Sticky

Service via WhatsApp, wat vind jij ervan?

Toon eerste reactie

48 reacties

Vul de poll in en deel jouw gedachten:
- Wat vind jij ervan?
- Wat zou je verwachten van T-Mobile als we deze dienst aanbieden?

Ja hoor, lekker makkelijk 🙂
Het lijkt mij niet handig je hebt veel te snel misverstanden met de whatsapp
Mooi om jullie reacties te lezen! Je ziet steeds meer bedrijven die naar buiten brengen dat ze 'iets' met WhatsApp gaan doen, zie bijvoorbeeld deze pagina. Toch blijken die vaak hybride oplossingen te zijn, een pilot, een klein groepje klanten die toegang krijgt of we sturen je reactief een bericht via Whatsapp.

Wat wij ook zien is een toename in Facebook Messenger berichten en prive-berichten in Twitter, zeker omdat er voor beide veel verbeteringen zijn doorgevoerd en/of nog gaan aankomen. Het jammerlijke hiervan is, zoals de meeste van jullie ook wel aangeven, is dat er maar één klant per keer geholpen kan worden en niet, zoals bij het forum, meerdere klanten iets aan je antwoord heb.

Zolang Facebook nog niet officieel WhatsApp open zet voor zakelijk gebruik, blijf het een beetje behelpen. Ondanks dat zijn we nog steeds op zoek naar een goede geintergreerde oplossing om ook de klanten die het zouden willen te kunnen servicen via WhatsApp.

Houd jullie op de hoogte!
Integratie principe Whatsapp (dus chat) in T-Mobile app voor vraagstelling. Antwoord komt wanneer medewerker tijd heeft via T-Mobile app terug (eventueel notificatie) en vereist minimale code (enkel 'vraagveld' en lichte chat optie).

Nuttige vraag / toegevoegde waarde vraagstelling+antwoord kan via medewerker met vinkje richting antwoorden database voor verrijking community.
Integratie principe Whatsapp (dus chat) in T-Mobile app voor vraagstelling. Antwoord komt wanneer medewerker tijd heeft via T-Mobile app terug (eventueel notificatie) en vereist minimale code (enkel 'vraagveld' en lichte chat optie).

Nuttige vraag / toegevoegde waarde vraagstelling+antwoord kan via medewerker met vinkje richting antwoorden database voor verrijking community.

Hele toffe input! Ik ga deze input doorzetten naar onze techneuten. Dank!

Hele toffe input! Ik ga deze door input doorzetten naar onze techneuten. Dank!

Dank, maar de input is meer een resultaat van het interview wat ik met jullie afstudeerder Eva heb gehad i.v.m. de app 😉 dus de eer komt haar meer toe.
Geen goed plan, kost te veel tijd om het correct op te zetten en de bereikbaarheid...
Goed idee, vooral als het om contact/contract gebonden zaken gaat. Ik zou het wel vervelend vinden als T-mobile me ongevraagd op Whatsapp zou benaderen
Goed idee, vooral als het om contact/contract gebonden zaken gaat. Ik zou het wel vervelend vinden als T-mobile me ongevraagd op Whatsapp zou benaderen

