Beantwoord

Rijbewijs als identificatiebewijs bij nieuw contract in winkel niet geaccepteerd

• 28 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 1105 Bekeken

Hallo,

Voor mijn dochter heb ik haar Prepaid bij t-mobile omgezet naar een abbo. Omdat zij nog geen 18 is gaat dit op mijn naam.

Via telefoon had ze alles geregeld en vol goede moed naar de winkel om haar nieuwe simkaart op te halen.

Nu moest ik mij identificeren in de winkel en daarbij gebruikte ik mijn rijbewijs. Tot mijn grote verbazing werd deze door de medewerker geweigerd omdat het rijbewijs blijkbaar is uitgegeven door de RDW en niet een gemeente. 

ik vraag mij af of Tmobile op de hoogte is van het feit dat mensen nu online hun rijbewijs kunnen verlengen bij de RDW en dat de gemeente dan niet meer op het rijbewijs staat. (voor de goede orde het gaat om een nederlands rijbewijs en dus niet een rijbewijs dat is omgezet van een buitenlands bewijs oid)

Wat ook apart is is dat ik al 25 jaar klant ben van T-mobile en dus al meerdere paspoorten en rijbewijzen heb getoond in het verleden.

ik hoop dat Tmobile hier naar gaat kijken omdat anders steeds vaker mensen hier tegen aan kunnen gaan lopen.

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 augustus 2020, 15:33

Hallo @bryanvanderzalm 

Op de website staat duidelijk een rijbewijs uitgegeven door de gemeente dus niet door de RDW.  Op deze pagina lees je hier meer over en alle andere documenten die kunnen worden gebruikt.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/alles-over-je-bestelling

Mocht dit veranderen dan zal het wel aangepast worden.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @bryanvanderzalm 

Op de website staat duidelijk een rijbewijs uitgegeven door de gemeente dus niet door de RDW.  Op deze pagina lees je hier meer over en alle andere documenten die kunnen worden gebruikt.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/alles-over-je-bestelling

Mocht dit veranderen dan zal het wel aangepast worden.

Reputatie 5
Badge +5

Op de website is ook te vinden dat het rijbewijs niet overal geaccepteerd wordt als geldige legitimatie. Dit is dus iets waar ook de overheid bewust niks tegen doet. Ik zou het zelf ook liever zien dat ik het rijbewijs overal als ID kan gebruiken, scheelt weer een extra pasje meenemen, maar helaas. Totdat de overheid het rijbewijs in status verhoogd tot hetzelfde niveau als een identiteitskaart (op zijn minst binnen NL), zal hier ook geen verandering in komen ben ik bang.

Dank heren, Had gezien dat je je rijbewijs als legitimatie kon gebruiken dus daar ging ik gewoon vanuit. Omdat onine rijbewijs verlengen steeds populairder wordt komen er steeds meer rijbewijzen met code RDW ipv gemeente en daarvoor was dit topic bedoeld. Om Tmobile een heads-up hierover te geven

Reputatie 5
Badge +12

Iedereen moet ook een ID of paspoort hebben. Dat is een veiligere legitimatie vorm.

Reageer