T-Mobile gaat de online toegankelijkheid verbeteren! Help je ons?

  • 21 oktober 2020
  • 5 reacties
  • 1541 Bekeken

Reputatie 2

Bij T-Mobile vinden we het belangrijk dat iedereen mee kan doen, ook online. Dagelijks zijn we bezig om onze online contactkanalen te verbeteren en naar aanleiding hiervan zijn we een specifiek project gestart om te zorgen dat we online bereikbaar zijn voor iedereen!

We gaan aan de slag voor de groep bezoekers die dagelijks te maken heeft met bijvoorbeeld (kleuren)blindheid, gehoor-, fysieke- of taalkundige problemen. Doordat zij de websites en apps op een andere manier ervaren of gebruiken, moet de website daarop aangepast zijn. Bijvoorbeeld; een kleurenblinde kan een gekleurde link over het hoofd zien en als slechthorende is een video zonder ondertiteling erg moeilijk te volgen.

Wanneer onze website of app hier geen rekening mee houdt, kan dat ervoor zorgen dat informatie niet gevonden wordt of dat iemand een actie niet uit kan voeren. Dat willen we natuurlijk voorkomen.
 

Wie kan helpen?

Om te begrijpen hoe deze doelgroepen de websites en apps gebruiken, hebben we jullie hulp nodig. We nodigen jullie graag uit om ons te vertellen hoe jullie onze websites en apps gebruiken, en waar jullie tegenaan lopen.

Wat we zoeken zijn mensen met:

  • Een gehoorbeperking
  • Een zichtbeperking
  • Kleurenblindheid
  • Een fysieke beperking
  • Moeite met lezen
  • Moeite met focussen
  • Moeite met de Nederlandse taal
     

Hoe doe je mee?

Ken je iemand die hier aan mee zou willen werken, of herken je jezelf in bovenstaande omschrijving? Meld je dan aan! Met jouw feedback help je ons verbeteren zodat niet alleen jijzelf, maar ook anderen, met gemak onze websites bezoeken.

Wees gerust; tijdens Corona onderzoeken we veel op afstand, online. Uiteraard maken we ook graag een keer kennis bij ons op kantoor zodra dit veilig kan!  Zodra de interviews starten nemen we contact met je op, je kunt zelf aangeven op welke manier.

Je kan je aanmelden tot 30 november via deze link.

We hopen je snel te spreken!

Groetjes,

Noortje (en collega’s), Team Digital Development


5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Wat een goed plan👏🏻

Reputatie 7
Badge +11

Nog een suggestie: Neem meteen meertalige ondersteuning mee. 
Ik zie de laatste tijd steeds vaker expats of Engelstalige gebruikers bij onze community verschijnen. 
 

Reputatie 2

@Seccie Dank voor je suggestie. Het onderwerp vertalingen staat ook op onze roadmap voor komende jaar. Gaan we aan werken!   

Eindelijk T-Mobile, echt super! 😄👍

Reputatie 7
Badge +20

Tegenwoordig heb je op veel sites een microfoon en luidspreker  en vergrootglas optie.

Dat lijkt mij ideaal voor slechthorenden blinden en mensen die moeite hebben met lezen  en schrijven 

Reageer