Nieuwe T-Mobile abonnementen, wat vind jij er van?

Reputatie 3
  • is King of Content
  • 51 reacties
Wat vind jij van onze nieuwe abonnementen? Doe mee aan ons onderzoekje en vertel ons op welke punten wij onze abonnementen kunnen verbeteren.
Lees het hele onderzoek

This topic has been closed for comments

103 reacties

Reputatie 6
ik ben  de eerste aan de tussenstand te zien
De flexibiliteit van zelf samenstellen is aardig, maar er is geen stimulans om meerdere pakketten te nemen, want de prijs is een optelsom - er is geen korting o.i.d. als je een relatief groot pakket neemt.

Verder is het natuurlijk een farce om iets een \'iPhone abonnement\' te noemen omdat visual voicemail is voorgeselecteerd en opgeteld bij het basisabonnement. Ik heb nog een \'oud\' 2008 iPhone abonnement en daarin was visual voicemail inbegrepen - nu moet je daar 2 euro per maand voor betalen, dat is toch een beetje absurd? Alle infrastructuur ligt er al, de beheerskosten zullen minimaal zijn. Gebruik dat dan om mensen naar T-Mobile over te laten stappen \"want wij hebben visual voicemail\". Ofzo.

Dat \'altijd internet\' is aardig en een stap in de goede richting, maar 64 kbps is niet veel sneller dan gprs, zeker in de praktijk. Voor whatsapp is het amper voldoende en om dit te marketen als \'onbeperkt whatsapp, posten en sms\' is wel erg rooskleurig.

Bij de selectie van een nieuw abo krijg je nu automatisch Deezer in je maag gesplitst als je aangeeft meer dan een beetje naar streaming muziek te luisteren. Leuk, maar hoef ik niet, ik heb Spotify - dus dan moet je rare grappen uithalen om eenzelfde omvang databundel te krijgen, bijvoorbeeld aangeven dat je video streamt, ook al doe je dat niet. Dat gaat voorbij aan de in de basis klantvriendelijke opzet van dit formulier en riekt meer dan een beetje naar koppelverkoop.

Wat de prijzen betreft: die zijn nog altijd te hoog.
Kiezen is belangrijk
De nieuwe abbo,s vind ik bagger omdat nog steeds niet je eigen abbo kan aanpassen naar je eigen gebruik . T-mobile dwingt je gewoon een veel duurdere abbo te nemen en na een jaar , mocht je dat accepteren ( ik niet dus ) heffen ze de abbo op en komen ze weer met wat anders als je abbo teneinde is en je hem zou willen verlengen . T-mobile is in dit opzicht een slechte keuze en klant onvriendelijk .

Tevens vind ik dat t-mobile alecht luisterd naar goede kritiek en zen eigen koers vaart en vele adders on hun grasmat leggen om de klant als hij eenmaal binnen is hem de ene na andere ongemode verassing bezorgen ..

T-mobile ( maakt gebakken lucht en verkoopt dat aan zen klanten )

M.mols
Lopende abbo,s zouden ook vanaf nu moet worden kunnen aangepast en je de bel min en data zelf kan verhogen bij een t-mobile shop of nog beter gewoon via internet.
Reputatie 7
Badge +9
Véél te duur. Noem mij een student (de nr1 smartphone gebruikers) die zo maar even 40+ euro ner kan tellen per maand. En dan heb je in Rotterdam noord nog niet eens 3G, maar je mag er wel vrolijk elke maand 40 euro voor neertellen. EN mag je voor vrijwel alles bijbetalen! (0900, smsdiensten, buitenland). Maar wel 40+ euro vragen!

Ik blijf lekker bij mij 15 euro + 4,99 onbeperkt 3G + meneembundel Relax 15, dank je feestelijk! 40 euro voor nog geen 30 % van hetzelfde abbo, are you bloody mad?!

Het CBS: "De prijzen zijn niet gestegen in de afgelopen 3 jaar." JA HOOR!! Tuurlijk jongens...
Reputatie 4

Véél te duur. Noem mij een student (de nr1 smartphone gebruikers) die zo maar even 40+ euro ner kan tellen per maand. En dan heb je in Rotterdam noord nog niet eens 3G, maar je mag er wel vrolijk elke maand 40 euro voor neertellen. EN mag je voor vrijwel alles bijbetalen! (0900, smsdiensten, buitenland). Maar wel 40+ euro vragen!

Ik blijf lekker bij mij 15 euro + 4,99 onbeperkt 3G + meneembundel Relax 15, dank je feestelijk! 40 euro voor nog geen 30 % van hetzelfde abbo, are you bloody mad?!

Het CBS: "De prijzen zijn niet gestegen in de afgelopen 3 jaar." JA HOOR!! Tuurlijk jongens...

