Nieuwe communicatie over abonnementen: wat vind jij duidelijk?

Reputatie 3
  • T-Mobile medewerker
  • 22 reacties
Wij willen onze (data)abonnementen simpeler te maken en beter aan te laten sluiten bij jouw behoefte. Daarnaast willen de communicatie over onze (data)abonnementen zo simpel en transparant mogelijk maken. Wil jij ons helpen?
Lees het hele onderzoek

This topic has been closed for comments

88 reacties

Reputatie 2
De voorbeeldplaatjes zijn niet te lezen. Heel onduidelijk dus.
Mooie voorbeelden en sommige erg duidelijk:D
Mensen kijken bijna niet naar de gehaalde snelheid, dan hoef je dit er ook niet bij te zetten. Gebeurd nu ook al niet. Degenen die kijken naar de snelheid zijn de grootverbruikers en die hebben ook vaak een toestel die die snelheden aankan.
Reputatie 6
1inge

is duidelijk wat ik alleen er in mist dat als ik kies voor 500 mb bijvoorbeeld dat dan de snelheid al vast staat je kan dus niet kiezen voor de snelheid apart
b.v het inleveren van de mbs voor  hogere snelheid
Reputatie 2
Voorbeeld 1 is het duidelijkst en voor elke leek te begrijpen als men voor het eerst overgaat op mobiel internet. Je kan dan zeggen ik wil dit en dit gaan doen en dan weet je welk abbonoment je moet hebben.

Aan de overige 3 heb je als consument weinig, wel zou de snelheid er in kleine lettertjes bij kunnen staan.
Reputatie 2
Ik vind vooral optie 1 goed, ik denk dat vooral voor leken als ik de numerieke snelheid of grootte van een bundel niet zo interessant is. Veel duidelijker zien die voorbeelden voor mij.
Reputatie 4
Voorbeeld 2 vind ik echt niet goed, aangezien daar niks over daadwerkelijke snelheden wordt vermeld.
Reputatie 2
Voorbeeld 1 lijkt mij een goede
Ik heb gekozen voor 1 en 4, lekker duidelijk :D
Reputatie 2
Hoe kan ik de voorbeelden bekijken op mijn S3? Ze zijn zo klein dat ze niet te lezen zijn. Iemand oplossing?
Reputatie 2
Ik was iets te snel met plaatsen van vraag. Inmiddels oplossing gevonden. Langer op afbeelding dukken en dan kiezen voor bekijken.
voorbeeld 3 wat mij betreft
Ik heb gekozen voor concrete omschrijvingen. De verwachte snelheid (snelheid in de praktijk), omdat de theoretisch mogelijke snelheid toch nooit gehaald wordt en dus een loze belofte is (net als die ADSL-reclames met hun \"20 MB internet!\" waar niks van klopt).
En een duidelijke omschrijving van het dataverbruik omdat ik aan omschrijvingen in Jip-en-Janneketaal in de praktijk nog niet veel heb. Het verschilt van persoon tot persoon hoeveel gigabyte je kan verstoken met WhatsApp en e-mail, dus alleen die 2 termen zeggen nog niks over je datalimiet.
Voor mij dus geen simpele kreten maar concrete reële getallen.
Reputatie 6
4 en 1 wat mij betreft het duidelijkst 🙂

Net overzicht van de max en te verwachte snelheid en waarvoor dit 'het meest geschikt' is.
Reputatie 4
Voor wat mij betreft toch duidelijk 1 en 4. 
Voor een aantal mensen is het niet duidelijk wat de snelheden inhouden, echter door middel van voorbeelden te geven waardoor het dus voor geschikt in is dan kies ik toch echt voor 1. 

Simpel, helder, duidelijk.
Reputatie 3
Beste allen,

Even een doorvraag bij nummer 4: vinden jullie verwachte snelheid beter/ duidelijker dan maximale snelheid? Bij 4 staat het allebei, is dat belangrijk of hoeft de maximale snelheid er niet bij?

En zowel de upload als download snelheden staan erbij, is dat nodig of is upload voldoende?

We horen het graag!
Reputatie 7
Badge +14
Voorbeeld 1 snapt iedereen!
In de resultaten klopt mijn keuze niet. Dat moest zijn 1, 4, 3, 2
De meeste mensen zeggen de snelheden in Mbps niets of weinig. Het gaat hun om wat je er mee kunt doen. Daarom is voorbeeld 1 het beste.
Ik vind wel de koppeling tussen hoeveelheid data en snelheid een rare.
Reputatie 2
Voorbeeld 4 geeft alle informatie. Hoe groot is je bundel en wat is de verwachte snelheid. Eerlijk en duidelijk.
Reputatie 2
Voorbeeld 3, bij voorbeeld 1 gaat dit niet altijd op.
Ik vind voor de onervaren gebruiker Voorbeeld 1 duidelijkst maar voor een ervaren gebruiker is dat Voorbeeld 3.

Voorbeeld 4 is te veel info wat onnodig is! En staat te chaotisch! Ik vind dat het niet hoeft het moet wel een beetje gericht zijn op de middel klasse ervaren personen! en 80% van de mensen weten zover wel wat een data snelheid is! en 20% niet (bij wijze van)
Met ervaren/onervaren gebruiker wil ik mee bedoelen dat de ervaren gebruiker weet wat een datasnelheid inhoud en met de onervaren niet! Dat zijn meestal de oudere mensen onder ons 50+ of immigranten soms 😛
Hey T-Mobile ik had gekozen voor 3-1-2-4 maar er staat 3-4-1-2 als mijn keuze (terwijl dat niet zo is)
Reputatie 2
Ik vind Voorbeeld 1 toch wel erg fijn omdat ik duidelijk kan zien wat ik kan doen met de dienst. Vooral al een onervaren gebruiker zal toch kunnen zien wat hij/zij kan verwachten. Ik mis echter in dit voorbeeld wel de snelheden. Gezien iedereen tegenwoordig weet hoe vervelend sloom internet is, is het fijn om te zien dat er meer opties zijn.

Deze snelheden kunnen wellicht als in voorbeeld 2 vormgegeven worden. Een simpele manier om te zien dat ook je snelheid vooruit gaat bij een duurdere data bundel.
Mocht het een digitale versie betreffen dan lijkt het mij gemakkelijk om een klein pop-up schermpje naar voren te laten komen als je met de muis over een specifiek deel gaat waar dan meer informatie in komt te staan met de exacte en verwachte snelheden. Het is voor niet wat ervarenere gebruikers ook erg fijn als deze informatie snel toegankelijk is.

Hierbij vind ik de aanwezigheid van de verwachte snelheid ook absoluut een meerwaarde opleveren.