Wij vragen je War Child te steunen. Wat vind je daarvan?

• T-Mobile Expert - Maatschappelijk verantwoord Ondernemen (o.a. War Child)
  • 11 reacties
T-Mobile is al 10 jaar hoofdsponsor van War Child. Dit jaar gaan we groots uitpakken voor War Child en vragen we jouw hulp. We gaan onder andere een proef doen met flex doneren. Daar willen we graag jouw mening over weten! Hieronder vind je de uitleg:

Flex-Doneren. Flexibel doneren aan War Child. Via sms geef je eenmalig je rekeningnummer door om je maandelijkse donaties te activeren. Je ontvangt vervolgens iedere maand een Sms’je met een aankondiging van je donatie. Wil je een maandje niet doneren? Dan sla je gewoon die maand over door een Sms’je met ‘overslaan’ te sturen. Je bepaalt dus elke maand opnieuw of je doneert. Via een website kun je kiezen aan welk project je donatie besteed moet worden.

We zijn benieuwd naar het volgende:
  • Wat vind je ervan dat T-Mobile je vraagt om een donatie te doen voor War Child? Vind je het vreemd, positief, logisch, gek, etc?
  • Wat vind jij ervan dat je je rekeningnummer moet doorgeven?
We zijn heel benieuwd naar jouw reactie!

14 reacties

Ik vind het iets te " omgekeerd"  natuurlijk komt er meer geld binnen als je actie moet ondernemen wanneer je een maand wilt overslaan maar mensen vergeten dit.... en daar word natuurlijk op gerekend.... Maar het is en blijft natuurlijk een keus en er zijn tenslotte veel manier om het niet te vergeten :)

Ander dingetje,  Zou het niet een heel mooi gebaar zijn als T-Mobile een deel van de vervallen tegoeden doneerd ? (als dit niet al gebeurd)
Veel mensen hebben dan ook wat meer begrip voor de vervallen tegoeden en hebben er eerder vrede mee als een deel van dat tegoed gebruikt word voor een zeer goed doel..... (nu roept men heel vaak,onterecht, dat ze bestolen worden)

Ik heb ik 1984/85 van dichtbij meegemaakt wat de oorlog in Libanon voor effect had op de kinderen daar en weet maar al te goed hoe nuttig instellingen als War Child zijn en hoe nodig ze zijn......

Maar toch ben ik geen voorstander van automatisch doneren, dit is echter persoonlijk.
Reputatie 4
Geen gek idee, maar persoonlijk zou ik het anders aanpakken. 
ik zou namelijk niet mijn rekening nummer willen doorgeven en dan maandelijks "moeten" doneren. ( of acties ondernemen om dit niet te doen)

omdat het toch over T-Mobile gaat, en via T-Mobile, zou het voor mij logischer zijn als het om beltegoed gaat. bijvoorbeeld: ik lever deze maand xx minuten in van mijn abonnement voor War Child.
dus mijn bundel is normaal misschien 300 minuten, ik krijg deze maand 250 minuten, en 50 ervan gaan naar warchild.
snap je mijn idee? :)

jullie idee is zeker niet slecht! maar ik vraag me af of er veel mensen aan mee gaan doen. 🙂 omdat ze er dan maandelijks ook echt aan vastzitten ( of met betalen, of met iets terug smsen om niet te betalen) ik ben meer een voorstander van eenmalige dingen. en denk ook dat meer mensen dan meedoen . 🙂
Reputatie 6
Op de eerste vraag ben ik positief ik geef namelijk ook wel eens met mijn spaarpunten van t- mobile
De tweede vraag met je rekening nummer automatisch afschrijven vind ik te ver gaan
Ik ben b.v wel voor dat ik de belminuten die ik overhoud en dat zijn er veel dat inplaats dat ze naar t-mobile gaan de helft naar t-mobile en de andere helft naar het goede doel dus war child gaan
@JohnH:  Dank je wel voor je reactie en suggestie! Het automatisch doneren gaat inderdaad verder dan een eenmalige donatie. Deze reactie zie ik vaker op het forum terugkomen, dus nemen we zeker mee in de evaluatie van de proef. Verder leverden de activiteiten van medewerkers en klanten en sponsoring van T-Mobile in totaal ruim 230.000 euro voor War Child op in 2013. Dit is niet gekoppeld aan de vervallen tegoeden. Vast bekend, maar toch: we proberen de vervallen tegoeden zoveel mogelijk te voorkomen en raden klanten aan om het beltegoed van het bestaande abonnement eerst op te maken.
@Nimorea: Klopt helemaal dat een eenmalige donatie 'makkelijker / laagdrempeliger' is dan een vaste maandelijkse donatie. Voor War Child is juist de structurele hulp zo belangrijk. Door niet incidenteel maar structureel te steunen kan War Child investeren in hulp van een blijvend karakter, vooral daar waar hulp het hardst nodig is. Met deze proef gaan we testen of deze tussenvorm - flex doneren - extra structurele steun kan opleveren voor War Child, terwijl je als klant toch de vrijheid behoudt om een maandje over te slaan. Bedankt voor jouw andere suggestie mbt beltegoed!
@arie61: leuk om te lezen dat je ook War Child steunt! En bedankt voor je reactie; deze nemen we mee in de evaluatie.
Hoi FLeurB, 

Ik vind het helemaal niet gek of raar dat T-Mobile War Child steunt. Sterker nog ik vind het alleen maar goed dat een groot bedrijf als T-Mobile achter een goed doel gaat staan en zich hiervoor inzet en hiervoor ook de middelen en de mensen voor vrijmaakt. 

