Beantwoord

T-Mobile experimenteert met nieuwe internet bundels

• 11 april 2016
  • 49 reacties
  • 9747 Bekeken

Samen met onze klanten zoeken we naar steeds betere oplossingen voor mobiel datagebruik. Dat doen we door te experimenteren met tijdelijke producten die we samen met jullie verder willen ontwikkelen.

Deze producten zijn vaak nog niet helemaal 'af' maar bieden altijd een betrouwbare gebruikservaring. We nodigen telkens willekeurige groepen klanten uit om deze nieuwe producten te proberen en ervaringen te delen. Op basis van jullie feedback zullen we deze diensten verder verbeteren, en wie weet worden deze diensten in de toekomst wel beschikbaar voor al onze klanten.

Update 7 december 2016: Dit experiment staat op pauze!
De afgelopen maanden hebben we getest of jullie interesse hebben in tijdelijke internetbundels. Nu is het tijd geworden om de balans op te maken en te kijken of we verder gaan met deze bundels.

Daarom is het nu even niet mogelijk om tijdelijke internetbundels aan te schaffen. MB-Aanvullers blijven uiteraard wel beschikbaar.

Blijf vooral input geven. We zullen ook met jullie delen hoe we verder gaan. We zijn daarnaast ook erg benieuwd wat jullie van de bundels vinden? Zien jullie toegevoegde waarde? Wat vinden jullie van de prijs? Wellicht een andere bundel? We horen het graag!
icon

Beste antwoord door Amy 11 april 2016, 09:34

Ben jij ook uitgenodigd voor de test met de tijdelijke intensief internet bundels? Dan heb je een SMS ontvangen. We lezen je feedback en ervaringen graag in dit topic!

De spelregels en veelgestelde vragen vind je op deze pagina op onze website.
Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Ben jij ook uitgenodigd voor de test met de tijdelijke intensief internet bundels? Dan heb je een SMS ontvangen. We lezen je feedback en ervaringen graag in dit topic!

De spelregels en veelgestelde vragen vind je op deze pagina op onze website.
Hallo,

Ik de SMS ontvangen en ben even benieuwd of de bundels eenmalig zijn, per week of per maand. Dat wordt nu niet duidelijk uit de tekst.

Daarnaast denk ik dat het voor de "grootverbruikers" interessanter is om een grotere bundel te nemen dan een van deze bundels. De bundels zijn namelijk erg gericht op een bepaald moment. Nu betaal je voor bijv. voor een weekendbundel 5 euro (per week of maand?) en krijg je 50GB. Waarom dan niet een complete bundel van 50GB aanbieden?

Voor mij geldt momenteel dat ik over het algemeen voldoende heb aan de 6GB die ik nu in mijn abonnement heb zitten en niet per se een grotere bundel voor een specifiek (bijv. het weekend) moment nodig heb. Als ik meer data nodig heb zou ik eerder een grotere bundel nemen, die van 12GB.

Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, maar is dit mijn persoonlijke ervaring. 🙂
Ik vind deze tijdelijke bundels niets toevoegen en om eerlijk te zijn ook niet echt van deze tijd.

Ofwel je moet de maandelijkse bundels groter maken voor mensen, ofwel je maakt internetten gratis gedurende sommige periodes, zoals de spits of 'snachts. Deze bundels voelen als een verkapte: "hier kunnen we nog wat geld verdienen en we doen alsof we je helpen".

Ikzelf ben van mening dat de klant het beste af is met een zeer overzichtelijk, beperkt aanbod aan abbo's waarin de klant wel zelf kan tweaken.
Beste,

Goed om te zien dat jullie continue blijven ontwikkelen om de gebruiker de best mogelijke ervaring te bieden. Voor mijn gebruik zullen de bundels echter weinig meerwaarde hebben. Over het algemeen kom ik er pas achteraf achter dat een extra bundel voordeliger had geweest. Wat voor mij aantrekkelijker zou zijn is het last minute, eenmalig, vergroten van mijn bundel.

Ik zou terughoudend zijn om deze nieuwe bundel te activeren omdat ik van te voren verwacht dat mijn verbruik wel mee zal vallen. Ik zou het prettig vinden als er een optie zou zijn om na het verstrijken van de bundel te kiezen of ik het misschien toch uit mijn normale bundel wil halen. Een soort verificatie van de aankoop maar dan achteraf.

