[Rekenen]Is T-mobile dan echt zo duur en onredelijk?

• 5 februari 2015
  • 5 reacties
  • 2614 Bekeken

Reputatie 2
Ik zie hier topic na topic binnenstromen over hoe duur, onredelijk en unfair T-Mobile met haar prijzen is.
Dan vraag ik me af waar dat vandaan komt, als consument ben ik ook altijd op zoek naar een eerlijke prijs (waarom zou je immers veel te veel betalen?) Dus ik ga hier even uit van mijn eigen wensen.
Hou in je achterhoofd dat ik standaardkosten nu even negeer zoals thuiskopieheffing en aansluitkosten. Dit schommelt voor aansluitkosten tussen de 24-30 euro en voor thuiskopieheffing 4,23 - 4,30 Prima!

*Ik ga uit van de mogelijkheden op de website van de providers en nieuwe abonnementen*

Ik wil een Samsung Galaxy Note 4
- 24Maanden
- 10GB data (of zoveel mogelijk)
- Onbeperkt bellen/smssen
De rest boeit me zeer weinig en is optioneel... neem het wel mee.

T-Mobile! Wat kan ik dan verwachten?
10GB Data / Onbeperkt bellen & smssen.
    *Adviesprijs toestel € 724,95 / Direct voldoen€ 99,95 Abonnementskosten met bovenstaande specificaties : 46,50 Toestelkosten per maand : 22,00 Korting 24 maanden 3,50 ----------------------------------------------------------------- Bijbetalen : 99,95 (éénmalig) Totaal : 68,50 Per maand. -----------------------------------------------------------------
KPN, Wat geven jullie mij met een Note 4?
    Toestelprijs : 0,00 (628,00 zit al in de bundel verwerkt) Abonnementskosten met bovenstaande specificaties : 74,00 Spotify premium 24 maanden : 0,00 Korting 24maanden: 10,00 ----------------------------------------------------------------- Totaal : 64,00 Per maand -----------------------------------------------------------------

Vodafone, wat jij ? Hmm... 6GB Data / Onbeperkt bellen & smssen Toestelprijs : 10,00 Abonnemenstkosten : 50,00 ----------------------------------------------------------------- Totaal : 60,00 Per maand -----------------------------------------------------------------
    Hi, doen jullie ook nog mee met de prijzenstrijd?
  • 8GB Data & 500Belminuten
  • Toestelkosten : 0,00 (689,00 zit in je abbo)
  • Datakosten : 52,00
  • 500 minuten: 9,00 ----------------------------------------------------------------- Totaal : 61,00 Per maand -----------------------------------------------------------------
Hier stop ik verder mensen, want het wordt er verder niet meer beter op bij de dochterproviders.
Dus ik kijk aan tegen de volgende kosten :
    T-Mobile : 68,50 KPN : 64,00 Vodafone : 60,00 Hi : 61,00
Ok T-Mobile, je bent blijkbaar duurder op het eerste gezicht.. maar waar zitten de verschillen dan ?
Nu kan ik al gelijk Vodafone en Hi wegstrepen, niet belangrijk!
Hi geeft onbeperkt internet maar geeft slechts 500minuten en 8GB
Vodafone draait de boel ietwat om en geeft mij Onbeperkt bellen en 6GB Data.
Aangezien ik in het allerduurste Abbo segment zit wil ik me niet druk maken over de paar euro's die ik toch liever uitgeef om zorgeloos te zijn. Daarnaast rekent Vodafone 2€ per 100MB

Blijft voor mij over : KPN of T-Mobile.
Beide Hebben voor mij een uitstekend netwerk! (Prov. Utrecht)
Beide geven mij geen onverwachte kosten, na je bundel ga je terug naar 64kb/s
Beide geven mij sms notificaties voor mijn bundelstatus
Beide geven mij echt onbeperkt bellen
KPN Geeft mij 24 maanden spotify premium & 10,00 korting. Dat tikt wel aan.

Dus waarom ben je duurder T-Mobile?
T-Mobile geeft mij naast onbeperkt bellen binnen Nederland ook 120Minuten in het buitenland.. Toegegeven! Het is niet iets dat je elke maand zal gebruiken, maar fijn om te weten dat het bellen binnen de EU me niet klauwen met geld gaat kosten. Toevallig heb ik vanuit frankrijk gebeld 2 weken terug.. AU! en dat was nog kort ook. Het is ook fijn om te weten dat wanneer ik opmerk dat ik maar zoveel minuten en mb's verbruik.. ik mijn bundel gewoon omhoog en omlaag kan gooien om een aantal euro's uit te sparen.
Naast het bovenstaande krijgen we hier natuurlijk ook allemaal nog T-Mobile punten om uit te geven voor gekkigheden.

