Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis


Dit is de wensenlijst voor T-Mobile Thuis. Heb jij ook een wens, laat het ons weten! 😄

 

BELANGRIJK Moderator edit: Goedemiddag all, we hebben dit topic in een nieuw jasje gehangen zodat het overzichtelijker is. Check nu de Wensen & Suggesties lijst 2.0: 

Dit topic wordt nu gesloten. Voel je volledig vrij om jouw wensen en suggesties in het nieuwe topic te plaatsen! 😄


Internet

  • Virusscanner voor Thuisklanten
  • IPv6
  • NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver
  • VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)
  • Port forwarding op IP adres ipv Mac adres
  • Verwijderen "delen" op http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services


TV/RADIO

 

  • Opname vanaf het begin. Kan het in-the-cloud opnemen vanaf het begin van een programma plaatsvinden? Dus ook als je pas halverwege inschakelt? (Da’s ook zo’n Ziggo handigheidje). Wel prettig is dat als je in een programma beland je dan wel terug kan spoelen (da’s dan weer iets dat de Z-concurrent niet kan).
  • Mogelijk maken om de geluidsinstellingen in TV Anywhere zelf aan te passen naar eigen smaak.
  • Een zender die mist, is Love Nature die bij de concurrenten wel beschikbaar is.
  • Een smart TV-app voor LG WebOS TV’s en Samsung modellen
  • Hogere basiskwaliteit op T-Mobile TV
  • In de gids een zender nummer invullen zodat de gids naar die zender gaat
  • Bewegend beeld bij de radio modus (zetten nu het scherm van de TV uit) tegen inbranden
  • Bij het typen de cijfers groot linksonder in het scherm waar ook het getal komt als je eenmaal bij de zender zelf bent aangekomen
  • Android TV app voor Thuis
  • Nvidia Shield ondersteuning bij TV Anywhere
  • Zelf mediabox aanschaffen en dan de software via T-Mobile downloaden
  • Een afstandsbediening met lichtgevende toetsen zodat men ook in het donker de ab kan bedienen.
  • Het mogelijk maken van ondersteuning voor apps/servers/mediaboxen om IPTV te kijken buiten TV Boxen om (bijvoorbeeld via Jellyfin)
  • Mogelijkheid om de sleeptimer (sluimerstand) op de TV Box uit te schakelen
  • Zeven dagen terugkijken op alle zenders via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan
  • Een favorietenlijst voor de radiozenders
  • Ik zou graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt
  • Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere
  • USB optie activeren op de TV Box
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor alle versies van Android
  • Ondertiteling instelling per kanaal in plaats van voor alle zenders tegelijk (inclusief ingezonden tips)
  • 4K beeld uitzenden op alle basiszenders
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op TV Box via Uitzending Gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen
  • Belgische programma's in TV-Gids opnemen, zodat je onderweg kan zien of er iets interessants op TV komt.
  • Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender)
  • Ingebakken ondertitels bij Travel Channel en Animal planet op ODF
  • Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen
  • Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozen/gekeken opname) i.p.v die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen
  • HDCP2.2 ondersteuning voor de TV Boxen
  • Andere afstandsbediening, zie voorstel
  • Reclamevrij terugkijken op alle zenders. Terugkijken langer toestaan dan 7 dagen (bijvoorbeeld 1 maand / 1 jaar).
  • Veel betere 'merge’ tussen terugkijken via gids en terugkijken via menu. Door als je in de gids op een aflevering van een serie klikt ook direct de hele serie overview in beeld te kunnen krijgen. En de huidige overview van de series duidelijker maken. Nu staat er soms maar 1 regel tekst over de aflevering.
  • Mogelijkheid om in de TV Anywhere App programma's te delen met anderen.


Community

 

  • Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen
  • Eigen aangemaakte topics kunnen verwijderen


Overig

 

  • Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien hoe de Wifi presteert
  • T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten
  • Meer keuze in belbundels (zoals een buitenland bundel)


Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Kijk dan hier!


@mvanrooijenjr, bedankt voor het opstarten van dit topic!

