Welk abonnement zou jij kiezen?

Reputatie 3
  • T-Mobile medewerker
  • 22 reacties
Iedere klant heeft zijn eigen behoefte als het gaat om het gebruik van data. T-Mobile wil de (data)abonnementen beter aan laten sluiten bij jouw behoefte en de communicatie erover simpeler en transparanter maken. We zijn benieuwd welk abonnement jij zou kiezen.
Lees het hele onderzoek

This topic has been closed for comments

82 reacties

Reputatie 6
interessant   onderzoek  vind ik dit
Hi Arie,

Dank voor je reactie. kan je misschien aangeven wat je er zo interessant aan vindt en hoe wij volgens jou het beste kunnen communiceren over databundels?

Dank,

Jalon
Marketing Manager bij T-Mobile
Reputatie 5
zo, eventjes ingevuld 🙂
Reputatie 6
JalonS
ik vind het interessant omdat ik denk dat straks internet en bel bundels apart worden geleverd voor mij is dat  belangrijk
commuceren hier over denk ik door  hier een topic over te beginnen wat de plannen er over zijn 
en dan vragen wat klanten belangrijk vinden en wat ze niet willen dan krijg je iedergeval een goed beeld hier over
Reputatie 3
Ik heb het ook even ingevuld, ben al een tijdje opzoek naar een abbonoment die bij me past alleen als ik vergelijk wat ik voor mijn vorige abbonoment betaalde voor 2 jaar dan valt het nu soms een beetje tegen jammer genoeg.
Reputatie 7
Waarom is de snelheid van 500MB lager dan de 5GB als er toch niet naar de prijs gekeken hoeft te worden? Ik vind persoonlijk, het verschil tussen de snelheden behoorlijk groot. Dan bedoel ik het verschil tussen 500MB en 5GB.

Daarnaast zie ik graag een internet abonnement van 750MB. Dat zou precies goed zijn 🙂
Killerbee89 schreef:

Waarom is de snelheid van 500MB lager dan de 5GB als er toch niet naar de prijs gekeken hoeft te worden? Ik vind persoonlijk, het verschil tussen de snelheden behoorlijk groot. Dan bedoel ik het verschil tussen 500MB en 5GB.
Daarnaast zie ik graag een internet abonnement van 750MB. Dat zou precies goed zijn :)

Beste Killerbee89,
Bij deze opzet zijn we er van uit gegaan dat klanten die veel data gebruiken (bijvoorbeeld 5000 MB) ook behoefte hebben aan een hogere snelheid, omdat ze bijvoorbeeld die 5000MB gebruiken voor het bekijken van bijvoorbeeld (HD) video. En andersom, een klant met een bundel van 500 MB, zal minder snel een (HD)video bekijken en dus genoeg hebben aan een lagere snelheid.
Je geeft zelf aan dat 750 MB voor jou perfect zou zijn, kun je aangeven welke snelheid je daar graag zbij zou willen hebben?
Groeten, Jeroen.
Reputatie 7
@JeroenBD;

Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het zelf ook fijn om net zo snel te kunnen Facebooken als iemand met 5GB. Ik zou zeggen geef de 500 MB en 1GB een beetje meer up/down snelheid om het verschil een beetje te verkleine.

Even over de 750MB, ik zou zeggen de snelheid tussen 500MB en 1000MB in. Kijk ik monitor al jaren mijn internet gebruik. Niet alleen met mijn SGS1 maar ook met de SGS2. Ik ben erachter gekomen dat ik altijd iets meer verbruik dan 500 MB en NOOIT 1000MB zal verbruiken. Dus zit ik nu met een 500MB bundel om mij zodoende onnodig MB verspilling te voorkomen. Dit scheeld ook weer geld.
Ik vind het jammer dat je data die je overhoudt......niet kan meenemen naar de volgende maand. Met een maximum van 3 maanden ofzo:)
Reputatie 2
Ik vind dat de snelheden lost moeten staan van het aantal MB\'s. Ik wil maandelijks geen 2000mb maar 1000mb met maximale snelheid. Door de bovenstaande vormen wordt ik gedwongen een hoger abbonoment te nemen waar ik niet op zit te wachten en heel veel MB\'s per maand overhoud wat winst voor t-mobile is?
Reputatie 2
Ik wil eigenlijk hoge snelheid gekoppeld aan lage databundel. Laten we reëel zijn. Thuis en op werk (en op steeds meer andere plekken) wordt gebruik gemaakt van wifi netwerk. Dus geen grote databundel nodig. Krijg ik nooit op.....
Ik ben zelf een niet zoveel bellende danser/dansdocent die veel gebruik maakt van oa deezer, netwerkradar en de navigon app.
Ik ben blij dat t-mobile geen extra kosten vraagt als ik over mijn internet bundel ga. Maar ik vind de 64 kbps wel erg langzaam, daarbij kan ik niet wachten op 4G en mag ik in oktober een nieuw abonnement afsluiten...
Tegen die tijd zal er toch wel weer zo\'n mooi abonnement als mijn vorige i-300 toch? (300 min + 300 sms + onbeperkt 14,4 mbps internet voor €35 p/m) please?
Reputatie 2

Ik ben zelf een niet zoveel bellende danser/dansdocent die veel gebruik maakt van oa deezer, netwerkradar en de navigon app.
Ik ben blij dat t-mobile geen extra kosten vraagt als ik over mijn internet bundel ga. Maar ik vind de 64 kbps wel erg langzaam, daarbij kan ik niet wachten op 4G en mag ik in oktober een nieuw abonnement afsluiten...
Tegen die tijd zal er toch wel weer zo\'n mooi abonnement als mijn vorige i-300 toch? (300 min + 300 sms + onbeperkt 14,4 mbps internet voor €35 p/m) please?

