Nummer blokkeren op provider niveau

  • 7 februari 2020
  • 3 reacties
  • 2128 Bekeken

Inleiding:

Ik wordt gestalkt door iemand. Ik weet wie het is en heb zijn nummer geblokkeerd in mijn telefoon en alle apps. Nu belt hij dus anoniem, af en toe, tot wel 40 keer per nacht. Vrij irritant.

Nu heb ik 2 opties volgens de klantenservice van T-mobile. 1. alle anonieme nummers blokkeren in mijn telefoon (geen optie voor mij aangezien ik regelmatig door legitieme anonieme nummers wordt gebeld). 2. Mijn nummer veranderen. (ook niet echt een optie, veel gedoe). 

Bij andere providers was het in het verleden mogelijk om een anoniem nummer op provider niveau te blokkeren. Zodat als 0612345678 naar je belt, anoniem of niet, het telefoontje niet doorgezet wordt naar de telefoon.

Idee:
Breng deze optie om bepaalde nummers op provider niveau te blokkeren ook naar T-mobile. Als het technisch mogelijk is bij andere providers, zou T-mobile dit ook moeten kunnen. En om eventueel misbruik te voorkomen is het prima om zoiets schriftelijk aan te vragen. 
Dit zou veel overlast voorkomen bij slachtoffers van stalking, zonder extreme maatregelen als nummer veranderen. 


3 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hi @robbierut 

Dankjewel voor jouw bericht op de Community! Jeetje, soms wel 40 keer per nacht?! Kan me heel goed voorstellen dat je hier geïrriteerd van raakt. Hopelijk hebben ze je vandaag niet lastig gevallen. Ik denk dan ook graag mee met je in oplossingen om deze anonieme beller voorgoed weg te krijgen!

Je geeft aan dat je niet alle anonieme nummers wilt blokkeren, dat kan ik begrijpen. Wij kunnen anonieme oproepen niet direct achterhalen, maar gelukkig is er wel een onderzoeksformulier die je kan invullen. Hiervoor is het wel belangrijk dat jij minimaal 3 gesprekken beantwoordt hebt of dat er een voicemail is ingesproken. De afdeling die in dit soort situaties gespecialiseerd is, gaat dit dan verder voor je onderzoeken.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat je het dan weten? Ik help je graag! :smile:

Hallo @Evy 
Het is inderdaad nogal vervelend. Ik ben door een collega van u doorgestuurd naar het onderzoeksformulier, maar ik weet al wie belt. Dat is niet het probleem. Het probleem is dat die telefoontjes nog steeds doorkomen. Uw collega gaf namelijk aan dat behalve achterhalen wie de beller is, jullie niks kunnen doen.

Ik lees bij het formulier wel dat er gewaarschuwd wordt, maar verder niet. Daarom de vraag om andere providers te kopieren en de mogelijkheid te geven om zo'n nummer te blokkeren, zodat het niet doorkomt. 

Reputatie 6
Badge +8

Hi @robbierut 

Ik begrijp het! Goed dat je al bent voorzien met de juiste informatie van mijn collega. Het gegeven feedback ga ik zeker doorzetten naar de afdeling die hier over gaat, dankjewel daarvoor. We waarderen het enorm wanneer je met ons meedenkt!

Als de overlast een maand na het uitsturen van de waarschuwing weer begint, kun je ons om een nieuw onderzoek vragen door opnieuw het meldformulier op te sturen. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als voor het starten van een eerste onderzoek. Met de beschikbaar gestelde informatie kun je eventueel zelf juridische stappen ondernemen, bijvoorbeeld aangifte doen bij de politie. Wanneer je dus echt in een situatie zit waarin de overlast niet stopt én je bent op de hoogte wie jou lastig valt, kun je overwegen om vervolg stappen te nemen. 

Laat je het weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik help je graag verder! :blush:

Reageer