Eén (T-Mobile) abonnement voor alles met een (e-)SIM

  • 29 October 2022
  • 3 reacties
  • 133 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hoi allemaal, mijn naam is Thijs. Ik ben nieuw hier, want ik ben momenteel klant bij Vodafone, maar mogelijk wordt een overstap voor mij steeds interessanter…

Mijn wenselijke situatie, voor de nabije toekomst:

  • ik heb een iPhone met dual SIM-mogelijkheid, en heb twee telefoonnummers in gebruik
  • bellen en SMSen onbeperkt, en 200GB data per maand, voor het hele gezin
  • ik overweeg de aanschaf van een Apple Watch met T-Mobile eSIM-mogelijkheid
  • ik overweeg de aanschaf van een iPad met (e-)SIM-mogelijkheid
  • in de toekomst verwacht ik dat mijn laptop (Macbook Pro) ook eSIM-mogelijkheid krijgt
  • Minder essentieel: mijn gezin maakt gebruik van de “Together”-mogelijkheden: eigen nummer, gedeelde databundel, etcetera.

Vraag is of T-mobile hiervoor passende abonnementsvormen biedt?

  • Voor mij twee telefoonnummers (één zakelijk, één privé): dat kan dus een SIM en een eSIM zijn. Voor mijn gezinsleden in principe één telefoonnummer per persoon.
  • Mijn databundel wil ik over al mijn apparaten kunnen gebruiken, dus per apparaat moet er een (kloon van een) (e)SIM zijn, die naast elkaar actief kunnen zijn. Ik wil graag stoppen met tetheren (wat ik nu doe) via mijn telefoon, zodat ik ook de telefoon thuis kan laten als ik alleen met Watch ga sporten.
  • De Watch moet op hetzelfde nummer als mijn privé-telefoonnummer bereikbaar zijn.
  • Idealiter gebruiken het zakelijke en het privénummer dezelfde minutenbundel (maar die toch al onbeperkt is...)
  • Dit alles mag niet veel duurder zijn dan wat ik nu gebruik: ca. €80 per maand (dat lijkt veel, maar dat is deels declarabel bij mijn werkgever), voor momenteel dus drie mobiele nummers. Een eenmalige marginale (€5,- o.i.d.) bijdrage voor het toevoegen en/of activeren van een extra nummer, of een extra (e-)SIM is natuurlijk acceptabel, maar bij gelijkblijvende bundel zou de maandprijs niet moeten veranderen.
  • Toekomstige extra bundelvoordelen i.c.m. een glasvezel-internetabonnement voor thuis heb ik nog maar even buiten beschouwing gelaten.

Bestaat zoiets al, of is bekend of zoiets in ontwikkeling is? Is het mogelijk bij T-Mobile? Gaat het mogelijk worden bij T-Mobile? En zijn er hier mensen op het forum die zich herkennen in mijn wensenpakket?

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

eric 1 jaar geleden

De e-sim voor je Iphone is bij t-mobile voor zakelijke en consumenten te verkrijgen. Hetzelfde geldt voor de uitbreiding van zo'n abonnement met een Apple watch e-sim.

Er is geen e-sim voor een tablet. Daar zul je dus een los data abonnement of wifi thetering via je telefoon voor moeten gebruiken. Er is ook geen familie pakket. De Iwatch kan wel zelfstandig functioneren,  zowel data als spraak en gebruikt de bundels van het gekoppelde abonnement. 

Voor prijzen (zakelijk ex. Btw en consumenten incl) kun je makkelijk de websites gebruiken. Er zijn namelijk veel variaties door looptijd en databundel grootte. De koppeling met een vaste t-mobile internet verbinding levert je best een hoop voordeel op, b.v. unlimited spraak/data voor €25,- en dan voor €5,- ook unlimited je iwatch e-sim als unlimited. Voor 3 nummers dus €75 +€5 =€80 incl. Btw. En dan heeft iedereen gewoon unlimited spraak en data. Geen gedeel of afspraken over GB meer nodig.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De e-sim voor je Iphone is bij t-mobile voor zakelijke en consumenten te verkrijgen. Hetzelfde geldt voor de uitbreiding van zo'n abonnement met een Apple watch e-sim.

Er is geen e-sim voor een tablet. Daar zul je dus een los data abonnement of wifi thetering via je telefoon voor moeten gebruiken. Er is ook geen familie pakket. De Iwatch kan wel zelfstandig functioneren,  zowel data als spraak en gebruikt de bundels van het gekoppelde abonnement. 

Voor prijzen (zakelijk ex. Btw en consumenten incl) kun je makkelijk de websites gebruiken. Er zijn namelijk veel variaties door looptijd en databundel grootte. De koppeling met een vaste t-mobile internet verbinding levert je best een hoop voordeel op, b.v. unlimited spraak/data voor €25,- en dan voor €5,- ook unlimited je iwatch e-sim als unlimited. Voor 3 nummers dus €75 +€5 =€80 incl. Btw. En dan heeft iedereen gewoon unlimited spraak en data. Geen gedeel of afspraken over GB meer nodig.

De e-sim voor je Iphone is bij t-mobile voor zakelijke en consumenten te verkrijgen. Hetzelfde geldt voor de uitbreiding van zo'n abonnement met een Apple watch e-sim.

Er is geen e-sim voor een tablet. Daar zul je dus een los data abonnement of wifi thetering via je telefoon voor moeten gebruiken.  De watch kan wel zelfstandig functioneren,  zowel data als spraak en gebruikt de bundels van het gekoppelde abonnement. 

Voor prijzen (zakelijk ex. Btw en consumenten incl) kun je makkelijk de websites gebruiken. 

 

Dank voor dit antwoord. Ik begrijp dat voor mijn wensenlijst momenteel nog een scala aan losse elementen aan elkaar gekoppeld moeten worden. De losse elementen zijn wel te regelen, maar nog niet als één pakket samen te stellen, lijkt het. Hopelijk komt er voor de toekomst een meer “ge-unificeerde”, modulaire oplossing.

Reputatie 7
Badge +14

T-mobile is meer van de iedereen en alles unlimited. Dus verwacht geen gedeelde famille paketten en zo. Wel  lopen ze voorop met ondersteuning van e-sim, watches en ook de nieuwe Google Pixel telefoons. Gelukkig is er wat te kiezen voor iedereen.

Reageer