Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

348 reacties

Reputatie 3
Geen idee of de vraag al eens is gesteld. Kunnen Fox2 en Fox 3 na Fox 1 worden gezet? Ik snap de mogelijke logica van de huidige indeling niet. Het is zoiets als NPO 2 dn NPO 3 op kanaal 181 en 182 worden gezet. Of zo.
Ik heb sinds kort diverse abonnementen van T-mobile waaronder interactieve tv.
Het is mij opgevallen dat in de programmagids maar beknopt informatie gegeven wordt over de programma's. Vooral bij series mis ik de informatie over welk seizoen en het nummer van de aflevering.
Bij andere providers zoals xs4all en ziggo wordt deze informatie wel gegeven.
Is dit aan te passen? Ik kijk erg veel series en deze info vind ik wel fjn.
Reputatie 7
Badge +4
Kan TV Anywhere niet uitgebreid worden met gegevens zoals in My T-Mobile Thuis? Bijv.:

  • Router instellingen aanpassen
  • Abonnee informatie bekijken (contractinfo, verlengen, etc)
  • Aanvullende diensten (TV, vaste telefonie, extra tv pakketten, internetsnelheid, etc) aan/uitzetten
  • Klantvoordeel bekijken/aanpassen
Of anders een My T-Mobile Thuis app, zoals bij mobiel. Of een integratie met My T-Mobile app. Vind het nu zo'n gehannes tussen apps en mijn omgeving. Dat moet efficiënter kunnen.
Ik kom van Ziggo en daar had je bepaalde functionaliteiten die ik nu wel mis. Ik weet dat je soms wat moet inleveren om vooruit te gaan. T mobile bevalt best tot nu toe. Alles is vast al wel een keer genoemd:

- Alle zenders in de TV anywhere app, ook Fox Sport en Ziggo sport.
- Opnemen programma's van afstand via de app.
- Uitgebreidere programma info via guide.
- Via de TV box ook programma's terugkijken zoals dat in de app wel kan.
- Begin gemist werkt niet altijd.
- Opnames op de TV box verticaal weergeven ipv horizontaal (onder nieuw).
- Netflix toevoegen als apart kanaal.
- Op de TV box de zender kunnen zien ipv de huidige tijd (display).
Reputatie 1
Ik zou graag een goedkoper "TV anywhere only" abonnement zien. Voor mij is het aanbod voldoende maar om er gebruik van te maken moet ik ook het kastje etc. afnemen.

Verder zou ik ook graag via TV Anywhere willen kunnen "opnemen", maar dan in de cloud zoals bij andere providers.
Op basis van mijn ervaring als nieuwe klant van t-mobile thuis een aantal dingen die er voor mij voor zorgen dat ik sterk overweeg om mijn abonnement te annuleren.

1: geef mensen de optie om een apart bezorg adres te kiezen voor hun installatie pakket.
Ik ga binnenkort verhuizen en wil dus zo snel mogelijk mijn internet aangesloten hebben. Nu wordt het installatie pakket verstuurt naar een dat adres maar ik ben er zelf nog niet heen verhuist omdat ik wacht op internet dat veroorzaakt weer extra vertraging omdat ik nu moet wachten tot de postnl het 2 keer heeft geprobeert te bezorgen en dan kan ik het pas ophalen bij een postnl punt. Dit is debiel en kan makkelijk opgelost worden met een optie voor een apart bezorg adres bij het aanmeld formulier (Bij kpn kan dit ook gewoon).

2: jullie klantenservice systeem is debiel (met name het geautomatiseerde systeem, de mensen er achter heb ik nauwelijks gesproken).
Ik belde de klantenservice over het bovenstaande issue en het eerste wat mij werdt gevraagd door de computer stem was om mijn mobiele tmobile nummer in te voeren. Die heb ik dus niet want ik ben alleen vast internet klant bij jullie. Mijn tele2 nummer invoeren werkte ook niet. Gelukkig kon ik dat omzeilen door gewoon heel vaak 0 in te voeren maar dit slaat nergens op natuurlijk. (verder is het debiel dat ik 25 minuten in de wacht sta omdat het blijkbaar extreem druk is om 13:00 op een maandag?!)

3: De chat bot werkt voor geen meter.
ik had ook geprobeerd via de chat jullie te bereiken over issue 1, maar dat resulteerde in het volgende gesprek. Dit lijkt me vrij makkelijk te fixen door de klant door te schakelen naar een menselijke support medewerker als de bot 3 keer of vaker hetzelfde antwoord geeft.

