Wat vind je van ons telefonisch keuzemenu?

Reputatie 3
  • is King of Content
  • 51 reacties
Als je ons belt voor een vraag, word je in eerste instantie doorverbonden met een interactieve spraakcomputer. Je hoort dan een keuzemenu. Denk je met ons mee hoe we dit keuzemenu kunnen verbeteren?
Lees het hele onderzoek

52 reacties

ik heb een mobiel besteld,  maar ik heb hem niet gekregen en als je de klantenservice belt kom je niet verder want je moet een mobiel nummer opgeven en die heb je niet!. dus je komt nooit bij de klantservice uit. laat staan dat je door een keuze menu kom. schandalig. , maar wel een manier om klachten te ontwijken.!
ontevreden10
Reputatie 1
Bovenstaande is inderdaad bizar! Tijdje geleden een soort gelijk iets meegemaakt bij Telfort toen mijn zus een nieuw abo en toestel nodig had; ze kon dus niet meer bellen. Moet je perse een mobiel nummer invoeren waarop je bereikbaar bent, dat is toch niet te geloven? Bij TMobile ook zoiets dergelijks meegemaakt maar ik weet niet meer precies wat........ Wellicht de moeite waard om mee te nemen in een van de volgende overleggen.......
Reputatie 7
Badge +9
Bovenstaande kan ik nog op toevoegen dat onder Contact op de site "Ik ben geen contracthouder" linkt naar... My-Tmobile login! Hoe stel je voor dit te doen zonder contract?

Probeer deze eens:

Hoofdkantoor T-Mobile
Waldorpstraat 60
2521 CC Den Haag
Receptie + 31 (0)6 - 1409 5000

Of het niet-klant nummer: 0800 - 7123

(of ie nog geldig is weet ik niet, is uit het jaarverslag 2011. Lang leve Google.)

Ik zou in het keuze menu ook graag de optie "Ik wil iemand met technische kennis spreken" willen horen.
Reputatie 6
@ontevrede10, welkom op het T-Mobile Forum en bedankt voor je reactie op deze DenkMee-vraag!

Wat vervelend dat je je toestel niet hebt ontvangen. Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Wil je mij een privébericht sturen met daarin je naam, postcode+huisnummer, geboortedatum en e-mailadres?

Je feedback over het keuzemenu nemen we mee. Tip: als je 3 keer geen nummer intoetst zal je automatisch worden doorverbonden.
Als je een medewerker aan de lijn wilt krijgen, moet je je door heel veel bochten wringen. 
Heb laatst gebeld naar de klantenservice, maar toen werd de verbinding verbroken omdat het ophield met de keuzes. Toen andere keuzes gemaakt bij het opnieuw bellen, en toen bij een medewerker uitgekomen. Heel irritant.
Ik heb recent nog met de klantenservice gebeld, omdat ik een vraag had over mijn contractverlenging. Probeer dan maar eens op de juiste plek te komen. Mij is het in ieder geval niet gelukt. Het zou erg fijn zijn als er een "laatste" optie zou zijn als "als u geen keuze maakt, wordt u automatisch doorverbonden met een van onze medewerkers". Dan kan je daar zeggen waarvoor je belt en kan die persoon je doorzetten naar de juiste afdeling.
Raymond schreef:

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/ontevrede10-301214/", 

Tip: als je 3 keer geen nummer intoetst zal je automatisch worden doorverbonden.

Vandaag geprobeerd, verbinding werd verbroken omdat ik geen keuze had gemaakt :S .... dus ga nu maar weer opnieuw bellen... :(
Had ook al zo\'n \'leuk\' probleem. Mijn aansluiting was nog niet geactiveerd en belde vanaf een ander 06 nummer. Krijg je leuk te horen iets van: \'voor deze optie moet nummerweergave aanstaan\'. Ik wou gewoon een medewerker spreken en heb de hele tijd maar wat gedrukt totdat ik er door kwam. In zo\'n situatie lijkt me toch normaal dat je een optie krijgt om doorverbonden te worden. Naar mijn idee lijkt die keuzemenu te proberen te voorkomen dat ik een medewerker aan de lijn krijgt..
Ik ben een zeer tevreden klant, het enige wat mij altijd stoort is dat het heel erg lang duurt voor dat je is een keer door het keuze menu heen bent. Of dit nu is om je factuur te betalen of om iemand aan de telefoon te krijgen. 
Ik ben ook een tevreden klant, alleen had ik verleden week een vraag die niet gelijk in een keuze menu zat. Dan is het wel erg prettig om ook in een menu direct een medewerker te kunnen spreken.
Ik zat nu zeg maar \"gevangen\" in allerlei menu\'s pfff uiteindelijk wel goed gekomen en uitsteekend geholpen.
Jammer dat het keuzemenu vrij omslachtig is voordat je de juiste medewerker te spreken krijgt. Tevens is het nummer tegen een lokaal tarief. Ik vind dat klanten van T-Mobile gebruik moeten kunnen maken van een 0800 nummer.
Vandaag call centrum gebeld met een vraag , duurde zeer lang voor dat er een lijn vrij was, mijn vraag gesteld gelijk werd er gezegd daar kunnen wij niet aan doen enz.
Ik sorry op de website staat ...
Waar op de dame aan gaf oke mag ik uw nr en alle verdere vragen..

