Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

348 reacties

Op basis van mijn ervaring als nieuwe klant van t-mobile thuis een aantal dingen die er voor mij voor zorgen dat ik sterk overweeg om mijn abonnement te annuleren.

1: geef mensen de optie om een apart bezorg adres te kiezen voor hun installatie pakket.
Ik ga binnenkort verhuizen en wil dus zo snel mogelijk mijn internet aangesloten hebben. Nu wordt het installatie pakket verstuurt naar een dat adres maar ik ben er zelf nog niet heen verhuist omdat ik wacht op internet dat veroorzaakt weer extra vertraging omdat ik nu moet wachten tot de postnl het 2 keer heeft geprobeert te bezorgen en dan kan ik het pas ophalen bij een postnl punt. Dit is debiel en kan makkelijk opgelost worden met een optie voor een apart bezorg adres bij het aanmeld formulier (Bij kpn kan dit ook gewoon).

2: jullie klantenservice systeem is debiel (met name het geautomatiseerde systeem, de mensen er achter heb ik nauwelijks gesproken).
Ik belde de klantenservice over het bovenstaande issue en het eerste wat mij werdt gevraagd door de computer stem was om mijn mobiele tmobile nummer in te voeren. Die heb ik dus niet want ik ben alleen vast internet klant bij jullie. Mijn tele2 nummer invoeren werkte ook niet. Gelukkig kon ik dat omzeilen door gewoon heel vaak 0 in te voeren maar dit slaat nergens op natuurlijk. (verder is het debiel dat ik 25 minuten in de wacht sta omdat het blijkbaar extreem druk is om 13:00 op een maandag?!)

3: De chat bot werkt voor geen meter.
ik had ook geprobeerd via de chat jullie te bereiken over issue 1, maar dat resulteerde in het volgende gesprek. Dit lijkt me vrij makkelijk te fixen door de klant door te schakelen naar een menselijke support medewerker als de bot 3 keer of vaker hetzelfde antwoord geeft.

Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Renze-lwd,

Ik begin even met 'de rest'. Super dat je over het algemeen tevreden bent. Nu nog die puntjes op de i. ;)

-Opnemen in serie, dat is wel mogelijk! Met de optie 'bewerk opname' kun je een reeks instellen. 🆒
-We werken met een lokale harde schijf. Wat je opneemt, wordt dus rechtstreeks op de TV Box zelf opgenomen. Dat heeft voordelen, maar ook nadelen. Je kunt het dus niet extern inprogrammeren of op een ander apparaat afspelen. Dit staat als wens uiteraard wel op de wishlist.
-Ondertiteling. Je wilt deze dus per kanaal in kunnen stellen. Dat is iets dat we wellicht wel als wens kunnen opnemen.
-Terugkijken in de gids en extra apps via de TV Box zijn wensen die we ook hebben opgenomen in de lijst.
-Eigen beeld van de radiozender met info wat er speelt. Ik weet niet of wij toegang hebben tot of dat deze informatie mee wordt gestuurd door de zender. Goed punt!

Ik hoop dat je toch een beetje kunt wennen aan de nieuwe 'look & feel' van de nieuwe apparatuur. Mocht er nog iets zijn: welkom op het forum! 🙂
Is er al enig idee wanneer er tv everywhere voor pc en laptops verschijnt?
Reputatie 2

-Opnemen in serie, dat is wel mogelijk! Met de optie 'bewerk opname' kun je een reeks instellen. 🆒
-Ondertiteling. Je wilt deze dus per kanaal in kunnen stellen. Dat is iets dat we wellicht wel als wens kunnen opnemen.


- Wat betreft het opnemen. Nee je kan niet in serie opnemen. Alleen elke dag met een bepaalde tijd. Zo krijg je ook dat in het weekend een programma wordt opgenomen wat niet wordt uitgezonden. In serie wordt bedoeld dat het gekoppeld is aan het programmagids en dan opneemt. Dat je dan kunt kiezen uit één opname of hele serie. Zo voorkom je onnodige opnames.

- De ondertiteling als je deze nu instelt op Nederlands, krijg je deze bij alle zenders en dus ook de Nederlandse. Dit is volgens mij een optie voor doven en slechthorenden. Er moet dus een aparte optie komen waarbij je ondertiteling wilt bij alleen buitenlandse zenders.

Iets anders ik heb 500 MB internet, maar dit haal ik niet zie ook mijn resultaten bij speedtest. Lan is rechtstreeks aan gesloten op de computer. [img]http://beta.speedtest.net/result/6527559464.png[/img]
Reputatie 7
Badge +10
Ik sluit me aan bij het bovenstaande.

