Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

348 reacties

Netflix op tv kunnen
Reputatie 7
Goede aanvulling @jibbewillem!

@LeoVerringmeier Deze wens is zeker bekend! In de tussentijd kan je vaak wel rechtstreeks via je TV gebruik maken van Netflix wanneer je een Smart TV gebruikt.
In de TV-gids bij de series graag het seizoen en de afleveringnummer. B.v. Silent Witness seizoen 21 aflevering 2
Reputatie 7
Hi @Waqqas, we willen klanten juist het meeste voordeel bieden wanneer ze een Alles-in-één pakket afnemen (en in combiantie met een mobiel abonnement nog meer via Klantvoordeel). Op dit moment ligt de focus dus vooral hier op maar ook met Internet Only of Internet + Bellen bieden we een scherpe prijs! 😉 En met alleen Internet of Internet + Bellen/TV kan je óók gebruik maken van Klantvoordeel!
Energiebesparing. Als je de TV ontvanger na een X aantal uren op dezelfde zender dat hij op stand by gaat. Ik denk dan aan 3, 4 en 5 uur voor een TV zender en voor de radio 12 uur.
Reputatie 7
@Fred_M Bedankt voor de tips!
@Expecho @Wijnglas Bedankt voor de suggesties!
Wat ik mis in de app, dat je op afstand je programma's kunt instellen. Indien je niet thuis bent en toch dat programma vanavond thuis wilt kijken.

Wat betreft de rest buiten de app. op de TV ontvanger thuis.

Bij ziggo kun je van veel zenders de ondertiteling uitzetten zoals bij Nat Geo Wild en E! Entertainment, de letters zijn groot en storend in beeld. En geluidskanalen aanpassen is een wens.

Ook de fav. lijst de nummering kan niet worden aangepast.

Ik weet niet of ik klant blijf na 1 oktober a.s.
ik zou graag een stap naar IPv6 zien, deze standaard is ondertussen steeds meer nodig, en is op het t-mobile netwerk denk ik prima uit te voeren.
Wij hebben sinds 1 maand t-mobile thuis maar ik mis toch enkele nuttige opties

Bij begin gemist van de commerciële zenders mis ik het vooruit spoelen zodat we de irritante reclame door kunnen spoelen.

Wij hebben jaren via de satelliet gekeken en konden opnames instellen via een app op de telefoon en of tablet in programmeren, deze optie zouden wij graag ook via t-mobile hebben.

Verder zouden we ook graag de zenders in een favorite lijst zetten maar als we dat doen wordt alleen de volgorde anders maar de zender nummers blijven gelijk dus dat blijft erg onduidelijk en ongemakkelijk om snel naar de zender te gaan die wij onder bv 13 willen hebben want die heeft een heel ander nummer!

Verder zou het fijn zijn dat we met de box ook naar een bv onze NAS kunnen gaan om daar bv foto's of iets anders vanaf te kunnen spelen!

Ik hoor het graag van u

Vriendelijke groet


doorspoelen is helaas ook bij ziggo niet mogelijk omdat je anders het recht niet krijg van de zenders om dit te doen omdat ze geld verdienen aan die advertenties
Reputatie 1
Ik zou graag een goedkoper "TV anywhere only" abonnement zien. Voor mij is het aanbod voldoende maar om er gebruik van te maken moet ik ook het kastje etc. afnemen.

Verder zou ik ook graag via TV Anywhere willen kunnen "opnemen", maar dan in de cloud zoals bij andere providers.
Reputatie 2
En ik liep tegen een minpuntje aan, dat ook al in de Vodafone Thuis tijd bestond. Namelijk dat als er iets van een update of zenderwijziging? wordt doorgevoerd, de zorgvuldig zelfgemaakte favorietenlijst dan helemaal door elkaar gehaald wordt.
Reputatie 7
Badge +16

Hi all, we hebben een paar aanpassingen gedaan door wensen en suggesties die inmiddels vervuld zijn, weg te halen. Zo wordt het wat overzichtelijker! Hebben jullie tips en suggesties, blijf ze posten alsjeblieft! 😄👍 Hieronder een lijst met de updates:
 

-APAS Huawei erbij gezet → dit is op grote schaal al gebeurd via de meest recente firmware update, maar een aantal modems in de laatste batch loopt nog achter

-Eigen aangemaakte topics kunnen bewerken → kan inmiddels (60 minuten na plaatsing)

-Ook bij Glasvezel/Draytek abonnementen een 5 Ghz wifi netwerk → Alleen bij Draytek niet

-Snelheid glasvezel ophogen naar 1000/1000 Mbps → is opgehoogd naar 1000 Mbit/s, Internet Premium

-Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Box → is actief op de Aria 610

-Opnames kunnen terugkijken op een andere TV Box → Cloud Opnemen (binnenkort)

-CNN in HD → is sinds begin dit jaar in HD

-Franstalige zenders → TV5 hebben we (Arte nog niet)

-AB: knoppen reageren soms slecht (fysiek). Ook moet er goed gericht worden met de AB → sinds de introductie van onze nieuwe AB is het enkel nog merkbaar bij individuele gevallen