En jij KPN?
Verder geen fratsen, je krijgt waar je voor betaalt en kan je abonnement enkel naar boven schroeven... niet meer naar beneden, maar dat is ook fair natuurlijk.

Dus rechtvaardigen de voordelen van T-Mobile de prijzen?
Dat kun je enkel aan jezelf vragen, ik heb persoonlijk vrede met de prijs van T-Mobile en de flexibiliteit die het met zich meebrengt.
Over 24 maanden gerekend betaal ik T-Mobile het verschil van
4,50 x 24 Maanden = 108,00 + 99,95 (toestelkosten) = 207,95 meer dan je KPN betaalt voor dezelfde benodigdheden.
Maar een muurvast contract.

Ervan uitgaande dat je nu geen gekke kosten maakt betaal je met alles in totaal :
T-Mobile (inc toestel) : 68.50 x 24 + 99,95 = 1743,95
KPN (inc toestel): 64,00 x 24 + 0,00 = 1536,00
Zijn die 207 euro's.. excuus -99,95 voor de telefoon zelf natuurlijk... dus zijn voor 107,05 de extra's van T-Mobile het waard?

Bij Abbo's zonder toestel heeft T-Mobile dan wel weer de beste prijs van te twee dus het moeten wel de toestellen zijn :
T-Mobile Sim Only : Onbeperkt internet/bellen : 46,50 x 24 = 1116,00
KPN Sim Only: Onbeperkt internet/bellen : 47,50 x 24 = 1140,00

Conclusie:
Het is maar net wat je fijner vind.. T-Mobile is niet veel duurder dan zijn directe concurrenten en zelfs dan hebben ze allemaal eigen smaakjes. dus duur en onredelijkheid zie ik er niet zo in.

Toch knaagt de toestelprijs wel een beetje aan me na het rekenen moet ik toegeven guys.. dat is als klant Juist voor mij iets waarvan ik denk: Die prijs is/zou gelijk moeten zijn de andere providers, het is immers nieuw en hardware. daarna varieert je prijs vanwege de service die je krijgt.

5 reacties

Reputatie 3
En wat ook nog een punt van de keuze kan zijn is het feit dat het netwerk van KPN een beter bereik heeft, zeker als je buiten de randstad vertoeft.
Reputatie 7
Badge +9
Bij een abbonnement met een toestel is het prijsverschil met voorheen niet zo hoog.

Bij SIMonly is het basistarief verdubbeld. Vroeger was dat 5 euro, nu betaal je 10 euro voor het basisabonnement. Dezelfde 10 euro die je normaliter betaalde bij abo's met toestellen om de toestellen af te betalen.

Dát vind ik schandalig.

Oke ik reken mee!

Ik wil SIMonly, 5GB 4G en 90 belminuten.

Mijn toestel koop ik in Duitsland vanwege de firmware en de lagere prijs. Ik moet in Juli verlengen en ik wil de Note 5 (want mijn Note 3 rent nog steeds rondjes om de concurrentie), dus met toestel is zowiezo geen optie voor mij.

T-Mobile, wat bied je?

T-Mobile Sim Only
Abonnement 24 mnd
5 GB
120 min in NL & EU
Per maand € 31,00

Ouch!

KPN dan?

Vooral Internet Standaard
200 minuten of sms'jes
5 GB mobiel internet
2-jarig contract
Totaal per maand € 25,00

6 euro verschil is mij toch een beetje te veel.. Ik moet het doen met een WWB uitkering van 400 euro per maand. Elke euro telt.

Daarnaast woon ik in Enschede. We hebben hier in de stad 4G van T-Mobile (En dat heeft heel wat gezeur gekost...:p) maar de rest van de regio kan er naar fluiten.
Reputatie 6
Badge +13
Ik zie hier topic na topic binnenstromen over hoe duur, onredelijk en unfair T-Mobile met haar prijzen is.
Dan vraag ik me af waar dat vandaan komt, als consument ben ik ook altijd op zoek naar een eerlijke prijs (waarom zou je immers veel te veel betalen?) Dus ik ga hier even uit van mijn eigen wensen.
Hou in je achterhoofd dat ik standaardkosten nu even negeer zoals thuiskopieheffing en aansluitkosten. Dit schommelt voor aansluitkosten tussen de 24-30 euro en voor thuiskopieheffing 4,23 - 4,30 Prima!

