Wil jij locatie gebaseerde, informatie ontvangen van T-Mobile?

Reputatie 3
  • is King of Content
  • 51 reacties
Wat zou je er van vinden als T-Mobile je locatiegerichte boodschappen stuurt? Denk mee en laat ons je mening weten.
Lees het hele onderzoek

40 reacties

Kort maar krachtig: vreselijk.

Ik vind trouwens " locatie gerichte boodschappen"   een heel erg vaag begrip......    en het lijkt een soort opening om advertenties te pushen.....
Reputatie 4
Ik wil in de app er best toestemming voor geven, maar dan ligt het ook puur aan waarvoor. Als het gaat over de informatie over je contract en wat je ermee wilt doen vind ik het prima, de een wil namelijk verlengen en de ander niet, als ze dan zo op een kaart kunnen kijken waar de dichtstbijzijnde shop is, dan is het prima.

Mocht het zo zijn, dan zou een aantal opties hiervoor ook nuttig zijn, want zo hoef ik, als ik net mijn contract heb verlengt, niet te weten waar een nieuwe shop in de buurt opent met een speciale aanbieding, om een voorbeeld te geven.

Overigens is het ook wel leuk om te weten wanneer t-mobile in de buurt is met 1 of andere grappige actie/stunt. haha 😃 maar zoals ik al aangeef, het ligt eraan waarvoor het dan uiteindelijk gebruikt word.
Reputatie 4
ik doe makkelijk en sluit me gewoon aan bij wat storm zojuist gezegd heeft 🙂
Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in.

We worden al zo overprikkeld, Kilo's folders in de brievenbus, nieuwsbrieven per e-mail, als je aan het winkelen ben wordt je op iedere straathoek aangeklampt door een goed doel, of men wil je een abonnement op een krant aansmeren.
Als ik een keer een spijkerbroek bestel bij de Wehkamp krijg ik maandelijks folders met nog meer spijkerbroeken.

Als iedereen nou eens stopt met mensen dingen die ze niet nodig hebben door de strot te duwen, zouden een stuk minder mensen in de schulden zitten.
Reputatie 2
Voor wat het uitmaakt (jullie doen toch wel waar jullie zin in hebben): ik heb hier absoluut geen behoefte aan en zou het als een grote inbreuk op mijn privacy zien.
Reputatie 4
mja, ik zie de punt van Gwendolyn70 ook wel in. Daarom vind ik de optie om het niet toe te kunnen staan, of om de meldingen hiervoor uit te zetten juist een heel goede optie. Heb het er zelf ook niet zo op, en vandaar ook mijn stelling in mijn vorig bericht.
Het punt overal dingen te zien je in de schulden zouden kunne helpen zie ik niet zo, maar dat je steeds meer ongevraagde " reclame"  krijgt wel.

Een optie vrijwillig uitdrukelijk aan te geven dat je iets wilt ontvangen prima, absoluut    een systeem als zovelen dat je het eerst door je strot gedrukt krijgt en eventueel je af kan melden is gewoon iets wat mij tegen de borst stuit.

Vanuit het oogpunt van een marketingbureau is het wel een geweldige bron van mogelijkheden.....
Reputatie 7
Badge +9
NEE.

Ik wordt al genoeg gevolgt en gespammed, nee dank.

Doe de optie in de app als jullie willen, maar dan gaat de app van mijn telefoon af. Ik haat het als apps mijn locatie willen gebruiken...

@JohnH " en het lijkt een soort opening om advertenties te pushen....."

Dat is precies wat het is... Ik ken dit principe maar al te goed (ik studeer immers af als advertiser)... Nu is het T-Mobile zelf, op een gegeven moment worden dat ook de ' partners'  en daarna uiteindelijk alles waar geld mee te verdienen valt.
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb er geen moeite mee. 
Maar dan moet er wel een grens aan komen, niet dat ik dan meerdere sms'jes krijg. :p
Reputatie 5
Badge +9
Bij alle iPhone modellen kun je instellen of de app je locatie mag gebruiken (en weer uitzetten mocht dit nodig zijn) en of deze push berichten mag versturen.

Wil je het niet, krijg je het niet, simpel.

Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden om rond tijden dat je voor een (early) renewal in aanmerking komt dat je een berichtje krijgt, maar niet als ik bij de winkel in de buurt ben, gewoon een keer een smsje of iets zou handig genoeg zijn.
Reputatie 2
Als dit alleen is als je in de buurt van een T-Mobile shop bent en relevant is. Bijvb omdat je abbo bijna verloopt en er een interressante aanbieding is dan vind ik het prima. Als ik willekeurige berichten krijg zou ik het appje gewoon weer verwijderen of de locatie services uitschakelen. Leve de vooruitgang!
@ Lodan, 

zelfs op een Droid kun je berichten per app uitzetten hoor..... 🙂

@ShadowLea,

Ik hoopte eigenlijk op een eerlijke reactie van de plaatser wat men nu wilt met dit. Door het vaag te houden word de zaak natuurlijk al " verdacht".
Dat een bedrijf als T-Mobile zoekt naar extra inkomsten is helemaal niet verkeerd, daar heb ik all begrip voor, maar door een betaalde dienst van berichten te voorzien zal men een heel goede manier hebben gevonden om klanten een overstap te laten maken naar ee3n provider die dit (nog) niet doet. Ik zou een van de eerste zijn.

Een beter idee zou zijn optie aan, extra bel minuten die kosten de provider geen drol en de klant krijgt al dan niet nuttige informatie waar men een staafmixer kan kopen voor een prikkie, optie uit dangeen extra belminuten en moet je zelf even opzoek naar die aanbieding voor die staafmixer.

Natuurlijk was een staafmixer een voorbeeld...... (zeg het maar even voor de duidelijkheid).
Reputatie 7
Badge +9
@JohnH

Op het vlak van marketing zeker geen slecht idee, maar ik stel ze wel even voor goed te kijken naar de reacties die anderen kreeg op dezelfde methode.

AH: Bij de nieuwe Bonus kon je je aanmelden, kreeg je persoonlijk interessante aabiedingen en kon je gebruik maken van de WiFi, maar AH weet precies wie je bent, wat je koopt en waar. En dat stoot mensen, vooral in dit tijdperk van privacyobsessie en dat gezeik met de NSA, flink tegen het hoofd.

Wat was het grootste argument tegen de OV Chip? Je wordt gevolgt en de data wordt bewaard. Kilometerheffing: Kastje die volgt waar jij bent.

De meeste Nederlanders zijn al woedend op de NS dat deze de OV chip data bewaard, alleen is er geen alternatief meer voor iedereen in de Randstad.

Hoe denk je dat men gaat reageren op een provider die hetzelfde principe gaat volgen? Mensen zijn al achterdochtig naar providers door dat hele NSA verhaal, en nu willen ze je actief gaan localiseren?

Ik weet dat ik regelmatig op de \'to watch\' lijst voorkom (al dan niet permanent), omdat ik veel research doe (waaronder bijv. de impact van kernbommen op specifieke steden...) dus mij doet het niet veel dat m\'n provider weet waar ik ben. Maar dat is niet het geval voor de rest van de bevolking, die al in paniek raken als je met een camera aan komt zetten...

Het is een prima marketing idee. Maar sinds Assange en Snowden met flink wat ongemakkelijke feiten over (het gebrek aan) privacy zijn gekomen, misschien niet het juiste moment ervoor. Dit gaat mensen alleen nog maar achterdochtiger maken, en véél gaan er overstappen.

Ik vrees, zowel als advertiser en als klant, dat dit te negatief gaat werken.
Kan het niet meer met je eens zijn !!