-Basis TV-only knoppen op de T-Mobile afstandsbediening. Denk aan Source, Menu, Pijltjes en OK die niet voor de decoder reageren, maar alleen voor het tv gedeelte → kwestie van AB koppelen via TV codes of snelkeuze

-En misschien ook een powersave optie. En na x-minuten, display uit. Zodra je weer gaat zappen, display aan → is er op de Aria 610

-Terug Kijken via de gids → kan, Programma Gemist daarentegen gaat via On Demand (rode knop op AB)

-Zeven dagen terugkijken op alle zenders via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan → "op alle zenders" eraan toegevoegd, want de zin was dubbelzinnig

-Schakelen tussen radio en TV via knop op de afstandsbediening → die knop bestaat (TV/Radio)

-Gastnetwerk voor de (Draygor 2130) → Draygor moet Draytek zijn, maar sowieso zijn we al 3,5 jaar geleden naar de 2132 overgegaan en bovendien kan dit op de 2132 wel

-USB optie op het modem activeren → Optie is wel geactiveerd, maar we bieden er geen support op

-Source knop op T-Mobile afstandsbediening voor schakelen tussen bronkanalen. Update → kan via TV codes en set-up knop ook voor bronkanalen TV

-Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien of er een storing bij jou is of hoe de Wifi presteert → ingekort tot alleen hoe Wifi presteert. Storingen in postcodegebied of service incidenten staan sinds begin vorig jaar in My T-Mobile Thuis


Mocht er wat ontbreken, laat het zeker weten!

Reputatie 3
- Ik mis heel erg apps zoals Netflix, Videoland.
- Meer zenders / programma's voor uitzending gemist zou fijn zijn. in ieder geval RTL erbij.
- Opnames met dezelfde titel in een serie opname plaatsen, waardoor opnamescherm overzichtelijker wordt. en duidelijke weergave wanneer iets is opgenomen.
- TV-pincode kunnen wijzigen naar een persoonlijke pincode.
- Fox-sports 1 ook bij de andere Fox kanalen zetten. nu zit Fox Sports 1 op 15 en 2 t/m 6 vanaf 151. zet fox sports 1 bv op 150 erbij (volgens mij is die nog vrij)
- ik weet dat deze al vaker genoemd is en ook al op gereageerd dat het niet mogelijk is, maar ik meld hett toch: opnames ook op 2e box beschikbbaar maken. zal toch wel iets op te bedenken zijn, lijkt mij.

Dat was het voor nu...

Greetz Niels
Reputatie 3

Je zou ook eens kunnen kijken naar Just4kids. Netflix-achtig platform. Of Disney+. 

Voor zover ik weet zijn alle kinderkanalen bij T-Mobile Nederlandstalig met op ODF op een aantal ook een origineel Engelstalig audiospoor. Dit is een keuze. Als dat niet te kiezen was, dan was er iets mis. Een terugkijk optie via zoekfunctie of via de gids voor meer kanalen zou al helpen. Misschien binnenkort?

Ziggo heeft een eigen streamingdienst met een aardig aanbod. Als enige eigenlijk. Daar betaal je gewoon voor via het abonnementsgeld. Een T-Mobile streamingdienst zou best een mooie aanvulling kunnen zijn. Zolang het niet zo'n 'gratis' verplicht iets is, zoals het is/was bij ZIGGO.  :)

Dank voor je advies is idd een mooi product Just4kids. Alleen geen Dora. Dat heeft Videoland wel en die boden blijkt nu alles aan wat de kinderen leuk vinden. Via tmobile ook nog een maand korting. En het dure Ziggo opgezegd want je betaalt daar de hoofdprijs. Wel nog even een maandje genieten van gratis film1, we blijven hollanders, gratis zijn we gek op:) 

Wij zijn recent overgestapt van KPN naar T-Mobile Thuis en merken de volgende dingen op:

-TV ontvanger heel traag (zappen, tv guide,...)
-Opnames verder spoelen (max 16x) zou sneller mogen.
-Afstandsbediening: knoppen reageren slecht
-Afstandsbediening: via RF (radio frequentie) ipv infrarood!
-Modem: 2 poorten zijn voor tv, 2 poorten voor internet. Bij KPN was dit gebundeld (4 poorten: tv signaal/internetsignaal)
-Opnames in the cloud ipv harde schijf
-Menu ziet er leuker uit (dan bij KPN), maar minder overzichtelijk
-Serieopnames: decoder neemt elke week op hetzelfde tijdstip het gekozen programma op, zonder rekening te houden met eventuele tijdstipwijzigingen. Dus in feite neemt hij het programma niet op, maar neemt hij gewoon elke week op hetzelfde tijdstip 'iets' op. (als ik me niet vergis?!)
Reputatie 7
@MGoossens Bedankt voor je lijst met wensen! Bedoel je dat de knoppen niet makkelijk in te drukken zijn, of dat de TV Box niet goed reageert op de afstandsbediening? Voor dat laatste kun je stap 6 uit ons afstandsbedieningentopic proberen, de reset van de afstandsbediening. Je kunt ook het koppelen opnieuw proberen. Succes!
Reputatie 7
@denvug @n.schaart bedankt voor jullie input!
@Fred_M @hahaha2223 bedankt voor het meedenken en het juist beantwoorden van de wensen die hierin genoemd worden 🙂
Ik heb maar 1 wens: geen digitale fouten meer in het beeld
Reputatie 1