*Ik ga uit van de mogelijkheden op de website van de providers en nieuwe abonnementen*

Ik wil een Samsung Galaxy Note 4
- 24Maanden
- 10GB data (of zoveel mogelijk)
- Onbeperkt bellen/smssen
De rest boeit me zeer weinig en is optioneel... neem het wel mee.

T-Mobile! Wat kan ik dan verwachten?
    *Adviesprijs toestel € 724,95 / Direct voldoen€ 99,95 Abonnementskosten met bovenstaande specificaties : 46,50 Toestelkosten per maand : 22,00 Korting 24 maanden 3,50 ----------------------------------------------------------------- Bijbetalen : 99,95 (éénmalig) Totaal : 68,50 Per maand. -----------------------------------------------------------------
KPN, Wat geven jullie mij met een Note 4?
    Toestelprijs : 0,00 (628,00 zit al in de bundel verwerkt) Abonnementskosten met bovenstaande specificaties : 74,00 Spotify premium 24 maanden : 0,00 Korting 24maanden: 10,00 ----------------------------------------------------------------- Totaal : 64,00 Per maand -----------------------------------------------------------------

Vodafone, wat jij ? Hmm... 6GB Data / Onbeperkt bellen & smssen Toestelprijs : 10,00 Abonnemenstkosten : 50,00 ----------------------------------------------------------------- Totaal : 60,00 Per maand -----------------------------------------------------------------
    Hi, doen jullie ook nog mee met de prijzenstrijd?
  • 8GB Data & 500Belminuten
  • Toestelkosten : 0,00 (689,00 zit in je abbo)
  • Datakosten : 52,00
  • 500 minuten: 9,00 ----------------------------------------------------------------- Totaal : 61,00 Per maand -----------------------------------------------------------------
Hier stop ik verder mensen, want het wordt er verder niet meer beter op bij de dochterproviders.
Dus ik kijk aan tegen de volgende kosten :
    T-Mobile : 68,50 KPN : 64,00 Vodafone : 60,00 Hi : 61,00
Ok T-Mobile, je bent blijkbaar duurder op het eerste gezicht.. maar waar zitten de verschillen dan ?
Nu kan ik al gelijk Vodafone en Hi wegstrepen, niet belangrijk!
Hi geeft onbeperkt internet maar geeft slechts 500minuten en 8GB
Vodafone draait de boel ietwat om en geeft mij Onbeperkt bellen en 6GB Data.
Aangezien ik in het allerduurste Abbo segment zit wil ik me niet druk maken over de paar euro's die ik toch liever uitgeef om zorgeloos te zijn. Daarnaast rekent Vodafone 2€ per 100MB

Blijft voor mij over : KPN of T-Mobile.
Beide Hebben voor mij een uitstekend netwerk! (Prov. Utrecht)
Beide geven mij geen onverwachte kosten, na je bundel ga je terug naar 64kb/s
Beide geven mij sms notificaties voor mijn bundelstatus
Beide geven mij echt onbeperkt bellen
KPN Geeft mij 24 maanden spotify premium & 10,00 korting. Dat tikt wel aan.

Dus waarom ben je duurder T-Mobile?
T-Mobile geeft mij naast onbeperkt bellen binnen Nederland ook 120Minuten in het buitenland.. Toegegeven! Het is niet iets dat je elke maand zal gebruiken, maar fijn om te weten dat het bellen binnen de EU me niet klauwen met geld gaat kosten. Toevallig heb ik vanuit frankrijk gebeld 2 weken terug.. AU! en dat was nog kort ook. Het is ook fijn om te weten dat wanneer ik opmerk dat ik maar zoveel minuten en mb's verbruik.. ik mijn bundel gewoon omhoog en omlaag kan gooien om een aantal euro's uit te sparen.
Naast het bovenstaande krijgen we hier natuurlijk ook allemaal nog T-Mobile punten om uit te geven voor gekkigheden.

En jij KPN?
Verder geen fratsen, je krijgt waar je voor betaalt en kan je abonnement enkel naar boven schroeven... niet meer naar beneden, maar dat is ook fair natuurlijk.

