Beantwoord

Huawei hardware en veiligheid

• 7 december 2018
  • 2 reacties
  • 5893 Bekeken

Met de recente nieuwsberichten over Huawei en de hardware van deze fabrikant die door T-mobile gebruikt worden (zendmast, modem, etc) - hoe veilig is T-mobile?
icon

Beste antwoord door Hajar 8 december 2018, 13:23

Hi Jensrb,

Ik geef graag meer achtergrond. In Nederland wordt in verschillende sectoren gewerkt met Chinese netwerkapparatuur, waaronder ook in de telecomsector. Net als andere providers maakt ook T-Mobile gebruik van de netwerkapparatuur van Huawei. Veiligheid, betrouwbaarheid en continuïteit hebben bij ons natuurlijk de hoogste prioriteit en we werken er continu aan om deze te blijven waarborgen. Dat doen we samen met ons moederbedrijf Deutsche Telekom door alle apparatuur gedurende de levensduur continu te testen en te monitoren, onafhankelijk van de leverancier.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Jensrb,

Ik geef graag meer achtergrond. In Nederland wordt in verschillende sectoren gewerkt met Chinese netwerkapparatuur, waaronder ook in de telecomsector. Net als andere providers maakt ook T-Mobile gebruik van de netwerkapparatuur van Huawei. Veiligheid, betrouwbaarheid en continuïteit hebben bij ons natuurlijk de hoogste prioriteit en we werken er continu aan om deze te blijven waarborgen. Dat doen we samen met ons moederbedrijf Deutsche Telekom door alle apparatuur gedurende de levensduur continu te testen en te monitoren, onafhankelijk van de leverancier.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Reputatie 7
Badge +18
Dat gaat vooral over vitale infrastructuur zoals het toekomstige 5G netwerk of het P2000 netwerk voor hulpdiensten. Over het Huawei modem zou ik me geen zorgen maken, Chinezen zijn daar echt niet in geïnteresseerd.

Verder vind ik het persoonlijk nogal een overdreven politiek gezeur maar dat is puur mijn persoonlijke mening. De Amerikanen luisterden ook ook de Duitsers af, hun NAVO coalitiepartner, die zijn dus geen haar beter. Je wilt niet weten wat Microsoft Windows 10 en Office allemaal doorseint naar de VS, om over Google (Android) maar te zwijgen...

Reageer