De NSA kijkt ook al in je woonkamer via de smart tv........   heb je dat kleine lensje wel eens gezien met de aanduiding International rechearch....?
Soms staat er zelfs gewoon de afkorting op je toestel( IR.....) 
Ik heb het advies van de overheid al opgevolgd en all gaatjes in huis afgeplakt inclucief de stopcontacten en de sleutelgaten en niemand in mijn huis mag nog bukken.....
Reputatie 7
Badge +9
Lol.... 🤣

Hé, die afkorting staat op mijn mobiel ook! Neeeee... Ohhhh, heb ik ze nou gehacked? Ik kan mijn TV er mee bedienen via mijn telefoon! 😃

(Ik heb geen smartTV. Veel geld voor weinig zinnigs, mijn TV is een 2e scherm van mijn Laptop en telefoon...)
Mijn tv is heel erg dom.......    Maar mijn mediaplayer is slimmer dan ikzelf..... lolz  Huawei heeft een heel aardige udnp app die de boel zomaar op de mediaplayer tovert maar volgens mij hebben alle merken tegenwoordig zo'n app.  tis wel handig voor je foto,s en video,s die op hjet toestel gemaakt zijn

Ik weer verder werken aan mijn hoedje van aluminuummeenn  folie :P  
Ik heb zelfs de app niet geinstalleerd op mijn gsm.
Heb een hekel aan dat soort apps.
Liefst heb ik een gsm waar ik alle apps die ik niet gebruik er af kan gooien.
En bij de vraag of er lokatie data mag worden verazamelt is het antwoord standaard : NEE !!
Reputatie 7
Badge +9
@obicham Als je een Android toestel hebt, hoef je alleen maar te rooten en dan kun je alles wat je wil verwijderen gewoon verwijderen...
Reputatie 4
@ShadowLea

niet iedereen is zo bijdehand en agressief zoals jij met je knuffelhamer bent 😃 of ook wel: niet iedereen weet hoe die moet rooten, mochten ze er al van gehoord hebben.
Reputatie 7
Badge +9
@storm91 Misschien niet, maar als je toch zó ernstig tegen de pre-installed apps bent, doe je toch wat research naar een oplossing?
Reputatie 4
@ShadowLea mja ok, maar zoals ik al zei... niet iedereen is zo bijdehand als jij en ik, en gelukkig ook dat we niet hetzelfde zijn.
Dat ik ga nadenken hoe ik zo snel mogelijk van T-Mobile af kom. Het enige wat ik lokatiegebonden wil weten is waarom dat vervloekt netwerk er weer eens niet is, maar als dat er niet is kan ik ook geen boodschappen ontvangen. Het gaat dus kennelijk om advertenties, en daar ik geen gratis abonnement heb wil ik ook verschoond blijven van advertenties. 
Reputatie 4
Ik wil graag *relevante* informatie - al dan niet met betrekking tot mijn locatie - van T-Mobile of andere leveranciers ontvangen. 

Echter, een bespreking over mijn abonnement (!) heb ik met de shop in mijn eigen woonplaats & met de contactpersoon die ik ken. Zéér zeker niet in een plaats waar ik toevallig op dat moment rondloop. Dat zou toch hartstikke onhandig zijn?
Bovendien kun je er dan op vertrouwen, dat je dan elke 3e straat zo\'n bericht krijgt... Da\'s niet wat ik onder \"relevant\" versta, zal ik maar zeggen.

Dan over de T-Mobile app: ik heb \'m op de telefoon gehad, maar ik zie niet in waarom ik die zou moeten houden. Heeft niet veel praktische waarde voor mij & ik heb \'m dus ook weer verwijderd. Ik heb wel een URL opgeslagen naar de mobiele web pagina, maar daar kom ik ook zeer zelden.

Maar dat erover na wordt gedacht, is toch een goed teken. Bedankt. :o
Ik kan me niet vinden in een nuttige toepassing waarbij ik in het voordeel ben van zo locatie gerichte bericht, enigste voordelen zouden zijn als het gaat om verkeersopstoppingen of andere calimiteiten.   reclame, of om even langs de t-mob shop berichten te gaan zou ik uiterst storend vinden.
Reputatie 4
Ik zou er zelf geen behoefte aan hebben, maar je kan uiteraard wel de keuze aan de klant laten. 
Door bijvoorbeeld aan te kunnen vinken of je de informatie wilt ontvangen. Misschien zelfs zo specificeren dat je per onderwerp kan kiezen of je het wel of niet wilt ontvangen?

Ik noem maar een aantal suggesties, maar zelf geen behoefte aan. Als ik de informatie wil, zoek ik het wel even op op een moment dat het mij uitkomt 😃
Groetjes

Reageer