Vraag

Is dit betrouwbaar?

• Doet lekker mee
  • 11 reacties
Ik werd gebeld door iemand, die beweert een derde partij te zijn en voor T-Mobile marktonderzoek te verrichten en vroeg of ik mee wilde doen en zo ja of ik dan mijn emailadres wilde doorgeven. Ik heb onderstaande email ontvangen. Is dit betrouwbaar?

------------------

survey.T-Mobile.NL@iff-international.com

Beste meneer of mevrouw,

Hartelijk dank dat u mee wilt doen aan onze enquete met betrekking tot het gebruik van mobiele telefoons namens T-Mobile.

De resultaten worden gebruikt om nieuwe oplossingen te ontwikkelen, zoals tarieven van mobiele telefoons en diensten, om zo de behoeftes van onze klanten te vervullen.

Klik op de onderstaande link om de online enquete te starten en volg de instructies die aangegeven worden. Het is ook mogelijk om de link te kopieren naar de adresbalk van uw browser.

Enquete met betrekking tot het gebruik van mobiele telefoons (van T-Mobile)

U kunt de enquete op elk moment onderbreken en later weer voortzetten. De antwoorden die u tot dat punt heeft ingevuld worden opgeslagen. Als u de link in deze mail opnieuw aanklikt zult u weer starten bij het punt waar u was gebleven.

Uiteraard zal alle data anoniem en in vertrouwen worden behandeld. Dit emailadres wordt uitsluitend gebruikt voor deze enquete en zal direct na het einde van dit onderzoek worden verwijderd.

Verdere informatie met betrekking tot deze studie en de contactpersoon kunt u vinden in de bijlage van deze mail.

Neemt u alstublieft deel aan de online enquete in de loop van volgende week.

Hartelijk dank voor uw bijdrage.

Met vriendelijke groet,

IFF International
Institute for Field Research GmbH

8 reacties

Ja ik vroeg mij hetzelfde af.
Ik heb IFF gemaild met dezelfde vraag. Dit was het antwoord

Schönen guten Tag!

Ja, wir versenden im Moment in die Niederlande E-Mails mit der Bitte an einer Online-Befragung teilzunehmen.
Gibt es Schwierigkeiten?
survey.T-Mobile.NL@iff-international.com --> Diese E-Mail Adresse haben wir für unser Projekt machen lassen, damit wir als Absender nicht in den Niederländischen Spamordnern landen.

Bei Fragen bitte einfach melden. Wir versuchen sie zu beantworten und Ihnen zu helfen.

Mit freundlichen Grüßen,

Kathrin
En daaronder alle contactgegevens etc etc
Reputatie 7
Badge +15
Hi allemaal,

Goed dat jullie hier voorzichtig mee zijn!

Mocht je het gevoel hebben dat e-mails vanuit ons niet kloppen dan kun je deze het beste verwijderen.

Wel werken we inderdaad samen met IFF International. Het is mij momenteel niet duidelijk of dit onderzoek ook echt vanuit ons gebeurt. Ik ga dit natuurlijk even navragen voor jullie en kom er op terug zodra ik meer weet!

Voor nu: geen paniek. Dit is een 'echt' bedrijf. Maar geef nooit persoonlijke gegevens aan derden wanneer je niet zeker weet of het veilig is.
Klopt die bol.com waardebon als tegenprestatie wel? 😉
Reputatie 3
Geniaal om als bedrijf een Nederlandstalige enquête in elkaar te zetten en bij vragen in het Duits te antwoorden. Iedereen in Nederland kent tenslotte Duits? Als dat Chinees was geweest was het natuurlijk veel verdachter geweest....
Is T-Mobile in Nederland zo armlastig dat ze geen Nederlandse marktonderzoeker kunnen inhuren?
Heb het reeds nagevraagd bij tmobile. en het klopt dat dit bedrijf was ingehuurd vanuit duitsland. de bol.com bon moet ik ook nog ontvangen...
Amy is op vakantie, dus ik denk dat dit niet gelukt is op haar lijstje...

Topic is in ieder geval opnieuw actief, dus even wachten op een andere moderator!

Reageer