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 October 2021, 12:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

348 reacties

Reputatie 3
Nou Brian, het duurt wel erg lang. Als er al geen voortgang aan te geven is hoe weten jullie dan dat dit issue ooit opgelost gaat zijn.
Ik heb het gevoel dat momenteel meer moeite wordt gestopt in het binnenharken van klanten dan de huidige problemen op te lossen. Jammerlijke zaak
Reputatie 7
Nieuwe klanten zijn belangrijk, maar onze bestaande klanten zijn minstens net zo van belang. Ik ben niet van de technische dienst. Zo nu en dan krijgen we wel updates. Die vermelden we dan weer hier. Het kan wel even duren. Niet leuk, maar het zij zo. Er zit vooralsnog niets anders op dan afwachten.

Als tussenoplossing helpt een powerflip. De TV Box is dan doorgaans weer iets sneller, al is het maar voor korte duur.

PS. Niet iedere klant heeft een langzamere TV Box, verre van. Ook die klanten zonder problemen hebben nu de magenta skinning. Het is dus niet per se een probleem vanaf mid februari. Maar goed, we zijn er druk mee!
Reputatie 2
Gezien ik binnenkort ook een aansluiting krijg van T-Mobile thuis, wil ik een itempje toevoegen op de wishlist (Mits er meer mensen zijn die het met me eens zijn ^^)

Jullie hebben Fox Sports Go als optie toegevoegd als je het Fox Sports pakket hebt.

Ditzelfde zou ik graag ook willen zien voor Ziggo Sport Go. Dan zou ik nl ook erg geinteresseerd raken om via jullie het Ziggo sport pakket te pakken.
Reputatie 7
Badge +1
Wat ik me vaak heb gevraagd of het niet zo is geweest dat bij de beslissing van de toezichthouder(s) dat Vodafone/Ziggo bij een fusie de tak Vodafone thuis moest verkopen en deze vervolgens op de markt werd gezet de obsessie van T-mobile om het te kopen het heeft gewonnen van de realiteit.
Hoewel ik nooit fan ben geweest van KPN en er zelf nooit een abonnement zou nemen zij m.i. toch een veel grotere kennis hebben van alles wat met de materie te maken heeft, mijn idee is dat T-mobile volledig heeft onderschat wat erbij komt kijken, zoals het in huis hebben van deskundig ICT mensen vandaar de wederkerende zin "er wordt aan gewerkt" of "u hoort nader van ons" dit wordt vaak gebruikt als men er niet uitkomt en toch een uitvlucht nodig heeft.
Reputatie 7
@KeiichiroNL, bedankt voor de tip. Ik meld 'm erbij in het topic! ;)

@BeMu, je zegt dat je het idee hebt dat T-Mobile geen deskundige ICT mensen in de arm heeft genomen, omdat er veel wordt aangegeven dat er een update in de maak is. Het afwachten vind ik natuurlijk ook niet leuk, maar ik wil toch dat idee bij jou wegnemen! 🙂 Bij de overname van Vodafone zijn namelijk alle hardware, klanten, diensten, contracten met de netwerkbeheerder, maar ook de techneuten meegenomen! Precies dezelfde mensen zitten dus op precies dezelfde plaats als voor de overname. Waar we nu allemaal aan werken, was dus ook niet beschikbaar vòòr de overname. Je was zelf ook actief op het oude forum. Daar hadden we ook wel eens geen antwoord of was een update nog in ontwikkeling. Het enige belang dat T-Mobile heeft, is tevreden klanten. Ik hoop dat dit topic daar (op den duur in sommige gevallen 😉 ) aan bijdraagt.
Hoi,

Is het mogelijk dan in zo'n entone kastje een soort van sleeptimer of inactiviteit optie komt?
Vaak vergeet ik namelijk het kastje uit te zetten en dat is nogal zonde.
Reputatie 3
@Sander, Sorry hoor maar als de klantenservice van T-Mobile wordt bestempeld als deskundige ict mensen dan eet ik mijn schoen op...

De echte deskundigen van de backoffice krijg je niet eens te spreken. Wat er op frontoffice zit is ver onder de maat. Een reset uitvoeren kan zelfs mijn kind van 3...
Reputatie 7
Badge +1
@ dikkedikkie, Het is een bekend gegeven dat bij alle providers, engergieleveranciers welke publiekelijke onderneming dan ook de klantenservice (frontoffice) voor ongeveer 99% bemand wordt door scholieren cq studenten welke in de avond uren en vakanties een paar centjes willen bijverdienen.

