Beantwoord

'In stilte wachten' - kan dat alsjeblieft verbeterd worden?

• 1 december 2020
  • 3 reacties
  • 422 Bekeken

Ik wil een los sim-abonnement afsluiten voor mijn dochter. Online is superonduidelijk hoe je dat moet doen (op dit moment sta ik in de wacht want de medewerker die mij helpt begrijpt ook niet hoe het moet - dat zegt wellicht al iets).

Via Facebook opende ik gisteravond een gesprek met de klantenservice, maar die kon mij niet helpen - ik moest maar naar de chat of ik moest bellen. De chat blijkt alleen een chatbot die er niets van begrijpt. Dus moest ik bellen (waar ik een hekel aan heb). Gelukkig kon ik er zelf voor kiezen om geen muziekje te horen - ik mocht ‘in stilte wachten’.

Dat bleek niet waar. Ik heb 8 minuten geluisterd naar een stem die me afwisselend met je en u aansprak en me vertelde dat ik ‘ook terecht kon op de website’ (als ik daar kon vinden wat ik zocht, belde ik toch zeker niet?), die informatie gaf over de privacywet, enzovoort. Het. Hield. Niet. Op. Ik werd er helemaal gestoord van. Waarom kan ik niet echt ‘in stilte wachten’ en bijvoorbeeld ervoor kiezen om de (voor mij) niet-relevante informatie uit te schakelen?

Daarnaast is het misschien een idee om op termijn consequent u of je te gebruiken (en niet alles door elkaar). 

Lang verhaal kort:

• Als je de optie geeft om te kiezen voor ‘in stilte wachten’, laat de voice-over dan ook alsjeblieft haar mond houden.
  • Vertel alsjeblieft nooit meer dat mensen ook op de website terecht kunnen. Het is 2020. Natuurlijk weet iedereen dat dat kan. Ik denk dat 99% zelfs eerst naar de website gaat om het nummer op te zoeken (of om te kijken of er een mogelijkheid is om niet te hoeven bellen en het online op te lossen).
  • Laat de voice-over consequent u of je gebruiken.

Ik word intussen na 20 minuten geen oplossing te krijgen doorverbonden met sales - en nu kan ik niet meer kiezen voor ‘in stilte wachten’. Je krijgt dan automatisch toch nog het wachtmuziekje…

(Intussen lijkt het erop dat ik nu echt verder word geholpen, dus ik hoop en verwacht ook dat het uiteindelijk goed afloopt.)

icon

Beste antwoord door David 1 december 2020, 16:17

Hoi @Maresa,

Dat is duidelijke feedback en ik begrijp dat als je voor “in stilte wachten” kiest, dat je dat dan ook daadwerkelijk verwacht. Ik ga dit doorsturen naar mijn collega's die over het keuzemenu en alles eromheen gaan. De feedback is altijd welkom, dus die wordt zeker ter harte genomen, dankjewel! 

Als er iets is waar we je op de Community bij kunnen helpen (naast jouw andere topic wat zo aan de beurt is :grin: ) dan horen we het natuurlijk graag!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Maresa  Ik ben ook nooit blij met die bandjes maar er zijn altijd nog mensen die het wel willen horen.

Uiteraard ben ik nu nieuwsgierig hoe dit is afgelopen? 
Heb je  nog hulp nodig bij het afsluiten van een Sim abonnement?

Dank je voor je reactie!

In dat geval zou de keuze drieledig moeten zijn:

• Geen muziek
  • Geen muziek en geen stem
  • Muziek en geen stem

Los daarvan zou de stem niet doorlopend hetzelfde hoeven te zeggen… na twee, drie, vier, of vijf keer is het toch wel duidelijk. En na twintig keer al helemaal. :sweat_smile:  

Het sim-abonnement lijkt te zijn gelukt, ik heb in een apart topic mijn vraag gesteld over of het wel goed gaat met mijn nummerbehoud. Dank je voor het nagaan!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Maresa,

Dat is duidelijke feedback en ik begrijp dat als je voor “in stilte wachten” kiest, dat je dat dan ook daadwerkelijk verwacht. Ik ga dit doorsturen naar mijn collega's die over het keuzemenu en alles eromheen gaan. De feedback is altijd welkom, dus die wordt zeker ter harte genomen, dankjewel! 

Als er iets is waar we je op de Community bij kunnen helpen (naast jouw andere topic wat zo aan de beurt is :grin: ) dan horen we het natuurlijk graag!

Reageer