Dat T-Mobile mij vraagt om een donatie vind ik geen probleem, maar dat het dan gaat om een maandelijks terugkomende donatie, waarbij je je rekeningnummer dient op te geven vind ik toch wel te ver gaan (is persoonlijk)
Dan kan ik mij net zo goed opgeven via War Child zelf. 

Ik denk dat het beter is om War Child meer te promoten en door andere middelen/ mogelijkheden steun binnen te krijgen. 
Ik snap dat ze juist structurele steun willen, maar incidentele steun is altijd nog beter als helemaal geen steun. 
Ik ben bijvoorbeeld wel bereid om maandelijks minuten af te staan bij aanvang van de maand, want dat is dan nog wel zo eerlijk. Echter zou ik dan wel willen weten wat de minuten waard zijn voor een donatie aan War Child. 

Misschien is het een leuk en goed idee om juist de discussie te openen hoe klanten zouden willen doneren en met welke ideeen zou komen om dat ook in overweging te kunnen nemen. 
Groetjes Tribaltim
Beste Fleur,
Ik werk zelf voor goede doelen dus ik kan je in deze wel wat advies geven. Ik heb honderden (letterlijk) mensen gesproken en dit is eigenlijk wat er altijd uit komt: ze willen er niet aan vast zitten.
Nu is dit principe wat je wil hanteren een mogelijkheid, zij het niet dat Unicef dit ook al een soort van hanteert.
Daar heb je ook de mogelijkheid om flex te steunen, je krijgt aan het begin van de maand een sms, komt het niet uit sla je een maand over. Klinkt handig toch? In de praktijk kan ik je vertellen dat dit systeem nauwelijks werkt. Naar mijn ervaring is het zo dat de meeste mensen niet mee willen werken omdat ze zelf geen moeite willen doen om het over te slaan.
De oplossing: T-Mobile werkt in dit geval samen met War Child. Het zou echt werken op het moment dat ze zich kunnen aanmelden voor een reminder (laten we zeggen aan het begin van de maand) om War Child te steunen. Als in deze sms een keuze staat, iets in de trant van 'Steun jij War Child deze maand? Doneer 3, 5 of 10 euro door 3, 5 of 10 terug te smsen' en, nu komt het belangrijkste, het van hun telefoonrekening wordt afgeschreven, dan ga je succes boeken. Gegarandeerd. Net zoals je nu voor apps betaald, zo zou je ook voor een goed doel moeten kunnen betalen. Jullie moeten op jullie beurt dit dan weer verrekenen met War Child maar ik ben er heilig van overtuigd dat deze constructie werkt. Je ziet het aan het succes bij RTL Boulevard als mensen een 1 malig sms je kunnen sturen voor Unicef. Ik spreek zo veel mensen die niet structureel kunnen of willen steunen doordat ze geen machtiging willen afgeven. Zo'n vrijblijvende reminder met een aantal keuzes erin, plus dat het van hun telefoon rekening wordt afgeschreven is de oplossing.
@Tribaltim: Dank je wel voor je reactie; neem ik mee in de evaluatie van de proef. En goed idee om klanten te vragen hoe zij het liefste mee zouden willen doen met deze samenwerking!
@Lindaxx: dank je wel voor je reactie en het delen van je ervaring! Ik neem je suggesties mee in de evalautie van de proef.
Reputatie 7
Badge +9
Ik vind het idee van een goed doel steunen prima.

Ik moet alleen echt niets hebben van die maandelijkse actie die je moet ondernemen. Ik zou hooguit 3 van de 12 maanden geld hebben om te doneren, en dan is elke maand een SMS moeten sturen om mij voor die maand over te slaan mij dus teveel gedoe. En ik ben al helemaal geen fan van mijn rekeningnummer afgeven. (Ook al heeft T-Mobile die al via mijn abbonement. Dat is toch een ander onderdeel en andere privacy regels.)

Dat is ook waarom ik mij niet heb aangemeld voor WarChild en alle andere instanties die honderden keren hebben aangesproken op straat. Ik wil er niet aan vast zitten, want ik heb meestal het geld helemaal niet.

Waarom niet gewoon de optie om een SMS te sturen waarvan het geld naar Amnesty gaat? (Dat systeem bestaat voor het opvragen van kentekeninfo, moet dus ook anders in te zetten zijn)

En dan is het natuurlijk wel zo netjes dit uit de bundel te laten gaan, en niet erbuiten. (Dat is de reden waarom ik niet per SMS doneer. Ik had met alle liefde mijn 850 euro Beltegoed van mijn oude Relax abbo aan Serious Requist gedoneerd. Maar dat kon niet, want 0900 viel buiten de bundel.)

🙂
Reputatie 4
Mja, kben het wel eens met Lindaxx en ShadowLea.

Kwil gewoon op mijn eigen manier doneren, en wanneer het mij gewoon uitkomt, niet dat ik iedere maand een smsje krijg met de vraag of ik die maand wat over heb en of ik een maand wil overslaan. De manier van Lindaxx spreekt me dus al een stuk beter aan.

Tis ook niet voor niets waarom ik een Nee Nee onder de deurbel heb 😃 Nee, geen mensen met busjes voor donaties, en nee, geen verkopers of geloofsovertuigers.
@ShadowLea; dank je wel voor je heldere feedback! En tnx voor de suggestie mbt SMS sturen aan War Child (binnen de bundel). Ik neem het mee in de evalatie!  
@Storm91: het idee achter flex doneren is juist dat je op je eigen manier kan doneren, wanneer het je uitkomt. Maar uit jouw reactie en de reacties van anderen begrijp ik dat flex doneren toch voelt alsof je eraan vast zit. Dank je wel voor het delen van je mening en ik neem het mee in de evaluatie!

Reageer