Verbeteringen voor de NetwerkRadar app

Met de NetwerkRadar app wordt de kwaliteit van het netwerk bij jou in de buurt getest en geregistreerd. Deze informatie wordt gebruikt voor optimalisatie en uitbreiding van het netwerk. Denk je ook met ons mee hoe we de app kunnen optimaliseren?

Lees het hele onderzoek

http://www.eguide.nl/media/e56a9580766947f19db7e59267e15574/logo.jpg?h=325&w=468

This topic has been closed for comments

22 reacties

Misschien een idee om NetwerkRadar de daadwerkelijke GPS coordinaten te laten zien, in plaats van 1 graad meer oostelijk? De pin op de kaart staat wèl juist, maar de rapporten tonen 1 deg. E te veel...
Vind het een raare app.
Hij test ok.
Maar je kan niet meten hoe ver je van de mast af bent. En als het slecht is wat je er aan kan doen voor verbeteren.
En nog erger. Of je 4g het al doet. Moet een update voor komen.
Prima app, maar wel een aantal opmerkingen:
- op 4g kost het giga veel data om een test te doen.
- na de check vraagt hij hoe je de netwerksnelheid nu ervaart. Het minimum is 1 ster, maar ik gebruik de app meestal als ik helemaal geen dekking heb. Dat zou ook een optie moeten zijn. 
- vroeger kon je in een kaartje je eigen checks zien. Nu laat het kaartje de checks van iedereen zien. Minder makkelijk om vervolgens eigen klachten te melden.Het is ook onduidelijk over welke periode het kaartje gaat.
- de nieuwsrubriek zou een filter moeten hebben op bijv. postcode, zodat je niet de hele lijst hoeft door te ploegen op mogelijk relevante nieuwsitems voor je eigen woonplaats.
Reputatie 2
Laat de app installeren op sd kaart opslag andersloopt intern feheugen vol
@allen

Bedankt voor de feedback, tips en ideeën. Wij gaan er mee aan de slag!
tamelijk zinloze scan; deze test standaard via WiFi, dat zegt helemaal nadanoppes over het telefoon-netwerk.

verder wordt er alleen datasnelheid gemeten, geen veldsterkte. die hebben helemaal geen onlosmakelijk verband met elkaar. Een scan met een veldsterktemeting op de verschillende netwerken zou veeeeeeel meer informatie opleveren ook voor T-mobile netbeheerders. 

dus een app die zelf schakelt tussen 2g, 3G, 4G en dan de radio-ontvangst meet. 

ik heb zelf namelijk vaak wel goeie data, maar belabberde spraakverbinding in mijn huis. bijvoorbeeld haal ik 17Mbs binnen, maar een telefoonverbinding hakkelt, echo't en verbreekt zelfs.... 
Ik heb het nu een paar keer gedaan en nu hoop il dat ze er eindelijk eens wat aan gaan doen hier heb buitenshuis geen eens 3g netwerk belachelijk terwijl ze naar 4g wille
Reputatie 1
Wanneer wordt de scan verstuurd en doet T-Mbile er wel iets mee???

In het noorden is zowiezo een slechte internetverbinding bij t-mobile maar een gtje.

download            16 kbps
upload                  12 kbps
verbinding           557    ms
Mijn radar zegt ;
locatie niet gevonden

we kunnen helaas uw positie niet bepalen, probeer het later nog eens
Reputatie 2
Z
Oom op kaart en bevestiging dat scan is verzonden.
Reputatie 2
Zoom op kaart en bevestiging dat de scan is verzonden
Waarom geen bootsymbool toevoegen?
@allen,

Bedankt voor jullie reacties! Hebben jullie buiten deze suggesties ook het onderzoek zelf ingevuld?

Mijn collega die het onderzoek heeft geplaatst heeft momenteel vakantie. Zij zal na haar vakantie inhoudelijk reageren op jullie tips en suggesties.
Kan weinig met de app, als je iets wil melden moet je een nummer intikken, welk nummer? Hoe kan je in godsnaam melden dat je verbinding overal ruk is. Ik moet 14.4 halen en haal max 2mb en heel vaak veel minder dat is absoluut ruk. Nog nooit maar dan ook nooit hoger dan 2mb gehaald, waanzinnig gewoon.
Ik zou het een aanvulling vinden:
- om te zien dat de app bijhoudt welke meldingen verstuurd zijn en welke niet en dat je die alsnog kan versturen; of dat de app dat zelf doet zodra er weer internet is.
- 0 sterren moet mogelijk zijn.
- Button \'Verstuur\' weer terug.

Ik wil 0 sterren kunnen geven, vooral als ik weer eens in Brugh-Haamstede op vacantie ben. 0% verbinding of nèt GPRS met een snelheid van 1 byte per uur. Mijn vrouw heeft Vodafone en zelfs op het strand nog 3G. Bij T-Mobile krijg je op dat strand \'No Service\'.
Reputatie 2
Het is wel een verbetering tov de vorige versie. Maar graag zou ik de mogelijkheid zien dat je contact kunt maken. Opmerkingen doorgeven bijvoorbeeld.
Kaartje wat er bij zit is waardeloos, daar kan ik niks mee.
Ik zou ook graag de verbeteringen zien of feedback hierover krijgen.
Waarom moet ik minimaal een ster geven? Liever geef ik waardering in cijfers van 1 t/m 10.
Ik zou een verbinding van 14.4 mbps moeten hebben, maar waar in Nederland haal ik dat? Kom nooooit verder dan 6 mbps, en dat vaker niet dan wel.
Grtjes
Badge +9
Hoi DeniseM

Voor de iPhone app kun je in de MyTmobile app kijken.
Om het makkelijk te maken heb ik hier de snelkoppeling naar de App store hier voor je:
https://itunes.apple.com/nl/app/netwerkradar/id376641329?mt=8
Graag zou ik willen zien welke gebieden zijn verbeterd zodat ik ook kan zien of er iets mee gedaan word. Ik zelf zit dicht tegen de nederlandse grens en geen enkele provider heeft hier fatsoenlijk bereik...
Vraag:Komt er een voor Windows phone uit of is dat te duur.
Aangezien het aantal gebruikers.

Gr.Benno
ik zou het er fijn vinden als er een nieuwe versie komt
Zou de kaart met meldingen wel willen inzoomen, dat kan nu niet op iPhone. Ook zou ik vanuit de app feedback willen als locaties waar ik vaak ben verbeterd zijn, of locaties waar ik een melding heb gedaan.
Moet je die app zelf downloaden? Of is het een app die beschikbaar is op T-Mobile branded toestellen? En is hij ook beschikbaar voor iPhone? (aangezien er Android in het plaatje staat). Ben wel benieuwd!