Sticky

[Testtopic] BETA-test voor My T-Mobile App 6.0

  • 10 augustus 2020
  • 133 reacties
  • 4169 Bekeken

Reputatie 4
  • T-Mobile Medewerker
  • 38 reacties

[Update 13/8: Voor iOS en Android hebben we op dit moment onze max bereikt voor het aantal aanmeldingen. We zullen volgende week met meer informatie komen voor onze testers!]

Hoi Community,

Voor de redesign release van de My T-Mobile App wil ik graag input vanuit de community :)

Ik zoek 15 BETA-testers per platform (iOS en Android), die feedback willen geven op de nieuwe versie.

In de 6.0 release zitten de volgende onderdelen. Niet alles zal in de eerste BETA al beschikbaar en af zijn:

  • Welkom
  • Login
  • Dashboard
  • Bundel detail
  • Verbruik per dag
  • Extra kosten
  • Facturen

 
De BETA wordt half augustus beschikbaar gemaakt. Er is nog geen vaste einddatum van de BETA-test; zodra die bekend is zal ik dat hier communiceren.
 
Feedback kan in dit topic worden gepost.
Let er bij het posten van screenshots op dat je eerst je persoonlijke gegevens onleesbaar maakt.
 

 


133 reacties

Reputatie 4

Tab overige kosten lijkt niet te laden. 

Hoe navigeer je naar dat scherm en wat krijg je te zien? Je kan mij ook een video sturen als je wil.

Reputatie 6
Badge +10

Tab overige kosten lijkt niet te laden. 

Reputatie 7
Badge +17

Bovenstaande is niet te merken op Android, alle icoontjes en tijd zijn prima zichtbaar 👍

Reputatie 4

@Wouter, ik heb er nog eentje voor je: als je via Overzicht > Internet/Bellen > Bekijk verbruik per dag kiest, worden de tijd en icoontjes bovenin wit, waardoor ze wegvallen tegen de witte achtergrond. Vreemd genoeg gebeurt dit niet als je hetzelfde scherm opent via Meer > Verbruik per dag.

Ah goed gevonden, gaat we fixen.

Komende week starten we weer met het verwerken van de feedback, ik verwacht begin oktober dan de laatste beta. Zodat we de nieuwe versie in de tweede helft van oktober kunnen uploaden in de app stores.

Reputatie 4

@Wouter, ik heb er nog eentje voor je: als je via Overzicht > Internet/Bellen > Bekijk verbruik per dag kiest, worden de tijd en icoontjes bovenin wit, waardoor ze wegvallen tegen de witte achtergrond. Vreemd genoeg gebeurt dit niet als je hetzelfde scherm opent via Meer > Verbruik per dag.

 

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb je een DM verstuurd @Wouter 

Reputatie 4
  • De Unlimited animatie is even leuk, maar begint erna wel irritant te worden aangezien deze steeds blijft doorlopen. Ik zou zelf zeggen dat de animatie na enkele keren wel kan stoppen.
    Heb deze feedback nu een paar keer voorbij zien komen, gaan we aanpassen.
  • Ik mis een pull-to-refresh mogelijkheid in het overzicht. Ik testte net het aanvragen van aanvullende MB’s maar miste dus de mogelijkheid om naar beneden te vegen voor het verversen van de gegevens.
    Pull to refresh staat op “de lijst”, zit echter niet in de eerste redesign release.
  • Het ‘Abonnement’ scherm lijkt nog niet geüpdatet te zijn? Ziet nog zoals de vorige normale versie uit, zonder de nieuwe achtergrond.
    Klopt, design is nog in ontwikkeling, zal niet in de eerste redesign release zitten.
  • Het verbruik per dag scherm heeft naar mijn mening teveel ruimte tussen dagen in. Toen ik nog geen Unlimited had en ineens zag dat ik nog maar een klein beetje data overhad vond ik het fijn om bij verbruik per dag snel te kunnen zien op welke dag ik hoeveel data verloor. Het oude scherm was volgensmij een enkele tabel met daarin alle dagen, in plaats van iedere dag een aparte Card zoals het nu is. Nu moet je veel gaan scrollen wil je bijvoorbeeld tot de eerste dag van je huidige periode terugkijken.
    Ik snap het issue, zal dit als input doorgeven aan design.
  • Verder zie ik nog veel schermpjes onder het kopje ‘Meer’ die de oude UI stijl hebben, maar dat zal vast zo gepland zijn door jullie 😉.
    We kunnen niet alles met een big bang live zetten, zal een aantal releases duren.

 

 

Reputatie 4
Badge +6

@Wouter Ik ben geswitched van Android naar IPhone door telefoon problemen. 
mis het mogelijk om mij te verplaatsen?

Reputatie 7
Badge +20

@Wouter Klopt ook daar staat het ook fout bij mij.

Ik had ook geen melding gekregen maar zag dat ik via de hier genoemde link wel toegang had dus heb de beta direct geïnstalleerd.