Voor onbeperkt SMS? en geen zorg dat je over je bundel gaat? daar zijn die 10€ voor, wat daar bij komt bepaal je zelf.
Zou leuk zijn om net als Vodafone een gratis extra kaartje bij te geven om de internetdata ook op je tablet te gebruiken maar zoals altijd moet er bij t-mobile weer extra worden bijbetaald en dt terwijl het netwerk in o.a. Almere centrum gewoon bagger is, T-mobile lijkt de belastingdienst wel, leuker kunnen we het niet maken wel moeilijker
Reputatie 2
Het zou beter zijn als er buiten telefoons ook een keuze aan laptops en tablets zouden worden aangeboden bij een abbonement. Nu moet je ervoor naar andere toeleveranciers waarvan de service zwaar te wensen overlaat! Dit komt de naam van T- mobile ook niet ten goede.
Wat vind ik van de nieuwe abonnementen van T-mobile?
Ik ben dit jaar van een hele dure karrige Vodafone naar T-Mobile overgestapt.
Sim-Only 300belminuten, onbeperkt smsen en onbeperkt internetten voor 28 euro.
Nou voor onbeperkt internet bestaat die optie dus niet meer die trok mij juist aan.
Nu heb ik voor de grap 300belminuten gezet met 2000 aan internet. Raad eens nu moet ik het met korting voor een jaar dus 6 euro 46 euro gaan betalen met jullie nieuwe abo zonder telefoon gewoon sim-only. Nou denk dat ik dus in maart een kijkje neem bij Kpn. Ik wil een nette betaalbare abo.
Ben al jaren bij deze firma, de naam was toen nog Ben.
Prijzen van foons en abo zijn gewoon absurd hoog geworden en foons koop ik gewoon in de winkel of via internet.
Klantenservice is de laatste paar jaar goed aan het verbeteren, dit is eindelijk n feit.
Ben heeft ons toen verkwanselt naar T-mobile en heb al 33 jaar mobiel.
Voor T-mobile zakte spontaan mn broek af toen ik n foon wilde via Mediamarkt en hun doorgaven dat ik daar niet voor in aanmerking kwam!
Heb de dure Voda oplichters eruitgegooid, T-mobile mag blijven maar als sim only, echt op dit moment is KPN DE BESTE PROVIDER en ik geniet van dat abo tegen n normale prijs, doch hun service is slecht.
Mn nieuwe HTC had n fabrieksfout, hun staken de kop in het zand , alles zelf met HTC geregeld .
toestel werd opgehaald , na 11 dagen gerepareerd terug gebracht, Perfect.
KPN heeft wel excuus gemaakt en restitutie gegeven, doch voor mij n zwaar minpunt om eerst de klant weg te sturen, dit Heeft T-mobile weer nooit gedaan.
Ik heb nu n SMART sim uit de Fillipijnen , die word het meest gebruikt  op roaming en zelfs dan nog goedkoper , geen Nederlandse provider kan daar aan tippen.
Het is wel Toeval dat T nu ook met de naam smart begonnen is , daar is het als hier KPN.
Dus eerst KPN voor de hoofdmoot , SMART (Fillipijns) voor mn familie en T-mobile als backup voor calamiteiten, voor mij n goede constructie die betaalbaar is
Reputatie 2
Ik lees hier vooral klachten over de dekking. En men heeft gelijk. Op teveel plekken geen 3G maar wel het volle pond betalen. Zorg eerst dat iedere klant krijgt waar hij recht op heeft .. Zucht
Wat ik jammer vind dat jullie een groep dieven zijn. Net mijn oude contract met twee jaar verlengt en op de ingangs dag van het nieuwe abonnement ben ik ruim 470 euro aan beltegoed kwijt waar ik wel jaren voor heb betaald. En dat noem ik diefstal van jullie trouwe klanten
Wat ik jammer vind dat jullie een groep dieven zijn. Net mijn oude contract met twee jaar verlengt en op de ingangs dag van het nieuwe abonnement ben ik ruim 470 euro aan beltegoed kwijt waar ik wel jaren voor heb betaald. En dat noem ik diefstal van jullie trouwe klanten
Reputatie 5
ErwinSchreuder schreef:

staat al genoeg over geschreven,... dat is bij verlengen zo, omdat je naar een andere abonnementsvorm gaat 