Zij hebben een scherm voor zich waarop afgebakende antwoorden staan, zij mogen alleen volgens dit protocol werken, heel soms heb je als klant het geluk dat er een of hooguit twee mensen tussen lopen welke wat meer van de materie weten, de backoffice zul je als consument hooguit bij uitzondering te spreken krijgen.
Reputatie 7
@pgh001, ik heb jouw vraag hier in ons wensenlijstje geplaatst. Het is niet mogelijk om de TV Box uit zichzelf in slaapstand te zetten. vandaar deze 'wens'.

@dikkedikkie, dit is een wensenlijstje topic. Het gaat niet over de kwaliteit van de klantenservice. Ik reageerde dat ook de ICT afdeling (inderdaad backoffice) is meegegaan in de overname. Hoe de frontoffice werkt en wat de werkvereisten zijn, dat is aan de werkgever T-Mobile. Om hen te vergelijken met een driejarige, dat vind ik eerlijk gezegd een beetje kinderachtig. Zullen we weer ontopic gaan?
Reputatie 2
@Sander

Toppertje, alleen kleine correctie hierbij.

Je hebt nu namelijk de Ziggo Go app toegevoegd. Dit is echter de normale TV app van Ziggo, zoals jullie zelf de TV Anywhere app hebben, en daar krijgen we natuurlijk nooit toegang toe van ziggo ^_^'

Dus de app in kwestie is niet de Ziggo Go app, maar de Ziggo Sport Totaal App, met bijbehorende website (https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.chellomedia.sport1 deze app dus)

Had zelf in mijn post ook de foute naam gebruikt, vandaar deze correctie ^^
Reputatie 7
@KeiichiroNL, oh ja, natuurlijk. Mijn aanname was dat Ziggo Go, net als FOX GO alleen de sportzenders betrof. Ha, aannames zijn dodelijk! Begrijp ik het goed dat er dus een aparte app is voor Ziggo Sport Totaal? Zit deze niet geïntegreerd in Ziggo GO? Kan ik jouw 'wish' ook verwoorden zodat je de zenders van Ziggo Sport in de TV Anywhere app te zien krijgt?
Reputatie 2
Hey sander.

Het fijnste zou zijn via de Ziggo Sport Totaal app. Ik zie namelijk dat Tele2, caiway, delta en nog een aantal andere dit ook doen namelijk. (Zie link: https://go.ziggosporttotaal.nl/user/login)

Hiermee is het dan ook niet alleen via de app, maar ook via de website van Ziggo Sport dat je naar de uitzendingen kan kijken, en dus de mogelijke apparaten hiervoor ook uitbreid naar PC/Laptop.

Daarnaast ondersteund hun website en app de functie om gemiste programma's van ziggo sport tot 7 dagen terug te kijken. Iets waar een hele hoop users (vooral bijv formule 1 fans, tijdens de races van Australië, china, japan, etc. De early bird races) erg blij mee zouden zijn.

Het is in dit geval dus niet het verhaal van "In de app erbij krijgen" Maar meer, de volledige functionaliteit van ziggo sport totaal te kunnen benutten.
Reputatie 7
Aha helder! Toegevoegd als volgt:

Inlogtoegang tot Ziggo Sport totaal TV app, net zoals FOX Sports GO, bij Ziggo Sport pakket.


Bedankt voor deze nieuwe 'wish'. 🙂
Wanneer kan ik een timer verwachten op mijn setupbox voor Tmobile thuis? Lijkt me in deze tijd van energiebesparing redelijk relevant.
Reputatie 7
Hoi @jandev, welkom op het forum!