Hoi Macadamia,

Dank je voor je reactie. En je hebt helemaal gelijk, Whatsapp zou nooit een medium worden waarbij T-Mobile je ongevraagd zou benaderen. Wel zijn we nog steeds aan het kijken hoe we Whatsapp als service platform gaan inzitten. Heeft te maken met de technische integratie binnen onze bestaande systemen en aan de andere kant de beschikbare handjes. Houd dit topic in de gaten voor meer nieuws 😃
Reputatie 1
Persoonlijk lijkt het me niet heel handig. Je moet dan wel duidelijk iets kunnen omschrijven, lees veel typen. Je zit vervolgens te wachten op antwoord, wat ook weer duidelijk omschreven moet worden, lees veel typen. Lijkt mij dat de service zo een stuk trager wordt. Spreek toch echt liever iemand persoonlijk en indien niet mogelijk, dan liever via de computer (groter scherm en een toetsenbord!). Verder lijkt het me voor T-Mobile ook niet zo handig, omdat er helaas aardig wat mensen zijn die erg veel moeite hebben met netjes en foutloos te typen. 🙂
Persoonlijk lijkt het me niet heel handig. Je moet dan wel duidelijk iets kunnen omschrijven, lees veel typen. Je zit vervolgens te wachten op antwoord, wat ook weer duidelijk omschreven moet worden, lees veel typen. Lijkt mij dat de service zo een stuk trager wordt. Spreek toch echt liever iemand persoonlijk en indien niet mogelijk, dan liever via de computer (groter scherm en een toetsenbord!). Verder lijkt het me voor T-Mobile ook niet zo handig, omdat er helaas aardig wat mensen zijn die erg veel moeite hebben met netjes en foutloos te typen. :-)

Ik zou het handiger vinden wat mij betreft. WhatsApp is veel gebruikersvriendelijker als de LiveChat binnen je browser. En het voordeel is dat je altijd het bericht ziet en blijft staan, met LiveChat ben je gebonden aan het open houden van de browser.
Lijkt mij wel handig aangezien je dan niet dagen op een mailtje hoeft te wachten. Tenzij het opeens zo druk wordt dat ook dit overbelast is.
Dat lijkt me een goed idee als je dan snel kunt schakelen is dat in beide gevallen gunstig moet het wel zo zijn dat er ook goed word omgegaan met de vraag stelling van de klant
Reputatie 2
Lijkt me op zich prima, ik had laatst een vraag aan een gemeente, die hadden ook een WhatsApp hiervoor. Ik vond het wel handig om ze zo te benaderen, je hoeft niet te bellen, laagdrempelig en niet iedereen leest je vraag zoals op het forum, twitter, facebook etc. Ten opzichte van mailen is dit praktischer denk ik.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jaimie,

Dankjewel voor je reactie! Ik kan begrijpen dat je dit praktischer vindt. Houdt dit topic in de gaten voor updates! 🙂
Ik zou het leuk vinden en handig. Ik zoe verwachten dat er smileys in het be rich tje staan . En dat het snel is en makkelijk
Het lijkt me wel handig om op een eenvoudige, snelle manier contact op te kunnen nemen, maar dan moet T-Mobile wel in staat zijn om binnen een x aantal uur antwoord te kunnen geven. Anders heeft het weinig zin.
Reputatie 7
Badge +20
Het lijkt me wel handig om op een eenvoudige, snelle manier contact op te kunnen nemen, maar dan moet T-Mobile wel in staat zijn om binnen een x aantal uur antwoord te kunnen geven. Anders heeft het weinig zin.

Thanks voor je input. Ben het inderdaad eens over de reactietijd. 🙂
Ik kwam per toeval dit bericht tegen.
NEE, ik zou me dan niet aanmelden om via WhatsApp een vraag te stellen. Waarom niet? Omdat ik al geen hoge pet op heb van Facebook en nu ze alles koppelen en samen willen voegen, informatie willen delen met WhatsApp, voor mij geen WhatsApp. Dan maar bellen of gewoon een mailtje sturen.

Aantal uren... zou meer zeggen binnen 10 minuten.
Anders duurt het veel te lang en kan je beter je vraag stellen via de forum en als het heel erg privé is gewoon via de chat button op de site!
liever niet in whatsapp vanwege facebook en mijn data
Reputatie 7
Badge +18
liever niet in whatsapp vanwege facebook en mijn data

Facebook weet jouw telefoonnummer al lang via alle personen die wel WhatsApp gebruiken en jouw telefoonnummer in hun adressenlijst hebben.

P.S. Niet je telefoonnummer als gebruikersnaam kiezen, dit is een openbaar forum. Een moderator zal het aanpassen.
Steeds meer bedrijven doen dit. Erg handig, telefoon heb je altijd bij je.

Reageer