Wil jij locatie gebaseerde, informatie ontvangen van T-Mobile?


Reputatie 3
  • is King of Content
  • 51 reacties
Wat zou je er van vinden als T-Mobile je locatiegerichte boodschappen stuurt? Denk mee en laat ons je mening weten.
Lees het hele onderzoek

40 reacties

Geen enkele behoefte aan, wordt nu al teveel lastig gevallen door T-Mobile via sms en mail.
Reputatie 1
Ik wil alleen op de hoogte worden gehouden over de verbeterde netwerk van t-mobile. Is nu huilen met de pet op. Nog steeds geen goede dekking hier in het Noorden geen 4g geen 3g maar slechts een gtje 1 kb per sec. Ik zit er op te wachten dat mijn data op Is. Ik ga dan naar 65kb per sec. Wat een weelde. Bah t-mobile erg beschamend. WAAR IS YOUP ALS JE HEM NODIG BENT. ps t-mobile NIET BELLEN!!! MAAR JE NETWERK VERBETEREN.
Er zijn al veel teveel bedrijven die via apps of wifi bijhouden waar ik ben. Aanbiedingen zijn prima, maar dan gewoon op de normale manier .
Reputatie 7
Badge +9
@TinyTimVerhoef Dan hoeft iedereen met een iPhone zich geen zorgen te maken, iOS kan geen achtergrondprocessen draaien. (Daarom gaat de batterij ook langer mee.)

En iedereen met Android: Rooten en het proces bevriezen, problem solved.
alsjeblieft niet! Ik heb nu al het gevoel dat iedereen (te-) veel van me weet. Bovendien kan ik zelf wel initiatief nemen als ik bijv. mijn abonnement wil verlengen. Een keer een email ter herinnering is prima service, maar dit gaat wel heel erg richting \"big brother is watching you\".
Reputatie 2
Dit zou dus kunnen inhouden dat de app op de achtergrond blijft draaien en weer een extra aanslag op resources/batterij

Informatie mbt T-Mobile zie ik het liefst via de bestaande kanalen. (e-mail, sms)

Tim
Reputatie 6
FreekB
Prima wat je zegt maar als ik nog niet wil verlengen betekend dat dan dat ik in elk winkelcentrum daar even op gewezen word???
@FreekB,

Dank je voor de duidelijke uitleg!

Het is mij alleen onduidelijk waarom dit niet kan via mail of SMS...... deze kanalen zijn tenslotten al aanwezig en functioneren prima... dat scheelt ook weer in de kosten een dergelijke service op te zetten wat dan weer niet hoeft te worden doorberekend in de kosten voor de klant.... Alleen als er ook informatie van derde word verstrekt levert een degelijk dienst voordeel op voor T-Mobile en zou dat indirect terug kunnnen vloeien naar de klant in lagere kosten voor het gebruik....

Ik heb denk ik te lang in de marketing mijn boterham verdiend om niet wantrouwend tegenover een dergelijk idee aan te kijken......
Hallo Freek,

ik heb meer aan een herinnerings-sms dan aan iets dat locatiegericht is. Vooral omdat mijn HTC Wildfire er altijd maar een slag naar slaat als het gaat om locatiebepaling.
Ik kan niet eens met goed fatsoen een navigatie-app gebruiken. 😃
Beste JohnH, ik ben Freek en het onderzoek is mijn initiatief. Ik werk bij T-Mobile als CRM marketeer. Dit houdt in dat ik onder meer onderzoek hoe wij onze klanten nog beter kunnen bedienen.

De bedoeling van de functionaliteit die we middels dit Denk Mee onderzoek inventariseren is meer relevantie toevoegen in onze communicatie met klanten over onze dienstverlening. Dit kan zijn dat we je eenmalig uitnodigen in een T-Mobiel Shop om over het verlengen van je abonnement te praten. Het is absoluut niet de bedoeling dat wij klanten attenderen op een actie bij een bepaalde hamburger keten.

Gr,
Freek
@JohnH: De worsten van de Hema vind ik niet eens echt lekkere rookworsten, dus die sla ik lekker over dan. Roep mij maar naar binnen als er appelkoeken zijn. ;)

Ik heb gps standaard uitstaan, ik weiger bij praktisch elke app mijn locatie te volgen, dus voor mij is het niet relevant.
Sowieso verleng ik m'n abonnement ook niet in een T-Shop of wat voor winkel dan ook, dus een mooie deal, meh.. Internet heeft ook leuke deals.

Voor mij zou het niet relevant zijn, zo'n additie.
Dus inderdaad, zoals velen boven mij al genoemd hebben: als dit een "je kan het zelf aan- of uitzetten"-optie wordt, er zullen vast wel klanten zijn die er wel gebruik van willen maken, dus waarom dan niet zo'n optie. Ik persoonlijk denk niet dat ik het ga gebruiken.
Het punt is dat volgens mij niet echt de bedoeling is dat T-Mobile een degelijk systeem wilt gebruiken om klanten te atenderen op T-Mobile acties...

De bedoeling lijkt me iets meer in de richting van "partners"  die dingen aan willen bieden....  gewoon platte reclame in een mooi jasje,  als je in de buurt van een bepaalde hamburger keten komt zou je dan zomaar eens een berichtje kunnen gaan krijgen dat je toch echt daar naar binnen zou moeten gaan voor de ervaring van je leven...... en als je langs de Hema loopt krijg je een berichtje dat je tot echt de worsten eens moet proberen.  enz enz

T-Mobile kan een aanbieding al langs via een sms of mail naar je sturen....... en men heeft de nieuwe functie om nieuws in de app te laten zien....