Dus rechtvaardigen de voordelen van T-Mobile de prijzen?
Dat kun je enkel aan jezelf vragen, ik heb persoonlijk vrede met de prijs van T-Mobile en de flexibiliteit die het met zich meebrengt.
Over 24 maanden gerekend betaal ik T-Mobile het verschil van
4,50 x 24 Maanden = 108,00 + 99,95 (toestelkosten) = 207,95 meer dan je KPN betaalt voor dezelfde benodigdheden.
Maar een muurvast contract.

Ervan uitgaande dat je nu geen gekke kosten maakt betaal je met alles in totaal :
T-Mobile (inc toestel) : 68.50 x 24 + 99,95 = 1743,95
KPN (inc toestel): 64,00 x 24 + 0,00 = 1536,00
Zijn die 207 euro's.. excuus -99,95 voor de telefoon zelf natuurlijk... dus zijn voor 107,05 de extra's van T-Mobile het waard?

Bij Abbo's zonder toestel heeft T-Mobile dan wel weer de beste prijs van te twee dus het moeten wel de toestellen zijn :
T-Mobile Sim Only : Onbeperkt internet/bellen : 46,50 x 24 = 1116,00
KPN Sim Only: Onbeperkt internet/bellen : 47,50 x 24 = 1140,00

Conclusie:
Het is maar net wat je fijner vind.. T-Mobile is niet veel duurder dan zijn directe concurrenten en zelfs dan hebben ze allemaal eigen smaakjes. dus duur en onredelijkheid zie ik er niet zo in.

Toch knaagt de toestelprijs wel een beetje aan me na het rekenen moet ik toegeven guys.. dat is als klant Juist voor mij iets waarvan ik denk: Die prijs is/zou gelijk moeten zijn de andere providers, het is immers nieuw en hardware. daarna varieert je prijs vanwege de service die je krijgt.

Mooie vergelijking! :)
Echter zou je ook bij een reseller kunnen verlengen. Scheelt natuurlijk weer in het bijbetalen!

Dan betaal je €67,50 per maand, krijg je 10 GB (daarna onbeperkt 64/64 kbps)+ onbeperkt bellen en sms'en, 120 minuten in Europa en onbeperkt sms'en in Europa. Voor het toestel betaal je dan €39.
Dus dan kom je op € 1659 uit. Echter is het gemene dat de duurder je telefoon wordt je het abonnement duurder moet maken om minder bij te betalen. Zo heb je het abonnement met telefoon €45,50, je moet dan alleen €488 bijbetalen voor je Note 4. Dus die €22 is toestelbetaling. Zet je dat uit tegen het bedrag dat je bij moet betalen dan ben je duurder uit. 22×24= €528 t.o.v. €488.
Dan zou je dus €40 kunnen besparen, het ligt maar net wat je liever hebt, hogere maandlasten of in één keer een groot bedrag voor je telefoon betalen.

Linkje naar reseller:
https://www.studentmobiel.nl/samsung-galaxy-note-4?bb=&gsm_bundle_id=&internet=577&music=&mutual=&plan_id=816&plan_length=24&product_version_id=&provider_id=1&retention=1&sms=&voice=579#bundle-anchor
Ik vind te tegenwoordige abbonomentskosten zoiezo duur ten opzichte van een paar jaar geleden. Ik betaal voor een sony xperia Z2 , 50 euro. Daar zit 6gb internet bij, 150 belminuten en deezer. inmiddels kan je ook je abbonoment verhogen / verlagen. In mijn opinie en wat ik ervan gezien heb , kan ik niks verlagen. Alleen maar verhogen. Ook ik stap volgend jaar over naar KPN , en dat alleen maar omdat alles voor mij verdubbelt wordt aan internet etc en korting op mijn factuur.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Gorgroth,

Jammer om te horen dat je niet tevreden bent met de kosten van je abonnement en je ons hierdoor wilt verlaten. Ik heb naar jouw gegevens gekeken en jij maakt gebruik van het Stel Samen. Bij dit prijsplan kun je maandelijks je bundels verhogen of verlagen maar nooit lager dan de bij aanvang van de overeenkomst aangeschafte bundelgroottes.

Met ons nieuwe prijsplan Stel Samen & Stel Bij. Kun je de bundels naar boven én naar beneden bijstellen. Wellicht is het een idee om over te stappen naar het Stel Samen & Stel Bij prijsplan In dit topic vind je meer informatie hierover! 🙂

Wil je het laten weten als je hier verder nog vragen over hebt? We helpen je graag verder!

Reageer