Groeten,
Dicky
In de spits zit je in de trein (gratis wifi) of op de fiets/achter het stuur (vreemd om dan het gebruiken van internet te stimuleren). Ook voor alle andere bundels zie ik geen enkele reden. Tegenwoordig heb je toch bijna overal wifi? De enige plek waarvan ik kan bedenken dat dit soort bundels fijn zijn is het buitenland. Maar daar zijn ze dan weer niet geldig 🙂
Uit ervaring weet ik dat wifi in de trein veel te traag is. Ga het de komende 2 weken testen of Netflix werkt tussen 1600 en 1900 als ik dagelijks in de trein zit. Is het geen succes dan stopt het na 2 weken.
Is het gebruik van deze bundels in de experimentfase gratis? Of zijn er dan ook kosten aan verbonden? Dan kan ik nergens terugvinden.
Reputatie 5
Badge +10
WIFI?? Haha gebruik het thuis niet eens.
T-Mobile netwerk is veel sneller ;-)
Heb wel een 6GB bundel , super!
Gebruik het op mijn laptop en erg tevreden.

Tja overwachts meer data willen gebruiken dan zouden die weekend bundels handig kunnen zijn.
Is het gebruik van deze bundels in de experimentfase gratis? Of zijn er dan ook kosten aan verbonden? Dan kan ik nergens terugvinden.

Ha Mokru, onderdeel van het experiment is ook de vraag of klanten ervoor willen betalen. De prijzen vind je op de website (www.t-mobile.nl/tijdelijk-internet) Ben benieuwd wat je van de prijzen vindt.
Uit ervaring weet ik dat wifi in de trein veel te traag is. Ga het de komende 2 weken testen of Netflix werkt tussen 1600 en 1900 als ik dagelijks in de trein zit. Is het geen succes dan stopt het na 2 weken.

Goed om te lezen dat je het gaat proberen. Tijdens het experiment zijn de bundels niet gratis, de actuele prijzen vind je op www.t-mobile.nl/tijdelijk-internet De spits bundels zal je wel elke dag moeten activeren. Vind je dat duidelijk op de website staan?
Nee zo heb ik het niet begrepen. Ik lees ik betaal 4 euro en heb dan gedurende 2 weken onbeperkt internet tussen 1600 en 1900. Elke dag activeren?
Maak specifieke bundels. Denk dat veel meer mensen blij zijn als ze weten dat hun Spotify-gebruik en/of Deezer onbeperkt is. Misschien zijn er youtube-fanaten. Of Netflix bundels. Ik noem maar wat. Zo kun je toch een vorm van onbeperkt data aanbieden, zonder dat bijvoorbeeld zware torrent en usenet users de zaak lopen te misbruiken.
Reputatie 1
Maak specifieke bundels. Denk dat veel meer mensen blij zijn als ze weten dat hun Spotify-gebruik en/of Deezer onbeperkt is. Misschien zijn er youtube-fanaten. Of Netflix bundels. Ik noem maar wat. Zo kun je toch een vorm van onbeperkt data aanbieden, zonder dat bijvoorbeeld zware torrent en usenet users de zaak lopen te misbruiken.

Dit is helaas niet mogelijk in verband met netneutraliteit. Alle data moet gelijk behandeld worden. Dit houdt in dat alle data even "duur" moet zijn en dat er normaliter geen snelheidsbeperking mag zijn op bepaalde diensten. (Lees meer)
Weer stop gezet. Ga geen 4 euro betalen voor 3 uur onbeperkt in de trein wat neerkomt op maar 2 uur gebruiken. Dan kijk ik wel wat ik nog over heb aan GB's of dit genoeg is voor een film.
Ik vind ook dat er niet duidelijk gecommuniceerd is over de prijzen. Uit de SMS die ik kreeg dat oa ik was uitgekozen om deel te nemen aan een experiment, ging ik ervan uit dat zonder bijkomende kosten zou zijn. Ook ben ik van mening dat de aangeboden bundels niet flexibel genoeg zijn. Persoonlijk zou mijn voorkeur uit gaan naar een bundel waarbij het tijdvak om het te gebruiken groter zal zijn.
Nee zo heb ik het niet begrepen. Ik lees ik betaal 4 euro en heb dan gedurende 2 weken onbeperkt internet tussen 1600 en 1900. Elke dag activeren?

