Inleiding:
Ik wordt gestalkt door iemand. Ik weet wie het is en heb zijn nummer geblokkeerd in mijn telefoon en alle apps. Nu belt hij dus anoniem, af en toe, tot wel 40 keer per nacht. Vrij irritant.
Nu heb ik 2 opties volgens de klantenservice van T-mobile. 1. alle anonieme nummers blokkeren in mijn telefoon (geen optie voor mij aangezien ik regelmatig door legitieme anonieme nummers wordt gebeld). 2. Mijn nummer veranderen. (ook niet echt een optie, veel gedoe).
Bij andere providers was het in het verleden mogelijk om een anoniem nummer op provider niveau te blokkeren. Zodat als 0612345678 naar je belt, anoniem of niet, het telefoontje niet doorgezet wordt naar de telefoon.
Idee:
Breng deze optie om bepaalde nummers op provider niveau te blokkeren ook naar T-mobile. Als het technisch mogelijk is bij andere providers, zou T-mobile dit ook moeten kunnen. En om eventueel misbruik te voorkomen is het prima om zoiets schriftelijk aan te vragen.
Dit zou veel overlast voorkomen bij slachtoffers van stalking, zonder extreme maatregelen als nummer veranderen.