Neemt niet weg dat als het iets is wat je zelf kan aanzetten er niets op tegen is..... geld verdienen is simpelweg iets wat een bedrijf moet doen... en T-Mobile is gewoon een bedrijf... dus dat men zoekt naar extra inkomsten is op zich alleen maar goed..... maar nogmaals het moet een optie zijn die een klant aan kan zetten naar mijn mening en niet iets wat je met heel veel moeite uit moet zetten of waar je jezelf voor af moet melden....
Reputatie 6
Ik ben daar ook niet opstegen maar ik wil wel graag zelf bepalen welke berichten wel en niet
Zoals centaur hier boven al zeg dat je niet in elke stad een winkel in word gelokt dat je kan verlengen
Of dat ze een nieuwe aanbieding hebben met korting
Reputatie 6
Badge +8
Zou er geen problemen mee hebben als ik zelf kan instellen welke berichten ik wil ontvangen.
Niet dat bij iedere T-Shop waar ik langs loop naar binnen wordt gepushed.

@storm91 Misschien niet, maar als je toch zó ernstig tegen de pre-installed apps bent, doe je toch wat research naar een oplossing?



heb ik ook wel gedaan.
De bepaling dat de garantie vervalt houdt me nog ff tegen. Dat is ook bijzonder nuttig geweest, want de batterij van mijn htc 1x had de geest gegeven.
Aangezien die niet verwisselbaar is zoals bij de samsung, moest de gsm worden opgestuurt voor reparatie.
Met een rooted gsm had ik voor de kosten mogen opdraaien.
Reputatie 4
Ik zou er zelf geen behoefte aan hebben, maar je kan uiteraard wel de keuze aan de klant laten. 
Door bijvoorbeeld aan te kunnen vinken of je de informatie wilt ontvangen. Misschien zelfs zo specificeren dat je per onderwerp kan kiezen of je het wel of niet wilt ontvangen?

Ik noem maar een aantal suggesties, maar zelf geen behoefte aan. Als ik de informatie wil, zoek ik het wel even op op een moment dat het mij uitkomt :D
Groetjes
Ik kan me niet vinden in een nuttige toepassing waarbij ik in het voordeel ben van zo locatie gerichte bericht, enigste voordelen zouden zijn als het gaat om verkeersopstoppingen of andere calimiteiten.   reclame, of om even langs de t-mob shop berichten te gaan zou ik uiterst storend vinden.
Reputatie 4
Ik wil graag *relevante* informatie - al dan niet met betrekking tot mijn locatie - van T-Mobile of andere leveranciers ontvangen. 

Echter, een bespreking over mijn abonnement (!) heb ik met de shop in mijn eigen woonplaats & met de contactpersoon die ik ken. Zéér zeker niet in een plaats waar ik toevallig op dat moment rondloop. Dat zou toch hartstikke onhandig zijn?
Bovendien kun je er dan op vertrouwen, dat je dan elke 3e straat zo\'n bericht krijgt... Da\'s niet wat ik onder \"relevant\" versta, zal ik maar zeggen.

Dan over de T-Mobile app: ik heb \'m op de telefoon gehad, maar ik zie niet in waarom ik die zou moeten houden. Heeft niet veel praktische waarde voor mij & ik heb \'m dus ook weer verwijderd. Ik heb wel een URL opgeslagen naar de mobiele web pagina, maar daar kom ik ook zeer zelden.

Maar dat erover na wordt gedacht, is toch een goed teken. Bedankt. :o
Dat ik ga nadenken hoe ik zo snel mogelijk van T-Mobile af kom. Het enige wat ik lokatiegebonden wil weten is waarom dat vervloekt netwerk er weer eens niet is, maar als dat er niet is kan ik ook geen boodschappen ontvangen. Het gaat dus kennelijk om advertenties, en daar ik geen gratis abonnement heb wil ik ook verschoond blijven van advertenties. 
Reputatie 4
@ShadowLea mja ok, maar zoals ik al zei... niet iedereen is zo bijdehand als jij en ik, en gelukkig ook dat we niet hetzelfde zijn.
Reputatie 7
Badge +9
@storm91 Misschien niet, maar als je toch zó ernstig tegen de pre-installed apps bent, doe je toch wat research naar een oplossing?
Reputatie 4
@ShadowLea

niet iedereen is zo bijdehand en agressief zoals jij met je knuffelhamer bent 😃 of ook wel: niet iedereen weet hoe die moet rooten, mochten ze er al van gehoord hebben.
Reputatie 7
Badge +9
@obicham Als je een Android toestel hebt, hoef je alleen maar te rooten en dan kun je alles wat je wil verwijderen gewoon verwijderen...
Ik heb zelfs de app niet geinstalleerd op mijn gsm.
Heb een hekel aan dat soort apps.
Liefst heb ik een gsm waar ik alle apps die ik niet gebruik er af kan gooien.
En bij de vraag of er lokatie data mag worden verazamelt is het antwoord standaard : NEE !!
Mijn tv is heel erg dom.......    Maar mijn mediaplayer is slimmer dan ikzelf..... lolz  Huawei heeft een heel aardige udnp app die de boel zomaar op de mediaplayer tovert maar volgens mij hebben alle merken tegenwoordig zo'n app.  tis wel handig voor je foto,s en video,s die op hjet toestel gemaakt zijn

Ik weer verder werken aan mijn hoedje van aluminuummeenn  folie :P  

Reageer