Bedankt voor je feedback. We zullen bekijken hoe we het beter kunnen uitleggen. De bundels zijn nu zo ingericht dat je ze eenmalig activeert per keer. Dus als je de avondspits bundel activeert stopt deze om 19u en zal je voor de volgende avondspits weer een nieuwe bundel moeten activeren. Op deze manier is er meer flexibiliteit. Ervaar jij dat ook zo? Of hoe zou je het anders doen?
Sommige van jullie hebben al ideeën gedeeld voor andere bundels. Zijn er nog meer ideeën? en wat vinden jullie van de prijzen van de bundels op www.t-mobile.nl/tijdelijk-internet?
In mijn geval van 6 GB per maand voor 10 euro tot onbeperkt in een spits periode per dag van 1600 tot 1900 per dag voor 4 euro vind ik niet in verhouding staan. De prijs is te hoog. Hoe flexibel is het aanbod als periodes al bepaald zijn. Het is in dit geval goedkoper om een verdubbeling aan te vragen per maand. Daar komt bij dat tussen Amersfoort en Zwolle er gebieden zijn waar geen 4g is.
Persoonlijk vind ik het jammer dat je weer extra moet gaan betalen. Ik maak mijn data niet iedere maand op, ik heb wel een iets ruimere bundel genomen. Ik zou liever zien dat ik niet gebruikte data mee kan nemen naar de volgende maand, zodat ik wat reserve kan opbouwen. En dat ik als ik op vakantie ben dus meer van uit mijn gespaarde databundel kan gebruiken, zonder weer een extra buitenlandbundel te moeten aanschaffen. 50GB voor in het buitenland is wel erg weinig. In de spits heb ik geen extra bundel nodig, omdat wifi in de trein het prima doet en als ik auto rijd, dan staat mijn mobiel uit.
Op de site https://www.t-mobile.nl/tijdelijk-internet staat 6 keer 'onbeperkt mobiel internet'. In de FAQ staat vervolgens:
Is onbeperkt ook echt onbeperkt?
Elke bundel bevat heel veel mobiele internet data maar is uiteindelijk wel beperkt om alle T-Mobile klanten een optimale ervaring te kunnen garanderen.

Dit is natuurlijk pure misleiding. Iets is onbeperkt of het is beperkt. Je kunt iets waar een grens aan zit niet onbeperkt noemen.

Even een reminder voor de sales- en marketing-afdeling, dit is wat van Dale erover zegt:
on·be·perkt (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1onbegrensd

Graag de site aanpassen!
Ik zit nog steeds op de speciale Deezer bundel te wachten. De enige reden om over mijn bundel (12 gig) heen te gaan is door veel muziek (of video) te streamen. Aangezien ik Deezer via TMobile afneem zou ik die combinatie erg logisch vinden.
Helaas ben ik niet uitgenodigd voor deze test, maar ik heb me wel net aangemeld. Ik heb op zolder een zwak wifi signaal, terwijl ik 112 mbps download haal op 4G. Het is wel jammer dat die 12 gb er zo hard doorheen gaat.
Ik hoop écht heel erg dat ik mee mag gaan testen! 🙂
En als ik feedback mag geven: die grote tijdelijke databundels voor die lage prijzen zijn gewoon perfect en kunnen er voor zorgen dat er niks meer op T-Mobile aan te merken is. Nooit zonder internet, altijd tv kijken met Knippr en het beste netwerk van Nederland.
Reputatie 7
Badge +15
Hi All,

Bedankt voor alle feedback! Arjen is momenteel op vakantie. Jullie kunnen als hij terug is snel weer reactie van hem verwachten in het topic. 🙂
Ziet er goed uit, alleen zou ik graag zien dat T-Mobile dingen als de Amerikaanse tak na gaan doen. Zoals het onbeperkt gebruik maken van streamings diensten.

Verder zijn de bundels goed en ziet de prijs er goed uit voor wat je krijgt

Reageer