Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

348 reacties

Reputatie 7
@martva @StefanT Op dit moment bieden we de nieuwe TV Box nog niet aan voor bestaande klanten. Ondanks dat de nieuwe TV Box iets sneller is voldoet de huidige TV Box ook nog prima en je kan er exact hetzelfde mee als met het nieuwere model!
Reputatie 3
Badge
@Brian Kun je als bestaande klant dan ook aan de nieuwere apparatuur komen, zodat je toch het optimale eruit kunt halen?

Toch wel jammer dat hier twee weken niet op gereageerd wordt.
Reputatie 7
Hi iedereen!

Per vandaag (11 oktober 2018) is TV Anywhere WebTV beschikbaar! Dat houdt in dat jij ook op jouw laptop of PC altijd en overal kunt genieten van jouw favoriete TV-programma's. Lees dit topic voor meer informatie: [Topnieuws] Kijk nu TV Anywhere op jouw laptop of PC!
Reputatie 3
@Brian Kun je als bestaande klant dan ook aan de nieuwere apparatuur komen, zodat je toch het optimale eruit kunt halen?
Reputatie 7
@StefanT Ik heb je punten hieronder even op een rijtje gezet:

  • De oude TV ontvangers zijn inderdaad wat traag, daarom zijn we sinds een aantal maanden over gegaan op de 610 variant die sneller is 🙂.
  • Voor de router/modem geldt eigenlijk hetzelfde, we bieden nu de Huawei ook aan bij Glasvezel in combinatie met media convertor, deze heeft 5 Ghz ondersteuning en onze monteur kan de modem nu overal plaatsen omdat we hem aan kunnen sluiten via een netwerkkabel.
  • Cloud functionaliteit - Wordt aan gewerkt, zodra we hier meer over kunnen delen doen we dit zeker!
  • Vrije modemkeuze - Hier geldt eigenlijk hetzelfde voor, dit staat (al een tijd) op de radar maar hier is nog geen beslissing over gevallen.

@Hardy086 Ik vind het een creatief idee! Wie weet is dit wat voor de toekomst maar op het moment ligt de focus op het verbeteren en uitbreiden van onze huidige diensten 🙂
Reputatie 2
Hallo,

Ik ben altijd mijn afstandsbediening kwijt maar nooit me telefoon. Zouden jullie een app kunnen maken zodat ik met me telefoon kan zappen?
Een app die werkt op het tmobile kastje, ik weet dat er al apps zijn vokr de meeste televisies.

Past ook wel in het tmobile plaatje, alles gemakkelijk geregeld via je telefoon.

Ik kan me telefoon abbo regelen via de tmobile app, tmobile thuis en tv anywhere via mijn mobiel alleen mijn zenders van de tv wisselen gaat niet via de telefoon.
Reputatie 3
Badge


- Apps op de TV Box
Ik vermoed dat je hierbij doelt op Netflix. Deze app komt niet beschikbaar op de TV Box.


Misschien een idee om als tussen oplossing een Apple TV aan te bieden voor de mensen die netflix willen op de tv.

Ben ik nog steeds wel benieuwd waarom er geen apps op de tv box beschikbaar komen.
Reputatie 3
Hallo Serre

Fijn dat je duidelijkheid hebt kunnen geven over de apps op de 'verouderde ontvangers'.

Met de stabiliteit bedoel ik de werking van de internet en TV dienst in het algemeen.
Als het werkt, werkt het. Maar er lijkt een enorm grote storingsgevoeligheid te zijn.
De grooste ergernis bij mij zit momenteel bij de oude trage tv ontvangers.

Gisteren had ik nog een collega van je aan de telefoon voor de traagheid van de TV ontvangers, dat het soms wel tot een halve minuut duurt voordat er informatie naar voren komt bij uitzending gemist.
Hiervoor moest als eerste stap het modem gereset worden en daarna de bekabeling vervangen volgens hem. Daarop heb ik aangegeven dat het daar niet inzit, met andere diensten LAN werkt het goed, als ik het in de juiste poort omprik en een speedtest doe.