Reputatie 4
Hey @Deddiekoel! Dat is best een goed idee! Ik hoop dat we dit in de toekomst mogen verwachten. 😄

Bedankt voor je uitgebreide feedback @tiemen97! Het probleem met de chatbot heb ik meteen aangekaart! Mag ik weten of je de klantenservice van T-Mobile Thuis hebt gebeld: 0800-0092? Ik heb dit nummer zo juist gebeld en er wordt geen telefoonnummer gevraagd. Wanneer je de algemene klantenservice voor mobiel belt, dan krijg je deze check wel. Weet dat ik je feedback waardeer, hiermee zullen we onze diensten blijven verbeteren!
Hey @Candy,

Ik heb het klantenserice nummer gebeld dat wordt vermeld op https://www.t-mobile.nl/klantenservice
dat is https://tel:0624001200. Het nummer dat jij vermeld kon ik alleen zelf terug vinden op de algemene contract pagina via de contact knop helemaal onderaan de pagina van de my t-mobile thuis pagina ipv via het service menu dat prominent boven aan de pagina staat (die ik dus gebruikt had).
Reputatie 7
Hi @tiemen97, ah dan is het daar "mis" gelopen. Op onze website hebben we een Mobiel en Thuis deel. Wanneer je klikt op 'Thuis' bovenaan de pagina of ' Klantenservice' > 'Thuis' dan kom je op de T-Mobile Thuis pagina en zal je wel het juiste telefoonnummer zien. Op dit moment is het inderdaad niet mogelijk om een ander afleveradres te kiezen maar dit is wel iets dat we in het vizier hebben.

Bedankt voor je feedback over de chatbot, ik heb dit doorgestuurd naar onze developer en hier gaan we mee aan de slag!
Mijn suggesties voor T-mobile thuis zijn.

- Een netflix app

- Terug kijken maar dan via de tv gids, dit gaat veel sneller.
En/of anders misschien letters op de afstandsbediening.
Dit is makkelijker dan klikken met pijltjes enzo.

- Radio kunnen aanzetten zonder eerst de tv moeten aanzetten, knopje radio op de afstandsbediening ofzo?
( of doen wij misschien iets verkeerd?)

Waarschijnlijk is bovenstaande allemaal al vaker genoemd, maar ik wilde het toch even gezegd hebben😊
Verder zijn wij zeer tevreden weinig tot geen storingen en internet super.
Reputatie 7
Badge +4
Radio/TV kun je tegenwoordig omschakelen via ik meen de groene knop op de afstandbediening.
O super dat ga ik eens proberen. Alleen ff wachten op een nieuwe afstandsbediening, want die van ons is gisteren kapot gegaan.
Misschien toch een suggetie , knopjes voor het geluid en zenders op de interactieve box, want nu zijn we gebonde aan NL 1 tot as dinsdag of woensdag🙈 . ( of via tv anywhere app )
Reputatie 2
Een afstandsbediening die radiografisch werkt met de Aria box. Momenteel kan de box niet in een afgesloten ruimte bedient worden. Waarbij ik dat bij Ziggo wel gewend was met de Horizon box.
Nu moet het kastje in het zicht geplaatst worden wat ik toch vervelend en niet netjes vind.
Reputatie 7
@Dylandr De TV Boxen werken in dit geval idnerdad met infrarood. Er zijn eventueel wel IR-extenders online verkrijgbaar zodat je de TV Box in een afgesloten kast kan laten staan. 🙂
Hier ook de wens om Netflix via de box te kunnen kijken.
Reputatie 7
Badge +15
Hallo,

Ik heb t mobile thuis internet en vast bellen, bij andere providers zijn voor dit pakket kortingen zoals eerste 4-6 maanden betaal je minder.

Alles in 1 daar zitten wel pakket kortingen bij maar waarom internet en vast bellen niet, tv is overbodig bij mij thuis.
Reputatie 7
Hi @Waqqas, we willen klanten juist het meeste voordeel bieden wanneer ze een Alles-in-één pakket afnemen (en in combiantie met een mobiel abonnement nog meer via Klantvoordeel). Op dit moment ligt de focus dus vooral hier op maar ook met Internet Only of Internet + Bellen bieden we een scherpe prijs! 😉 En met alleen Internet of Internet + Bellen/TV kan je óók gebruik maken van Klantvoordeel!
Reputatie 7
Badge +15
Hallo @Brian

Ook heb ik een Go unlimited sim only. Ik heb dan wel klantvoordeel €5 korting op mobiel en voor thuis een upgrade in snelheid van 50 naar 100 mbps ter waarde van een paar euro's.

Helemaal vergeten 😂😂

Mijn suggesties om te verbeteren aan de TV Box (met harde schijf):

  • Kan er iets gedaan worden aan het langzaam reageren op de afstandsbediening door de smartbox. Als ik doorspoel en daarmee stop, moet ik 3 seconden wachten voordat het beeld stilstaat. Maar ook bij zappen tussen kanalen of het schakelen tussen opnames op de harde schijf gaat dit allemaal super langzaam. Concurrenten hebben dit veel beter voor elkaar (Ziggo, KPN, Canal Digitaal).
  • Kan er ook sneller doorgespoeld worden? x16 is niet genoeg. Per 5/ 10 / 30 / 60 seconden zou bijv. beter zijn. Zie wederom de concurrentie...   
  • Logica om in het menu eerst “on demand” te zien is leuk voor jullie qua beetje sales, maar niet gebruikers vriendelijk. Ik wil meteen naar mijn opnamen gaan (en dan liever ook niet starten bij “nieuw” aangezien ik eerst de oudere opnames wilt zien (bijv. bij series). Moet nu teveel doorclicken.    

