Vraag

Help ons Twitter en Facebook aantrekkelijker te maken!

• 31 maart 2015
  • 12 reacties
  • 2001 Bekeken

• Oud-medewerker
  • 157 reacties
Hi all,

Mijn naam is Sam Huigsloot en ik loop stage op de webcare afdeling van T-Mobile. Naast het beantwoorden van jullie vragen ben ik ook bezig met een onderzoek. Voor dit onderzoek heb ik jullie hulp nodig. Zo probeer ik erachter te komen hoe T-Mobile Twitter en Facebook beter kan inzetten. En dit weten de klanten zelf natuurlijk het best! Het delen van jullie kennis zal natuurlijk niet onbeloond blijven! :)

Deelname aan het onderzoek is helaas niet voor iedereen weggelegd... Zo moet je minimaal de Facebook pagina van T-Mobile van een like voorzien hebben en de Twitter pagina volgen. Tijdens het onderzoek zal er onderscheid gemaakt worden tussen de super fanatieke social media gebruikers en de minder actieve social media gebruikers.

Als beloning zullen jullie een kijkje nemen in de keuken van de webcare afdeling. Hier krijgen jullie te zien hoe alles in zijn werk gaat. Als klap op de vuurpijl kan er ook nog gekozen worden uit 500MB, 100 belminuten of 100 SMS’jes bovenop jullie huidige databundel gedurende drie maanden! :)

Dus, ben je actief of juist inactief op de Twitter en Facebook pagina’s van T-Mobile en heb jij een idee over hoe T-Mobile Twitter en Facebook beter in kan zetten? Meld je dan hieronder aan of stuur mij een privébericht!

This topic has been closed for comments

12 reacties

Badge +13
Ik ga eens nadenken wel stoer om de klanten erbij te betrekken!
Hey Rosan,

Goed om te horen dat je er over na gaat denken. Het is zeker belangrijk om te klanten bij dit onderzoek betrekken, omdat jullie het best weten wat klanten aanspreekt en wat er verbeterd moet worden. Laat je het me weten als je mee wilt doen?
Badge +13
Wat ik op twitter zo leuk vind is dat er ook gereageerd word op posts waar t mobile genoemd word.
Er word dus verder gekeken dan alleen de vragen die direct gesteld worden :D
En juist het reageren op de opmerkingen van klanten met een beetje grappige ondertoon dat geeft mij een glimlach :8

Ik vind het bijvoorbeeld erg jammer dat facebook zo vol staat met enkel vragen of klachten.
En als er dan een leuke actie is of een post geplaatst word staan er ook geregeld negatieve berichtjes tussen.
Het is zo jammer dat de tevreden klant de weg naar facebook nog niet of minder kent dat zou toch ook positiever zijn.

Eigenlijk lijkt het bijna of men steeds minder snel tevreden is?
Maar aan de andere kant als ik kritisch kijk snap ik het soms ook wel weer want je betaalt veel geld en dan wil je ook service.
Hey Rosan,

Goed dat je er al over nagedacht hebt! 🙂 Je noemt een aantal goede punten die ons ook opgevallen zijn. Ik hoop dat je deze kennis ook wilt delen tijdens het onderzoek zodat we kunnen kijken of meerdere mensen er zo over denken! Ik hoor het graag van je!
Badge +13
Wanneer is dat of moet dat nog bekend worden?
Jammer dat dit topic niet zo opvalt misschien delen op de t mobile Facebook pagina of Twitter?
Hey Rosan,

De exacte datum is nog niet bekend maar naar verwachting eind april. Op Twitter is het meerdere malen gedeeld, maar dit heeft jammer genoeg nog niet tot veel respons geleid. 😞 Wel hebben een aantal mensen zich aangemeld via een privébericht! 🙂
Reputatie 4
Ik zou wel mee willen doen! Ga er nog over nadenken iig. De Facebookpagina heb ik al geliked en Twitter volg ik, dus komt goed!
Hoi MaschaB,

Leuk om te horen dat je mee wilt doen aan het onderzoek! Dan voldoe je inderdaad aan alle eisen die aan het onderzoek verbonden zijn! 😃 Zou je een privébericht kunnen sturen met dagen waarop je beschikbaar bent?
Reputatie 2
Twitter ben ik 1,5 jaar geleden al mee gestopt en voor klachten zijn 140 karakters gewoon te weinig qua omschrijving. Ik geloof dat facebook beter is qua webcare, volgens mij is de verhouding actieve gebruikers facebook groter dan twitter.
Hoi ProNikon,

Goed dat je jouw mening hier deelt! 🙂 Het onderzoek gaat echter niet alleen over de Webcare kant van Twitter en Facebook. Zo ben ik ook aan het onderzoek hoe de geplaatste berichten op deze media aantrekkelijker gemaakt kunnen worden! Heb je misschien interesse om jou ervaringen op Facebook met ons te delen? Ik hoor het graag van je!
Als alles werkt zoals het moet werken dan hoor je dit niet want dit is "gewoon".
Wanneer er iets niet goed gaat dan hoor je dat veel eerder.
Dit is niet alleen bij T-Mobile hoor, andere providers hebben het ook.

Ik wil ook wel meedoen met het onderzoek.
Hoi Mr_Megapaul,

Leuk dat je mening wilt delen met ons! Helaas ben ik al klaar met het onderzoek en heb ik geen respondenten meer nodig. Wel wil ik je bedanken voor het reageren! Mocht je er nog eens een onderzoek afgenomen worden dan weet ik je te vinden!

Daarnaast wil ik ook meteen iedereen bedanken die mee heeft gedaan aan het onderzoek! 🙂 Jullie hebben mij zeker geholpen met mijn afstudeeropdracht! Alle interviews zijn ingevoerd en ik ga de komende weken aan het werk om er een mooi verslag van te maken!

Nogmaals bedankt! 😃