Nieuwe communicatie over abonnementen: wat vind jij duidelijk?

  • 17 april 2013
  • 88 reacties
  • 3500 Bekeken

Reputatie 3
  • T-Mobile medewerker
  • 22 reacties
Wij willen onze (data)abonnementen simpeler te maken en beter aan te laten sluiten bij jouw behoefte. Daarnaast willen de communicatie over onze (data)abonnementen zo simpel en transparant mogelijk maken. Wil jij ons helpen?
Lees het hele onderzoek

This topic has been closed for comments

88 reacties

Zit al twee dagen zonder bereik in het buitenland.
Denk daar eens over mee
Ik vind dat je een melding moet krijgen als je over je abbo heen gaat
Het onderzoek is gelsoten. Bedankt voor het meedoen aan het onderzoek en jullie feedback!
4, maar dan wel ook nog even de kosten er bij vermelden.
Als extra aanvulling een voorbeeld met de toepassingen uit 1 er bij.
1 in combinatie met 4. Twee blokken erbij onder 1 met max snelheid en de te verwachten snelheid. Concreet en schept geen valse verwachtingen. 2 slaat helemaal nergens op.
Ik vind dat ze allemaal even duidelijk zijn voor mij maar dat geld niet voor iedereen
Allen,

Ik ben enorm onder de indruk van de vele reacties. Deze motiveren ons enorm om hiermee aan de slag te gaan. Julie kunnen binnenkort meer van ons verwachten.

Alvast enorm bedankt!
Reputatie 5
@powerfrans
Dat zou een geweldige optie zijn!
In de praktijk is het heel moeilijk om de snelheid volledig in de hand te hebben.
Deze is afhankelijk van heel veel variabelen.
Als je de feitelijke snelheid los zou laten en zou spreken over \"lite, normal, fast\" zou een operator er misschien iets mee kunnen doen. Onderzoek (wereldwijd) wijst uit dat grootverbruikers behoefte hebben aan snelheid.
Vind dat je apart de snelheid moet kunnen bestellen. Bij bv 500 mb 14.4mb snelheid.
Reputatie 5
@maxrosie, hoe bekijk je deze post? Via een telefoon/tablet of anders?
Ik heb geen problemen met de kleur van de afbeeldingen.
Moeilijk te lezen andere kleur gebruiken
Ben zelf zoekende naar een nieuw abonnement en daarbij is voorbeeld 1 absoluut helder en helpend.
Ik heb onbeperkt internet, dus voor mij niet echt van toepassing!
1 is idd de beste.
Misschien dat het voor sommige mensen nog niet geheel duidelijk is dat een databundel alleen voor buitenshuis is. Veel youtube kijken of HD-films van HBO op je telefoon via WiFi is natuurlijk niet erg.
Dus een sterretje erbij met de term \"Onderweg\" of  \"Niet via wifi thuis\"  kan het nog net iets duidelijker maken
Reputatie 1
Badge
Ik reageer via mijn iphone 5 en ik moet zeggen dat loopt niet soepel, kon in eerste instantie pas na 3x proberen inloggen en mijn 1ste reactie is niet zichtbaar (bleef een tijdje hangen op het beeldscherm) Tweede poging dus: afbeeldingen zijn voor mij wel duidelijk leesbaar, afb. 1 en 4 geven wat mij betreft het duidelijkste de info. Die je nodig hebt om je databundel te bepalen.
Reputatie 1
Badge
De afbeeldingen waren voor mij wel duidelijk leesbaar. En ik denk dat heel veel mensen aan de hand van de voorbeelden waar ze hun smartphones voor gebruiken hun databundel kunnen bepalen.
Ik ben voorstander (en bezitter) van de onbeperkte databundel. Ik verkies een datalimietloze bundel en lagere snelheid (3.6mb)  boven een abo met limiet en hoge snelheid (14+ mb) 
Reputatie 2
de voorbeelden die gegeven worden zijn duidelijk 
de beste is natuurlijk het voorbeeld keuze nummer 1 waarin te lezen staat wat je
er allemaal mee kunt 
er zijn genoeg mensen die geen tot weinig verstand hebben van MB\'s of snelheden 
maar de woorden whats app, twitter en facebook zijn voor iedereen duidelijk 
ik denk dan ook dat er eerder voor dat blok gekozen gaat worden als bijvoorbeeld voor keuze 2
Ik zou voorbeeld 1 doen, maar daar ook de snelheid aan toevoegen. Ik heb zelf namelijk geen idee wat ik met alleen 1000 MB te weten zou moeten komen. De uitleg van het soort gebruik (e-mail, Facebook, YouTube, etc) vind ik erg handig!
Als mensen voorbeeld 1 niet meer snappen dan ben je volgens mij nog niet toe aan een uitgebreid abonnenment.Die is toch wel heel duidelijk.
Ik vind voorbeeld 1 super! Die begrijpt iedereen xx
Ik vind voorbeeld 1 super! Die begrijpt iedereen xx
Voorbeeld 1 geeft de meeste duidelijkheid en inzicht om tot een goede keuze te komen.
Daarnaast is de verwachte snelheid (voorbeeld 4) ook een gegeven wat veel mensen willen weten.
De maximale snelheid (voorbeeld 3) wordt in de praktijk zelden tot nooit gehaald en is dus niet relevant. En dat een grotere hoeveelheid Mb meer plusjes krijgt dan een kleinere hoeveelheid (voorbeeld 2) snapt zelfs een kind en is dus volkomen overbodig.
Een combinatie van voorbeeld 1 met de gegevens van voorbeeld 4 toegevoegd, lijkt mij de meest gewenste weergave.
Mensen denken over het algemeen het makkelijkst beeldend. Dus als je de voorbeelden geeft zoals in voorbeeld 1, dan zal dat voor de gemiddelde mens voldoende zijn om een beslissing te maken welk abonnement ze nodig hebben. Voor klanten die meer op de hoogte zijn van megabites etc. Kan ik me voorstellen dat zij kicken op de grafieken eronder, maar ik snap dan nog niet wat ik er mee zou kunnen :rolleyes:
Optie 5:
Betalen voor daadwerkelijk verbruik.
Geen onverwachte administratiekosten omdat er per se voor x datum betaald moet worden.
Databundels? Zo 1998