Opnemen in de cloud is dat onderzoek al wel gestart, aangezien er hier al sinds vrijwel het begin van TMT over gesproken word. Dat kan toch niet zolang moeten duren?

Router
Vaak moeten resetten, maar prive router aangeschaft.
Geen 5G kanaal, onoverzichtelijk menu. Router naar eigen keuze?
Reputatie 3
@Sterre

Het hoge woord is er dus uit dat Netflix niet op de STB komt. Was dat nou zo moeilijk om te zeggen?
Ik hoop dat jullie al capaciteit hebben vrij gemaakt voor het aantal opzeggingen wat hieruit gaat voort vloeien.

Met de stabiliteit zal @StefanT bedoelen dat de dienst TV niet bepaald vlekkeloos werkt, en dat de bestaande klanten niet gehoord worden in de problemen die ze ervaren.

Opnemen in de cloud moet naar mijn idee geen probleem zijn, Op het eerder genoemde Glashart kon dat ook, en daarbij moet je apparatuur op dezelfde wijze worden aangesloten als bij TMT.

Dat je niet begrijpt waarom hij de router aanhaalt verbijstert me vanwege het grote aantal klachten over de Draytek routers. Dan moet je als moderator meteen begrijpen waar de vraag uit ontstaat.
Reputatie 7
Hoi StefanT,

Natuurlijk zie ik graag dat je bij ons blijft! Ik zal je vragen dan ook zo goed mogelijk beantwoorden. Ik heb jouw genoemde functionaliteiten op een rijtje gezet en mijn antwoorden daaronder genoteerd.

- Apps op de TV Box
Ik vermoed dat je hierbij doelt op Netflix. Deze app komt niet beschikbaar op de TV Box.

- Stabiliteit van de dienst
Wat bedoel je hiermee? Welke dienst?

- Opnemen in de cloud
Dit zijn we druk aan het onderzoeken, maar ik verwacht niet dat hier dit jaar nog een uitspraak over kan komen, omdat het een groot onderzoek is.

- Router
Ook hier begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt. Kun je deze vraag aan mij uitleggen? Dan ga ik je van het antwoord voorzien.

Ik help je graag in je overweging. Laat het mij weten als je nog meer informatie nodig hebt!
Reputatie 3
Welke ontwikkelingen zijn er het komende jaar concreet te verwachten voor de Thuis dienst?
Ik kan binnenkort kosteloos opzeggen of verlengen. Maar ben wel benieuwd of er iets gedaan word aan het gemis van bepaalde functionaliteiten.

  • Apps op TV ontvanger
  • Stabiliteit van de dienst
  • Opnemen in de cloud
  • Router
Daarmee kan ik een goede afweging maken of ik wil blijven of kies voor afscheid nemen.
Zeker na het mailtje van deze week waarin werd gevraagd hoe blij ik van jullie werd, na 2 jaar en 3 maanden.
Reputatie 7
Hi Pukss, terechte feedback. We kunnen niet altijd alles communiceren vanwege verschillende redenen maar we willen dit topic binnenkort weer een flinke update geven met de actuele stand van zaken! In de tussentijd heb ik in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over het hoe en waarom van onze updates samen met een korte samenvatting over het TV platform.
Reputatie 1
Als ik de forums zo na lees dan word dag langer gezegd. Kan het wat concreter mbt de STB waar word aan gewerkt en wat zijn nou precies de plannen dan? Transparantie zou heel fijn zijn weet iedereen waar ze aan toe zijn en zou de vraag een stuk minder terug komen

@brian
Reputatie 7
Hi Pukss, we willen natuurlijk ook de STB zo compleet mogelijk maken met de app als goed alternatief! De app is in eerste bedoeld voor je mobiele apparaten maar deze maand komen we ook met browser ondersteuning zodat je hem ook via je desktop of laptop kan gebruiken. Maar geen zorgen, ook met de STB zijn we nog volop bezig! 🙂
Reputatie 1
Er word geschreven dat de anywhere app is gemaakt voor kleine schermen en licenties. Toch wordt er wel telkens als er gevraagd word over RTL gemist via de STB als optie gegeven om via de app te kijken en dan met Chromecast naar de tv sturen. Komt toch op zelfde neer?

