Nieuwe communicatie over abonnementen: wat vind jij duidelijk?

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

88 reacties

voorbeeld geeft een duidelijk overzicht van wat je moet hebben voor jouw toepassingen
Reputatie 2
2 en 3 hebben echt geen toegevoegde waarde!
Een combinatie van 1 en 4 zou wat mij betreft erg duidelijk zijn.
Een combinatie van 1 en 4 zou wat mij betreft erg duidelijk zijn.
Reputatie 2
Ik denk ook een combinatie van 1 en 4. Mensen die er niet zo bekend mee zijn zien graag wat ze kunnen terwijl de doorgewinterde gebruiker graag ziet welke snelheid (gemiddeld en max) hij/zij heeft.
Mijn keuze zou zijn 1, 2, 3, 4 maar volgens mij had ik 1, 4, 3, 2 opgegeven!
Reputatie 2
Als combi tussen 1 en 4, is dit niet iets dan?

Voorbeeld 5: https://docs.google.com/file/d/0B5q07s8wIPQXWUZJWnRveTdTRHM/edit?usp=sharing
Heel duidelijk, zeker 1 en 3
Nu nog een overzichtje van de verwachte kosten
Reputatie 5
@matseflats, ik vind \'m super :D

@Mrspock, dat is afwachten tot de nieuwe abonnementen beschikbaar zijn. Alle T-Mobile klanten kunnen gebruikmaken van het 4G netwerk, mits deze een 4G ready toestel in bezit hebben. Er komt wel onderscheid tussen bestaande abonnementen en nieuwe speciale 4G bundels, maar dat vind ik ook logisch.
Reputatie 2
Badge +7
Bij het communiceren naar klanten toe, moet je in mijn ogen vooral waarden gebruiken die klanten ook zelf kunnen ervaren. De maximale snelheid schept vaak verwachtingen die nooit gehaald worden waardoor je klanten ontevreden worden over de dienst. Het verschil tussen Bits en Bytes is voor mij wel duidelijk, maar voor 90% van de rest van de nederlandse gebruikers van mobiele telefoons denk ik niet. Mijn moeder weet het zeker weten niet. Maar die is al tevreden als zij een Whatss app kan versturen.

Als je vantevoren goed aangeeft wat je er mee zou moeten kunnen dan maakt het ook duidelijk waarom je bepaalde zaken niet kunt.

Hoevaak ik mensen wel eens heb horen vragen wat is nou 1 MB? Deze termen zijn voor de gemiddelde gebruiker niet handig. Die kijken toch alleen maar naar andere zaken, zoals hoeveel berichten kan ik via Whatss App dan versturen of hoeveel email berichten. Het feit dat hoe meer tekst je in het bericht of emailbericht plaats een rol speelt, snapt de gemiddelde Nederlander helaas niet. En degene die het wel weten/snappen hebben dan aan voorbeeld 3 genoeg. Je moet denk ik dus eerst achterhalen wat de kennis van je publiek is, voordat je kunt zeggen welk voorbeeld het beste past. Tenminste zo werkt het in mijn branche.
combieen combinatie van
Ik zou voorbeeld 1 en 3 combineren.
Wel aangeven wat je met de hogere snelheden kan / minder goed kan doen maar daaronder ook de max. snelheid. Hier geen aparte kolom ofzo voor maken, dat wordt te rommelig.
Zo pak je, zoals eerder gezegd, de ervaren en minder ervaren gebruikers.
Optie 5:
Betalen voor daadwerkelijk verbruik.
Geen onverwachte administratiekosten omdat er per se voor x datum betaald moet worden.
Databundels? Zo 1998
Mensen denken over het algemeen het makkelijkst beeldend. Dus als je de voorbeelden geeft zoals in voorbeeld 1, dan zal dat voor de gemiddelde mens voldoende zijn om een beslissing te maken welk abonnement ze nodig hebben. Voor klanten die meer op de hoogte zijn van megabites etc. Kan ik me voorstellen dat zij kicken op de grafieken eronder, maar ik snap dan nog niet wat ik er mee zou kunnen :rolleyes:
Voorbeeld 1 geeft de meeste duidelijkheid en inzicht om tot een goede keuze te komen.
Daarnaast is de verwachte snelheid (voorbeeld 4) ook een gegeven wat veel mensen willen weten.
De maximale snelheid (voorbeeld 3) wordt in de praktijk zelden tot nooit gehaald en is dus niet relevant. En dat een grotere hoeveelheid Mb meer plusjes krijgt dan een kleinere hoeveelheid (voorbeeld 2) snapt zelfs een kind en is dus volkomen overbodig.
Een combinatie van voorbeeld 1 met de gegevens van voorbeeld 4 toegevoegd, lijkt mij de meest gewenste weergave.
Ik vind voorbeeld 1 super! Die begrijpt iedereen xx
Ik vind voorbeeld 1 super! Die begrijpt iedereen xx
Als mensen voorbeeld 1 niet meer snappen dan ben je volgens mij nog niet toe aan een uitgebreid abonnenment.Die is toch wel heel duidelijk.
Ik zou voorbeeld 1 doen, maar daar ook de snelheid aan toevoegen. Ik heb zelf namelijk geen idee wat ik met alleen 1000 MB te weten zou moeten komen. De uitleg van het soort gebruik (e-mail, Facebook, YouTube, etc) vind ik erg handig!
Reputatie 2
de voorbeelden die gegeven worden zijn duidelijk 
de beste is natuurlijk het voorbeeld keuze nummer 1 waarin te lezen staat wat je
er allemaal mee kunt 
er zijn genoeg mensen die geen tot weinig verstand hebben van MB\'s of snelheden 
maar de woorden whats app, twitter en facebook zijn voor iedereen duidelijk 
ik denk dan ook dat er eerder voor dat blok gekozen gaat worden als bijvoorbeeld voor keuze 2
Ik ben voorstander (en bezitter) van de onbeperkte databundel. Ik verkies een datalimietloze bundel en lagere snelheid (3.6mb)  boven een abo met limiet en hoge snelheid (14+ mb) 
Reputatie 1
Badge
De afbeeldingen waren voor mij wel duidelijk leesbaar. En ik denk dat heel veel mensen aan de hand van de voorbeelden waar ze hun smartphones voor gebruiken hun databundel kunnen bepalen.
Reputatie 1
Badge
Ik reageer via mijn iphone 5 en ik moet zeggen dat loopt niet soepel, kon in eerste instantie pas na 3x proberen inloggen en mijn 1ste reactie is niet zichtbaar (bleef een tijdje hangen op het beeldscherm) Tweede poging dus: afbeeldingen zijn voor mij wel duidelijk leesbaar, afb. 1 en 4 geven wat mij betreft het duidelijkste de info. Die je nodig hebt om je databundel te bepalen.
1 is idd de beste.
Misschien dat het voor sommige mensen nog niet geheel duidelijk is dat een databundel alleen voor buitenshuis is. Veel youtube kijken of HD-films van HBO op je telefoon via WiFi is natuurlijk niet erg.
Dus een sterretje erbij met de term \"Onderweg\" of  \"Niet via wifi thuis\"  kan het nog net iets duidelijker maken