Ik heb je bericht in dit topic gezet. Hier verzamelen we alle goede ideeën voor Thuis. Jouw 'wens' staat er ook bij! 🙂
Reputatie 7
Update:

Niet alleen spoelen bij opnames maar ook tijdstip selectie of per 5 minuten

Dit is mogelijk! Je kunt door 100 in te toetsen gevolgd door OK een uur na het begin van je opname belanden. Zo betekent 030 [ok] een half uur na het begin starten. Je hoeft hier dus niet meer voor te spoelen! :D

De nieuwe zender Viceland, komt deze ook beschikbaar bij Tmobile Thuis?
Zou het ook wel fijn vinden om opnames op de iPad te kunnen kijken!
Opnames van de box beneden boven kunnen kijken via de extra tv box!
Reputatie 7
Hoi Angela221 en DaveD1109, leuk dat jullie meedenken en jullie wensen hier plaatsen. Ik heb ze toegevoegd aan de lijst! Wel een kanttekening voor DaveD1109: opnames worden lokaal opgeslagen, op de TV Box zelf. Hierdoor zal het erg lastig worden om deze op een andere TV Box of via TV Anywhere beschikbaar te maken. Het is niet onmogelijk, maar een snelle oplossing verwacht ik hier niet. Wel een tip: Zo'n TV Box is niet groot en makkelijk los te koppelen. Je kunt deze dus voor een keertje best op een andere TV aansluiten. Geen permanente oplossing natuurlijk, maar voor een enkele keer zeker een optie! 🙂
Beste T-Mobile Thuis,

Is het mogelijk dat jullie trackinfo toevoegen aan de Stingray muziek zenders, zodat deze verschijnen op mijn televisiescherm ? Ik heb bij iemand met Ziggo gezien dat bij de Stingray radiozenders deze eigenschap wel bestaat.

Met vriendelijke groeten.
Reputatie 7
Hoi kg237, bedankt voor je tip! Ik heb jouw bericht in dit topic geplaatst. Hier verzamelen we al onze wensen voor het Thuis product. Zodra er nieuws is, zal ik dat hier ook weer terugkoppelen!
Van andere provider weet ik dat er zenders zijn dat ook aan uitzending gemist doen, zoals Discovery Channel, NGC etcetera. Ik bedoel dat Telfort heel veel uitzending gemist kanalen heeft. Is er een mogelijkheid dat T-Mobile deze ook gaat aanbieden?
Bij KPN kon je in de tv app op je iPad of iPhone programma's opnemen en ook opgenomen programma's terugkijken ipv alleen op de televisie. Zou ook fijn zijn als dat bij T-mobile kon.
Daarnaast ook gewoon opnemen wat je wilt en niet max. 2 op een bepaald tijdstip. Gewoon opnemen wat je wilt. Betaal voor opnemen net zo veel als bij KPN.
Hoop dat bovenstaande bij T- mobile ook snel kan.
@all

Vandaag heb ik dit topic opgeschoond. Ik hoop dat het overzichtelijker is. Mocht je nog meer wensen hebben, keep 'm coming!

  • Meer zenders TV Anywhere. Er zijn in het afgelopen jaar ongeveer zes zenders bijgekomen. We zitten nu op 23. Ik laat hem als wens staan. Hoe meer, hoe beter, nietwaar?
  • Leesbaarheid display TV Box Dit was tweeledig. De blauwe lampjes waren te fel en het menu te onduidelijk. De felheid is nu verminderd en de letters in het menu groter.
  • Teletekst is niet goed leesbaar, loopt door elkaar. Deze melding heeft even gelopen, maar is nu sinds enkele maanden verholpen!
  • Kanaal weergeven ipv tijd op display van de Amulet 515. Is onderzocht, maar dit wordt niet aangepast. De TV Box is zo gemaakt om de tijd aan te geven, geen andere info.
  • Source knop op T-Mobile afstandsbediening voor schakelen tussen bronkanalen Deze optie is beschikbaar. Punt is, niet alle TV 'snappen' dit signaal. Vooralsnog slechts deels opgelost dus. Ik laat hem dus in de wishlist staan, maar verwacht geen doorbraak op korte termijn.


Vergeet niet dat je, om de source(input) knop te kunnen gebruiken, je deze eerst moet binden met de tv door:
- De setup knop inhouden tot het lampje op de afstandsbediening 2x knippert (ong. 2 seconden)
- Druk op de INPUT-knop linksonder
- Druk op de TV-knop
- Het lampje op de afstandsbediening zal 2x knipperen.
Wellicht dat verschillende tv codes ook nog kunnen helpen. Voor elke code die je wil proberen moet je eerst de code instellen en vervolgens bovenstaande stappen nogmaals uitvoeren.