Sticky

[Vraag] Wat vraag jij aan een slimme speaker?

Bij de afdeling Digital zijn we enorm geïnteresseerd in nieuwe technologie en vooral in hoe deze technologie onze klanten kan helpen! Kijkend naar ‘slimme speakers’ vroegen we ons af… Welke vragen zou jij zo’n slimme speaker eigenlijk stellen?

https://www.youtube.com/watch?v=l4lSi8xin7s

6 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ik denk dat ik in eerste instantie relatief onschuldige vragen zou stellen. Met name over de weersvoorspelling en de verkeersdrukte op de route naar het werk.

Wellicht dat het na enige gewenning, afhankelijk van de gekoppelde mogelijkheden, steeds meer word.

Ik betrap mijzelf er op een doorsnee dag vaak op dat ik in gedachten vaak een vraag stel in de vorm "hoe zit het eigenlijk met.....?"
Dit zouden dan ook uitgesproken vragen kunnen worden...
Reputatie 7
Badge +9
Ik voel mij altijd zeer awkward als ik vragen ga stellen aan een speaker of telefoon die ik zelf in de helft van de tijd ook gewoon had kunnen opzoeken.

Toppunt van luiheid, to be honest (en dat zegt wat, want ik heb een gouden medaille in luiheid. 😂)

Denk dat ik mij zou beperkten tot commandos als "play music" of "change playlist".

De rest voelt te veel als die puber die naar moeders roept "Maaaaam, kun je de lamp uit doen?!" terwijl ze zelf naast de lichtknop staan. 🤷🏼
Reputatie 6
Badge +13
Ik vraag Siri nog wel eens een wekker te zetten of een timer tijdens koken.
Maar ook in de auto of ze iemand wil bellen dus eigenlijk vind ik het wel super handig.
Lampen aan en uit of een kachel op 20 graden laten zetten of juist weer uit is ook zoiets wat mij ideaal lijkt.
Reputatie 6
Badge +8
Helemaal met je eens Rosan , ik gebruik siri ook regelmatig.
Siri is sneller met rekenen dan ik kan typen.
Laat siri ook regelmatig zoeken.

Maar is veel meer mogelijk in de toekomst.
Kachel en verlichting zou al ideaal zijn maar ook gegevens over de auto enz.
Als je iets kwijt bent enz.

Ik denk dat er nog veel op dit gebied gaat komen.
Reputatie 6
Badge +13
Leuke topic! Ik heb zelf een HomePod thuis staan.
Als de speaker iets moet aan/uit zetten, dan is het gemakkeljker om het als commando uit te spreken. Vraag je info op, dan stel je gewoon een vraag.

Toevallig reageert mijn homepod gewoon op de Nederlandse uitspraken zoals schuurlicht, afdaklampen, overlooplampen of garagelamp etc. Sommige uitspraken had ik echt niet verwacht, maar het werkt wel. Dus het lijkt erop dat hij de woorden in het Nederlands kan omzetten, maar dat de commando's nog in het Engels moeten.
Dit is wat ik zoal aan mijn HomePod vraag en doe:
  • Turn on Zolder lights
  • What is the humidity at home?
  • Set a reminder for (day + time)?
  • Call (person)
  • Play from list (name)
  • Set the temperature to 21 degrees celsius.
  • Als ik bezig ben met studeren, dan vraag ik wel eens wikipedia artikelen op. 🙂
  • Read my last messages
  • Is it going to rain today?
  • Turn on my ventilator
  • Unlock the front door (alleen als ik op de deurbel zie dat het bekenden zijn en ik geen zin heb om twee etages naar beneden te lopen)
  • Switch all lights which are current on to day light
  • Switch Zolder lights to blue, red, white, cold etc.
  • Turn on (scene)
  • What is the battery level of my Apple Watch?
  • Play some dance music
  • Is the front door unlocked? If yes lock it
  • Play next song
  • Decrease volume by 30%
  • Set an alarm for (time or time + day(s) to repeat)
  • Give me the directions to Amsterdam
  • What is the weather like?
  • Will I need an umbrella tomorrow?
  • What is 30% of 120 euros?
  • How many Euros is 34 Dollars?
  • Read the last news. Results in: "Sorry, news isn't available in your iTunes Store."
  • What is the temperature in (room or at home)?
  • Pause the Apple TV.
Wat ik nog meer zou willen is:
  • Dat mijn HomePod de route doorstuurt naar mijn iPhone of auto.
  • Dat ik de auto kan vergrendelen ermee (wat nu al kan met de app).
  • Dat andere apps geïntegreerd worden.
  • Dat ik radio streams kan opzetten vanuit TuneIn.

Leuk om te lezen wat jullie allemaal vragen! Zien jullie een meerwaarde als er vragen over je T-Mobile abonnement en verbruik gesteld kunnen worden?

Reageer