 

Allereerst ziet de app er super mooi uit! Wel heb ik een aantal kleine puntjes:

  • De Unlimited animatie is even leuk, maar begint erna wel irritant te worden aangezien deze steeds blijft doorlopen. Ik zou zelf zeggen dat de animatie na enkele keren wel kan stoppen.
  • Ik mis een pull-to-refresh mogelijkheid in het overzicht. Ik testte net het aanvragen van aanvullende MB’s maar miste dus de mogelijkheid om naar beneden te vegen voor het verversen van de gegevens.
  • Het ‘Abonnement’ scherm lijkt nog niet geüpdatet te zijn? Ziet nog zoals de vorige normale versie uit, zonder de nieuwe achtergrond.
  • Het verbruik per dag scherm heeft naar mijn mening teveel ruimte tussen dagen in. Toen ik nog geen Unlimited had en ineens zag dat ik nog maar een klein beetje data overhad vond ik het fijn om bij verbruik per dag snel te kunnen zien op welke dag ik hoeveel data verloor. Het oude scherm was volgensmij een enkele tabel met daarin alle dagen, in plaats van iedere dag een aparte Card zoals het nu is. Nu moet je veel gaan scrollen wil je bijvoorbeeld tot de eerste dag van je huidige periode terugkijken.
  • Verder zie ik nog veel schermpjes onder het kopje ‘Meer’ die de oude UI stijl hebben, maar dat zal vast zo gepland zijn door jullie 😉.

edit: bij het overzicht als je drukt op Bellen dan komt heel groot het unlimited tekentje, inclusief de animatie (bovengenoemde punt geldt hier ook voor). Wellicht dat dat een stuk kleiner kan zodat je direct al meer nuttige informatie te zien krijgt.

Reputatie 4

Ik weet niet of mijn opmerking al voorbij is gekomen. 
Maar als er op 4 sept een factuur klaar staat en TM haalt 17de pas het geld eraf blijft er bij mij een waarschuwing staan in de app.

Dat is heel vervelend en kan verwarrend zijn voor klanten 

Yes, er gaat wat mis in de backend momenteel, als het goed is zie je het ook verkeerd staan op de website in My T-mobile, klopt dat?

Reputatie 4

@Wouter

Deze ook nog, is niet zo erg maar is wel wat mooier als het hetzelfde is wat denk jij? In het overzicht staat bij Bellen NL & EU onbeperkt en als je er op drukt dan unlimited, misschien ook onbeperkt ervan maken?

Thanks, op de tegel zou "Unlimited” moeten staan.

Reputatie 7
Badge +20

Ik weet niet of mijn opmerking al voorbij is gekomen. 
Maar als er op 4 sept een factuur klaar staat en TM haalt 17de pas het geld eraf blijft er bij mij een waarschuwing staan in de app.

Dat is heel vervelend en kan verwarrend zijn voor klanten 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Wouter 

Deze ook nog, is niet zo erg maar is wel wat mooier als het hetzelfde is wat denk jij? In het overzicht staat bij Bellen NL & EU onbeperkt en als je er op drukt dan unlimited, misschien ook onbeperkt ervan maken?

 

Reputatie 4

@Wouter

Applaus 🤗🤗🤗

De app heb ik net geüpdatet voor Android en er zitten nu bijna geen fouten meer in en prepaid doet het nu ook!

Het enige wat ik nu nog kan zien is in het overzicht > bellen > onderaan bij snel regelen, abonnement wijzigen verwijst je naar bundels toevoegen.

 

Op dit na is de app geweldig en ready tot use, alles wat er nu bijkomt zijn extra functies of verbetering van een functie 🙂

Gaan we aanpassen. Hebben nog wel het e.e.a te bouwen hoor, voornamelijk dashboard edge cases...en de “banner” niet te vergeten (niet heel onbelangrijk).

Reputatie 4

Deze 2 opties zijn ook in het overzicht te vinden dus staan eigenlijk dubbel.

Klopt, die zijn er wel bewust toegevoegd, puur om het makkelijker te maken voor de gebruiker.

Reputatie 4

Het overzicht van Verbruiksdetails en Overige kosten onder Meer > Algemeen > Verbruikstatus laden niet. Wellicht is dat nog een restje van de oude app. Het Verbruik per dag onder Overzicht > Internet/Bellen werkt wel, maar de links Geldigheid > Bekijk geldigheid in NL & EU en Snel regelen > Bundels toevoegen in datzelfde overzicht doen niets.

Er is hard gewerkt, zie ik! Ik heb de nieuwe build (14869) gedownload en bovenstaand probleem is bijna helemaal opgelost. Als je het overzicht van extra kosten opent via Overzicht > Internet/Bellen > Bekijk verbruik per dag > Bekijk totaal extra kosten of rechtstreeks via Overzicht > Extra kosten deze maand is de weergave goed (screenshot 1). Als je hetzelfde scherm opent via Meer > Verbruik per dag > Bekijk totaal extra kosten (zowel onder Internet als Bellen/SMS), gaat er iets niet goed. Dan wordt het scherm getoond zoals in screenshot 2 of 3. Ik kan daar geen regelmaat in ontdekken, maar ik hoop dat dit genoeg is om het op te kunnen lossen. Als @Wouter meer info nodig heeft, hoor ik het graag.