T-Mobile geeft aan begin Mei nieuwe abonnomenten te introduceren, wie weet zit die daar tussen !
Ik gebruik youtube e.d. vooral via het netwerk thuis. 1 gieg lijkt mij daarom voldoende voor mij(met een redelijke snelheid) Mijn grootste wens is dat overgbleven beltegoed/databundel wordt bewaard   (zoals de consumentenbond wil) en minstens een jaar gebruikt kan worden.
O vergeten 🙂

Ik zit regelmatig in het voetbalstadion van Sc Heerenveen en de ontvangst daar is vreselijk slecht. Kan er niet een mastje op het stadion gezet worden???
Graag heb ik ten eerste gewoon weer redelijk tot goed bereik zodat ik fatsoenlijk telefoongesprekken kan voeren.
Daarna zou ik bij een onbeperkte data abonnement ook echt onbeperkt willen en geen beperking in snelheid of MB\'s. Een FUP van 5x modaal is natuurlijk geen punt. Ongebruikte MB\'s zouden ook wel een maand houdbaar mogen zijn.
Snelheid: er wordt veel beloofd maar er komt vaak weinig van terecht. Ook komt de uploadsnelheid er meestal bekaaid van af, waardoor we opgescheept zitten met iets van 200kbps snelheid om onze foto\'s op internet veilig te stellen. Wat mij betreft zit daar ook nog genoeg ruimte voor verbetering.
Goed dat jullie het vragen trouwens, hopelijk komt er meer aanbod op maat.
Reputatie 3
@Paulus1970: moet er al een hoge snelheid zijn bij 250 MB of bij 500MB?
Reputatie 4
Is het niet gewoon goed dat er altijd een hoge snelheid aan verbonden zit, ongeacht welke bundel je hebt?
Heb je geen onduidelijkheden meer, is alles gelijk en begrijpt iedereen het! 
Reputatie 2
Op de meeste plekken is tegenwoordig gratis wifi aanwezig. Ik zou dus alleen in het buitenland en in de auto een abbo nodig hebben. Snel en met 1gb datalimite (liever geen datalimiet). Volgens mij is een sms/ bel bundel vandaag de dag voor mij bijna overbodig. Hooguit om de ANWB te bellen. Dus je koopt 1gb met max snelheid. Als je dat eerder opmaakt zou je snelheid naar een snelheid afgeroomd kunnen worden waarmee je nog wel kan whatsappen/ voipen.
Reputatie 2
Lastig, waarom meer snelheid bij meer MB\'s? Heb ik, als ik weinig internet gebruik, minder \'recht\' op een gelijke snelheid als iemand die veel gebruikt?
Ik vind dat t-mobile zich hier op verschillende groepen mensen richt.
Je hebt de ene  die van hoge snelheden houd
Je hebt de ander die van hoge date bundel houd
En je hebt de groep die simpel van Facebook, whatsapp etc houd en niet meer als dit verwacht!
En deze 3 richtlijnen zijn best te combineren! 😃 2000 MB met een 4G Download/Upload snelheden zou AWESOME zijn ! 😛 Heeft iedereen plezier natuurlijk!
Reputatie 2
Ik lees al dat de algemene tendens is dat mensen ook bij lage databundels een redelijke snelheid verwachten. Ik sluit mijzelf hier ook graag bij aan.

Ik denk niet veel meer dan 1000mb te gebruiken door het gebruik van wifi op veel plekken. Maar als ik dan mobiel internet gebruik wil ik wel dat het snel gaat. Ik als consument ben ook best bereid hiervoor te betalen. En ja, met hoge snelheid gaat een kleine bundel snel op, mocht dat te snel zijn, dan weet ik dat er de mogelijkheid is om extra data te kopen. Extra verdiensten voor t-mobile;)
Ik zou geen enkel abo kiezen omdat ik juist bij T-mobile zit voor flatfee.
Al zou het 64kbps zijn. Tien jaar geleden waren mensen blij met ISDN snelheid...
Databundel zou betekenen dat ik mijn abo zou opzeggen en alleen nog maar prepaid zou gebruiken. Internet doe ik dan wel via wifi.
Terug naar de jaren 96...
Ook ik snap niet waarom snelheid metde bundel samenhangt
Een goede snelheid is wel belangrijk voor mij naar het gaat toch ook over hoeveel ik er voor moet betalen om snel te zijn