Hoop dat er iets in de planning staat voor bovenstaande. 

Dank!

Ik ben nu Ziggo zakelijk klant en ook aan het orienteren om over te gaan stappen naar T-Mobile thuis. De kans is heel groot dat ik de overstap ga maken van Ziggo naar T-Mobile thuis om voornamelijk kosten te kunnen besparen, bij ziggo betaal je relatief veel centjes voor de zelfde diensten als T-Mobile thuis kan leveren.

Wat nog mooie wensen zijn voor de nabije toekomst, die volgens mij niet zo ingewikkeld zijn is:

  • Vast IP
  • Router in Bridge modus

Bij Ziggo is het mogelijk om een vast IP te hebben, eventueel tegen een kleine vergoeding per maand voor het vaste IP adres.

Ziggo ondersteunt standaard een router die in Bridge modus kan functioneren. Het is fijn als T-Mobile dit ook kan gaan ondersteunen. Het is tegenwoordig toch niet zo heel raar dat je graag je eigen router of firewall aan het wereld wijde web wilt koppelen via het externe IP wat je ter beschikking hebt van de ISP. Ik wil graag het externe IP op de externe poort van mijn hardware firewall hebben, een NAT achter NAT heb ik niet zo veel aan want dan kan ik geen VPN verbindingen maken met de firewall.

Nu moet je een eigen router aan gaan schaffen die in bridge modus kan functioneren zodat je toch het externe IP adres op de firewall tot je beschikking kunt hebben. Bij storingen krijg je geen ondersteuning heb ik begrepen en moet je dus eerst de T-Mobile router aansluiten willen ze je helpen.

Dat moet toch anno 2019 anders kunnen denk ik zo??

Beide worden op dit moment nog niet ondersteund. Voor de router in bridge modus wordt je doorverwezen naar het forum en een vast IP moet je iets van DDNS gaan gebruiken wat soms ook weer geld kost om een FQDN te hebben waarmee je kan verbinden. 

 

Beide zijn niet zo'n hele grote ramp en weerhouden me er niet van om over te stappen naar T-Mobile thuis maar het zou mooi zijn als het in de nabije toekomst wel mogelijk zou zijn.

Het meeste wat ik mis is hier vast wel genoemd. Echter zou voor mij een goede toevoeging ook zijn bij het instellen van opnames, naast de eindtijd te kunnen veranderen, ook de begintijd te kunnen veranderen. Dit kan nu niet en ik heb wel eens dat een programma eerder start en het begin dus niet wordt opgenomen. Dat je bijvoorbeeld de begintijd met 5 en 15 minuten kan vervroegen (programma start 20.30, opname 20:25 laten beginnen).  

 

Daarnaast is het echt vervelend als je vandaag alvast iets wil instellen voor over 3 dagen, je helemaal door de gids moet bladeren tot die dag (of doe ik wat verkeerd?).  

 

Opnames instellen vanuit TV-Anywhere zou mij helemaal gelukkig maken!

Reputatie 5

Is er al nieuws over het automatisch uitschakelen van de TV box na een bepaalde tijd? Ik kom hier in huis regelmatig TV kastjes tegen die al dagen aan staan en dus lekker energie staan te slurpen (er staan er 4). Zou toch niet heel moeilijk moeten zijn :wink:  de concurrentie heeft dit al jaren beschikbaar!

 

Reputatie 1

Mijn suggestie zou zijn:

 

Vast IPv4 Adres

Vast IPv6 Range (~6 adressen)

 

Ervan uitgaand dat ik in principe permanent internet gebruik en daarmee dus ook constant een IPv4 krijg toegewezen, wat is dan nog het nut van Dynamic IP adresses? Het komt bizar veel voor dat mensen voor een hele lange tijd (meerdere jaren) hetzelfde ip aders hebben; dit adres komt in praktijk dus eigenlijk nooit meer terug in roulatie (in verband met het tekort op IPv4 adressen); waarom kan dit (een willekeurig) ip adres dan niet gewoon gekoppeld worden aan mijn abbonement / huisnummer? Zover ik weet is mijn modem maar 1x in de 6 jaar 10 seconden offline in de praktijk; het verwisselen van het ip adres hierbij draagt echt geen drol bij aan een oplossing voor het tekort aan IPv4 adressen.

 

Ik weet dat de achterliggende infrastructuur daarvoor lichtelijk moet worden aangepast maar het zou mij en mogelijk ook andere gebruikers echt heel erg kunnen helpen.

 

Dit zou sommige use cases zooooooveeeel makkelijker maken

Reputatie 2

Leuke feature, internetverkeer weer routeren via AMS-IX i.p.v. DTAG :rolling_eyes:

Geen geluid bij amino box