Over de snelheid kan je beter een eigen draadje maken. probeer ook even de app http://beta.speedtest.net/apps/desktop
Reputatie 7
Badge +6
@Renze-lwd,

Helder! Ik heb je twee punten toegevoegd. Bedankt voor de uitleg. :)

Wat betreft de snelheid, dat kan inderdaad beter ergens anders. In dit topic is al veel besproken, ook al gaat het om DSL. Of je start een nieuw topic, dat kan ook.
Reputatie 6
Badge +2
Hey @patje1601, mooi om te horen! Vooralsnog kan ik je niet verblijden met enig nieuws over Netflix en Videoland op onze TV Boxen. Wel staan er genoeg mooie plannen voor dit jaar gepland betreft ons TV platform.😁

Hey @Erik072, goeie! Zou mooi zijn als we die optie in de toekomst kunnen gaan toevoegen. ☺️
Een groot gemis is toch wel een Netflix-kanaal.
Ook de overgang van tv naar radio is omslachtig.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Mike, goed punt. Dit is echter niet mogelijk op de manier zoals we het nu geregeld hebben. Ik vermoed dat het teveel voeten in aarde heeft om dit om te schakelen. Er zijn wel wat alternatieven. In dit topic wordt het één en ander besproken. Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Reputatie 4
Badge +5
Hallo,

Wanneer er een 5 Ghz modem voor glasvezel komt heb ik intresse in T-Mobile Thuis. Bij mijn huidige provider Telfort heb ik de Experia Box V10 die wel gewoon 5 Ghz ondersteundt.
Ik vind het erg onhandig dat ik niet vooruit (of terug) kan spoelen tijdens begin gemist.
Reputatie 1

Mijn wensenlijst wordt steeds kleiner alleen wat ik nog steeds niet snap waarom dat RadioNL nog steeds niet tussen de radiolijst staat alle providers hebben NL erin staan zo moeilijk lijkt me niet om deze toe te voegen.

We zijn benieuwd.

Reputatie 7
Badge +6
@dmmdh, wil je kunnen doorspoelen dan heb je echt een TV Box met opnamefunctie nodig. Ik vind het al heel wat dat je via Begin Gemist het begin terug kan kijken. Je kunt zelfs pauzeren als je tijdens het afspelen even iets anders wilt doen.

@StefanT, bedankt voor de tip! Een heel goed idee! Ik vermoed dat dit wel wat zal kosten aan IT arbeidsuren, maar ik zie hier zeker ook een meerwaarde van in. Ik heb het toegevoegd. 🙂
Reputatie 2
Op de site van T-Mobile aangeven wachttijd is bij de klantenservice of toevoegen in T-Mobile thuis dashboard.
Momenteel staat er dagelijks op drukker dan wat u van ons gewend bent.
Waardoor ik vaker 45 tot 1:30 uur heb moeten wachten.
Of aanvullen met de extra service zoals bij sales teruggebeld worden zodra je aan de beurt zou zijn.
Reputatie 7
Badge +12

Hoi @HereIsTom, een Android TV app staat hoog op de wensenlijst. Of en wanneer dit zal worden uitgewerkt, kan ik je echter niet vertellen omdat men er nog niet mee bezig is!

Zijn sinds vandaag aangesloten op T-mobile tv....maar ohnee!! Geen Netflix meer op de tv. Moet nu alles via de Chromecast doen. In de winkel zeiden ze dat het geen probleem zou zijn. Hoop dus dat er heeeel snel in het menu een Netflix knop komt. Anders ben ik volgend jaar weer kpn klant
Reputatie 7
Badge +10
ik zie Source knop op T-Mobile afstandsbediening voor schakelen tussen bronkanalen
Deze optie staat alleen niet in de handleiding.

stap 3 : Source van je tv bedienen
• Druk een paar seconden op de ‘SETUP-knop’ tot het rode LED lampje twee keer knippert
• Druk vervolgens één keer op de ‘Input-knop’ • Druk tenslotte één keer op de ‘TV-knop’

Nu kan je met de input knop schakelen tussen de bron (knop links onder)
Werkt dit niet probeer dan ook even de andere codes voor je tv
Werkt hier niet. Wat bedoel je met 'codes voor je tv'?
Reputatie 7
Badge +10
Hallo dmmdc,

Deze codes https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/handleidingen/vfc3750_wt_afstandbediening_tv_codes_2.0_a4.pdf
Ik kom bij KPN vandaan. De tv ontvanger van hun is wel beter en uitgebreider.
-Netflix via ontvanger
-Terugbladeren in de gids en vandaar uit een programma terug kijken
-Een hele serie opnames plannen ipv een bepaalde dag en tijd zoals bij jullie
-Uitzending gemist RTL-zenders
  • -We willen graag Duitse zenders in het pakket hebben ivm F1. Dat kunnen wij dus niet meer zien. 
    -canvas en andere Belgische zenders willen we graag kunnen opnemen en pauzeren. Erg jammer dat dit niet kan. 
    -vooruit spoelen gaat enorm langzaam. Snelste is    16x en dat schiet niet op. Bij Telfort konden we gewoon bv 5 indrukken en dan ging ie 5 Minuten vooruit. Was zo makkelijk. 
    - als we kindertijd terug kijken dan lukt dat wel, maar de programma’s daarna zien we alleen het eind omdat je dat ‘officieel’ niet terug kan kijken dat is erg jammer want bij Telfort sprong ie gewoon van het ene programma naar het andere en konden we wel alles zien.
Top, werkt nu, bedankt.
Reputatie 2
Het lijkt me een voordeel bijvoorbeeld van onze buurlanden ook de commerciële zenders te kunnen ontvangen. Zodat je nog meer keuze hebt uit programma's in de eigen taal.