Beste Tmobile. Als klant vraag ik me na het lezen van Nrc simswap fraude ineens af of mijn eigen provider hier actief mee bezig is. De zwakste schakel in deze lijkt social/service te zijn. Hoe voorkomen jullie dat iemand mijn nummer kaapt?
Beste antwoord door David
Hoi
Een heel terechte vraag en ik zie dat
We gaan natuurlijk enorm voorzichtig om met al onze klantgegevens en dat geldt ook zeker voor het utivoeren van een simswap. We doen sowieso altijd een strenge ID-check bij een simswap en in bepaalde gevallen weigeren we ook sowieso om op afstand een simswapte doen. Je snapt misschien dat ik niet al te diep in ga op de details van de ID-check en om welke gevallen het gaat, want ik wil de fraudeurs natuurlijk niet wijzer maken! Als iemand niet door de ID-check komt of niet de contractant is, dan zullen we altijd naar de T-Shop verwijzen en moet de klant met identiteitsbewijs aantonen dat hij/zij echt de klant is.
Mochten we voor jou trouwens een wachtwoord in kunnen stellen dan horen we het graag! Dat geldt natuurlijk ook wanneer je nog vragen hebt voor ons. Voor nu in ieder geval nog een goed weekend!