Mijn suggestie zou zijn:

 

Vast IPv4 Adres

Vast IPv6 Range (~6 adressen)

 

Ervan uitgaand dat ik in principe permanent internet gebruik en daarmee dus ook constant een IPv4 krijg toegewezen, wat is dan nog het nut van Dynamic IP adresses? Het komt bizar veel voor dat mensen voor een hele lange tijd (meerdere jaren) hetzelfde ip aders hebben; dit adres komt in praktijk dus eigenlijk nooit meer terug in roulatie (in verband met het tekort op IPv4 adressen); waarom kan dit (een willekeurig) ip adres dan niet gewoon gekoppeld worden aan mijn abbonement / huisnummer? Zover ik weet is mijn modem maar 1x in de 6 jaar 10 seconden offline in de praktijk; het verwisselen van het ip adres hierbij draagt echt geen drol bij aan een oplossing voor het tekort aan IPv4 adressen.

 

Ik weet dat de achterliggende infrastructuur daarvoor lichtelijk moet worden aangepast maar het zou mij en mogelijk ook andere gebruikers echt heel erg kunnen helpen.

 

Dit zou sommige use cases zooooooveeeel makkelijker maken

Graag zie ik IPv6 ondersteuning voor de internet verbinding.

 

@FrozenPK Wanneer jij van de provider IPv6 krijgt, dan krijg je niet ~6 adressen, maar minimaal 2^64 adressen… dat zijn er 18.446.744.073.709.551.616, dus 18 triljoen!!! Wellicht dat een aantal van de subnet bitjes (16 in totaal) ook vrijgegeven worden. Wanneer die allemaal aan jou worden toegewezen, dan mag je die 18 triljoen nog eens vermenigvuldigen met 2^16 (65536) en dan krijg je:

 

1.208.925.819.614.629.174.706.176 ipadressen!!!

 

Ik hoop dat dat genoeg voor je is.

 

Dus, T-Mobile, wanneer krijgen we nu eindelijk eens IPv6 ?!?!?!?!?

Ook graag kanaal informatie op tvbox

Wij hebben de app van t mobile tv op de Apple TV.

Wij zijn erg blij met het gebruiksgemak maar missen een mogelijkheid op de app.

Apps zoals Videoland,Netflix en bijvoorbeeld NPO ondersteunen AirPlay, zodat je HomePods/ AirPods ermee kan verbinden. Hierdoor gaat het geluid niet via de tv, maar met een betere kwaliteit naar de speakers.

Komt er nog een update zodat de app van t mobile tv deze mogelijkheid ook ondersteund?

Naar de functie opnames versimpelen.
Nu moet je 3 keuzemenus door.
Gewoon > menu > opname > klaar.
2 klikken. Ipv 6 klikken nu
Ongetwijfeld al vaak genoemd, maar toch: Netflix app integratie. Please. Daarnaast reageert de box erg traag. Zappen, etc. duurt erg lang.
Mijn suggesties voor T-mobile thuis zijn.

- Een netflix app

- Terug kijken maar dan via de tv gids, dit gaat veel sneller.
En/of anders misschien letters op de afstandsbediening.
Dit is makkelijker dan klikken met pijltjes enzo.

- Radio kunnen aanzetten zonder eerst de tv moeten aanzetten, knopje radio op de afstandsbediening ofzo?
( of doen wij misschien iets verkeerd?)

Waarschijnlijk is bovenstaande allemaal al vaker genoemd, maar ik wilde het toch even gezegd hebben😊
Verder zijn wij zeer tevreden weinig tot geen storingen en internet super.
Reputatie 7
Ik zie de laatste tijd deze wensen vaak voorbij komen. Hierover geef ik jullie dan ook graag een update:

- RTL toevoegen bij Uitzending Gemist
Voorheen was dit niet mogelijk omdat RTL zijn eigen dienst 'RTL Gemist' had. Ik weet dat ze hiermee sinds kort gestopt zijn, dus ik ga intern checken wat nu de mogelijkheden zijn voor ons.

- Programma's opnemen vanuit de app / opnames in de Cloud i.p.v. harde schijf
Dit gaat onderzocht worden. Of het mogelijk gaat zijn, moet dus nog uitwijzen.

- Netflix op de TV Box
Hier is nog onderzoek naar, maar ik heb er vol vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Dat is alleen mijn gevoel, ik kan nog niets beloven.

- 7 dagen lang programma's kunnen terugkijken
Ik zal intern checken of dit al in onderzoek is!

- Favorietenlijstnummering
Ook hier ga ik achteraan.

- TV Anywhere beschikbaar maken voor web
Voorlopig wordt TV Anywhere niet beschikbaar gemaakt voor bijvoorbeeld Windows. Deze app kan dus alleen gebruikt worden op tablets en mobiele telefoons.