Vraag

Help jij ons mee het digitale en mobiele gezin te vormen?

Hi, vandaag hebben we bedacht dat we meer te weten willen komen over het mobiele huishouden van onze klanten. Dat kunnen we natuurlijk zelf gaan zitten bedenken maar tja, wat weten wij nou eigenlijk?

Daarom de volgende vraag aan onze klant, het huishouden anno 2016 en verder, hoe zie jij hier de rol van T-Mobile in en wat kunnen wij doen om dit te verbeteren? Mis je bijvoorbeeld producten die we zouden moeten verkopen of zie je een abonnementsvorm die beter kan aansluiten bij een gezin of huishouden?

We zijn benieuwd naar jullie ideeën.

24 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Graag gedaan hoor Strootje, ook namens onze aardige collega Hajar. :)

Je weet ons te vinden als je verder nog vragen hebt!
Ja, het is duidelijk, voorlopig houd ik het nog even zoals het nu is! Dank jullie voor de info
Reputatie 7
Badge +20
Hi Strootje,

Er moet minimaal €0,50 op de PrePaid simkaart staan anders is hij niet actief. Dus het is zeker handig als je hem een keer opwaardeert. Op deze pagina staat precies uitgelegd hoe je een PrePaid simkaart actief kan houden. Verder kan ze wel gratis bellen met de groep waarin ze zit. Je kan met T-Mobile samen geen data delen alleen onderling gratis bellen.

Heb je nu meer duidelijkheid? 🙂
Klinkt goed.. Verloopt de prepaid dan niet als je niet opwaardeerd? Ik heb nu een heel goedkoop abonnementje voor haar, zonder data.. Even appen kan dan alleen als er WiFi is.. kan je ook data delen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Strootje,

Het klopt inderdaad dat je een T-Mobile abonnement moet hebben om een groep te starten, maar je kan als PrePaid klant wel aan een groep toegevoegd worden. Ik zie dat jij een Stel Samen & Stel Bij abonnement hebt dus jij zou zo een groep kunnen starten met onder andere ook een PrePaid gebruiker. Heel de groep kan dan onderling gratis bellen dus een PrePaid aansluiting voor je kinderen zou dan ideaal zijn. 🙂
Ja, die heb ik gezien! Alleen moet je dan wel een T-mobile abonnement hebben.. Dat is om te kunnen bellen als het nodig is en bereikbaar te zijn best kostbaar.. Prepaid was ook al geen optie
Reputatie 6
Badge +16
Hi Strootje,

Gaaf dat je hier reageert. Welkom op het forum!

Leuk dat je meedenkt. Wist je trouwens dat je een T-Mobile Samen groep kan aanmaken? Je kan hierbij 5 vrienden, kennissen of familieleden toevoegen die ook gebruik maken van T-Mobile. Het grote voordeel hiervan is dat je onderling onbeperkt gratis kan bellen. Daarnaast kan je elke maand ook een leuk cadeautje uitkiezen. Meer informatie hierover vind je op onze website. 😉
Een altijd bereikbaar abonnement voor kinderen, op de rekening van de ouders. Misschien met de mogelijkheid om het abonnement aan te passen aan de situatie of leeftijd van het kind.
Reputatie 7
Badge +20
Hi SYB12,

Leuk dat je mee wilt denken! Je kan altijd op dit forum terecht voor je ideeën. 🙂
Mee denken vind ik wel leuk als het makkelijk kan via mail of via dit forum. En als het niet al mijn tijd inneemt.
Bedankt @SYB12, ik zie dat je echt heel veel expertise hebt! Smarthome als categorie is mega interessant als richting voor conceptontwikkeling. Vind je het leuk om hierin verder mee te denken?

@SYB12: Dank je wel voor de geode input! Je bent goed op de hoogte van alle initiatieven van binnen & buitenland! 🙂 Wat vind je interessant aan Smart Home oplossingen? Want dat is natuurlijk heel breed. Nog specifieke wensen hierin? En vind je MagentaEins ook passen bij een mobiele provider?