Ik voel me enigzins bedrogen, bij het afsluiten van het contract word heel leuk vermeld ja je hebt gemist en alle zenders etc. Blijkt dat het alleen via de App kan.

De STB zou de basis zijn en met functies moeten worden uitgebreid. App is een extra en volgt de functies van de STB, dit kost zeker klanten geloof me
Vox in het duitse tv pakket.. dit is wel iets wat ik onwijs graag zou willen hebben.

en alles gewoon 10 dagen terug kunnen kijken op je televisite
Reputatie 7
Wat @Doeffgek inderdaad terecht aangeeft is dat dit om geld draait. Jammer.
Ik begrijp dat er licenties moeten worden aangeschaft. Exclusiviteit heeft er niets mee te maken. Zowel ziggo als KPN hebben dit wel.


Hi martva, helaas draait het in het bedrijfsleven altijd om geld 😉 Ziggo en KPN zijn grotere providers dan wij, hebben meer klanten en de diepere zakken waardoor ze soms meer gedaan krijgen dan wij. Maar ze zijn ook duur en gewend geraakt aan het feit dat ze de grootste zijn en daar willen wij verandering in brengen! Het liefst zouden we natuurlijk allees aanbieden maar het klopt dat hier keuzes in gemaakt moeten worden. Jullie feedback is hierbij erg waardevol en weegt zeker mee in de keuzes die we maken. Betekent dit dat we altijd de keuze maken die jij als klant persoonlijk graag wil zien? Nee. Nemen we jouw persoonlijke mening en feedback mee in onze keuze? Absoluut!
Reputatie 3
Badge
Wat @Doeffgek inderdaad terecht aangeeft is dat dit om geld draait. Jammer.

Ik begrijp dat er licenties moeten worden aangeschaft. Exclusiviteit heeft er niets mee te maken. Zowel ziggo als KPN hebben dit wel. Wat ik eerder denk is dat Netflix het aantal actieve tv gebruikers bij tmobile te laag vindt.

Technische specificaties ligt het ook niet aan. Ik las dat Caiway inmiddel Pathe Thuis aanbiedt op de Entones 515. Wat in principe hetzelfde is in de basis. Streaming video.

Nu heb ik vernomen dat Tmobile zeer binnenkort begint met het uitleveren van een Mediaconverter, zodat men hun eigen router kan gebruiken. Het zou fijn zijn als Tmobile dan ook de SIP gegevens gaat vrijgeven. Wat het probleem met 5Ghz loze router enigzins oplost.

Zelf heb ik reeds een Ubiquity AP aangeschaft voor 5G wifi in mijn huis. Met 1 accesspoint bedien ik nu heel mijn huis. Uitermate fijn apparaat. Veel beter dan de Draaktek.

Waar ik nog wel erg ontevreden over ben is TV. Dat is voor mij echt een reden om tmobile (misschien wel voortijdig) op te zeggen.

Uitzending gemist werkt niet goed ( programma's zijn al bezig als deze worden gestart. Als voorbeeld Lachen om Homevideos van afgelopen zaterdag 08-09, deze begon een paar minuten in het programma, waardoor je het begin mist. Ik heb dit bij kpn niet eerder meegemaakt).

Ik heb vandaag begrepen dat Begin gemist is opgelost. Tijd zal het uitwijzen.
Opnemen in de cloud is ook gewoongoed tegenwoordig. Ik heb het idee dat Tmobile op een verouderde infrastructuur draait.

Maar het gebrek aan Netflix is toch echt wel de grootste showblocker. Licentie of niet. Dit is de helft in de ervaring en klanttevredenheid.
Reputatie 3

"Sommige aanpassingen hebben echter zoveel impact dat deze niet op korte termijn te realiseren zijn."

Ik wil geen open deur intrappen, maar op de lange termijn lukt het ook niet om ze te realiseren.
  • Zapsnelheid
  • Switchen tussen radio en tv
  • Glasvezelmodem met 5 GHz
  • Afstandbedieningen die heel vaak kapot gaan
  • Zie de eerste post in dit topic voor de rest van de punten.

"Het antwoord dat ik krijg, is dat dit met licenties te maken heeft. Of ze zijn te duur of ze werken exclusief."

Hiermee word nu eindelijk bevestigd wat in dit draadje al meer dan eens geopperd is. Het is een commerciële afweging om zulke (voor veel klanten essentiële) diensten door te geven. Daarmee word dus ook willens en wetens het risico genomen dat er klanten gaan lopen omdat dezelfde diensten elders wel standaard worden geboden.

Wel heel jammer dat het zo lang heeft moeten duren om dit aan je (potentiële) klanten door te geven. De eerste reactie op de oorspronkelijke vraag dateert van 13-02-2017. We zijn nu anderhalf jaar verder! Dat kan echt niet hoor.
Reputatie 7
Dag @martva en @Doeffgek

Ik snap jullie vragen en deel deze zelfs. Waarom kan Netflix niet op de TV Box en RTL Gemist, zeker als die laatste wel via de app kan? En waarom kan de app dan niet via de TV Box doorgegeven worden? Ik wil hier zo transparant mogelijk in zijn. Het antwoord dat ik krijg, is dat dit met licenties te maken heeft. Of ze zijn te duur of ze werken exclusief. Deze licenties verschillen weer per drager (app versus TV Box). De app op de TV Box zetten kan dan ook niet. Los van het feit dat dit verschillende kwaliteit is (de één is ontwikkeld specifiek voor kleine schermen), de licenties verschillen hiervan óók. Het is dan weer opnieuw onderhandelen om de app via de TV Box door te mogen geven. Maar ja, dan kun je het net zo goed via de TV Box doen met hoge kwaliteit streams voor grotere schermen. Daar zit de winst dus niet. Dit blijven wensen van onze klanten en daarmee ook voor mij. Voorlopig staan deze echter op de lange baan. Weet dat wij gebruiksgemak en de wensen van klanten serieus nemen. Sommige aanpassingen hebben echter zoveel impact dat deze niet op korte termijn te realiseren zijn. Voor nu is het afwachten.

De TV app op de laptop: het klopt dat dit oorspronkelijk voor augustus gepland stond. Dit hebben we aangepast om de informatie kloppend te houden. Van uitstel komt in dit geval géén afstel. Binnenkort zullen we in dit topic melden als het geintroduceerd wordt: Alles over de TV Anywhere app.

Bedankt voor het uitspreken van deze wensen. Dit topic wordt op deze manier een manifest van de klant waarmee ik langs de deuren op het hoofdkantoor loop!
Reputatie 3
@martva

Je slaat de spijker op zijn kop. Op alle punten heb je volkomen gelijk. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat Glashart via andere providers diensten aanbied waar de klanten van TMT om schreeuwen. Eén daarvan is het aanbieden van programma's opnemen 'via de cloud'. Als dit om een of andere reden tegen gehouden word is de beredenering dat andere aanvullende diensten tegengehouden worden om welke reden dan ook snel gemaakt.

Op dat moment is het aan TMT om hierover uitleg te geven. Als dit om commerciële redenen niet word aangeboden krijgt TMT binnenkort een sigaar uit eigen doos, want dan gaan klanten lopen. Als het om technische reden niet kan mogen de klanten hierover uitleg verwachten. Daarnaast is de vraag naar deze diensten zo groot dat het topprioriteit zou moeten hebben om die technische beperkingen te verhelpen.

In plaats daarvan krijgen de klanten de spreekwoordelijke dikke vinger met de sussende woorden "Zoek het maar uit".

Het aanbieden van dit soort diensten via de TV-anywhere app kan door klanten inderdaad niet anders worden gezien als een manier van TMT om tegen de klanten te zeggen dat deze diensten wel degelijk aangeboden worden, om ze vervolgens weer met een kluitje in het riet te sturen en lekker achterover te gaan zitten. Ik heb zelf die app geïnstalleerd op iPhone en iPad, en het aantal keren dat ik die ook echt heb aangezet is in 3 jaar tijd op de vinger van één hand te tellen, en zelfs dan houd je er nog over.

Maar... Het allerbelangrijste wat er dient te gebeuren is dat de STB's goed gaan werken. Hiervoor zal de firmware van TMT herschreven moeten worden, want die maakt die kastjes traag. Ik kom nog uit de Vodafone tijd, en toen werkte de kastjes aanmerkelijk sneller dan nu! Nu is enkele weken terug een monteur bij mij geweest vanwege het trage reageren van de STB's op de AB. Tot mijn stomme verbazing werd mijn modem vervangen??? Dat ik tot nu geen merkbare verbetering heb gezien hoeft dan ook niet verder uitgelegd te worden lijkt me.

Ik las in een ander draadje dat de STB wel 15(?) commando's uitvoert als ik op een knop duw, als je dan inderdaad naar kanaal 245 zapt zijn dat 3x15=45 commando's. Dan snap ik dat daar enige tijd voor nodig is, maar als andere providers dit onder knie hebben, waarom lukt het TMT dan niet?
Reputatie 3
Badge


Ik geef jullie graag een update over de onderstaande wensen die de laatste tijd veel besproken worden:

- RTL toevoegen bij Uitzending Gemist
Via de vernieuwde TV Anywhere App is dit nu mogelijk! Deze optie op de TV Box blijft voorlopig nog even uit.


@Sterre ,

Ik ga hier een beetje kritisch zitten zijn.
Fijn dat RTL gemist wel in de tv app zit, maar voor en groot deel van de mensen is dit natuurlijk een dooddoener. Zonder chromecast oid is dit GEEN oplossing.

Mijn vraag is dus, waarom kan dit niet. Is dit iets wat Glashart Media tegenhoudt? Want zeg nou eerlijk de tv anywhere app wordt niet beheerd door glashart media.

- Netflix op de TV Box
Voorlopig zal dit nog niet aangeboden worden.


Ik begrijp uit een van je nieuwste antwoorden dat hier (technische) eisen voor nodig zijn. Ik neem aan dat deze eisen vanuit Netflix worden opgesteld. Maar wederom, waarom is dit niet mogelijk? Geef ons eens meer informatie. Dit geeft ons de mogelijkheid om dit beter te begrijpen. Nu krijgen we de spreekwoordelijke middelvinger en hebben we het idee dat het hier bij blijft.

- 7 dagen lang programma's kunnen terugkijken
Ook dit is mogelijk via de vernieuwde TV Anywhere App. Via de TV Box willen we dit zeker graag toevoegen. Zodra hier meer over te melden is, zal dit hier op het forum als eerst gemeld worden.


Zie mijn antwoord op rtl in uitzending gemist.

- TV Anywhere beschikbaar maken voor web
In september verwachten we TV Anywhere te introduceren op PC/Laptop! Uiteraard plaatsen we hier informatie over op de Community zodra dit beschikbaar is.


Hmmm. Typisch. Ik was toch echt in de veronderstelling dat hier augustus stond. Nu ineens weer september. En als september niet wordt gehaald, wordt dit dan verandert in oktober?