Wat betreft de waarschuwingen onder Facturen die iets te vroeg komen: ik heb nu nog geen nieuwe factuur, maar als over ongeveer anderhalve week de nieuwe wordt gemaakt, zal ik het in de gaten houden.

Stapje voor stapje wordt de app steeds beter!

Thanks, gaan we aanpassen.
De waarschuwing bij factuur blijkt vrij diep in de backend te zitten, op de website gaat het ook mis. Men is er nog mee bezig.

Reputatie 7
Badge +17

@JassyNL

De eerste foto bevat je telefoonnummer, kan je deze editen? Dit is een openbare community 😉-

@Wouter 

In het overzicht bij internet en overzicht bij bellen staat die geldig tot .. dagen ook niet zo mooi (niet opgemerkt).

 

 

Reputatie 1

Hier ook de nieuwe beta geïnstalleerd. Er vallen mij een aantal dingen op:

 

Op het hoofdscherm heet Datavrije muziek 'Internetvrije Muziek'. Verderop als je er op klikt heet het wel weer Datavrije muziek.

[Screenshot verwijderd door moderator in verband met telefoonnummer. Plaats geen privégegevens in openbare berichten!]

Ook is in de app niet meer te zien hoeveel Datavrije muziek er is verbruikt. Dit is wel eens handig om te weten hoeveel er is verbruikt om te zien of een dienst wel of niet werkt via datavrije muziek.

 

Tot slot is er ook wat geks met de periodes aan de hand. Mijn nieuwe bundel gaat de 11e in, dat is vandaag. Als ik op de verbruiksmeter op het startscherm tik, dan staat er dat ik nog 29 dagen moet. Ook staat er dat mijn nieuwe periode op 11 oktober begint. Echter, wanneer ik nu op 'Bekijk verbruik per dag' tik, dan staat er dat mijn periode van 10 september tot en met 10 oktober is. Dit is niet juist, immers begint mijn periode op de 11e.

figure widget

Reputatie 7
Badge +20

Ik kom er niet meer in. 😳

Reputatie 7
Badge +17

Deze 2 opties zijn ook in het overzicht te vinden dus staan eigenlijk dubbel.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Wouter

Applaus 🤗🤗🤗

De app heb ik net geüpdatet voor Android en er zitten nu bijna geen fouten meer in en prepaid doet het nu ook!

Het enige wat ik nu nog kan zien is in het overzicht > bellen > onderaan bij snel regelen, abonnement wijzigen verwijst je naar bundels toevoegen.

 

Op dit na is de app geweldig en ready tot use, alles wat er nu bijkomt zijn extra functies of verbetering van een functie 🙂

Reputatie 4

Het overzicht van Verbruiksdetails en Overige kosten onder Meer > Algemeen > Verbruikstatus laden niet. Wellicht is dat nog een restje van de oude app. Het Verbruik per dag onder Overzicht > Internet/Bellen werkt wel, maar de links Geldigheid > Bekijk geldigheid in NL & EU en Snel regelen > Bundels toevoegen in datzelfde overzicht doen niets.

Er is hard gewerkt, zie ik! Ik heb de nieuwe build (14869) gedownload en bovenstaand probleem is bijna helemaal opgelost. Als je het overzicht van extra kosten opent via Overzicht > Internet/Bellen > Bekijk verbruik per dag > Bekijk totaal extra kosten of rechtstreeks via Overzicht > Extra kosten deze maand is de weergave goed (screenshot 1). Als je hetzelfde scherm opent via Meer > Verbruik per dag > Bekijk totaal extra kosten (zowel onder Internet als Bellen/SMS), gaat er iets niet goed. Dan wordt het scherm getoond zoals in screenshot 2 of 3. Ik kan daar geen regelmaat in ontdekken, maar ik hoop dat dit genoeg is om het op te kunnen lossen. Als @Wouter meer info nodig heeft, hoor ik het graag.

Screenshot 1
Screenshot 2
Screenshot 3

Wat betreft de waarschuwingen onder Facturen die iets te vroeg komen: ik heb nu nog geen nieuwe factuur, maar als over ongeveer anderhalve week de nieuwe wordt gemaakt, zal ik het in de gaten houden.

Stapje voor stapje wordt de app steeds beter!

Reputatie 7
Badge +17

Ben benieuwd, zal laten weten als ik nog iets zie dat niet klopt in de Android versie 👍

Reputatie 4

Voor Android helaas nog niks, de link die Wouter gaf geeft aan dat het even kan duren voordat je de update krijgt dus dan wachten ik  geduldig 👍

Voor android was het ook de bedoeling gister de nieuwe beta release uit te rollen maar ik liep vast :sweat_smile:

Zojuist wel gelukt, dus android zal zo beschikbaar worden.

 

Ik zag overigens dat we op iOS nog een issue hebben met de "topbar” op het MB aanvuller scherm, dat moeten we dus nog fixen.

Reageer