Het mooie van Starthome is dat je hoogwaardige producten zoals apparaten van miele en phillips en BMW samen kan laten communiceren van af een app en niet voor elk apparaat een verschillende app nodig hebt zoals nu het geval is en dat is niet echt smart. En MagentaEins kan heel goed ook in Nederland werken als jullie de KNIPPR een hoog waardig product maken dat voor iedereen goed te gebruiken is en een groot publiek treken door een groot aantal apparaten aan te bieden zoals de Apple TV 4, Xbox en Playstation dan wel. Dan zouden jullie korting kunnen geven aan T-Mobile mobile klanten of een gratis zender pakket zoals HBO dan wel en jullie gaan ook de vaste markt betreden op een bepaald moment (dat zal geen jaren duren voor dat gebeurt verwacht ik na de fusie van Vodafone en Ziggo)
Dank je wel @KoenM voor je input, nemen we mee! Mogen we als we wat verder zijn met onze concepten, deze nog aan je voorleggen?

Jij wel :)

Jeeh! Leuk 🙂 dank je wel alvast! Keep you posted!!
Reputatie 6
Dank je wel @KoenM voor je input, nemen we mee! Mogen we als we wat verder zijn met onze concepten, deze nog aan je voorleggen?

Jij wel 🙂
Bedankt @SYB12, ik zie dat je echt heel veel expertise hebt! Smarthome als categorie is mega interessant als richting voor conceptontwikkeling. Vind je het leuk om hierin verder mee te denken?

@SYB12: Dank je wel voor de geode input! Je bent goed op de hoogte van alle initiatieven van binnen & buitenland! 🙂 Wat vind je interessant aan Smart Home oplossingen? Want dat is natuurlijk heel breed. Nog specifieke wensen hierin? En vind je MagentaEins ook passen bij een mobiele provider?

Het mooie van Starthome is dat je hoogwaardige producten zoals apparaten van miele en phillips en BMW samen kan laten communiceren van af een app en niet voor elk apparaat een verschillende app nodig hebt zoals nu het geval is en dat is niet echt smart. En MagentaEins kan heel goed ook in Nederland werken als jullie de KNIPPR een hoog waardig product maken dat voor iedereen goed te gebruiken is en een groot publiek treken door een groot aantal apparaten aan te bieden zoals de Apple TV 4, Xbox en Playstation dan wel. Dan zouden jullie korting kunnen geven aan T-Mobile mobile klanten of een gratis zender pakket zoals HBO dan wel en jullie gaan ook de vaste markt betreden op een bepaald moment (dat zal geen jaren duren voor dat gebeurt verwacht ik na de fusie van Vodafone en Ziggo)

@KoenM: dank je wel voor je input! Wat zijn voor jou de voordelen van een gezinsabonnement? Hoe zou dit jou helpen?

A) Kostenbesparend
😎 Eén overzicht/rekening
C) Delen van data en minuten zonder problemen
D) Een overzicht wat de kids uitspoken :D

Reputatie 6

@KoenM: dank je wel voor je input! Wat zijn voor jou de voordelen van een gezinsabonnement? Hoe zou dit jou helpen?

A) Kostenbesparend
😎 Eén overzicht/rekening
C) Delen van data en minuten zonder problemen
D) Een overzicht wat de kids uitspoken 😃

Reputatie 6
Wat ik wel zou willen zien, is een 'Gezin abonnement'. Een grote bundel (naar keuze), genoeg belminuten. Dus 1 abonnement waarbij zowel ik, als mijn partner (en later de Kids) gewoon uit een grote pot alles regelen.

Denk dus bv 2 nummers op 1 abonnement met een databundel vanaf 10GB en 400 minuten. Of 4 (inclusief 2 Kids) met 50GB en 1000 minuten.