Is het niet mogelijk om het TV anywhere app platform op te nemen in de tv box?

Just my two cents.
Reputatie 7
Mooi specifiek voorstel bij jouw wens, stefan.1997! Ik heb 'm in het rijtje gezet.
Reputatie 7
Hoi danax6,

Een warm welkom bij T-Mobile Thuis! En bedankt voor jouw feedback. Netflix staat inderdaad in het wensenrijtje. Dit wordt voorlopig niet aangeboden, die het groene blok in de openingspost. Met het hervatten van de film als je in bed ligt, doel je denk ik op de werking van de TV Boxen via een cloud. Ook dit staat in het wensenlijstje. Ik kan je meegeven dat dit wordt onderzocht, maar het zal een lang onderzoek worden. Er wordt gelukkig wel aan gewerkt dus! Heb je de TV Anywhere App al? Hiermee kun je wel verder kijken waar je bent gestopt. Veel kijkplezier!
Reputatie 7
Hi Doeffgek. Ik geef je vanuit moderatoroogpunt graag nog een reactie. Jibbewillem en Hidden.nld zijn inderdaad geen werknemers van T-Mobile. De personen met een T achter hun naam op dit forum zijn dat wel.

Zelfs voor ons (medewerkers) is het vaak schakelen met het TV-team voor de kritische vragen die over ons product worden gesteld. Dat vinden we absoluut niet erg, want door jouw kritische blik kunnen wij ons product alleen maar verbeteren. Met deze uitleg hoop ik dat je in ieder geval wel snapt waarom wij af en toe zeggen dat we erachteraan gaan en een niet-concreet antwoord geven, we willen immers geen valse verwachtingen scheppen. Vanuit het TV-team kost een reactie vaak ook wat langer door hun bezigheden of omdat een onderzoek naar een bepaald onderwerp (erg) lang kan duren. Ook zij hebben te maken met verschillende partijen en omstandigheden in de ontwikkelingen van ons product. Daarom kan een wens niet zomaar met spoed uitgevoerd worden.

Netflix is niet mogelijk omdat dit platform eisen heeft waar wij voorlopig nog niet aan kunnen voldoen. Hierin zitten ook technische aspecten. Maar ook inderdaad het kostenplaatje speelt mee.

Over onze TV Boxen zijn relatief weinig klachten. Alles kan natuurlijk altijd beter met de nieuwste features en instellingen, maar het is als provider niet te doen om in een tijd zoals deze waarin snel veel nieuwe opties gebouwd worden, iedere paar maanden nieuwe TV Boxen uit te geven. Als we dit zouden doen, zouden we inderdaad een veel hogere prijs moeten vragen voor onze TV-dienst. En dat terwijl we het betaalbaar willen houden voor onze klanten.

Je hebt me op een idee gebracht, bedankt! Je zegt: "Direct daarop volgend moet er werk worden gemaakt van klantenwensen. Alles wat in dit topic genoemd wordt is natuurlijk teveel gevraagd, maar maak een shortlist van de meest genoemde punten en maak daar serieus werk van." Nu maken wij ook zeker werk van veelvoorkomende wensen, bijvoorbeeld Netflix en RTL bij Uitzending Gemist. Deze hebben wij ook behandeld en je leest in het groene blok in de openingspost wat hiervan de status is. Maar door jouw opmerking zie ik inderdaad in dat dit topic meer overzichtelijk weergegeven kan worden. Bijvoorbeeld dat we de meestgenoemde wensen bovenaan plaatsen, en wensen die slechts één of twee keer zijn voorgekomen wat meer naar beneden schuiven. Zo is voor de TV-ontwikkelaars die meelezen in dit topic ook duidelijker wat onze klanten met liefst willen zien. Yes! Ik ga ermee aan de slag, eerst nog nadenken hoe ik dit precies ga vormgeven.

Bedankt voor jouw kritische blik, blijf vooral jouw ideeën delen!