaat er van alles en nog wat mis, van het in rekening brengen van kosten van Internet terwijl er een "onbeperkt Internet bundel" is afgesloten tot eigenlijk alles wat met dataverbruik en de koppeling naar de administratie te maken heeft.

Zal mijn verhaal deze keer niet al te lang maken, maar het kan bijna niet anders dan dat dit op termijn de achilleshiel van TMobile gaat worden.

p.s. Mocht je nog ergens een stoffige bezemkast met daarin een op Windows 95 draaiende server tegenkomen, dan hebben we ook meteen de verklaring waarom het forum allerlei mankementen vertoont (en zo lek is als een mandje).

Tja, je zal toch ergens aan moeten merken dat zaken als automatisering en administratie "lekker goedkoop" voor een kop rijst per week in een shared service centerin India worden gedaan.
Voor helemaal niets gaat alleen de zon op
Reputatie 1
O wacht, India valt onder het topic duurzaam en je kan zeggen wat je wil van TMobile:

https://forum.t-mobile.nl/denk-mee-t-mobile-455/praat-mee-206096/

Zucht, zelfs dat werkt niet.............!
Reputatie 3
Bijna twee maanden geleden hebben we dit topic geopend, omdat we graag van jullie horen wat wij kunnen verbeteren.
We hebben vele reacties gehad: sommigen direct door te voeren; anderen iets ambitieuzer.
Jullie feedback over de onderwerpen als abonnementsprijzen, houdbaarheid van belminuten en de structuur van onze abonnementen heb ik samengevoegd in één document. Dit document heb ik onze Marketing manager aangeboden, die zich momenteel bezighoudt met de optimalisatie van onze nieuwe abonnementen. Naar aanleiding van de feedback van ShadowLea hebben we de modelnummers van toestellen toegevoegd aan onze website. Zo staat voortaan bij de toestelspecificatie exact om welk toestel het gaat.
Ook hebben we vragen/tips gekregen die gericht zijn op de werkwijze van T-Mobile. We hebben daarnaast in dit topic ook vragen ontvangen die gaan over individuele problemen. Indien deze nog niet zijn opgelost kun je die nogmaals stellen in het topic Stel je vraag of het topic waar je vraag/klacht over gaat.
Dit topic gaat op slot. Nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties!