Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

348 reacties

Hi,

Tip vanuit deze kant. Heb momenteel wat problemen met Klantvoordeel te activeren, is ondertussen een ticket voor aangemaakt is mij verteld.. dus wordt snel geregeld ga ik vanuit.

Tip: Inzien van specifieke verandering vóór activatie / bevestiging Klantvoordeel.

Het is nu namelijk zo dat ik eerst moet activeren / bevestigen voordat ik daadwerkelijk de veranderingen in mijn pakket zie. Bij het ''Abonnement'' gedeelte is een, naar mijn mening, super duidelijk overzicht te zien van je huidige abonnement + kortingen; zou dit niet mogelijk zijn om weer te geven wat er gaat veranderen voordat je Klantvoordeel gaat activeren voor jouw situatie? Wij hebben namelijk overal T-mobile abonnementen.

Aangezien ik her en der op het forum lees dat mensen eigenlijk duurder uit komen doordat je andere kortingen e.d. vervallen leek het me slim als mensen zelf kunnen bepalen of het voordeliger is of niet om Klantvoordeel te activeren.

Hoor graag jullie gedachtes!

Tom
Reputatie 7
Hi Tom, bedankt voor je feedback! Ik ben het zeker met je eens dat de informatie in sommige gevallen wat duidelijker mag, helemaal als je als klant onder een uitzondering zou vallen omdat je bijvoorbeeld gebruik maakt van een eerdere speciale actie. De basisinformatie zie je gelukkig al wél voordat je Klantvoordeel activeert en akkoord gaat. Dit wordt op My T-Mobile als volgt weergegeven:



Op deze manier zie je exact welke voordelen je nu hebt en welke je ontvangt zodra je Klantvoordeel activeert!
Dag allemaal,

Zoals ik ook in 'ARTE niet in het Frans beschikbaar' heb gemeld mis ik de Franstalige zenders. ARTE, een oorspronkelijk tweetalige zender, is helaas niet in het Frans beschikbaar bij T-Mobile, maar alleen in het Duits. ARTE zou ik wel heel graag in het Frans willen kijken. Ook andere Franstalige zenders mis ik, zoals France 2. Alleen TV5 is wel heel weinig voor een buurtaal, zeker in vergelijking met het aantal beschikbare Duitstalige zenders.

Ook mis ik de Netflix-app. Het is nu voor mij heel omslachtig om op tv Netflix te kijken (andere afstandsbediening, wifi activeren, ...).
Wishlist addon TV:
Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender). Is een functie die vroeger in Philips TV zat en die mijn inziens eenvoudig toegevoegd kan worden aan de set top box van T-Mobile Thuis.
Reputatie 2

Helaas is het niet mogelijk om Belgische zenders via de telefoon app af te spelen. 
Maar kunnen jullie wel deze zenders in de tv-gids opnemen, zodat je wel op je telefoon kunt zie als je onderweg bent of er wat interessants op tv is. Handig als je onderweg bent en al kunt zien wat er straks of in de avond op tv komt.
Je kan dan bij de zender zetten “niet beschikbaar buitens huis” maar wel de gids inhoud tonen. 
Kpn/ziggo doet dit ook zo.

Reputatie 7
Dag allemaal,

Zoals ik ook in 'ARTE niet in het Frans beschikbaar' heb gemeld mis ik de Franstalige zenders. ARTE, een oorspronkelijk tweetalige zender, is helaas niet in het Frans beschikbaar bij T-Mobile, maar alleen in het Duits. ARTE zou ik wel heel graag in het Frans willen kijken. Ook andere Franstalige zenders mis ik, zoals France 2. Alleen TV5 is wel heel weinig voor een buurtaal, zeker in vergelijking met het aantal beschikbare Duitstalige zenders.

Ook mis ik de Netflix-app. Het is nu voor mij heel omslachtig om op tv Netflix te kijken (andere afstandsbediening, wifi activeren, ...).



Hi cybele.anne,

Bedankt voor jouw toevoeging voor de wensenlijst voor de Franse zenders. Deze heb ik in het lijstje gezet!

Netflix op de TV Box is inderdaad een wens die ons niet onbekend is. Dit is onderzocht, hieruit bleek dat dit voorlopig niet realiseerbaar is. Hopelijk in de toekomst wel 🙂.
Reputatie 7

Hi @pvdh14, heel erg bedankt voor jouw feedback! Ik heb jouw topic hierheen verplaatst, aangezien wij hier al onze feedback verzamelen. Ik heb 'm op het lijstje gezet! 💪

Reputatie 7
Beste T-Mobile

Wij hebben nu een paar maanden T Mobile thuis: als trouwe mobiel klanten dachten we: gezellig alles bij 1 provider. Maar de spullen die gebruikt worden zijn van een andere provider waar we expres bij weg zijn gegaan omdat het wifi signaal niet in heel het huis is: en dan heb ik het hier over de kamer recht boven de meterkast waar de modem in staat... Nu dus precies hetzelfde probleem :(

We zijn ook voor het opstarten van Netflix afhankelijk van de sterkte van het wifi signaal: dus even de kindjes Netflix laten kijken voor slapengaan eindigt toch nog wel eens in hoopvolle kinderen die een half uur zitten te kijken hoe papa en mama stoeien om de Netflix aan te krijgen daarna huilend naar bed gaan en alleen met een bedtijdverhaaltje getroost worden.

Geluid van de televisie doet het vaak gewoon NIET. Dan moet je die box van de stroom halen en weer aansluiten. En daarbij kan je niet een film opnemen op 1 box en kijken op de andere box.

Ik was erg hoopvol omdat de diensten bij mobiele telefonie zo goed zijn maar nu kan ik eigenlijk niet wachten tot ons jaar erop zit zodat we weer naar de concurrent kunnen gaan.
Kan dat niet anders?
Kunnen jullie niet gewoon zelf goede modems regelen die beginnen met TM en een
sterk signaal afgeven in heel het huis. En boxen met een netflix knop en opslag op een server ipv een lokale box.
Het zou zoveel leuker zijn als de service past bij het merk!

Met vriendelijke groet,
Christine Peereboom



Hoi Christine,

Nog een warm welkom bij T-Mobile Thuis! Ik help je graag om jouw gevoel over jouw nieuwe internetprovider positief te maken.

De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar er zijn wel wat tips. In ons Wifi-topic staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van de wifi verbeteren. Kun je deze tips proberen?

Zo te horen heb jij een modem gekregen die oude instellingen heeft. Wij hebben namelijk modems die beginnen met TM! De Wifi-tips helpen je al wel op weg voor betere wifi, maar kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Dan kan ik jouw abonnement erbij pakken. Ik kijk graag naar oplossingen voor de instellingen.

Ik zie dat je ook een aantal wensen hebt meegegeven in jouw bericht. Bedankt daarvoor! De Netflix app op de TV Boxen is inderdaad een bekende wens bij ons. Dit is voorlopig niet mogelijk. Ook de opslag op een server in plaats van op de lokale box is een wens die in de lijst staat om gerealiseerd te worden, ook dit is voorlopig alleen nog niet mogelijk. Desondanks wil ik een leuke tijd samen met jou als klant hebben, dus help ik je graag met al jouw vragen!
Reputatie 7
Wij doen nu een poosje mee bij T-Mobile Thuis. Na een wat strubbelende start lijkt de wind nu de goede kant op te waaien. Nog één ding tackelen en dan is alles prima.

We hebben nog wel wat wensen en suggesties voor T-Mobile Thuis:

Internet:
  • Forum / Community: Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen, eigen aangemaakte topics kunnen bewerken / verwijderen.
Televisie:
  • Zendersuggestie: Fine Living HD (wordt wel aangeboden bij Ziggo, leuke aanvulling op Luxe.TV)
  • Is al eerder voorbij gekomen, maar toch: RTL 8 op 8 en SBS 9 op 9. Is wat logischer.
  • Bij de lokale omroepen: Salto 1 (kanaal 729) en Salto 2 (nu kanaal 778) bij elkaar. Op kanaal 730 wordt nu 1Twente doorgegeven, maar die is ook al te zien op kanaal 723. Mooi zou zijn Salto 1 - kanaal 729 en Salto 2 - kanaal 730. Wellicht ook alle edities van D-TV bij elkaar: BredaNu verhuizen van kanaal 716 naar 714 (is nu vrij). Zet op 716 DTV Uden (nu kanaal 789) neer, DTV Oss blijft dan op kanaal 717, op 718 DTV Den Bosch (nu op kanaal 845) .
  • Programma's kunnen terugkijken vanuit de EPG tot bijvoorbeeld 7 dagen terug. Dit kan bij Ziggo en was altijd erg fijn. Mis het bij T-Mobile Thuis wel een beetje. Hopelijk nog in de maak.
Qua telefonie hebben we geen algemene wensen, behalve dat euvel waar we zelf mee zitten, maar daar wordt aan gewerkt. We wachten het af.


Ha ceelenblokker,

Ik ben blij dat we de ietwat stroeve start goed hebben kunnen maken. Ik doe mijn best voor je om alles recht te trekken!

Bedankt dat je jouw wensen in dit topic laat weten. Ik heb de zenders in het lijstje toevoegd. Leuk dat je ook een wens over de Community laat weten! Eigenlijk is dit topic geopend voor wensen over onze producten, maar joh, waarom ook niet wensen over het gebruik van de Community?! Ik heb meteen het kopje toegevoegd en jouw idee er in gezet.

Zodra er meer bekend is over jouw input, laat ik dat op de Community weten. Houd deze dus in de gaten!
Reputatie 7
Wishlist addon TV:
Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender). Is een functie die vroeger in Philips TV zat en die mijn inziens eenvoudig toegevoegd kan worden aan de set top box van T-Mobile Thuis.


Hallo MrTheun,

Bedankt voor het meedenken in het verbeteren van onze TV-dienst! Ik heb jouw verzoek toegevoegd in het lijstje. Ik vind het in ieder geval een cool idee.
Reputatie 6
Badge
CNN in HD is al veeeeeeeeel langer geleden gesuggereerd dan 'Fine Living', net als regionale zenders in HD voor zover beschikbaar ...
Reputatie 3
Ik weet niet of het in dit topic al gemeld is maar er gaat iets fout met de ondertitels bij streams op het eigen T-Mobile netwerk (streams afkomstig van het KPN netwerk gaan wel goed). Zoals gevraagd in een ander topic vermeld ik het hier in dit topic.

Bepaalde zenders (zoals Animal Planet, Travel Channel) hebben geen ingebakken ondertitels (wel bij KPN stream maar ze missen bij de ODF streams). Door ondertiteling aan te zetten bij instellingen krijg je wel de ondertitels te zien. Tot zover geen probleem. Echter als je in instellingen ondertitels aanzet krijg je ook de teletekst ondertitels voor doven en slechthorenden op NPO1/2 en 3. Dit is behoorlijk irritiant.

Er zijn dus een aantal opties om dit te verhelpen (aan te techneuten om te bepalen wat het makkelijkst te realiseren is)
  • ondertiteling op npo 1/2 en 3 niet standaard aan maar alleen via de teletekst functie
  • ondertitels op de zenders Animal Planet/Travel Channet/etc standaard tonen (inbakken net als bij KPN stream)
  • ondertiteling per zender aan of uit kunnen zetten
  • tussenoplossing zou kunnen zijn om de ondertitel functie aan een knop op de afstandsbedieining toe te kennen (bijv blauwe knop) ipv diep in het menu.
verwijderen "DELEN" tab bovenaan de pagina op:
http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services

"Delen van opslag
U kunt een USB-opslagapparaat verbinden met de HG659 zodat verschillende computers in uw thuisnetwerk toegang hebben tot de gegevens op het USB-opslagapparaat via het netwerk. U kunt een webaccount gebruiken voor toegang tot de gegevens op de USB."
Zie: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/usb-delen-huawei-hg659-305307/index1.html#post1462909
USB blijkt niet te werken.
Reputatie 1
HDCP2.2 ondersteuning voor de tv kastjes. Met nieuwere TV's en receivers komt er geen beeld door. Helaas nog geen oplossing.
Reputatie 7
@Dylandr De TV Boxen werken in dit geval idnerdad met infrarood. Er zijn eventueel wel IR-extenders online verkrijgbaar zodat je de TV Box in een afgesloten kast kan laten staan. 🙂
Reputatie 3
@Doeffgek ,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Je haalt goeie punten aan en ik ben het met je eens dat het tijd is dat T-Mobile Thuis flink investeert in haar tv product. Als mijn vermoedens kloppen zal dit niet heel meer duren.

T-Mobile Thuis is zich er ook zeker van bewust dat de Draytek niet meer van deze tijd is. Ik raad power users aan om een eigen router te gebruiken. Een oplossing vanuit T-Mobile zullen we nog even op moeten wachten.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat de geleverde afstandbediening niet het orgineel meegeleverde model is? De "tweede generatie" boxen zijn van het merk Entone (later overgenomen door Amino). De afstandsbediening is de Entone Stylus.

De tv boxen zijn inderdaad mega traag. Het kan allemaal maar net aan. De nieuwste Aria heb ik nog geen ervaring mee, maar van wat ik hoor zijn modellen niet merkbaar sneller. Ik vind het jammer dat er niet gekozen is voor de Kamai 6, die twee keer zo snel is als de Aria 6. Dit zal ongetwijfeld met kosten te maken hebben gehad.

In ieder geval genoeg verbeterpunten voor de collega's van Thuis.


@jibbewillem

Hoi Jibbe,

Op het punt van de routers verschillen we duidelijk van mening. Draytek maakt juist zeer goede routers, met zeer uitgebreide mogelijkheden in de configuratie. De systeembeheerder op mijn werk heeft mij steeds geadviseerd om Draytek te gebruiken juist om die reden. Juist voor powerusers heel geschikt. Die weten ook wat alle afkortingen betekenen. Het enige minpunt zit hem in het WiFi-signaal. Ik heb dat thuis ondervangen door een 2e accespoint te maken.

Mijn opmerking over de AB komt door simpel googlen op entone kamai 510b. kijk de afbeeldingen en je ziet resultaten met een andere AB. Dit punt ter kennisgeving aangenomen.
Vanuit dat oogpunt bekeken ben ik het zeker met je eens. Bijna alles is in te stellen en de beveiligingsopties zijn ook uitgebreider dan dat ik ooit heb gezien. Bescherming tegen alle bekende aanvallen zit erop! Maar inderdaad, de WiFi is niet geweldig. Een accesspoint scheelt al enorm ja.

De meegeleverde afstandsbediening verschilt inderdaad met de plaatjes op internet, maar ik verzeker je dat dit weldegelijk een orginele afstandbediening is. Dat onthaalt het feit niet dat ze erg snel stuk gaan. Zo uit mijn hoofd hebben wij er al zes versleten in nog geen drie jaar tijd. Ze worden wel steeds kosteloos vervangen, waarvoor mijn complimenten richting T-Mobile Thuis.
Reputatie 7
@apis4 , @johnfeijen , @wasderfgh, @Dutchee ,@rayyaanbayrak, @Doeffgek,

Dank jullie hartelijk voor jullie input en het meedenken aan het verbeteren van onze diensten. Sommige wensen stonden al in het lijstje, degenen die er nog niet instonden heb ik erbij gezet. Zodra er updates zijn over jullie wensen, meld ik dat uiteraard op de Community!

Geen geluid bij amino box

Het komt allemaal neer op geld. Er wordt door de gemiddelde de Nederlander vergeleken op prijs en als er dan geen Netflix op de tv box zit is het klagen. Wel een tientje per maand goedkoper willen zitten, maar inleveren op luxe functies ho maar. Koop een Chromecast en je bent voor drie tientjes voorzien van Netflix op je tv. Vijf tientjes als je ook de ethernet adapter erbij wilt, en ja die wil je 😉

Als T-Mobile meer geld zou hebben (lees: de prijzen van de abonnementen zou verhogen), dan was er meer ruimte om te investeren in het tv platform en om de aller snelste boxen aan te bieden.
Je hebt helemaal gelijk. Als klanten maar blijven klagen, dan kost dat in weze ook geld, plus een hogere klanttevredenheid levert weer geld op.

De huidige boxen zijn inderdaad niet snel genoeg, maar in het geval van de Aria denk ik dat dit nog rechtgetrokken kan worden. Dit model heeft immers voldoende rekenkracht aan boord.

In mijn vorige reactie had ik het zeker niet specifiek over jou hoor trouwens: meer de algemene (typisch Nederlandse) klant. Aan je reacties op te merken heb jij ook wel door dat niet alles zomaar mogelijk is.

Blijf vooral zulke scherpe reacties delen met ons! Misschien dat we samen iets aanwakkeren op T-Mobile HQ 😉
Ik heb nu 2 dagen een alles-in-1 abonnement en de eerste twee zaken die ik mis zijn het volgende :

- het is al vaker genoemd maar NETFLIX.
- als ik in de woonkamer een programma terug draai met Begin Gemist wil ik die op de tweede ontvanger kunnen hervatten als ik halverwege de film bedenk dat ik hem liever in bed afkijk.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kees88, goede toevoeging: ik plaats je suggestie meteen in de lijst! 👍

Reputatie 7
Hoi danax6,

Een warm welkom bij T-Mobile Thuis! En bedankt voor jouw feedback. Netflix staat inderdaad in het wensenrijtje. Dit wordt voorlopig niet aangeboden, die het groene blok in de openingspost. Met het hervatten van de film als je in bed ligt, doel je denk ik op de werking van de TV Boxen via een cloud. Ook dit staat in het wensenlijstje. Ik kan je meegeven dat dit wordt onderzocht, maar het zal een lang onderzoek worden. Er wordt gelukkig wel aan gewerkt dus! Heb je de TV Anywhere App al? Hiermee kun je wel verder kijken waar je bent gestopt. Veel kijkplezier!
Reputatie 7
Mooi specifiek voorstel bij jouw wens, stefan.1997! Ik heb 'm in het rijtje gezet.