nogmaals, staat al genoeg over op dit forum geschreven!
Afgelopen week een internet only abonnement afgesloten, echter hier had ik een nano simkaart voor nodig, deze kon ik echter niet gelijk mee bestellen,. Dus eerst de simkaart afwachten dan registeren bij mijn t mobile, echter dit kon pas na 2 dagen, vervolgens worden je inloggegevens middels sms verzonden(internet only). Als ik vraag om e.e.e naar mijn email te sturen zegt het systeem dat mijn email adres niet bekend is terwijl ik wel een mail heb ontvangen om e.e.a te bevestigen. Door de ontvangen simkaart in een telefoon te stoppen kon ik alsnog de sms lezen. Al met al erg omslachtig.
Afgelopen week een internet only abonnement afgesloten, echter hier had ik een nano simkaart voor nodig, deze kon ik echter niet gelijk mee bestellen,. Dus eerst de simkaart afwachten dan registeren bij mijn t mobile, echter dit kon pas na 2 dagen, vervolgens worden je inloggegevens middels sms verzonden(internet only). Als ik vraag om e.e.e naar mijn email te sturen zegt het systeem dat mijn email adres niet bekend is terwijl ik wel een mail heb ontvangen om e.e.a te bevestigen. Door de ontvangen simkaart in een telefoon te stoppen kon ik alsnog de sms lezen. Al met al erg omslachtig.
Idee is super. Alleen kan je geen minuten meer meenemen. Dus al je minuten die over zijn worden ingepikt. EN daar wordt je in de winkel niet op gewezen. De voorwaarden worden naar je mail gestuurd en je hebt al getekend voordat alles gelezen is. Dus hierin slaat tmobile de plank volledig mis.
Wil bij T-Mobile mijn ongenoegen laten blijken over het feit dat ze bij de nieuwe abonnementsvorm ongevraagd je overige belminuten inpikken!!! Als je zuinig wilt doen om bv op vakantie meer te kunnen bellen, dan heb je gewoon vette pech! Slechte zaak, T-Mobile!!!
Onbeperkt data op 64kb/s is natuurlijk een lachertje. Daar kun je helemaal niets mee en daarmee adverteren mag inmiddels (volgens mij) ook niet meer. Gelukkig heb ik nog een oud abbo met echt onbeperkt data. Niet dat ik over de 2GB/mnd heen kom, maar ik heb er een pesthekel aan om mijn verbruik in de gaten te moeten houden om te voorkomen dat ik in ene toevallig \"geen internet\" meer heb op mijn mobiel.
Echt onbeperkt data is voor mij gewoon veel comfortabeler, relaxter en dus een voorwaarde. Jammer dat de Telco\'s niet met hun tijd meegaan en allemaal (toevallig? prijsafspraken?) vrijwel tegelijk onbeperkt data de nek hebben omgedraaid.
Verder vind ik het wel helemaal goed dat je zelf je pakket kunt samenstellen. ZO kun je je abbo veel beter afstemmen op je persoonlijke gebruik. Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat toegepast worden in 2014 als roaming binnen europa afgeschaft wordt. Het wordt dan trouwens ook wel interessant om evt. een abbo in het buitenland af te sluiten. Misschien hebben ze daar nog wel echt onbeperkt data op volle snelheid!
Reputatie 7
Badge +9
@Daneel Ik zou als ik jou was alleen wel even nakijken welke snelheid je haalt op je internet.. Ik had ook nog een écht onbeperkt internet bundel... Kreeg maar 300Kbps max, want \'schijnbaar\' stond dat in mijn contract (Terwijl mij destijds gewoon beloofd was dat ik altijd volledige 3G snelheid zou kunnen halen, ook na 2 jaar.). Just a headsup.....
Ik kan geen keuzes maken op de 1e en laatste na. Alles wordt roze gemarkeerd. Antw: 1a 2a 3b 4b 5a 6b
Reputatie 5
@Daneel: die snelheid is meer als genoeg om te whatsappen, emails te lezen en te sturen (zonder bijlage), al je weer en nieuws apps te laten updaten etc....
zelf ondervonden!

Enige wat niet werkt is : streaming video kijken, bijlagen versturen via mail/whatsapp, sites die niet geoptimaliseerd zijn voor mobiel surfen, kijken ook niet lekker (traag)
Reputatie 7
Badge +9
@Daneel als aanvulling op wat @Pieter_v_G zegt, een foto versturen via whatsapp kan ook nog wel het duurt alleen wat langer. Max formaat foto op whatsapp is 200KB; op 64Kbps is dat 25 seconden. (KB=KiloByte, Kbps=Kilobit per seconde. 1Byte=8bit.)

Niet bijster vlot, nee. 64K modems waren dat nooit. Maar voor nood is het wel te doen, en voor 0 euro is het meer als niets. Als je onbeperkt data op 14.4MB wil hebben zou je zo\'n 200 euro per maand kwijt zijn vrees ik; prijzen kunnen in dit land maar een kant op en dat is omhoog. Het moet natuurlijk niet in het voordeel van de klant zijn he 😉

Je kan de Nederlandse Overheid hiervoor bedanken; dieverbood de providers diensten te blokkeren om dataruimte te sparen (Youtube). Maar vergaten er conveniently bij te vermelden dat dit niet inhield dat de abbonementen moesten verviervoudigen.

Dus de providers zagen een gouden kans: gooiden massaal de prijzen omhoog, legden databundels aan en vroegen prompt 4x zoveel van hun gebruikers voor hetzelfde abbonement. Dankzij Kroes is het weer wat omlaag gegaan, maar het is wel erger geweest; destijds was 1GB 92 euro! Maar daar hoorde je de Kamer niet meer over; die riskeren immers niet hun toekomstige CEO baantjes...

Wees dus voorzichtig waar je om vraagt....
Ik denk dat ik inmiddels 8jaar klant ben, en blij als het juni 2014 is! Dan loopt mijn contract af, en zal ik hem ook zeker niet gaan verlengen! Ik betaal inmiddels 66€! En waar ik voorheen rond de 50€ betaalde en het met gemak haalde moet ik nu van alles apart erbij nemen om binnen de bundel te blijven. Daarnaast blijft het bizar dat je voor 10sec bellen 1 min kwijt bent.