In de wacht gezet wat redelijk lang duurde voor mij gevoel.
Antwoord nee .. Loop van de week wel naar de T.Mobile shop..
Ik heb een idee voor 1202 optie 1, misschien kunnen jullie de belstatus en type abonoment apart houden, dus bijvooorbeeld:

Keuze 1. Belstatus (resterend min/sms, voordeelbundels, mb\'s, etc.)
Keuze 2. Informatie over facturen en betaalststus.
Keuze 3. Informatie over getalen facturen.
Keuze 4. Informatie over abonnement. (Type, nieuw saldo, einddatum, etc.)
Reputatie 2
Ik vind de klantenservice zwaar onder de maat eerlijk gezegd. Het menu zou veel sneller tot een optie moeten leiden waarbij je een medewerker te spreken krijgt. Niet dat je daar nu weer zoveel aan hebt, want totnutoe heb ik op heel veel zaken van verschillende medewerkers verschillende antwoorden gekregen: met grote stelligheid wordt van alles beweerd wat niet klopt. Misschien zouden ze eens een weekendje moeten gaan steengrillen met elkaar of zo om eens onderling duidelijkheid te scheppen over hoe eea in elkaar zit. Maar goed: KPN, T-Mobile of Vodafone, ze doen het allemaal, het is allemaal lood om oud ijzer en met zijn drietjes melken ze de Nederlandse consument lekker uit en de overheid legt ze geen strobreed in de weg. Alleen de EU doet nog wel eens wat aan de grootste uitwassen omdat daar geen belangen meespelen.
Reputatie 1
Steengrillen goeie! 😃 En een dropping in de jungle onder het motto "survival of the fittest" is dat niks? Dan houden we alleen de slimmeriken over........ 😮
ik vind het keuze menu niet heel makkelijk.
Heb al een paar keer gehad dat ik dacht de goede keuze te maken maar dit bleek dan weer niet zo te zijn en krijg je vervolgens te horen, 

- toets 1 om het nog een keer te horen

doe je dit niet (omdat je verkeerd gekozen hebt) krijg je te horen

- wij hebben geen keuze ontvangen en de verbinding word nu verbroken......

kan je weer opnieuw beginnen pff
Ik vind het keuzemenu te vaag en onduidelijk. En als je dan al een keuze hebt kunnen maken en je hebt iemand aan de telefoon van t-mobile dan word je nog doorverbonden met een ander persoon of gigantisch lang in de wacht gezet. Dit omdat de persoon er zelf niks van begrijpt of 'even' iets moet opzoeken. Zo word je van het kastje naar de muur gestuurd.

Als ik de klantenservice bel wil ik graag snel antwoord op mijn probleem en daar wil ik dan niet over terug gebeld worden omdat ze het niet weten.
Keuzemenu's zijn waardeloos, klantonvriendelijk en tijdrovend.

bel ik met mijn VOIP telefoon worden de keuzes niet geregistreerd, schijnt iets met kiesmodus te maken te hebben maar heb verschillende instellingen geprobeerd en allemaal doen ze het niet.

Met mobiel werkt het wel, maar dan gaat het weer van de toch al schaarse belminuten af die ineens nog maar een maand houdbaar zijn.
Reputatie 5
@allen,

Bedankt voor jullie feedback. Mijn collega die het onderzoek doet heeft momenteel vakantie. Als zij terug is zal ze inhoudelijk reageren op jullie feedback en suggesties.

Bedankt voor het meedoen aan het onderzoek!
ik heb een aantal keren contact moeten zoekn met T-Monile jezus cristus wat een ellende
je moet een heel keuzemenu door en dan krijg je nog geen mederwerker te pakken
Doe er een nummer bij zodat je meteen dorrvebonden kunt worden met een mederwerker dat zou wat vriendelijke zijn
Mooie oplossing om efficiënter met klant management om te gaan echter zou de eerst optie moeten zijn heb je je zin een lang keuze menu of wil je gewoon een medewerker spreken ?
ik heb ook de klantenservice gebeld heb niet zo lang gewacht en werd heel correct geholpen door een mijnheer daarom mijn complimenten  
Reputatie 6
Badge +13
Ik mis de optie dekkingsprobleem/ melden. 
Toen ik terug moest bellen naar de T-Mobile klantenservice over het dekkingsprobleem waarover een coulance gemaakt moest worden, werd ik niet wijs uit het telefoon menu. Graag zou ik die optie erbij willen hebben! ;)
Vandaag geprobeerd iemand te pakken te krijgen van Tmobile klantenservice. Omdat mijn vraag niet binnen de kaders van het kleuze menu valt, toetste ik maar een keuze waar mijn vraag het beste bij paste... Anyway, ik heb dus 4x terug moeten bellen omdat ik in een verkeerde keuzemenu zat en informatiekreeg die niet voor mij relevant was. Daarnaast kan je bij het afluisteren van het bandje "opnieuw beluisteren of "de verbinding wordt verbroken". Je hebt geen optie om terug te keren naar het hoofdmenu.. Daarnaast kom je van menu, in menu, in menu, in menu... Dit moet toch anders kunnen!!
Ik had t-mobile gebeld en kreeg het keuze menu na heel veel keuze door te hebben hield de keuze op en werd er gezegd \"we gaan de verbinding nu verbreken\" heel frusterend als je al zolang de keuze menu doorloopt. Er is valt wel wat te verbeteren aan dit probleem.

Reageer