Uiteraard de data en minuten als voorbeeld.
Ga Smart Home van Der Deutsche Telekom aanbieden, hier vind je alles er over https://www.telekom.de/privatkunden/zuhause/smart-home. En ga Music Freedom aanbieden van T-Mobile USA en meer van hun Un-Carrier dingen aanbieden. En maak Visual Voicemail gratis of maakt het gratis in een Stel samen stel bij iPhone abonnement. En probeer een soort MagentaEins te maken ook van Deutsche Telekom. En via KNIPPR is het leuk Amerikaanse zenders aan te bieden zoals ABC en FOX
Leuke ideeën allemaal! Het is inderdaad zo dat we geen vaste verbindingen hebben. Helaas, maar met mobiel kan je gelukkig ook veel leuke dingen doen. 🙂 Ik denk net als Edouard ook mee met wat we voor gezinnen kunnen bedenken.

Zijn er bijvoorbeeld nog specifieke dingen die je graag zou willen voor je familie / kinderen met je mobiele telefoon? Denk aan bijvoorbeeld:

- veiligheid
- onderling contact houden
- delen van momenten met elkaar
- leuke dingen doen met elkaar
- educatie
- sparen voor ...
- ...

Groetjes, Viola
Reputatie 6
Badge +17
Ik heb misschien wel een paar ideeën.
- Wordt een vaste provider, zoals KPN en Vodafone en bied 4-in-1 abonnement aan.
- Besteed een beetje meer aandacht aan PrePaid gebruikers, ik zie weinig nieuwe dingen.
- Hogere/goedkopere databundels.
- Misschien een beetje geavanceerd, maar biedt een VOIP server aan, zodat je met je computer of vaste VOIP telefoon kunt bellen via je 06-nummer.

Dank voor je reactie en ideeën. Het klopt, we zijn de enige Telco zonder vaste verbinding. Daarom is een aanbieding zoals jij beschrijft erg moeilijk te realiseren. Wie weet wordt in de toekomst alles gewoon mobiel 😉

Je VOIP idee is zo slecht nog niet, zelf ook wel eens aan een DNS / eigen domein setting gedacht. Daarmee kunnen T-Mobile klanten al hun online devices in 1 domein hangen. Nadeel is dan wel weer dat het flink technisch wordt. En dan verkoopt het lastig.

We zoeken nu dan ook naar de meest simpele toepassingen in en rondom huis. Iets waar we als T-Mobile het verschil kunnen maken. Weten jullie iets?

Beveiliging van je huis (via je mobiel alles kunnen volgen)
4G voor Thuis

etc, etc,

4G voor thuis is momenteel toch een pilot van?
- Wordt een vaste provider, zoals KPN en Vodafone en bied 4-in-1 abonnement aan.
- Besteed een beetje meer aandacht aan PrePaid gebruikers, ik zie weinig nieuwe dingen.
- Misschien een beetje geavanceerd, maar biedt een VOIP server aan, zodat je met je computer of vaste VOIP telefoon kunt bellen via je 06-nummer.

Dank voor je reactie en ideeën. Het klopt, we zijn de enige Telco zonder vaste verbinding. Daarom is een aanbieding zoals jij beschrijft erg moeilijk te realiseren. Wie weet wordt in de toekomst alles gewoon mobiel 😉

Je VOIP idee is zo slecht nog niet, zelf ook wel eens aan een DNS / eigen domein setting gedacht. Daarmee kunnen T-Mobile klanten al hun online devices in 1 domein hangen. Nadeel is dan wel weer dat het flink technisch wordt. En dan verkoopt het lastig.

We zoeken nu dan ook naar de meest simpele toepassingen in en rondom huis. Iets waar we als T-Mobile het verschil kunnen maken. Weten jullie iets?

Beveiliging van je huis (via je mobiel alles kunnen volgen)
4G voor Thuis

etc, etc,
Badge +5
Misschien inderdaad iets op het gebied van vast internet. Ik heb dit zelf nu bij Vodafone ondergebracht, maar zou best een 4 in 1 pakket willen, lekker overzichtelijk. Maar aan de andere kant snap ik ook wel dat dit hem niet meer gaat worden voorlopig. Online wat ooit van T-Mobile was, heeft ook geen heel langdurig bestaan gehad onder die vlag en de Nederlandse markt is gewoon redelijk verzadigd met KPN en alle dochterbedrijven en Ziggo.
Reputatie 6
Badge +17

Reageer