Vraag

Leidt WhatsApp tot sociale druk?

Toon eerste reactie

31 reacties

Reputatie 7
Badge +9
K*t mobiele site.. >.>
Reputatie 4
Ik ben het wel eens dat tegen iemand praten in een stiltecoupe ook echt niet oke is. Wat mij betreft heb je dan het volste recht iemand er op te wijzen dat ie in een stiltecoupe zit. Die bestaan niet voor niks.

Over het oppikken van non-verbale hints: tsja ben ik eens dat het lastig is als je dit niet meteen op pikt. In dat geval zou ik met vrienden open kaart spelen over waarom je die hints niet oppikt, zodat ze snappen dat je echt geen b*tch bent maar het gewoon niet zag of verkeerd interpreteerde. Da's lastiger in de trein, maar die mensen zie je toch nooit meer (denk ik altijd maar als ik me stoor aan iemand) dus dan boeit het minder.

En als je echt geen zin hebt in vervelende oude mensen in de trein: gewoon afpoeieren zou ik zeggen. Zeker in de stiltecoupe.

Dat is nou het probleem. Ik begin meestal geen gesprek omdat ik geen zin heb in een gesprek. En dan zijn anderen weer beledigt dat ik 'geen interesse in ze toon'. En dan ben je weer 'egoïstisch'.

Gaat dat over bekenden? Of echt alleen die oude mensen in de trein?

[ontopic] Oke ik probeer wel iets over Whatsapp te zeggen. Het is gewoon een handig comunicatiemiddel, maar je moet het niet overdrijven zoals in de situatie die leroy98ecker beschrijft [/ontopic]
Reputatie 6
Badge +13
@ShadowLea

De meeste punten heb ik ook last van.
Gelukkig zit ik niet zo vaak in de trein. Bijna nooit.
Maar je ziet het overal. Winkels, snelweg etc.

@MaschaB

Inderdaad het is een handige communicatiemiddel. Daar heb je helemaal gelijk in!
Jammer genoeg wordt er zoveel misbruik van gemaakt.
VB.: Een leraar die 10x moet zeggen dat iemand zijn telefoon moet weg doen in de les.
''Ja even mijn WhatsAppje afmaken.''
Reputatie 4
@Leroy: maar heeft die leraar niet na 2 keer zoiets van: als jij je telefoon niet NU inlevert pak ik hem af en zie je hem pas terug aan het einde van de les? Dat had ik denk ik gedaan als ik die leraar was.
Reputatie 7
Badge +9
Daarover heb ik tijdens mijn half jaartje Pabo over op m'n donder gehad. Had ook zo'n kind die de hele dag op z'n iphone zat te klieren, Na 3x waarschuwen dat ding afgepakt (na de les kon hij het op komen halen), z'n pa boos naar school en ik kreeg een waarschuwing.

Want de ouders doen niet aan opvoedden, vinden dat de school dat moet doen, maar als de scholen de kids aanpakken, staan ze met hoge poten op bij de directeur.

MaschaB schreef:

Gaat dat over bekenden? Of echt alleen die oude mensen in de trein?

Allebei. Het gebeurt ook met klasgenoten, collega's, familieleden...
Reputatie 6
Badge +13
@MaschaB

De ene doet het wel, de andere niet.
Sommige leraren laten je de telefoon om 16:45 pas ophalen.
Of je wordt eruit gestuurd, heerlijk om te zien. 🙂
En dan op vrijdag 2 uur nakomen.

Reageer